نقد، بررسی و نظرات کتاب سرنوشت مصر: انقلاب 1952 مصر - سید مهدی سیدقطبی

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
جواد محمودی
۱۳۹۶/۱۲/۵
این کتاب به دلیل صداقت نویسنده و قدرت نویسندگی وی، از بهترین آثار در حوزه تاریخ معاصر مصر بشمار می‌رود. محمدنجیب در شاهکاری بی‌نظیر زندگی نامه خویش و انقلاب 1952 مصر به بهترین شیوه روایت می‌کند. بیان نویسنده چنان گرم و روان است که اصلا خواننده احساس خستگی نمی‌کند و تا کتاب را تمام نکند نمی‌تواند دست از مطالعه بردارد. این امر میسر نیست مگر با تسلط والای نویسنده بر نویسندگی است. به هر حال اگر دنبال کتابی تاثیرگذار و خواندنی هستید کتاب پیشگفته بهترین مورد است.
محمد افخمی
۱۳۹۷/۱۲/۲۵
ساختار کتاب مناسب و جذاب است. نثر نوشتار به لحاظ ادیب بودن نویسنده، بسیار زیبا و ساده است. به جرات میتوان گفت هر کسی خواندن کتاب را آغاز کند باید تا پایان ادامه دهد. صداقت در گفتار و عشق به وطن نویسنده در یکایک سطور کتاب آشکار است. به هر حال لذت مطالعه این کتاب تا مدت زمان طولانی در روح و جسم خواننده میماند. بنده خواندن این کتاب را به دوستداران حقایق تاریخی به ویژه انقلابی توصیه میکنم.
رعنا سرمالیان
۱۳۹۷/۶/۴
کتاب خوبیست باشخصیت محمد نجیب آشنا شدم افسوس که این سیاستمدار نهایت آرزویش اتحاد عرب هست نه اتحاد کشورهای اسلامی!اعراب فقط به خویش میاندیشند نه به اسلام