نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی روح گریان من - کیم هیون هی

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
فاطمه خجسته
۱۴۰۱/۲/۴
خیلی قشگنه
داستان زندگی دختری از طبقه‌ی نسبتا مرفه کره شمالی هست که در دانشگاه زبان ژاپنی می‌خونه و برای شغل افسر ویژه جاسوسی شدن انتخاب میشه تا تعلیمات نظامی رو ببینه و همزمان زبان چینی رو هم یاد می‌گیره. در آخرین ماموریت، مکلف میشه با یکی از افسران ویژه پیر و بازنشسته نقش پدر و دختر رو با پاسپورت‌های جعلی، بازی کنه و نهایتا قبل از المپیک ۱۹۸۸، همزمان با جنگ ایران و عراق، هواپیمایی شامل ۱۱۵ نفر از ساکنین کره جنوبی که اغلب از طبقه کارگر بودند و بعد از ماهها کار کردن به خانه برمی‌گشتند، منفجر کنه.
دستور به صورت فوق محرمانه، به او ابلاغ میشه، امکان رد درخواست رو نداشته و در صورت سرباز زدن از این دستور، در داخل یا خارج از کشورش، سرنوشت خودش و خانواده‌اش به سمت اردوگاه‌های کار اجباری و مرگ می‌ره. به او قول میدن چنانچه این ماموریت رو با موفقیت پشت سر بگذاره، برای همیشه بازنشسته میشه و می‌تونه پیش خانواده‌اش برگرده تا زندگی معمولی داشته باشه و بتونه تشکیل خانواده بده.
از اونجایی که سال‌های پیاپی تحت تعلیم بوده و اجازه‌ی دیدن خانواده‌اش رو به ندرت پس از گذر چند سال پیدا می‌کرده و حتی از ماهیت شغل، آموزش‌ها، مسافرت‌های خارجی و... اجازه صحبت با خانواده‌اش رو نداشته، سال به سال بی‌تابی پدر و مادرش بیشتر میشه و وقتی برادرش رو در اثر بیماری از دست میده، آرزویی به جز برگشت پیش خانواده‌اش نداشته و چنین ماموریتی رو نقطه‌ی رهایی و بازگشت پیش خانواده‌اش تجسم می‌کنه. از طرفی دیگه فکر می‌کرده اگر هواپیما منفجر بشه و المپیک در کره جنوبی برگزار نشه، دو کره دوباره با هم متحد میشن و با این کار به کشورش و همه مردم کره خدمت می‌کنه!
هواپیما منفجر میشه و عاقبت در فرودگاه بحرین دستگیر میشه.
جلال آسائیان
۱۴۰۲/۱۰/۵
دورود فراوان به دوستان گروه آوانامه.
و خسته نباشید به خانم شیما درخشش که با صدای زیبا و دل نشین خود شنید این اثر زیبا را دوچندان کرده بودند.
کتاب روح گریان من نشانگر استبداد سمتگری کمونیست بر ملتش است.
خانم (کیم هیون هی) به خوبی یک کشور کمنیست زده را نشان میدهد که چگونه از بچهای خورد سال هم سوء استفاده میکنن.
چگونه شستشوی مغزی میدهند تا به اهداف کثیف خود برسند
چگونه مردم را گرسنه و نا آگاه نگه میدارن تا بر آن‌ها حکومت کنن.
و چگونه دختران و پسران پاک کشور خود را شستشوی مغزی میدهند که جاسوس یا آدم کش شوند
من بسیار سپاسگزارم از کتابراه که این کتاب راه در اختیارم گذاشت چون من اطلاعاتم در باره کره شمالی بسیار کم بود ولی با مطالعه این اثر زیبا متوجه خیلی چیزهای جالبی شدم
و از دوستان دعوت میکنم به این اثر زیبا گوش جان بسپارند.
با سپاس فراوان
محمود اژدری
۱۴۰۰/۱۲/۱۴
با سلام و احترام
باز هم یکی دیگر از کتاب‌هایی که من عاشق مطالعه آن‌ها هستم فرار یکنفر از جکومت استبدادی کره شمالی متن عالی، داستان عالی، ترجمه عالی، صدای گوینده هم جذابین آن را صدچندان کرده. در این سری کتاب‌ها خیلی کتاب‌های دیگر هم ترجمه شده که متاسفانه هنوز صوتی نشده‌اند امید هرچه زودتر آن‌ها هم با خوانش به این صورت راهی بازار گردد که واقعا عالی است. صدای زیبای شیما درخشش واقعا داستان را جذاب تر کرده است.
داستان زنی که در کره شمالی برای جاسوسی آموزش داده می‌شود ولی کارش به جایی می‌رسد که اصلا باور پذیر نیست ولی داستان عالی شیوا و جذاب است.
Roqayesadeqi
۱۴۰۱/۱۰/۳
روایت رمان خیلی خوب بود ولی مطالب ضد و نقیض زیادی در داستان هست.
اصلا دیدگاه و تفکرات این شخص ثبات نداره. معلوم نیست به رهبرش تعصب داره یا نه. بارها ماموریت خارج رفته ولی توی کره جنوبی انگار اولین باره از کشور خارج شده. فوری هم با دو تا حرف اعتراف میکنه. مدام سوتی میده. در حالیکه سالهای سال آموزش دیده. بعد اعتراف هم مدام میبرن بهش خوش میگذرونن.
قسمتها اولش جذابیت بیشتری داشت ولی قسمتهای پایانی بخاطر همین تعارض‌ها بنظرم جذابیت کمتری داره.
regen
۱۴۰۱/۸/۳
تمامی کتاب‌هایی که با موضوع کره شمالی خواندم هیجان و اشتیاق رو در من زنده کردن تا کتابهای بیشتری با این موضوع پیدا کنم و بخوانم. این کتاب چهارمین تجربه من در این موضوع بود و احساساتی نظیر خشم، نفرت و استرس رو در من ایجاد کرد. هم اینکه با وجودی که شخصیت اصلی ترحم برانگیز بود ولی نتونستم باهاش همزادپنداری کنم و جنایتی که مرتکب شده را نادیده بگیرم. ممکنه دلیلش این باشه که داستان کتاب نتونسته به خوبی شرایطی که شخصیت اصلی در آن رشد کرده رو برام توصیف کنه.
النا بابایی
۱۳۹۹/۲/۱۹
با سلام و ادب، راوی محترم بسیار بر جذابیت داستان افزوده‌اند. بنده اخیرا دو رمان دیگر درباره فرار مردم سخت کوش، با اخلاق و ستم کشیده کره شمالی خوانده ام. دوست داشتم به وضعیت فعلی زندگی شخصیت اصلی داستان هم پرداخته شود که احتمالا بدلیل خطای سنگینی که مرتکب شده و دلایل امنیتی بوده است. با اینحال کم توقعی، نجابت و سخت کوشی مردم این خطه می‌تواند برایمان الگو باشد و انشالله از یوغ حاکمان ستمکار رهایی یابند در آینده‌ای بسیار نزدیک.
حامد رضایى صوفى
۱۴۰۱/۶/۷
این کامنت ممکنه یه ذره اسپویل کنه
در کل کتابیه که پیشنهاد میکنم خوشتون میاد
ببینید از دیدگاه کره شمالی این داستان و این شخص هیچ ارتباطی با این کشور نداشته و شاید از اول جنوبی بوده... اما خب نکته بسیار عجیب این داستان بعد از دستگیری توسط کره جنوبی اونو میبردن بیرون میگشت تو خیابان رابطه خوبی داشتن میلردنش تفریح خب این واقعا عجیب و غیر قابل باوره...
الهام انوری
۱۳۹۸/۸/۲۴
عالی بود، وقتی از زمانی که چشمت به دنیا باز میشه یسری چیزا رو ملکه‌ی ذهنت میکنن دیگه حق انتخابی برات نمیمونه و شاید یه زمانی تو سن بالا بفهمی که همه‌ی اون حرفا اشتباه بوده، شاید اگر این دختر سفر نمیکرد و خودش همه چیز رو نمیدید هیچوقت به اشتباه خودش پی نمیبرد، چقدر دردناک میتونه باشه سرنوشت آدمهایی که توی اینجور کشورها زندگی میکنن.
احمدمهاجر
۱۴۰۱/۱۱/۴
این کتاب به لحاظ نوع داستان بسیار جذاب و باکششی توامان همواره مخاطب را به دنبال خود می‌کشد و از سرزمینی سخن گفته میشود که حس کنجکاوی همه را برمی انگیزاند تا از حال و هوای کشوری که هیچ ارتباطی با دیگران ندارد بیشتر بدانند. از ساختار سخت و سردی که برهمه جا و همه کس اشراف کامل دارد چگونه آن‌ها این زندگی را پذیرفته حتی به آن افتخار هم میکنند
Lydia The orange
۱۴۰۰/۲/۱۶
راجع به زندگی مردم کره شمالی اطلاعات مفیدی میده. راوی فوق العاده بود و باعث جذابیت بیشتر کتاب شد. فقط آخرش همانطور که دوستان هم اشاره کردن، کمی رنگ و بوی سیاسی داره و انگار به میل سیاست مداران کره جنوبی نوشته شده انگار اغراق شده. به طور کل کتاب جالب و هیجان انگیزی بود و برای من که از زندگی مردم کره شمالی خبر نداشتم مفید واقع شد.
ali sahib
۱۳۹۷/۵/۱۵
خانم شیما درخشش بسیار زیبا روایت کردین خیلی خوشم اومد. تا به الان اینگونه راوی‌ای ندیده بودم. در کارتان خیلی موفق هستین.
مهدی حمیدی
۱۴۰۲/۶/۲
کتاب روح گریان من از لحاظ کلی بیشتر به رمان‌های شبه بیوگرافی شبیه می‌شود و به نظرم خیلی قابلیت استناد رسمی نداشته و در آن وقایع و رویدادها به صورت رمان تلقی خواهند شد. ترجمه و گویش بسیار مناسب بوده و داستان خواننده را با خود همراه می‌کند در کل برای دوستانی که دنبال رمان‌های شبه بیوگرافی می‌گردند مناسب به نظر می‌رسد.
کوثر منصوری
۱۴۰۱/۶/۷
روح گریان من، مدت‌ها که اسم این کتاب به گوش من رسیده بود. زمانی که فهمیدم راجب یک دختری از کره شمالی است احساس کنجکاوی من خیلی بیشتر و بیشتر شد سریع سرچ کردم‌دیدم در کتابراه نسخه صوتی‌اش هم هست خیلی سریع کتاب را خرید کردم صدای شیما درخشش هم فوق العاده به زیبایی این کتاب افزایش داده تشکر از برنامه‌ی کتابراه
Pejman Pirmoradi
۱۳۹۸/۳/۲۴
نمیدانم کتاب به واقع تحت نفوذ سیاسى و ایدئولوژیک کره جنوبى نوشته شده یا نه؟!! اما داراى فضاى بسیار ملموس و حس همزادپندارى بى نظیر (حتى با توجه به زن بودن راوى داستان) در شنونده ایجاد میکند تمام طول داستان با جزئیات و دقیق ذکر شده اما پایان کار کاملا رنگ و بوى سیاسى دارد.
پیشنهاد میکنم از دست ندید
hny mmni
۱۳۹۷/۱۱/۱
فوق العاده بود هم سیر داستان هم گویندگی. اینکه توی کره شمالی واقعا روی زندگی آینده شخصی خودت هم حق انتخاب نداری و هرچیزی که برات در نظرگرفته بشه باید انجام شه واقعا دردناکه. رفتار مامورهای کره جنوبی با این جاسوس کره شمالی و دلیل بخشودگی از طرف ریس جمهور کره جنوبی هم قابل تامل بود.
حدیث دلارام
۱۴۰۲/۹/۱۷
داستان گیرایی داشت و خوانش خوب بود. جذاب‌ترین جنبه این کتاب بنظرم این بود که یک خودزندگینامه اس از یک فرد متولد شده در کره شمالی! که دنیا رو از دید اون به نمایش میکشه. با این حال انتهای داستان حدس میزنم کمی اغراق شده و بخاطر موقعیت نویسنده همچین چیزی بعید نیست. در کل ارزش خوندن داره
مانا
۱۴۰۲/۴/۲۳
کتاب صورتی روح گریان من داستان زندگی یک دختر هست که بعلت هوش زیاد از خانواده جدا و تبدیل به یک جاسوس همه فن حریف میشود که بیشتر کارش در خارج کره می‌باشد و در سقوط هواپیمای کره جنوبی هم دخالت دارد که بعد از طی ماجراهای زیادی..... این کتاب با صدای دلنشین اقای رضایی فوق العاده بود. ممنون
Ehsan Jalili
۱۳۹۹/۴/۲۸
کتاب بسیار خوبی بود و نشون می‌ده که وقتی حکومت بر پایه ایدئولوژی باشه استفاده از هرگونه وسیله‌ای در راستای تحقق اون ایدئولوژی قابل توجیه هست و دیگه جان انسان کوچکترین ارزشی نداره. خوانش داستان هم بسیار زیبا و گیرا و قابل باور بود گویی خانم درخشش داستان خود را تعریف می‌کند.
کیمیا محمودی
۱۴۰۱/۴/۱۸
داستان در مورد یکی از جاسوسان کره‌ی شمالی هست
نگارش روانی داره و صدای گوینده و موسیقی متن خیلی خوبه
ولی من به شخصه از کتاب دختری با هفت اسم و آکواریوم‌های پیونگ یانگ بیشتر خوشم اومد و اطلاعات بیشتری در خصوص کره شمالی به من دادند
در مجموع این کتاب هم مفید و خوبه
afsaneh mousavi
۱۳۹۹/۸/۱۰
این کتاب زندگی نامه‌ی یکی از بهترین جاسوس‌های زن کره‌ی شمالی هست، که وضعیت آزادی، سطح رفاع، وضعیت آموزش در دوران مدرسه و همین طور دوره‌های بسیار سختی که یک جاسوس باید طی کنه رو به خوبی توضیح میده.
صدای راوی و موزیک‌هایی که استفاده شده بود هم بسیار حرفه‌ای و زیبا بود.
سعید کریمی
۱۳۹۷/۸/۱۰
این کتاب واقعا بی‌نظیره من خیلی لذت بردم از خوندنش، داستان‌ قشنگیه و گوینده خوب تونسته اون رو به تصویر بکشه، من موقع خواب داستان گوش میدم چشمام‌ رو میبندم و هندزفری میزنم، واقعا بعضی وقتها خودم رو اونجا تصور میکردم
arash bidar
۱۳۹۷/۴/۱۲
نمیدانم چه مدت ولی فکر کنم زمان بسیار زیادی را برای یافتن چنین کتبی صرف کردم. از صمیم قبلم از شما بابت دسترسی به آن سپاسگزارم. امیدوارم همیشه رو به جلو و مفق باشید... خیلی خیلی کتاب زیبا و تمام کمال جذاب است.
ممنون
Saeid Farmanrava
۱۴۰۱/۱۱/۸
هرچند به گفته نویسنده نوشته کتاب بر اساس واقعیت بوده وداستان بسیار زیبا سرگرم کننده بود اما متاسفانه ماچرای وقایع آخر کتاب غیر قبول باور بود که یک تروریست را ریس جمهور کره جنوبی قادر باشه به عفو بده ضمن اینکه یک ریس جمهور چنین اختیاری ندارد
محمد مرادی
۱۴۰۱/۲/۲۸
واقعا بهترین کتابی هست ک میتونین راجب کره گوش بدین
هم داستان بسیار جالب و جذب کننده هست
هم اطلاعاتتون زیاد میشه
من متعجبم ک همچین اتفاق بزرگیو چرا تاحالا هیچ چیزی ازش نشنیده بودم
واقعا این واقعا لایق یه سریال ٤ سیزنه هستش
حتما گوش بدین این کتابو
Meysam Matin
۱۴۰۰/۷/۲۴
داستان خوب شروع میشه، جاهایی با هیجان ادامه داره تا چند فصل آخر که کاملا تابلوئه که داستان نویسی و تخیل پردازی بی‌ذوق کره جنوبی با احمق فرض کردن (ببخشید رک گفتم) خواننده کتاب، تخیلات میهن پرستانه خودش رو به خورد خواننده میده! صدای راوی واقعا خوب و بی نظیره
وحید سحری
۱۴۰۱/۱۱/۱۰
کتابی بسیار تاثیر گذار یک دیکتاتور چه بلایی سر یه ملت می‌اورد و یک ملت که به گفته کره شمالی‌ها به غربی‌ها خودشان را فروختند چه اقتصادی دارند
و خودشان که یک عمر مرگ بر امریکا گفتند چه بدبختی را تحمل میکنند چقدر اشناست این داستان
ب.ز
۱۴۰۱/۱۰/۴
بنظرم نویسنده سعی کرده دربازگویی خاطراتش صادقانه عمل کند ‌ودر عین حال تاثیر شرایط و شستشوی ذهنی و درعین حال ارتباط با خدایی که هیچ آموزشی راجب ندیده بود را بیان کرده.
اجرای گوینده بسیار عالی و مسلط بود. کتابی جامع و مانع و اموزنده
Shakiba Sharifi
۱۴۰۰/۹/۲۵
به نظرم یک جور فیلم هندی بود و وقتمو تلف کرد فقط. ضمن اینکه از اینکه راوی سعی می‌کرد صدای شخصیت‌ها رو دربیاره اصلا خوشم نیومد به نظرم خیلی لوس بود. ضمن اینکه خیلی زیاد و خسته کننده از موسیقی در ابتدا و انتهای فصل‌ها استفاده شده بود که واقعا حوصله سر بر بود.
Azadeh Akbari
۱۴۰۰/۹/۵
داستان واقعی و جذابی بود و من واقعا دلم برای اول قربانی ماجرا و بعد هم مردم کره شمالی سوخت که چقدر بدبخت هستند
داستان رو تو گوگل سرچ گردم و دیدم که حقیقت دارد ولی خیلی متاسف شدم برای کیم هیون
و بسیار خوب و روان خوانده شد
ممنون
ریحانه عابدی
۱۴۰۰/۳/۱۹
خدای من.. عالی بود این کتاب.. آروم و قرار نداشتم تا تموم بشه، منم برای هیون اشک شوق ریختم و حس میکنم با با نارک ازدواج کرد😁
امیدوارم دو کره با هم متحد بشن، برای وضع زندگی مردم در کره شمالی واقعا متاسف شدم😞 راوی هم که محشر بود✨
احمد راستگار
۱۴۰۰/۱/۷
به جرأت میتوان گفت کتابی سراسر هیجان با روایت عالی گوینده. عالی بود. از آن جا که خوی وحشی رژیمهای دیکتاتوری رو نشان میدهد و دنیایی ناشناخته را به قلم و تصویر میکشد. ملاحضات امنیتی نداشت، چون دست کره شمالی از نویسنده کوتاه است. عالی بود.
کاربر احمدزاده
۱۳۹۹/۵/۱۱
داستان جذاب و اجرای راوی عالی بود.
ولی همونطور که توی کتاب گفته میشه عفو متهم (در واقع زنده نگه داشتن وی) مسلما به دلایل سیاسی صورت گرفته. کی بهتر از یه جاسوس سابق میتونه به لحاظ سیاسی به کشور متخاصم مشورت بده و بهش خدمت کنه؟
matin sabz
۱۳۹۷/۱۰/۲۱
اولین کتابی بود که در ارتباط با کره شمالی میخوندم امکان مقایسه ندارم ولی کتاب خوبیه در کل. هرچند رنگ و بوی سیاسی اواخر کتاب تا حدی دیدگاه رو نسبت به کتاب عوض میکنه. خانم درخشش عااالی اجرا کردن امیدوارم کتاب‌های بیشتری با صدای ایشون بشنویم.
رضا افشاری پویا
۱۴۰۲/۱۱/۲۲
وقتی به این کتاب گوش دادم، به این فکر کردم که چه طور یک ایدئولوژی سازمان یافته که از پایه خراب هست در یک جامعه میتونه افراد رو به ورطه نابودی و انجام اعمال غیر انسانی برسونه، ممنون از تیم تولید و صدای دلنشین خانم درخشش
bahar ashkani
۱۴۰۱/۷/۲۴
کتابی تامل برانگیز، که شستشوی مغزی تا چه حدی میتونه تاثیرگذار باشه کاش حکومت‌های کمونیستی و دیکتاتوری برای همیشه از زمین پاک میشدند
بنظرم کتاب رودخانه تباهی هم کتاب خوبی درباره کره شمالی هست اما از دیدی دیگر
نسیم قاسم
۱۴۰۱/۱/۷
فوق العاده بود و لذت بردم و متاسف شدم از این سیستم که روغن سرخ کردنی براشون نشانه‌ی از رفاه و ثروت بود و سرخوک... چقدر ما در ایران خوشی‌های داریم سطحی که برای یک انسان در مکانی دیگر نهایت شعف و شادمانیِ
محمد عراقی
۱۳۹۹/۱۰/۱۰
کتاب بسیار جالب بود هم داستان پر کشش و جذابی داشت وهم توانست من را اندکی با شرایط اجتماعی کره شمالی آشنا کند صدا و نحوه خواندن خانم درخشش هم که مثل همیشه بر جذابیت کار افزوده پیشنهاد می‌کنم از دستش ندید
کاربر م
۱۳۹۸/۷/۱۳
خیلی روایت جالبیه البته من کتابش خوندم، ولی نمونه داستان صوتی رو اینجا گوش دادم واقعا زیبا و هنرمندانه اجرا شده از کتابراه تشکر میکنم و به بقیه دوستان توصیه میکنم این کتاب صوتی رو از دست ندهند
سولماز بویری
۱۳۹۸/۷/۱
در کمال شگفتی بعد از سرچ‌هایی که کردم دیدم این کتاب خیلی شناخته شده نیست ولی نثر کتاب روان و گیرا بود و داستان عالی بود بخصوص اینکه میدونستی واقعیت داره جذاب تر میشد... با تمام وجود لذت بردم
مینا مصلایی
۱۳۹۸/۶/۲۴
واقعا دیکتاتوری چه‌ها که با انسانها نمیکنه. باورش سخته که خود ماها هم نزدیک هست همین اتفاقها برامون بیافته. باید تلاش کنیم سرنوشتمون رو تغییر بدیم. زندگی یه جاسوس واقعا غم انگیزیه.
حیدر قادری زاده
۱۳۹۸/۳/۲۴
من این کتاب را وقتی خریداری کردم اصلا فکر نمیکردم اینچنین ماجرای جذاب والبته خشن در عین حال لطیف، غمگین و شادی بخش و واقعی را تجربه کنم توصیه میکنم اگر دنبال یک متن جدید و متفاوت هستید وارد دنیای کیم هی شوید
عسل زاهدی
۱۴۰۲/۱۰/۲۵
هرکسی باید این کناب رو بخونه! هر لحظه کتاب نفس گیر بود و بسیار زیبا و خوانش بی نقص راوی زیبایی کتاب را چند برابر کرده! از همه عزیزان که زحمت تهیه این کتاب را کشیدند بی‌نهایت سپاسگزارم
پروانه کاشانی
۱۳۹۹/۷/۱۵
بسیار عالی بود. نویسنده بسیار خوب شرایط شکل گیری یک جاسوس و اوضاع اسف بار کره‌ی شمالی را توصیف کرده بود.
ترجمه‌ی کتاب روان و جذاب بود. خوانش خانم شیما درخشش به جذابیت کتاب می‌افزود.
مریم مهرشاد
۱۳۹۸/۹/۲۴
جزو کتاب‌هایی بود که زمین گذاشتنش واقعا مشکل بود. آشنایی با زندگی عجیب مردم کره شمالی و برخورد عجیب تر دولت کره جنوبی با یک جاسوس کره شمالی از جالب‌ترین قسمت‌های این کتاب بود.
امیرمحمد پورجمالی
۱۴۰۳/۱/۷
بسیار خوب فضای سیاسی اجتماعی و اقتصادی یک جامعه کمونیستی رو بیان می‌کنه. خودم فکر نمی‌کردم زندگی در جامعه کمونیستی این قدر سخت باشه. دیکتاتوری کمونیستی خشن تر از اقتصاد سوسیالیستی.
مهدی قپانچیان
۱۴۰۱/۸/۲
کتاب جالبی بود صدای گوینده بسیار زیبا و عالی بود اشکالی که میتونم بگیرم این بود که این در فصل‌های آخر نویسنده بسیار متملقانه برای کره جنوبی و زندگی غربی قلم میزنه
hamideh torki
۱۴۰۰/۱۱/۶
وقتی کتاب 1984 را خواندم از خودم پرسیدم واقعا چنین جامعه‌ای وجود دارد؟!!! با گوش دادن به این کتاب پاسخ این سوال را پیدا کردم خوانش عالی و ترجمه سلیس و روان بود
امیر رسولی
۱۳۹۸/۳/۷
در بین تمام کتابهایی که در مورد کره شمالی خوندم و گوش کردم، این از همه جالبتر بود.
علاوه بر اون، خانم گوینده در کارشون فوق العاده و بی‌همتا بودن به عقیده من
مهدی میرزایی
۱۳۹۷/۸/۱۶
روشنگر مشکلات کشورهای ایدوئولوژیک که چه مصائبی بر مردم وارد می‌کند
afshin norouzi
۱۳۹۷/۶/۱۴
بسیار زیبا، خانم درخشش باصدای زیبای خودشون حس نویسنده روبه خوبی به شنونده منتقل کردند، اما این داستان چقدر تلخ بود و هراس آور...
1 2 3 4 >>