نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی تسلی بخشی‌های فلسفه‌ - آلن دوباتن

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
جستجو گر
۱۳۹۷/۴/۲۸
کتاب‌های آلن دو باتن همیشه من رو به آدمی قبل و بعد از اون کتاب تقسیم می‌کنه و خوانش آقای سلطان زاده این لذت رو دو چندان هم کرد.
بخش سوم این کتاب مربوط به فیلسوفی به نام مونتنی هست که در یکی از بخشها با این عبارت از وی: ("به مضمون پوچی و بیهودگی تعلیم و تربیت خودمان باز می‌گردم: هدف آن نه خوب و حکیم کردن ما، بلکه عالم کردن ما بوده. ") مونتنی بین دو نوع حکمت تمایز قائل شده: یکی علم و دیگری معرفت. علم (منطق، مسائل علمی، ریاضیات و زبان خارجی و... ). معرفت (“هرچیزی که می‌تواند به خوب زیستن آدمی کمک کند تا با خرسندی و مطابق اصول اخلاقی زندگی کند“).
باید از خودمون بپرسیم چقدر از زمانی رو که صرف تحصیل علم می‌کنیم رو به فکر کردن و شناختن خودمون و چیزهای کوچیک و ساده و شاید کم اهمیت اطرافمون می‌پردازیم، چقدر دنباله رو هستیم چقدر مستقل تر از پیرامونمون تفکر می‌کنیم. (خودشناسی و خوب زیستن).
mehrdad joghataee
۱۳۹۷/۶/۲۰
فلسفه روشی برای ایجاد چراها است، پاسخها به تعداد انسانهای اهل فکر متفاوت است.
کتاب تسلی بخشیهای فلسفه اثر ارزشمند آلن دوباتن که در دسته کتب فلسفه عملی قرار می‌گیرد وظیفه ترک انداختن بر شیشه باورهایی را دارد که شما تا امروز آن را بدیهی می‌دانستید.
مثلا همه می‌گویند امید داشتن چیز خوبی است اما در این کتاب می‌آموزید که امید بر اساس آنچه عوام از آن برداشت می‌کنند، به قول نیچه بدترین بدیها است و چه بسا امید در نهایت باعث نابودی شما شود.
یا همه انسانها به طور طبیعی و غریزی از سختی فرار می‌کنند، در این کتاب خواهید آموخت که اصولا این سختیها هستند که به شادی شما معنا می‌دهند و بدون بلندی هیچ پستی معنا نخواهد داشت.
تصور کنید مسیری 100 کیلومتری را بخواهید سر پایینی با دوچرخه طی کنید، طبیعی است که حتی پا هم نزنید اما چقدر می‌توانید این یک نواختی را تحمل کنید.
به نظر من این کتاب را باید زندگی کرد.
مهرنوش کبیری
۱۳۹۸/۸/۸
در تاریخ فلسفه، یک سقراط وجود دارد و شاید بزرگترین درسی که از او می‌توان گرفت آن باشد که محبوبیت را کنار بگذاریم و سعی بر آن داریم که نسبت به همه چیز یک شکاکیت هوشمندانه اختیار کنیم، قرن هجدهم دوران اوج علاقه به سقراط بود و تصویر مرگ سقراط را نقاشان بزرگی به تصویر کشیده اند، لحظه‌ی غم انگیزی است، سقراط در پیشگاه آنوتوس حاضر شده و استادش افلاطون خاموش بر بی‌عدالتی تماشاگر صحنه است و دوستانش با ماتم دور او حلقه زده اند، دارد مطلبی فلسفی را تمام می‌کندو در دستش جام شوکرانی است که باید بنوشد و به حیاتش خاتمه دهد، می‌خواهد به ما بیاموزد که محبوب نباشیم و درست باشیم، به راستی که چقدر ارجمند و قابل احترام است که انسانی با مرگش درسی را بنمایاند و آن اینکه در مقابل عدم محبوبیت متزلزل نشد، و به راستی همین عدم توجه به محبوبیت چه محبوبیتی را برای او به ارمغان اورده، با مرگش راستی را آزموده و دیگران را به راستی دعوت کرده و از این نمونه‌ها در تاریخ بشریت نمونهای بارزتری هم هست و این فقط یکی از آنهاست، حاضر باشیم، جسارت کنیم در هر گفتگویی حقیقت گو ظاهر شویم تا خوشایند، اگر احساس شک و تردید کردیم به زبان بیاوریم، در پی جلب تایید و موافقت بودن خودش گونه‌ای است از تظاهر، متناقض نمایی که فقط چهره‌ی حقیقت را می‌پوشاند و صداقت را آلوده می‌کند.
حسن جزینی
۱۴۰۰/۱۲/۱۹
کتاب تسلی بخشی‌های فلسفه اثر آلن دو باتن اگر چه یک کتاب فلسفی به معنای خاص کلمه نیست اما همچنان یکی از جذاب‌ترین کتابها برای کسانی است که مطالعه فلسفه را برای لذت بردن و آرامش یافتن می‌خواهند. تسلی بخشی‌های فلسفه با زبانی شیرین و ساده، بدور از مغلق گویی و بحثهای تخصصی، خواننده را به دنیای آدمهایی می‌برد که اگر چه نام فیلسوف بر آنهاست اما انگار آدمهایی شبیه به خود ما بوده‌اند که برای علاج درد و زخمهایی که زندگی تولید می‌کند، دنبال مرهمی می‌گردند. آلن دو باتن دراین کتاب خواننده را بر یک سفرهٔ دوستانه با فیلسوفان می‌نشاند و گفتگویی را شکل می‌دهد که شناخت و آگاهی ما را در برخورد با زخمهای بودن بالا می‌برد و کمکمان می‌کند تا این راه سخت و ناملایم را با تاب و توان بیشتری طی کنیم. او به ما یادآور می‌شود که برای گذر از این ورطه هرگز تنها نیستیم و دوستان فیلسوفی همراه ما هستند که بی‌هیچ چشمداشت و انتظاری دست یاری به طرفمان دراز کرده‌اند.
امید صباغ رنجبر
۱۴۰۰/۱۱/۲۱
تسلی بخشی در مواجه با عدم محبوبیت
درستی روش تفکر مردم هست که باید به اهمیتی را که به عدم تایید آن‌ها میدهیم تعیین کند
ثمره تفکر برتر از شهود هست.
زندگی اجتماعی سرشار است از اختلاف و تضاد میان برداشت دیگران از ما و واقعیت وجودی ما، وقتی محتاط هستیم به حماقت متهم میشویم کم رویی ما نشانه غرور و تمایل به جلب چاپلوسی شمرده میشود می‌کوشیم سوءتفاهم را از میان برداریم ولی دهانمان خشک می‌شود و نمی‌توانیم جملات مورد نظر را بیان کنیم.
تسلی بخشی در مواجه با بی پولی
لذت آغاز و غایت زندگی سعادتمندانه است.
اصل لذت اپیکوری
۱_ دوستی: بین تمام نیکی‌های که حکمت بر ما دربردارد دوستی پر بهاتر است.
۲_ آزادی: زندگی اشتراکی در ازای استقلال
۳_تفکر: زندگی تحلیل شده
خوشبختی اپیکوری:
اگر ثروت داشته باشی ولی سه اصل لذت اپیکوری را نداشته باشی زندگی لذت بخش نیست و خوشبخت نیستیم.
تسلی بخشی در مواجه با ناکامی
وقتی میتوانیم ناکامی‌ها را تحمل کنیم که خود را برای آن آماده کنیم. هیچ چیزی برای ما نباید غیرمنتظره باشد
چیزی را که نمی‌توانی تغییر دهی بهتر است قبول کنی.
چه لزومی دارد بر اجزای زندگی گریه کنی کل زندگی گریه دارد.
تسلی بخشی در مواجه با ناتوانی
هیچ چیزی که ممکن است بر انسان اتفاق بیفتد غیر انسانی نیست و هر انسانی صورت کامل شرایط انسانی را در خود دارد.
هر کشوری درک متفاوتی از زیبایی دارد.
ابزار ارزیابی رفتار استدلال دقیق است نه تعصب.! دوستان را بخاطر این که خود واقعی ما را می‌فهمند انتخاب می‌کنیم.
همین که زندگی معمولی با فضیلتی در طلب حکمت ولی هرگز نه چندان به دور از حماقت داشته باشیم دستاورد کافی است.
تسلی بخشی در مواجه با قلب شکسته
عشق در هر ساعتی جدی‌ترین اشتغالات را برهم میزند و
مصطفی عزیزی
۱۴۰۲/۳/۱۹
با درود فراوان خدمت دوستان کتابخوان. این اثر فلسفی و تاریخی بی نظیری هست از بک نویسنده با قلمی توانمند و اندیشه‌های ناب. آلن دوباتن با خلق این اثر باز هم قدرت خودش را در نگارش کتاب‌هایی این چنین ثابت می‌کنه و به خواننده حس فوق‌العاده‌ای القا کرده. در این کتاب که با بیان توضیحاتی در مورد سبک زندگی و تفکر فلاسفه‌ی به نام در طول تاریخ و با اضافه کردن دیدگاه و نظرات روانشناسانه‌ی خود آقای دو باتن بسیارارتباط خوبی را برقرار می‌کنه با خواننده که بتونه اون ادوار و چه بسا شخصیت‌های موفق و خاص در طول تاریخ را به طور شگرفی تجسم کنند و یک درک عمیقی از اون روزگار کهن به ما داده است. بسیار لذت بخشه این کتاب صوتی که واقعا هر دقیقه‌اش چیزی برای گفتن داشت. ترجمه‌ی عالی و خوانش آقای سلطان زاده که محشر کرد جذابیت این اثر خوب را. توصیه می‌کنم حتما شما هم گوش دهید. سپاس از تیم خوب کتابراه
آرمین وهابی ثانی
۱۳۹۸/۱۱/۱۲
من کتابهای صوتی که گوش میکردم بیشتر داستان و رمان بود و این کتاب اولین کتاب غیر داستانی بود.
علی رغم اینکه صدای ارمان سلطان زاده عالیه، با این کتاب ارتباط نگرفتم. به نظرم این جور کتاب‌ها نسخه صوتیش خوب در نمیاد. چون نیاز به تمرکز و فکر داره.
درباره‌ی محتوای کتاب هم نکات ارزشمند و واقعا پندهای خوبی توش هست ولی نویسنده کش و قوس‌های الکی زیاد داده. حتی ارجاعاتش به یونان باستان و افراد اون دراکثر اوقات اضافیه. یعنی واقعا میشد حرفهای حساب کتاب رو حداقل به یک سوم این چیزی که هست خلاصه کرد.
محمد افشار
۱۴۰۰/۹/۷
این کتاب به خوبی مارو وارد دنیای فلسفه می‌کنه و به زندگی چهره‌های مشهور فلسفه مثل نیچه و شوپنهاور و.. می‌پردازه و برای علاقمندان فلسفه خیلی کتاب شیرین و کم نظیریه. تنها مشکلی که باید ازش حرف بزنم شاید برای این کتاب نسخه صوتی خیلی مناسب نباشه چون مواردی در اون گفته میشه که نیاز به فکر و تأمل زیادی داره در حالی که تو نسخه صوتی شما فرصت زیادی برای فکر کردن ندارید و مجبورید گوش به بقیه مطالب بسپارید. برای من فلسفه شوپنهاور عجیب‌ترین و جذاب‌ترین قسمت کتاب بود.
رضا استرکی
۱۳۹۸/۵/۲۸
این کتاب گزیده‌ای است از نظرات فلسفه. فلسفه در سقراط رشد کرد واصالتش را با او حفظ میکند فلسف نه پول است نه منطق و نه اخلاق. فلسفه جایکاهی است از انسانیت در زمانهای متمادی. طنین صدای آقای سلطان زاده به عنوان راوی کیفیت کتاب را دو چندان کرده. به ایشان تبریک می‌گویم و از این نعمت برای تداوم کارهای کتابراه شاکرم کتاب برای اهلش مفید است که تاریخچه‌ای مختصر از فلسفه را بر اذهان می‌نشاند
رویا تقوی
۱۴۰۲/۱۱/۲۶
کتاب نسبتا خوبی بود.
کمی برای تسلی و ارتقای بینش مفیده و میتونه کمک اندکی بکنه، و یه مقدار کوچکی هم اطلاعات فلسفی میده. بیشتر از زندگی سقراط و نگاه و نگرشش توضیح میده و بیسی که بتونه به شما کمک کنه خودتون مستقلا تفکر کنید و آنچه که جامعه و خانواده و... به شما میده لزوما نمیتونه درست باشه هر چند به نظرم میتونست بیشتر به فلسفه و قشنگیاش بپردازه.
شهناز زمانی
۱۴۰۰/۱/۱۶
در تمام عمرم، رنج‌هایی داشتم که هیچکس، نه مشاور و روانشناس و نه عالم مذهبی، هیچ درمانی براش نداشتند، ولی تو این کتاب فهمیدم که آن رنجها، پله‌های رشد و موفقیت من بودند، اصلا فکر نمیکردم فلسفه اینقدر شیرین باشه، البته صدای زیبای آقای سلطان زاده، درک کتاب رو بسیار راحتتر کرد.
در کل بعنوان اولین تجربه من از فلسفه، عالی و بی نظیر بود.
سیما مهذب
۱۳۹۹/۹/۸
با سلام و احترام. از کتابراه و همه افرادی که برای تهیه این کتاب زحمت کشیدند از مولف گرفته تا مترجم و... تشکر میکنم.
کتاب رو با توجه با نظرات افرادی که اینجا ثبت شده الان خریداری کردم و هم اکنون نیز مشغول شنیدن آن هستم. امیدوارم نسخه‌های صوتی بیشتری برای استفاده آماده بشه. با سپاس
Foad Abdollahpour
۱۳۹۸/۶/۱۶
کتاب تسلی بخشی‌های فلسفه اثر آلن دوباتن این کتاب می‌کوشد تا با استناد به آثار شش فیلسوف بزرگ راه حل‌هایی برای مشکلات روزمره ما ارائه کند که کتابی فلسفی نیست اما راهکارهای روانشناسی را در قالب فلسفه ارایه می‌دهد
نسخه صوتی این اثر بی‌نظیر است
استفاده از آن را توصیه می‌کنم
گیو . مرد
۱۳۹۷/۱/۲۵
یک اثر عالی که کاربردی کردن فلسفه در امور روزمره رو بررسی میکنه.
فلسفه اگر مرحمی برای آلام انسانی نباشه چه ارزشی داره؟
علی اصغر وطن پرست
۱۳۹۶/۱۰/۲۹
کتاب بسیار اموزنده‌ای هست. درسهای زندگی رو‌از دید چندفیلسوف ارایه می‌کنه. از سقراط می‌اموزیم که.... . . از سنکا.... ازمونتنی و.... نمی‌گم که برید کتاب رو بخونید خیلی لذت بخشه البته من از فیدیبو کتاب رو گرفته بودم.
امین جهان بین
۱۳۹۹/۱۰/۳
کتاب بی نظیری بود. و اجرای بی نظیر تر. موضوعاتی رو که انتخاب کرده با تعریف داستانی از یک فیلسوف و نگرش او نحوه‌ی تسلی یافتن آن فیلسوف در برابر این موضوع را شرح داده است. در عین کم بودن موضوع‌ها (فقط ۶ مورد) ولی اساسی‌ترین دغدغه‌های روانی و ذهنی مشترک انتخاب شده است
فرزانه قنبری
۱۳۹۸/۶/۲۲
کتابی فوق العاده است به این دلیل که ابعاد مهم زندگی را با نگاهی فلسفی شرح داده و راه حل مشکلات نوع بشر را نشان می‌دهد! مشکلاتی که همچون کهن الگوهایی در ناخودآگاه نوع بشر جای گرفته و برای همه صرف نظر از ملیت، زبان و رنگ پوست با یک مضمون و گاه با ظاهری متفاوت اتفاق می‌افتند!
Hamid Hamidy
۱۳۹۸/۱۱/۲۶
این کتاب مثل سایر آثار دوباتن فوق العادست و بایدمطمئئ باشین مقدار زمانی که برای شنیدن این اثر صرف میکنین، جزو زمانهای هدر رفته زندگیتون محاسبه نمیشه، موضوع کتاب مفید و کاربردیست، لحن و اجرای گوینده، به زیبایی و گیرایی بیشتر این اثر کمک کرده.
Fardad Yazdanpanah
۱۳۹۸/۶/۱۸
این کتاب را باید چندین بار گوش کرد تا چهارچوبهای ذهنی بی‌ارزشی که برای خود ساخته ایم را ویران کند.
قطعاً این کتاب و کتابهایی از این دست در تحول انسانها بسیار نقش دارد.
خوانش جناب سلطانزاده هم که عالیست.
کتاب با ارزشیست.
حمیدرضا افشانی
۱۴۰۰/۱۱/۷
از اون دسته کتابایی هستش که خوشحالم خوندمش. علاقه مند شدم در مورد مونتنی بیشتر مطالعه کنم و همچنین خیلی از شوپنهاور خوشم اومد. خیلی با اپیکور ارتباط برقرار کردم. همچنان از ریز بینی آلن دوباتن در تعجبم و واقعا آثارشو دوست دارم.
ehsan jz
۱۳۹۹/۶/۲۶
فارغ از موضوع و محتوای کتاب، موسیقی میان فصول بسیار طولانی و غیر ضروری می‌باشد۔ از کتابراه خواهشمندم در صورت امکان این موسیقی کوناه و مختصر گردد و یا حداقل در کتابهای بعدی رعایت این مهم صورت پذیرد۔
مریم بهنیا
۱۳۹۸/۹/۸
من دقیقا وسطای کتاب,فصل سومم. بنظرم واقعا ارزش وقت گذاشتن رو داره. خصوصا مواجهه با ناکامیشو خیلی دوست داشتم. کاش هرکسی ک هرکتابی میخونه بیاد و نظرشو بگه تا بقیه بتونن استفاده کنن.
Rouhollah Abdolvahab
۱۴۰۳/۱/۴
مطالب جالبی داشت. خیلی از فیلسوف‌هایی را که معرفی کرده بود، نمی‌شناختم. واقعیت‌های جالبی را از فیلسوف‌ها گفته بود. نکته‌های مفیدی چه از زندگی خود فیلسوفان و چه از کاربرد افکارشان در زندگی داشت.
Fatemeh Rar
۱۴۰۱/۲/۲۰
من کتاب رو در زمانی خوندم که اتفاقات ناخوش آیندی رو تجربه میکردم و با هر جمله از کتاب به فکر فرو میرفتم و انگار یک دانه کاشته بشه و با هر خط از کتاب ابیاری بشه و این در پذیرفتن رنج‌ها بهم کمک کرد
فرشته بهاری
۱۳۹۹/۸/۱۱
من که عاشق فلسفه خیلی این کتاب رو دوست داشتم البته واسه اون‌های که فلسفه زیاد نمی‌خوانند هم مطمئنم جالب باشد درمورد گوینده صداشون خوبه ولی به نظر من نباید گوینده حس خود را در اثر پیدا کند
زهره پیتام
۱۳۹۹/۷/۲۲
کتاب خوبیست البته من اولین کتاب فلسفه‌ای هست که دارم مطالعه میکنم به پیشنهاد هسرم چون من خودم بیشتر کتابهای ردانشناسی رو مطالعه میکنم ولی خوبه که با این مفاهیم هم اشنا بشوم ممنونم از زحمات شما دوستان
اسحاق آراد
۱۳۹۸/۱۱/۲۱
تسلی بخشی‌های فلسفه با امروزی کردن گفته‌های فلاسفه روزگاری دور چنان تسلی در مواجهه با روزمرگی‌های انسان‌های امروز است که انگار پای تعریف زندگی این ۶ فلسفه دان بزرگ نشسته است
احسان شریفی
۱۳۹۸/۸/۲۱
اگه یه روز انتخاب داشته باشم و بتونم که با یه نویسنده دیدار داشته باشم و از نزدیک ببینمش قطعا کسی جز دوباتن نمیتونه باشه آدم دلش میخواد ساعتها باهاش حرف بزنه
Sani Ghorbani
۱۳۹۸/۶/۶
اگر به فلسفه علاقه مندید این کتاب رو مطالعه کنید، با فیبسوف‌ها‌ی مختلف و فلسفه‌ی کاربردی آن‌ها در زندگی به زبان ساده اشنا میشید. در مورد موضوعات عنوان شده فکر میکنید یا میپذیرید یا ازش رد میشید. 👍🏽
شیما مسجدی
۱۴۰۲/۱/۹
این کتاب خیلی خوب مفاهیم فلسفه رو بیان میکنه
و افرادی مثل نیچه، شوپنهایمر و … به خوبی معرفی میکنه
برای افراد علاقه مند یه فلسفه بسیار پیشنهاد میشه
خوانش خوب
ثمین سوری
۱۳۹۸/۹/۲۸
کتاب خیلی خوبی بود. صدا بسیار دلنشین بود. البته من فلسفه خوندم ولی به نظرم برای کسانی که فلسفه نخوندن هم کتاب جذاب و ساده‌ای هست
صدیقه فتحی
۱۴۰۱/۱۰/۹
وای عالی بود
نگاه به مشکلات از دید فلسفی فوق العاده هست و اینکه بدانی فیلسوفان هم مشکلاتی چون خود ما داشته‌اند و در قبال آن‌ها چه عکس العملی نشان دادن
سارا زمانی
۱۳۹۹/۷/۱
درحال گوش دادن به این کتاب هستم، بسیار روان و ساده ست و صدای گوینده عالیه، کتاب خیلی خوبیه و به من کمک میکنه اضطرابم رو کم کنم
Pani Mm
۱۳۹۸/۱۲/۱۹
کناب خیلی خوب که به شکل داستان و به زبان ساده مفاهیم فلسفی رو بیان کرده، اگه تا حالا کناب فلسفی نخوندین ولی علاقه دارین این کتاب حتما توصیه میشه
پارسا یوسفی
۱۳۹۸/۶/۵
کتاب بسیار مفیدی هست بنظرم برای آغاز فلسفه باید از این کتاب شروع کرد. بنظرم گویندگی آرمان سلطان زاده بی‌نظیر بود مخصوصا در بخش‌های اول
ایمان قزلباشان
۱۳۹۷/۴/۱۰
به زبان ساده استفاده از فلسفه رو در زندگی روزمره توضیح میده من که واقعا لذت بردم و استفاده کردم
نجمه عاطفت دوست
۱۴۰۲/۵/۱۰
کتاب خوبیه اما صدای گوینده رو مخه، شبیه راز بقاست و کلمات رو گویا ادا نمیکنه باید گوش رو تیز کنیم تا بشنویم خلاصه که صدا رو مخه
سالار رحیمی کیا
۱۴۰۲/۲/۳۱
شاهکار آلن دوباتن که به ظرافت تمام ما را از اندیشه‌های فلاسفه بزرگ آگاه کرده و خوانش زیبای راوی نیز کتاب را شنیدنی تر کرده است
محسن حیدری
۱۴۰۲/۲/۲۳
کتاب در سطح بالایی قرار داره برای درک بهتر باید به روش خود یونگ یعنی خود شناسی متوسل شد کتاب فوق العاده‌ای هست موفق و پیروز باشید
زمزم اکبرپور
۱۴۰۰/۳/۱۳
از بهترین و اثرگذارترین کتاب‌هایی که تا به امروز خوندم و این نشات گرفته از هوش سرشار و رسایی در انتقال اندیشه توسط دوباتن هست.
پریسا ستوده
۱۳۹۹/۸/۲۰
عالیه این کتاب
به شدت توصیه میشه
واقعا خوشحالم از نصب این اپلیکیشن بسیار مفید بی نظیری کتابراه❤❤❤❤❤❤
مهدیس ملک زاده
۱۳۹۹/۷/۱
فصل آخر کتاب رو بیشتر از بقیه دوست داشتم. حتی بارها جملاتش رو با خودم تکرار کردم. صدا و خوانش هم دوست داشتنی و دلنشین بود واقعا
مژگان بیرانوندی
۱۳۹۹/۵/۱۰
همیشه از خواندن کتاب‌های فلسفی ترس داشتم بخاطر سنگینی مطالب اولین باره که از گوش دادن به‌ی کتاب فلسفی حظ لذیذ بردم.
Fereshteh Porghahreman
۱۳۹۹/۲/۱۴
یک اثر عالی از آلن دوپاتن که با زبان ساده فلسفه روزمره رو بیان می‌کنه وبرای کسانی که تازه خوندن فلسفه رو شروع کردن توصیه میشه
Fateme Gha
۱۳۹۸/۱۰/۳۰
در حال گوش کردنش هستم😇صدای اقای سلطان زاده
این اثر رو عالی تر کرده
مجتبی شیخ محمدی
۱۴۰۱/۱۱/۱۰
به گمان من ارزش یک بار خواندن رو داره اگه سرسری ازش رد نشیم بهتره.
به هر حال صلاح مملکت خود را خسروان دانند.
shima afshari
۱۴۰۱/۹/۱۴
این کتاب خیلی به علم فلسفه کمک میکنه علاوه بر این نوشته روانی هم داره، بنظر من تمام کتابهای آلن دوباتن ارزش خوندن داره
Melina Khorsandyar
۱۴۰۱/۲/۱۳
واقعا کتاب ارزشمندیه فلسفی هستش برای علاقه مندان و اینکه رنج‌ها و سختی‌ها پله‌های رشد و موفقیت هستند
بهناز گلخوار
۱۴۰۰/۴/۱۰
با نگاهی ظریف و موشکافانه روزنه‌های دردآور وجود آدمی رو که خیلی وقت‌ها دچار خودسانسوری میشه، توضیح میده
گودرز صادقی هشجین
۱۴۰۰/۳/۲۰
برای من بسیار تسلی بخش بود. نویسنده‌ای عالی، گوینده‌ای هنرمند (سلطان زاده) و موضوعی خاص با زاویه دیدی منحصر به فرد
1 2 3 4 >>