نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی برای یک روز دیگر - میچ آلبوم

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
📚الناز محمدی📚
۱۴۰۱/۱۱/۱۵
🍁 بعد از ‘۵ نفری که دربهشت ملاقات میکنید’ این کتاب دومین کتاب میچ آلبوم بود که خوندم! قلمی زیبا، روانشناسانه، عرفانانه و رویاپردازانه!!
چرا کتاب ‘یک روز دیگر’ رو باید خوند؟!! از یه طرف قلم بینظیر و چندبعدی قوی آلبوم بر کسی پوشیده نیست، و از طرفی دیگه اسم این کتاب خودش کافیه که آدم برای خوندنش حریص بشه! همون لحظه اول توی ذهن من این سوالو آورد که، اگه من واقعا میفمیدم که عمرم تمومه، اما فقط یه روز دیگه میتونم داشته باشم..!! واقعا توی اون یه روز چه میکردم؟؟!!!
توی کتاب قبلی هم که از آلبوم خوندم اونجا هم به مرگ پرداخته بود!! ولی نکته جالب اینه که اون برای نشون دادن اهمیت زندگی، به مرگ میپردازه! و میگه حالا که قراره همه ما بمیریم، چرا نتونیم از زندگیمون لذت ببریم!؟ …
داستان درمورد پسری به اسم ‘چارلی بنتو’ هستش که توی بچه گی‌شرایط بحرانی زیادی رو پشت سرگذاشته، پدرش اون، مادر و خواهرش رو یه شبه تنها گذاشته و برای همیشه رفته و از بچگی هم همیشه بهش نیافته؛ تو فقط میتونی پسر بابا باشی یا پسر مامان، اما هر دو نه!!! و اون هم نهایتا پدرش رو انتخاب میکنه، و بارها و بارها پیش میاد که پشت مادرش نمی‌ایسته و اونو آن‌ها میگذاره!
و در نهایت چارلی توی بزرگ‌سالی شبیه مردی شکست‌خورده میشه. کارش رو‌از دست می‌ده، خانواده‌اش رو‌ترک می‌کنه و وقتی می‌فهمه به عروسی تنها دخترش دعوت نشده، به‌کلی دچار ناامیدی می‌شه و تصمیم می‌گیره خودشو‌ بکشه. اون با ناامیدی تصمیم می‌گیره که به شهر زادگاهش، به خونه دوران کودکیش بره، و اونجا با صحنه‌ای بسیار عجیب مواجه می‌شه! مادرِ درگذشته‌ ش رو‌میبینه که به استقبالش آمده! اون با مرور زندگیش و برگشتن، نقطه ضعف‌هاشو پیدا کنه! پس اون از مرگ نمی‌نویسه، از زندگی می‌نویسه!
مجید همایونی افشار
۱۴۰۲/۶/۲۶
از میچ آلبوم کتاب‌ها سه شنبه با موری و پنج نفری که در بهشت ملاقات می‌کنید و همین کتاب را خوانده بودم و بخاطر قلم فوق العاده نویسنده مجددا کتاب را خواندم و شنیدم و کلی محظوظ شدم. بخوانید و کیف کنید و ساعاتی از این زندگی پر از ملال رهایی یابید. عالی بود و قویا توصیه به خواندن و شنیدن دارم و امید آن دارم شما هم همانند من لذت وافر ببریدفقط می‌شود گفت ممنون که فرصتی این چنین که در اختیار من گذاشتید
اعظم بیگلو
۱۴۰۱/۱/۶
بین این کتاب و ندای کوهستان دو دل بودم که کدامین را زودتر گوش بدم، با توجه به نظرات دوستان عزیز این کتاب رو انتخاب کردم، احساسی مابین زمین واسمان داشتم خصوصا با گفتن مامان، یه تشکر از دوستان، ممنون که نظراتشونو اعلام میکنن انهم به درستی، وممنون از گوینده توانا
میترا برتون
۱۳۹۹/۵/۲۰
بسیار زیبا، دوست داشتنی، آموزنده و دلنشین. کتاب رو بسیار دوست داشتم البته که اجرای راوی بهترین او نبود و فکر میکنم میتونست خیلی روان تر باشه. اما وقتی اجرای ایشون رو با کتاب ملت عشق مقایسه میکنم بسیار پیشرفت داشتن و این جای تحسین و تقدیر داره.
azadeh mo
۱۳۹۸/۱/۱۸
کتاب‌ها تمام میشوند و تمام چیزی که از آن‌ها میماند جمله‌ای یا کلمه‌ای است که روحت را تکان میدهد. ارزش یک کتاب به همان تکان خوردن روحت است پس اگر چنین احساسی، را تجربه میکنید حتما کتاب خوبی را خوانده یا شنیده اید. ممنون از، کتابراه
سمانه قربانی
۱۳۹۸/۹/۴
کتاب فوق العاده‌ای بود جذاب و آموزنده، تا حالا موقع کتاب خوندن بغض نکرده بودم به خصوص اونجایی که گفت کاش هیچ وقت این جمله رو نشنوید "مادرت مرد "
Maryam Rajabi
۱۴۰۱/۳/۲۰
داستان کتاب بسیار زیبا بود حیف که راوی بصورت دکلمه وار و بی احساس خواند مثل گوینده‌های اخبار
آزاده بیرانوند
۱۳۹۸/۱/۶
اینقدر با این کتاب لذت بردم و وارد رویا شدم ک قابل توصیف نیست
فریبا مختاری
۱۴۰۲/۱۰/۲
کمی پراکنده گویی داستان باعث سردرگمی خواننده میشد و باید کاملا تمرکز میکردی
Fateme Jafari
۱۳۹۷/۱/۱۷
کتاب صوتی بهترین روش برای کتاب خوانی بیشتر
فروغ یوسفی
۱۳۹۹/۵/۲۱
کتاب‌های میچ آلبوم بی نظیرند. توصیه می‌کنم 👌
Loebat Lotfi
۱۳۹۸/۱/۱
یک کتاب شگفت انگیز
بسیاربسیار زیبا
انوشا انوشا
۱۳۹۷/۸/۱۵
کتاب خیلی جالبی بود و واقعا تاثیرگذار
Tayebe Khalafati
۱۳۹۷/۲/۱۴
فوق العاده بود حتما بخونید
سمانه خلفی
۱۴۰۰/۱/۳۰
جالب بود و اموزنده