نقد، بررسی و نظرات کتاب ماتریکس - کاوه احمدی علی آبادی

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
مهسا اختیاری
۱۴۰۲/۷/۱
راستش اگر صادقانه بخوام بگم؛ من خیلی کتاب رو نپسندیدم. فیلم ماتریکس به اندازه کافی پیچیده و دشوار هست؛ حالا اگر ما بخواهیم یه تحلیل دشوارتر و با جملات و کلماتِ بسیار بسیار پیچیده‌تر بنویسم... به نظرم کارِ خیلی عجیبی نکرده‌ایم. هنر اونجاست که با زبانِ ساده‌تر و همه‌فهم‌تری این فیلمِ شاهکار رو مورد بررسی قرار بدیم. در خصوصِ ویراستاری کتاب باید عرض کنم که انگار هیچ ویرایشی صورت نگرفته. استفاده از علامت (؟!) که بعد از جملاتِ زیادی مورد استفاده قرار گرفته؛ اشتباه و برای مخاطب آزاردهنده هست. و در آخر اینکه اسمِ کاراکتر (NEO) هست که به هم ریخته‌ی کلمه‌ی (ONE) هست. یعنی تک، یگانه و منحصربه فرد... اما چون کاراکتر هنوز به خودش و توانایی‌های خودش واقف نیست بهش (NEO) می‌گن که بسیار هوشمندانه طراحی شده این اسم. اما نویسنده‌ی این کتاب اسم کاراکتر رو (NEW) و به معنای تازگی در نظر گرفته و کلِ کتاب رو با این مفهوم (مفهومِ تازگی) جلو برده که به نظر کاملا اشتباه میاد.
Masoud Momeni
۱۳۹۷/۱/۲۹
من این فیلم رو تقریبا 5 بار دیدم. هربار تفسیرم کاملتر یشد ازین فیلم... ولی این کتاب بهترین تفسیر از فیلم ماتریکس بود. خوندن این کتاب رو به کسایی که به دنیایی فراتر اعتقاد دارن پیشنهاد میکنم. به حقیقت فیلم ماتریکس یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ بشریت خواهد بود. تشکر از نویسنده کتاب
حسین حسین
۱۳۹۷/۱/۱۷
بعضی جاها جملات کتاب یک مقدار سنگین و غیر قابل فهم بود ولی کتاب خیلی خوب تحلیل کرده بود. مطمئنا بعد از خوندن این کتاب خودتون رو وادار میکنید یک بار دیگ فیلم رو ببینید.
دلارام 0074
۱۴۰۲/۶/۱۲
نقد کتاب»»» توی این کتاب اومده یه فیلم رو تجزیه تحلیل کرده. اگر فیلم رو ندیدید خیلی متوجه گویش نویسنده نمی‌شید تصاویری هم که گذاشته اصلا ربطی به متن بالا یا پایین نداره
حسین حسین
۱۳۹۷/۱/۱۶
نسخه نمونه عملا هیج بخشی از کتلب رو شامل نمیشه
soudeh piri
۱۴۰۱/۱۰/۱۷
وقتی با دید درست و تحلیل کتاب فیلم رو مجددا ببینیم کاملا میشه روایت کتاب رو تایید کرد. و جذابیت فیلم هم دوچندان خواهد شد.
kaplan Abbaszadeh
۱۳۹۹/۳/۵
این کتاب برای درک مفهومی فیلم فوق العاده ماتریکس هست که تقریبا مفهوم اصلی فیلم را به طور خلاصه بیان می‌کند لذت بردم
hesam azadi
۱۴۰۲/۱۱/۳
بیشتر از این که ماترکیس رو بخواهد توضیح بدهد وارد فیلم شده و بر اساس فیلم میخواهد توضیح بدهد قضیه رو
paksazee
۱۳۹۷/۹/۱۰
بسیار عالی هست... خوندنش رو ب دوستان پیشنهاد میکنم
Mehdi Zolfaghari
۱۴۰۲/۲/۱۴
واقعا لذت بردم. کتابی مختصر و بسیار مفید🔥
Akbarhashemi
۱۴۰۱/۱۱/۵
پیشنهاد میکنم بخونید جالبه