نقد، بررسی و نظرات کتاب واحه مرو - ادموند ادنوان

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
محمد افخمی
۱۳۹۷/۱۲/۲۵
روایت داستانی و جذاب از وقایع راه، هر خواننده‌ای را تا انتهای این کتاب همراه میبرد. محتوای اثر با توجه به زمان رویدادها باعث ارزشمندی آن شده است. بنده از مطالعه این نوشتار بسیار خشنود و لذت بردم. با خواندن این کتاب سطح دانشی و اندیشه‌ای من درباره مردم و سرزمین‌های مطروحه در کتاب ارتقاء یافت. خواندن این کتاب و سایر کتابهای زیر را به افراد علاقمند به تاریخ و داستانهای تاریخی پیشنهاد مینمایم: هفت سفرنامه شمال، زلزله شیروان (1308 خورشیدی)، یادداشت‌های مسافرت خراسان عباس مسعودی، سه روز در مشهد (1311) یادداشت مسافرت عباس مسعودی، پنج سفرنامه خراسان، گذر از ایران با لباس مبدل و یادداشت‌های شورش هندوستان، سرنوشت مصر: انقلاب 1952 مصر، پنج سفرنامه گیلان به قلم روزنامه‌نگاران دورۀ قاجار و پهلوی، سفرنامه سوئد.
ایل مراد بهلکه
۱۴۰۳/۱/۱۰
کتاب واحد مرو دقیقا برهه ایی از تاریخ و قتل عام ترکمنهای گوک دفه توسط روس‌ها به قلم بک نویسنده انگلیسی میباشد بسیار کتاب دقیق و انتظاری که ترکمنهاکه از انگلستان انتظار داشتند که از آن‌ها حمایت کنند و حمایت نشدنددر نهایت توسط توسط روسها شکست و قتل عام شدند
به یاد شهیدان گوک دفه
جواد محمودی
۱۳۹۶/۱۲/۲
کتاب واحه مرو به لحاظ محتوا و سبک نگارش بسیار جالب و خواندنی است. شاید به جرات بتوان ادعا کرد این تنها سفرنامه تاریخی است که داستان دارد و آن چنان داستان و سفرنامه بهم پیوسته است که خواننده نمی‌تواند دست از ادامه مطالعه بردارد.