نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی آبراهام لینکلن - برندا هاوگن

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
زمرد 2020
۱۳۹۸/۱/۹
لینکلن کسی بود که در بدترین شرایط مادی متولد شد، ولی در تمام طول عمر، با خود آموزی، خودش را رشد داد و بر سر عقیده‌اش که نجات بردگان بود ایستاد و تلاش کرد و به بالاترین مقام کشورش رسید و بردگان را نجات داد در نهایت در این راه جانش را داد.
خلاصه کتاب:
لینکلن در روستاهایی دورافتاده، با سختی تمام رشد کرد، در کودکی مادرش را از دست داد ولی مادرش قبل مرگ به او توصیه کرد با بقیه مهربان باشد، در نوجوانی نمی‌توانست زیاد مدرسه برود ولی مدام کتاب می‌خواند و مادر ناتنی‌اش مشوق او بود. بعدها وکیل شد و برای مبارزه با گسترش برده داری تلاش می‌کرد. حین این مبارزات رئیس جمهور شد، ایالت‌های برده دار شورش کردن، او که دارای بسیاری از خصوصیات یک رهبر بود پس از تحمل سختی فراوان بر آن‌ها پیروز شد. ولی در نهایت بدست یکی از طرفداران برده داری ترور شد. چند روز قبل از ترور خواب این ترور را دیده بود و برای دوستش نقل کرده بود.
* ضمن تشکر بابت انتشار این کتاب، لطفا در صورت امکان کتاب صوتی لینکلن ناشناخته نوشته‌ی دیل کارنگی را که به خصوصیات اخلاقی و رهبری لینکلن می‌پردازد و بسیار آموزنده است را هم منتشر کنید.
علیرضا رضائیان
۱۴۰۲/۸/۸
درود کشوری به این جوانی و واقعا عقب مانده یعنی تنها ۳۰۰ سال قبل چند ۲د هزار نفر از هم وطنهای خودشون کشتن فقط سر موضوع برده داشتن یا نداشتن در حالیکه کشور ما "ایران قبلا زیبا" بیش از ۱۰۰۰ سال قبل برای حقوق زن و مرد و حقوق شهروندی قانون نوشته شده داشت حالا چقدر قوی و عالی آمریکاییها ظرف این مدت کوتاه توانستند هر چیزی سر جای خودش قرار بدن یعنی حتی دین آن‌ها نیز واقعا قابل دسترس و برای خیلیهاشون دوست داشتنی هست و سایر مسایل هم سر جای خودش و خانواده و ارزش هاش هم الویت بالایی داره و کسی حتی اگه رئیس جمهور هم باش به راحتی نمیتونه به کسی ظلم کنه چون هر کس و هر چیز سر جای خودش قرار گرفته است. این کتا خیلی زیبا با یک صدای دلنشین مخصوص شبها خیلی مخملی به شما نشان میده اولین رئیس جمهور آمریکا چقدر سختی کشیده تا فقط یک قانون عوض نماید در هر صورت خواندن این کتاب به همه توصیه میکنم.
شادیا رفعت خواه
۱۴۰۱/۸/۱۴
خوندن داستان زندگی افراد برجسته جهان خیلی برام الهام بخشه.. میبینم ک چقدر افراد عادی‌ای بودن اما کم کم بخاطر اهداف بزرگی که داشتن تغییر میکنن و اقدامات بزرگی میکنن..
همونطور که تو کتاب (شخصیت شما همیشگی نیست از {استیون هاردی}) این موضوع رو توضیح میده ک شخصیت ثابت نیست و با اهداف تحول پیدا میکنه! نکته جالب دیگه‌ای که تو این داستان و داستان‌های افراد موفق دیگه دیدم اینکه اصلا و ابدا تغیرات و دستیابیشون به اهدافشون یک شبه و سریع نبوده بلکه سالیان سال واقعا زحمت کشیدن.. این بهم خیلی امید میده و نگرشمو نسبت به موفقیت تغیر داد
روح اله سلحشور
۱۴۰۱/۱۱/۲۲
لینکلن مرد بی نظیری بود مهر بان، اهل کتاب و دانش، عملگرا، شجاع و قطعا اهل مماشات و زد و بند نبود در حالیکه موقعیت‌ها و شرایط بسیاری داشت. معتقدم فرد بی نظیری بود و اگر ارتباطات گسترده تری داشت یا از یک خانواده ثروتمند و سیاستمدار بود موفقیتش چندین برابر بود و مطمانا اینگونه شهید نمی‌شد. روانش شاد
محمد عرفان جلالی
۱۴۰۱/۹/۲۹
این کتاب مناسب کسانی هست که اولا دنبال دونستن سرگذشت مشاهیر و بزرگان سیاست هستن ثانیا مناسب برای کسانی هست که میخوان با توجه به جزئیات زندگی آبراهام لینکلن قضاوتی نسبتا عادلانه در مورد تصمیماتش در طول زندگی با توجه پیشینه‌اش داشته باشن
در کل که عالی بود خصوصا صدای راوی
F Soltani
۱۴۰۰/۸/۱۶
بیان و لحن گوینده بسیار مناسب و گویا بود
کتاب به صورت داستانی بود و محتوا به نوعی بود که گوش دادن بهش لذت بخش بود، اونقد طولانی نبود ک ادم خسه بشه، اونقد هم کوتاه نبود که ادم هیچی نفهمه
کتاب‌های شخصیت‌های تاثیرگذار انتشارات ققنوس من چن تاشو خوندم عالی بودن
جمیل وهبی
۱۴۰۲/۳/۵
خوب بود
این کتاب هم یک جز از کتاب صد چهره تاثیر گذار تاریخه
سرگذشتش رو بیان میکنه و اتفاقات مهم که البته به نظر من اگه جزییات بیشتری میتونست داشته باشه یا بعضی از ظرافتها و احیانا شیطنتهایی که برای شخصیتهای تاریخی لازمه ارائه بده کتاب جذابتر میشد.
مهدی حمیدی
۱۴۰۲/۵/۶
این کتاب چون در زمانهای خیلی بعداز لینکلن نوشته شده بیشتر حالت اخبار گونه و شرح سرگذشت می‌باشد و بیشتر به کتاب‌های تاریخ شباهت دارد. در مجموع چیز زیادی از آلام و آرزوها و دیدگاه‌های شخصی ایشان را بازگو نمی‌کند.
حامد فرزانه
۱۳۹۷/۴/۲۹
مطالعه زندگی رهبران بزرگ همیشه الهام بخش بوده است. با وجود اینکه این کتاب اطلاعات نسبتا خوبی از زندگی و اقدامات لینکلن در اختیار مخاطب می‌گذارد اما همه‌ی جزئیات زندگی او را در بر نمی‌گیرد.
علیرضا حقانی
۱۴۰۰/۳/۱۲
در مورد کلیات زندگی لینکلن اطلاعات خوبی میده، اما در مورد چگونگی تصمیمات بزرگی که گرفته جزئیاتی ارائه نشده، منظورم اینکه علل تمایز او و نحوه رسیدنش به این تصمیمات شرحی وجود نداره
نوید
۱۴۰۲/۷/۶
با سلام و عرض خسته نباشید. خیلی مختصر و مدرسه‌ای به چنین شخصیت تاثیر گذاری پرداخته شده بود ولی در کل برای افرادی که هیچ شناختی از تاریخ آمریکا ندارند به نظر من میتونه مفید باشه.
Saleh Siamaki
۱۴۰۱/۱۲/۴
روش زندگی و سخت کوشی لینکلن بسیار آموزنده و ستودنی ست. هر انسانی این شیوه زندگی را انتخاب کند در مسیر رسیدن به هدفش حتما پیروز خواهد شد.
پریسا کاظمی
۱۴۰۲/۳/۲۳
چه خوبه با گوش دادن به سرگذشت این افراد خوب آدم ایده میگیره میتونن سرلوحه خوبی واسمون باشن. صدای گوینده هم عالی
امیر محمدنژاد
۱۴۰۲/۶/۱۸
جالب بود فکر میکردم جزئیات بیشتری از شخصیت آبراهام لینکلن بگه بیشتر شرح وقایع بود
فرهنگ ظریف بشارتی
۱۳۹۷/۹/۶
بهترین جمله اینه
از کوخ به کاخ
عباس مطوری
۱۴۰۲/۱۰/۱۳
این کتاب واقعا عالیه و زندگینامه ابراهام لینکلن را به وضوح و سادگی مطرح میکنه
Yasin Abbasrezaee
۱۴۰۱/۱۲/۱۹
من خودم عاشق آمریکا هستم هر مطلبی از آمریکا برام جذابه کتاب خوبی بود
صادق محمدی
۱۳۹۸/۵/۱۹
آموزنده بود و همچنین نیاز ب تفکر داشت.
كتاب كتاب
۱۳۹۷/۵/۲۶
مطالعه سرگذشت بزرگان میتونه براى ما مثمرثمر واقع بشه
غلام رضا قنبری
۱۴۰۳/۱/۵
همیشه بیوگرافی انسان‌های بزرگ آموزنده می‌باشد
ﺳﻌﻴﺪ ﺁﺭﻳﺎﻧﺴﺐ
۱۴۰۰/۲/۲۰
خیلی جالب و آموزنده بود. پیشنهاد میکنم حتما گوش کنید
زینب پوربابا
۱۴۰۰/۱/۷
این کتابم خیلی دوسداشتم واز خوندنش لذت بردم
Arash Nasiri
۱۳۹۹/۷/۱
کتابی عالی با صدایی متناسب با محتوای ترجمه خوب
ایلیا رفاهی
۱۳۹۸/۱۱/۲۰
عالی یه کم فکر میخواست
سید ناصر سید اسماعیلی
۱۳۹۷/۵/۲۱
بسیار عالی و اموزنده
حمیدرضا کاکاوند
۱۴۰۱/۵/۸
درود وقت به خیر
صدای گوینده خیلی ضعیفه
ادیب شهاب
۱۴۰۱/۵/۱۹
بهترین مرد تاریخ