نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی جهنم، بهشت - جومپا لاهیری

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
نرگس دهقانی
۱۳۹۷/۵/۳۰
چقدرخوبه که اینهمه کتاب صوتی رایگان گذاشتین. کتابراه عاشقتم. این کارتون برای کسانی مثل من که عاشق کتاب هستندعااالیه وقابل ستایش. ممنون بابت کتابهی رایگان
سمیرا ابراهیم پور
۱۴۰۱/۴/۱۴
داستان خانواده‌ای بنگالی که در امریکا زندگی میکنند و در امریکا دوست و اشنای زیادی ندارند تا اینکه یک مرد بنگالی دیگر به نام پراناب که او نیز برای تحصیل به امریکا امده بود با انها اشنا میشود و دوستی بین این خانواده و پراناب ماجراهایی را به دنبال دارد. زن خانواده که رابطه سردی با همسر خودش داشت و تنها بود عاشق مراناب میشود که به او تجوه دارد و حرف‌های اورا میفهمد او چون او یک زن متاهل است نمیتواند عشق خود به پراناب را ابراز کند و وقتی پراناب عاشق دختر دیگری نیشود زن خانواده حتی به خودکشی نیز فکر میکند و... داستان بسیار شیرین و جذابی بود نویسنده قلم گیرایی داشت. اسم داستان جهنم و بهشت بود که به برداشت من بجای واژه‌های هوس و عشق انتخاب شده بودند و ارتباط خوبی با داستان داشت و یا حتی میتوانست بیانگر این باشد که عشق میتواند زندگی را در نظر ما همچون بهشتی سازد و شکست عشقی زندگی را در نظرمان تبدیل به جهنم سازد. علاوه بر این در این داستان به موضوعاتی از قبیل روابط خارج از ازدواج، ازدواج فرهنگ‌هایی مختلف و سنتی بودن برخی خانواده‌ها تاثیر این سنت در روابط بین اعضای خانواده پیدایش عشق در گذر زمان و مسائلی دیگر در قالبی دلنشین پرداخته شده. صدای گوینده و نوع اجرایشان نیز بسیار عالی و دلنشین بود. شنیدن این کتاب رو توصیه میکنم
ستاره قادری
۱۴۰۱/۹/۱۲
برام جالب بود.. من معمولا با کتابهایی که اینقدر کوتاه نوشته شدن نمیتونم ارتباط بگیرم ولی این کتاب برام جالب بود.. بدون کشو قوس خیلی راحت تونست منو به بطن وجود و احساسات شخصیتهاش ببره.. بیاد کتاب چراغها را چه کسی خاموش میکند.. افتادم.. اونم همچین موضوعی داشت. نکته و پیام اصلی داستان برای من این دوتا نکته بود
یکیش عشق ممنوعه که قطعا سرانجامی نداره.. بعد از تاهل و بچه داشتن فکر دوباره عاشق شدن و... بنظرمن احمقانس چون اصلا به طبعاتش نمیارزه.. و نکته دوم رفتار اقای پرانا با خانم هندی بود که اونو زنداداش صدا میزد و خیلی صمیمی باهاش برخورد میکرد.. ازش تعریف میکرد.. بهش توجه میکرد ولی همه‌ی اینا به زعم خودش بیمنظور بود ولی چون خانم متاهل دچار کمبود محبت از طرف همسرش بود اینارو سوبرداشت کرد و عاشق شد... به نظر من روابط با زوج‌های که در عین طلاق عاطفی و سردی ادامه داره برای زندگی‌های سالم سمه. و در اخر رفتار جوانمردانه اقای پرانا در قبال خانواده ببنگلادشی برام جالب بود
.. اینکه خیانت نکرد به مردی که برادر میخواندش
📚الناز محمدی📚
۱۴۰۱/۶/۳
🍁 اولین کتابی بود که از این نویسنده خوش ذوق و ‌خوش قلم می‌خوندم. واقعا لذت بردم. و حتما توی اولین فرصت کتاب مترجم دردها رو از این نویسنده که جایزه‌ی نوبل ادبی برده رو هم خواهم خوند.
کتاب بسیار قابل لمس و ساده بود. به قدری واقعی بود که می‌تونستی اون رو خیلی نزدیک به خودت و زندکیت حس کنی. جومپا از مادرش و عشق نافرجا و قدیم و بعد از ازدواجش استفاده کرده بود تا مهم‌ترین آسیب تفاوت فرهنگی و ملیتی رو به ما نشون بده!!! واقعا مسیله‌ی مهمی هست، مخصوصا که تفاوت بین فرهنگ هند و آمریکاست! به قول انگلیسی‌ها که میگن: Bird of a feather flock together, همون کبوتر با کبوتر باز با باز، کند همجنس با همجنس پرواز, خودمون میشه!
هند با فرهنگی پر از دورهمی و آیین‌ها، و امریکا فرهنگی بسیار منظبط و رباط وار!!! همین اشتراکات فرهنگی باعث میشود که مادر جومپا عاشق عمو پراناب می‌شود و به او فکر می‌کند! چراکه با او خاطرات مشترک جغرافیایی، اشاره فرهنگی نزدیک، صلیقه شعر و موسیقی مشترک، تشابه سیاست‌های چپ گرا، هم وطنی، و خلق و‌خوی زود جوش هندی داشت، ولی با همسرش هیچکدام را درک نکرده بود!
اینقدر شیفته بود که بعد از رفتن او حاضر به خودکشی می‌شود، اما سرنوشت او این بود که زنده بماند و به حقیقت زود گذر آن خواستن ‌عشق برسد!
زنده ماند و پا به سن گذاشت و دریافت که می‌تواند قلبش برای زندگی خودش بتپد، رفته رفته بپذیرد که دخترش جومپا همانند امریکایی زندگی کند. و بعدها وقتی شکست عشقی دخترش را می‌بیند تمامی این مسایل بین خود و پراناب را به منظور آگاهی دخترش برای او تعریف می‌کند!!!
درواقع سه زن از سه نسل مختلف توی داستان داشتیم که دچار شکست عشقی و ‌بعد قوی می‌شوند! از کتاب لذت بردم. ممنون دوست عزیزم کتابراه☘️
yoga yogl
۱۴۰۰/۱۲/۲۶
محتوای کتاب بسیار عالی، اجرای خانم راضیه هاشمی از شرکت ماه آوا نیز مثل همیشه بسیار عالی. کتاب حاوی نکات بسیار ظریفی است ناشی از امکان تولد احساسات و روابط مشابه و غیر قابل ایراد جنس زن و جنس مرد در رابطه با روابط عاشقانه خارج از خانواده و شکستن تابوی عدم امکان ایجاد تمایلات عاطفی یک خانم متأهل سنتی نسبت به یک انسان، خارج از روابط خانواده که توسط انسان‌های متعصب و متحجر مخفی نگه داشته و ترویج می‌شود. البته، این نه به معنای ترویج این روش بلکه توضیح روان ناشناخته‌ی عجیب انسان (طبق نظر پروفسور الکسیس کارل در کتاب انسان موجودی ناشناخته) می‌باشد که به ما می‌آموزد در مواجهه با پیچیدگی‌های روان انسان در قبال جنس مرد یا زن تاب آوری و سعه‌ی صدر لازم را داشته باشیم و به افراد انسان بدون در نظرگرفتن نوع جنسیت اراده‌ی آزاد آنان را محترم بشماریم. در این کتاب نکات بسیار زیبا و انسانی دیگری در خصوص آزادی انسان بدون توجه به جنسیت در انتخاب و ادامه یا قطع روابط احساسی و عاطفی مطرح گردیده است.
غزاله امیرنیرومند
۱۴۰۲/۳/۱۱
صدای خانوم راوی بی نهایت دلنشین، ساده، روان و گرم بود، انقدر آدم با صدای ایشون و فضای داستان احساس راحتی میکرد انگار در کافه‌ای روبرو دوستی با یک فنجان قهوه نشسته‌ای و او دارد داستان زندگی یکی از دوستانش را بیان میکند، همنقدر ساده و دلچسب! اما این اسمش داستان نیست اسمش زندگی واقعی است! هند و آمریکا و... ندارد! بنیان خانواده است که گهگاه پدر یا مادر خانواده نا خواسته عاشق میشود، و گاهی این عشق کل خانواده را نابود میکند و گاهی هیچ اتفاقی نمی‌افتد و این حس فقط مثل یه خاکستر در وجود آن فرد است، اما متاسفانه واقعیت تلخی است و هر روزه خیلی‌ها آن را تجربه میکنند، ربطی به رابطه گرم زن و شوهر و... ندارد! عشق حس مرموزی است که بی صدا می‌آید اگر ممنوع باشد تو را به نابودی می‌کشاند و با کلی درد و حسرت و دلشکستگی می‌رود!
.
۱۴۰۱/۱۱/۱۸
کتابی با موضوع خانواده و عاشقانه است. این کتاب اتفاقاتی را نشان میدهد که متاسفانه در جامعه ما خیلی رو میدهد. یکی از این اتفاق‌ها عاشق شدن زن متاهل است. این اتفاق در جامعه موجب بدبختی‌های زیادی میشود.
عشق چیز عجیبی است. عشق سبب خیلی چیز‌ها میشود، که یکی‌اش در همین داستان آمده است. یک زن به خاطر عشق موجب نابودی و از هم پاشیدگی خانواده‌اش میشود.
عشق بعضی موقع‌ها خوب است و بعضی موقع‌ها بد باید توجه داشت که همیشه درست عاشق شویم.
از نویسنده محترم خانم جومپا لاهیری بسیار متشکرم و به ایشان خسته نباشید میگویم زیرا کار نویسندگی کار بسیار سختی است و کار هرکس نیست.
از آقای امین شیر پور هم به خاطر ترجمه بی نقص شان تشکر میکنم و همینطور از راوی محترم خانم راضیه هاشمی نیز سپاس گزارم.
Mehdi Moghaddam
۱۴۰۲/۱/۷
این داستان حرفهای زیادی برای خانواده‌ها مخصوصا آقایان داشت. کمبود محبت به خانواده و حتی دریغ کردن چیزهای جزیی که اصلا بار مالی هم برای آن‌ها نداشت. البته جایی هم نیست که یاد بگیرند یا کسی هم نیست که یادشان بدهد. کلاسی نیست که در آن دوره شرکت کنند و مهارت اداره خانواده را کسب کنند و بعد زندگی خود را شروع کنند. الان در این شرایط جامعه کاش قانونی وضع میشد که زوج‌ها اول دوره کسب مهارت زندگی را می‌گذراندند. بعد زندگیشان را شروع می‌کردند. باز هم خدا رو شکر که اینجور کتابها هر چند کم ولی از کمبود ناآشنایی خانواده‌ها کم می‌کنه اگر فرصت کنند و بخوانند. اگر به زندگی کردن با لذت و عشق علاقه داشته باشند. ممنون از بابت گردآوری همچین کتابهایی.
ترانه لطفی
۱۴۰۲/۱۰/۳
یه داستان کوتاه اجتماعی بسیار جذاب و آموزنده.. خیلی خوشم اومد و خیلی برام جالب بود چون دقیقا موضوعی هست که بسیار ملموس هست در خانواده‌ها مخصوصا اینکه متوجه شدم بعضی از روسوم بنگلادی شبیه رسوم ایرانی هست.... داستان خیلی کوتاه بود ولی با همین چند پاراگراف پیام‌های زیادی داشت چه به عنوان یک نوجوان یا مادر یا دختر جوان یا پسر جوان.. در هر سنی باشی خیلی پیام میگیری.. کاملا با جزئیات و خوش قلم نوشته شده بود؛ نویسنده به وضوح نگرش زیبایی رو مطرح کرده. ممنونم از کتابراهاز قلم این نویسنده خیلی خوشم اومد امیدوارم بازهم از این نویسنده بخونم در کتابره..
ریحانه کاظمی
۱۴۰۲/۱۰/۵
خیلی کتاب صوتی خوبی بود، ترجمه به نظر من واقعا عالی بود. جومپا لاهیری نویسنده توانای امیکایی هندی تبار است که در این داستان کوتاه مشکلات مهاجران را بخوبی به نمایش میگذارد. از طرف دیگر تاثیرات فرهنگ امریکایی بر مهاجران و پایبندی انان به سنت در این داستان کوتاه مشخص است. از طرف دیگر مسئله عشق و عاشقی و شکست عشقی وچگونگی مواجهه با ان در دو فرهنگ شرق و غرب در این داستان هویدا است. گوینده داستان هم مطالب را یه خوبی عنوان میکرد. صدای گوینده برای این کتاب مناسب بود. ارزش گوش کردن را داشت. ممنون ار کتابراه. این کتاب صوتی رو از دست ندید.
seyedmohammadkazem
۱۳۹۸/۳/۲۸
سلام و خسته نباشید خدمت خانم راضیه هاشمی مدیر محترم شرکت ماه آوا... فایل صوتی «جهنم، بهشت» فوق العاده عالی بود... از نظر کیفیت و روانی و دلنشینی صدای گوینده محترک باید اعتراف کنم خیلی لذت بردم. هیچ ایرادی نمیتونم به این اثر بگیرم... امیدوارم همه دوستانی که این اثر رو گوش میدن ازش به اندازه من لذت ببرن و این تجربه شیرین رو با عزیزان خودشون به اشتراک بذارن. کارتون بسیار ارزشمنده... امیدوارم با همین پشتکار ادامه بدین و بدونید خیلی‌ها مثل من قدر کارتون رو میدونن... با تشکر، سیدمحمد کاظم هاشمی
مهدیه قائمی
۱۴۰۲/۲/۲۷
یه داستان کوتاه اجتماعی بسیار جذاب و آموزنده..
خیلی خوشم اومد و خیلی برام جالب بود چون دقیقا موضوعی هست که بسیار ملموس هست در خانواده‌ها مخصوصا اینکه متوجه شدم بعضی از روسوم بنگلادی شبیه رسوم ایرانی هست.... داستان خیلی کوتاه بود ولی با همین چند پاراگراف پیام‌های زیادی داشت چه به عنوان یک نوجوان یا مادر یا دختر جوان یا پسر جوان.. در هر سنی باشی خیلی پیام میگیری..
ممنونم از کتابراه
از قلم این نویسنده خیلی خوشم اومد امید وارم بازهم از این نویسنده بخونم در کتابره..
احمد جعفری
۱۴۰۰/۱/۶
به نظر من ارزش شنیدن داشت. نظرات رو که می‌خوندم دیدم خیلی از خانم‌ها عشق یک زن متأهل به مرد غریبه رو‌ توجیه کرده بودند و حتی همخوابگی دختر این مادر با پسرهای مختلف به بهانه نیاز‌های عاطفی و خلأ‌های احساسی و... و همچنین سعی در ترورشخصیت‌های مرد این داستان داشتند در حالی که غافل‌اند از این نکته که مهمترین آموزه این داستان عدم قضاوت هیچ انسانی چه مرد چه زن هست، هر فرهنگی که میخواد داشته باشه تضمین کننده درستی رفتار یا مسیر او نیست
s.m
۱۳۹۹/۶/۲۴
خانم گوینده بسیار عالی و روان تعریف کردند
من احساس میکنم نباید هر شخصی را به این اسونی در خانواده پذیرفت
حالا این جوون قصد نمک نشناسی نداشت اما بعضی افراد مخصوصا دوستان مجرد یک مرد بعد ازدواج ممکنه باعث مشکلات اخلاقی بشن
این خانواده داشت زندگی خودش را میکرد زن و شوهر حالا به هر صورتی بود داشتند زندگی میکردن
با آمدن این مرد جوان تمام محبتها رفت به طرف او حتی نزدیک به خودکشی کلا آموزنده بود
ممنون از کتاب صوتی
Setayesh Arman
۱۳۹۹/۱/۹
زندگی 3 زن با دیدگاه‌ها و عقاید و فرهنگ متفاوت را خوب توصیف کرده بود. اینکه یاد بگیریم از چیزهایی ک داریم لذت ببریم و سعی کنیم زندگیمون تغییر بدیم مث مادرش ک فهمید همسرش بهتر از هر کسه دیگ‌ای هس و در سختیا و مریضی‌ها کنارشه و ادما ممکن اون چیزی ک نشون میدن نباشن مث همسر دبورا ک به همسرش خیانت کرد در حالیکه هیچکس فک نمیکرد اینجوری بشه و اگ شکستی هس از سمت دبورا است و اینکه هیچ وقت نمیشه رو ظاهر ادما قضاوت کرد
ژاسمن شاهنظری
۱۴۰۲/۲/۱
جومپا لاهیری نویسنده توانای امیکایی هندی تبار است که در این داستان کوتاه مشکلات مهاجران را بخوبی به نمایش میگذارد. از طرف دیگر تاثیرات فرهنگ امریکایی بر مهاجران و پایبندی انان به سنت در این داستان کوتاه مشخص است. از طرف دیگر مسئله عشق و عاشقی و شکست عشقی وچگونگی مواجهه با ان در دو فرهنگ شرق و غرب در این داستان هویدا است. گوینده داستان هم مطالب را یه خوبی عنوان میکرد. ارزش گوش کردن را داشت. ممنون ار کتابراه.
فاطیما جهرمی
۱۴۰۱/۸/۲۹
ممنون از کتابراه،، کتابی روان، ساده و اموزنده ای بود، بسیار بسیار به دنیای واقعی نزدیک بود.. اما اولی که دانلود کردم فک میکردم در مورد بهشت و جهنم هست.. ما ادما خودمون بهشت و جهنم خودمون رو میسازیم با رفتار و افکار مون.. اگه تو دنیای واقعی یکم به زن محبت و توجه بیشتری بشه،، هیچ وقت به فکر خیانت و یا دوست داشتن دیگری نمیفته.. کاش با خوندن کتاب و با بالابردپ سطح اگاهی مون زندگی هامون رو بهشت کنیم
🌸Zahra Habibi🌸
۱۴۰۱/۶/۱۳
بسیار دلنشین و قابل درک بود داستان ریتم روان و خوبی داشت و انتخاب اسم کتاب هم بسیار هوشمندانه بود راوی و موسیقی هم عالی بود داستان راجع به عواطف زنانه ست و از زبان دختری روایت میشه نکات آموزنده‌ی بسیاری داره مثل اینکه هرغریبه‌ای رو وارد خونواده و حریم خصوصی مون نکنیم، زود قضاوت نکنیم، به تفاوت فرهنگی احترام بگذاریم، در انتخاب همسر دقت کنیم و با توجه به احساسات زودگذر تصمیم نگیریم.
ش شهبازی
۱۳۹۸/۲/۱۷
بدون توجه به مضمون داستان، درمورد این اثر میتوان گفت توصیف‌ها و شرح فضا توسط نویسنده کمی شتابزده و ناواضح است بطوریکه در ابتدا نمی‌توان تشخیص داد با چه حس و حالی در قصه طرف هستیم. در نیمه دوم وضعیت بهتر شده و متوجه میشویم با یک نوع شرح وقایع در دفترچه خاطرات نویسنده طرف هستیم... درنهایت شنیدن این اثر خالی از لطف نیست و میشود با اعطای سه ستاره آن را در قفسه کتابهای خوانده شده قرار داد...!!
parnian s
۱۳۹۷/۹/۱۹
داستان زیبا وآموزنده‌ای بود. داستانی از زندگی سه زن از گروه سنی مختلف اما تقریبا با یک مشکل عاطفی. هر کدام به نوعی دچار عشقی بی‌فرجام میشوند. لحن وصدای گوینده نیز عالی بود.
Mozhgan
۱۴۰۲/۹/۱۶
کتاب جهنم، بهشت ژانر درام و روانشناختی و اجتماعی است. و خانوادگی که فقط به علت عقاید و سنت در کنار هم زندگی میکنند و هیچ تفاهمی نداشتن و زن قربانی بی مهری مرد شده بود. زن‌به مرد تازه وارد دیگری دل می‌بنددو همسر ایده‌آل خود را در او می‌بیند. پدر ومادری که فقط به اجبار زندگی میکنند نه تنها خودشان را قربانی میکنند بلکه فرزندان هم بی نصیب نمی‌مانند.
ژیلا شجاعی
۱۴۰۱/۹/۲۱
داستان ماجرای یه خانم هندیه که با وجود متاهل بودن و داشتن همسر، عاشق یه مرد دیگه‌ای شده که با خانواده‌اش رفت و آمد خانوادگی داشته و ماجراهای بسیاری پیش می‌یاد و آخر داستان دخترش می‌فهمد که مادرش عاشق آن مرد بوده که حتی بخاطر ناکام ماندن عشقش می‌خواسته خودسوزی انجام دهد که با آمدن زن همسایه منصرف می‌شود و سعی می‌کند به زندگی روزمره خودش برگردد.
شیوا جهانگیری
۱۴۰۱/۳/۱۱
عالی بود واقعیت انسانها رو نشون میداد که ادم در شرایطی قرار میگیرد که افسار ماهیت وجودیش که همراه جسمش آفرینش شده را جراحی میکند و ماههیتش رو دور میاندازد و یک ماهیت عاریه و هرج و مرح به خودش پیوند میزند. همجارها و اصول انسانی رو نابود میکند چون زمانه جلو رفته ولی ماهیت خلقت انسان تغیر نمیکند. این نقص عضو و قطع ماهیت از جسم باعث زجر همیشگی برای انسان میشود.
النا اسدالهی
۱۳۹۸/۷/۲۶
کتابی کوتاه اما تاثیر گذار، به این واقعیت اشاره داشت که زنان بعد از ازدواج هم باید خیلی مورد عشق و علاقه همسرشون باشن چون اگه این توجه و عشق تو زندگیشون نباشه همیشه دچار خلا عاطفی میشن و ممکنه در جایی دیگر به دنبال این توجه باشن که در نهایت باعث آسیب‌های جبران ناپذیر به خودشون و زندگی مشترکشون بشه نهایت سپاس و تشکر رو از کتابراه عزیز دارم 💖💖💖💖💖
سمانه فیاضی
۱۳۹۹/۱/۲۷
داستان قشنگ و آموزنده‌ای بود. انسان‌ها خیلی وقتها از داشته هاشون راضی نیستن. شتاب زدگی‌های ما در جهت گیری هامون به اتفاقات جهت می‌ده و این زمان هست که درستی و نادرستی خیلی چیزها رو روشن می‌کنه. ضمن اینکه تفاوت‌های فرهنگی سخت قابل هضم هستند. گوش دادن این کتاب رو توصیه می‌کنم.
پروانه اکبری_نویسنده
۱۴۰۲/۸/۹
تموم کتاب رو همیشه توو جامعه دیدیم از این ب بعد هم میبینیم و بعدها هم خواهیم دید، تا زمانی ک حقوق زن و مرد یکی نشه و حق انتخاب ب آدما داده نشه، تا روزی که فقر از بین نره و همه با هم مساوی نباشن، باز هم میبینیم، حقیقتا هیچوقت برابری ایجاد نمیشه چون زندگی کردن بی معنی میشه، تناقض اصل مهمیه
Gol barg
۱۳۹۷/۵/۲۰
بسیار عالی بود‌ و تأثیر گذار، اینقد خوب بیان شد که آدم با تمام لحظات داستان همراه میشه... و چند نکته‌ی خیلی خوب داشت و اونم عدم قضاوت دیگران، شکرگزار بودن، مراقب بودن از رابطه‌ای که ادم درش هست و اینکه انسان‌ها باید قدر هم‌رو بدونن و برای هم وقت بذارن و خیلی چیزای دیگه ازش یاد گرفتم😍💗😘
میترا اعظمی
۱۴۰۱/۷/۶
کتاب بسیار خوبی بود، داستان زندگی خیلی از خانمها که خودشان عشق و محبت را نثار خانوادشان میکنند ولی محبت و عشقی دریافت نمیکنند، ممنونم از کتاب راه بابت کتابهای صوتی و رایگانی که در اختیار ما قرار میدهد و همچنین ممنونم از خانم گوینده صدای بسیار دلنشینی داشتند
صدیقه فتحی
۱۴۰۰/۱۲/۱۳
داستان جالبی بود
نمیدونم فیلم the bridges of madison county دیدید یا این داستان تو اون مایه هاست و خیلی جالب هست که دکتر گلسر در کتاب تئوری انتخاب این داستان را کاملا از هر لحاظ بررسی کرده توصیه می‌کنم کتاب تئوری انتخاب با ترجمه و صدای دکتر علی صاحبی را گوش کنید
بهار تاجیک
۱۴۰۰/۲/۴
جالب بود. اکثر کسانی که مهاجرت کرده و در کشورهای مختلف کودکی و جوانی را تجربه کردند دست آخر قلم به دست گرفتند. اتفاقهایی که شاید از دید بعضی‌ها آوارگی به نظر برسد از دید آدم‌های زرنگ و ابن الوقت تبدیل به فرصتی می‌شود برای کسب تجربه‌های گوناگون و نویسنده شدن!
فاطمه زنونی
۱۳۹۷/۶/۲۹
داستان خیلی ساده ولی پر از مفاهیم عمیق و احساسی داره. داستانی که هر کدوم از ما شاید تکه هاییش رو تجربه کردیم و حرفهای ناگفته‌ای که درونمون حبس کردیم. من که لذت بردم.
صدای گوینده و تسلطش به داستان هم خیلی خوب بود. ممنونم از کتابراه و سایر عزیزانی که زحمت کشیدن 😘😘
Sara Asadpour
۱۴۰۲/۴/۲۸
کتاب رو به دوستان پیشنهاد میدهم، صداگذاری و اجرا عالی بود، در مورد یک زن بنگالی متاهل که عاشق یکی از دوستان خانوادگیشان میشود، یک زن بتا با عقاید کهنه و خانه نشین که از یک جایی به بعد خود را از این منجلاب نجات میدهد. و حتی سعی میکند برای دخترش هم یک دوست شود.
mina basi
۱۳۹۸/۳/۱۱
من برای اولین بار بود که از کتابراه استفاده میکردم همینطور برای اولین بار بود که کتاب صوتی رو گوش میدادماز راوی واقعا تشکر میکنم بخاطر لحن زیبایی که تونست منو تا آخر داستان همراه کنهمضمون کتابم خوب بود و یه سری از فرهنگ‌های هندی و آمریکایی رو بیان میکنه
مهتاب راستی
۱۳۹۷/۵/۱۸
داستان خیلی زیبا بود، صدای گوینده هم زیبا و آرام و تاثیر گذار. آشنایی با فرهنگ زندگی کشورهای دیگه موهبتیه که کتابراه اون رو با داستانهای خارجی فراهم کرده.
ممنونم
Negin
۱۴۰۲/۱۲/۲۸
متن کتاب نه عاشقانه بود و نه هیجان انگیز. یه زندگی عادی خانواده بنگالی که در آمریکا زندگی می‌کردم. داستان نه لبخندی به لب میاره نه اونقدر عاشقانه که هیجانی به شنونده بده. ولی راوی واقعا خوب بود و تمام نکات رو رعایت کرده بود. ممنون از کتابراه
betWeen دامنی
۱۴۰۲/۷/۱۹
کتاب خوب و قابل قبولی که حداقل یک بار ارزش گوش دادن دارد و انسان رو به فضای جدیدی میبره به تجربه‌ی نوین که تابحال نکرده و به حسی که نداشته بطور کلی دارای مفاهیم ارزشمند و اموزنده‌ای هست که گوش دادنش رو خالی از لطف نمیکنه
سمیه درودیان
۱۴۰۲/۶/۲۲
کتابی کوتاه و جالبی چند بار تا حالا خوندم و گوش کردم از نظر ارتباطات و اشتباهات و نتیجه تصمیم گیری و عواقب آن را در بردارد. اگر تو نکنی دیگری خواهد کرد پس هر نکته و هر حرف هر عمل باید در زمان و مکان خودش اجرا شود تا تعادل زندگی بهم نخورد.
ن د ا ز ر ن د ی
۱۴۰۱/۸/۹
نمایش هندی، کوتاه و پر از فعالیتی که در جریان کمتر از یک دقیقه همش اتفاق می‌افتد🤩🤔😉
کتابهای ادبیاتی و داستان‌هایی از کشورها و سرزمین‌های دیگر برای من جالب و شگفتی آوره. 🧐😎😉
البته اگه پر کشش باشه🙄🤩🙃داستان خوبی بود. 🙏
سهیلا دشتی زاده
۱۳۹۷/۱۲/۲۱
تفاوت دنیای زن‌ها و مردها به زیبایی تمام به تصویر کشیده شده، تفاوت نوع احساساتشون، نیازشون به عشق و دیدگاه قلبیشون به طرف مقابل، اینکه همیشه و در هر زندگی دست آخر این زن‌ها هستند که آسیب میبینند، کنار میان و فدا میشن
Maryammaghbol
۱۴۰۲/۹/۱۱
کتاب در مورد عاشق شدن یک خانم متاهل به یک مرد مجرد است که در ادامه متاهل می‌شود و حس حسادت در این خانم شکل می‌گیرد ولی پایان داستان خیلی مبهم بود و به نظر میاد باید قسمت دیگری باشد تا داستان به سرانجام برسه
Gholizade
۱۴۰۲/۶/۱۴
شاید اسم کتاب خیلی مناسبش نبود. گوینده خیلی خوب و روان میخوندن و من تحسینشون میکنم. مم پیام این کتاب رو اینطوری برداشت کردم که راحت به کسی اهتماد نکنیم و نگذاریم احساساتمون بر ما غلبه کنن مخصوصا خانوما. سپاسگزارم.
کیمیا
۱۴۰۲/۱/۱۲
صدای گوینده خیلی دلنشین بود و داستان هم گیرا و جذاب بود من خوشم اومد و خیلی خوب بیان شده بود من بی وقفه بهش گوش دادم و لذت بردم امیدوارم بازم از این گوینده اثر‌های این چنین بشنوم با سپاس از کتابراه عزیز
نرگس غلامی
۱۴۰۲/۱/۱۰
کتاب جهنم وبهشت در مورد یک خانواده بنگالی هست که در امریکا زندگی می‌کنند و در مورد رسم و رسومات این دو کشور هست و در مورد ازدواج دو نفر با دو رسم رسومات مختلف هست مشکلاتی که دارند گوینده با صدای زیبایش داستان را جذاب کرده
فرناز شریعتی
۱۴۰۰/۳/۱۸
بسیار جذاب و پرکشش بخصوص با صدای
عالی سرکار خانم راضیه هاشمی.
صدای ایشون واقعا مناسب کتاب صوتی هست.
امیدواریم که داستانهای بیشتری رو با صدای خانم راضیه هاشمی در کتابراه قرار دهید.
ممنون از زحمات شما
شادی مرتضی پور
۱۳۹۹/۷/۲۸
واقعا بی نظیر بود مخصوصا گوینده ک صداش و مکثاش عالی بودن و داستان بسیار جذابی بود آدما همیشه از آدمای اشتباهی خوششون میاد. در حالی ک شاید با آدمایی ک در نگاه اول براشون جذابیتی ندارن آینده خوبی داشته باشن
عالیه عابدینی
۱۳۹۹/۱/۱۲
یک داستان اجتماعی ملموس و تقریبا عادی، راوی خوب بود و داستان سرگرم کننده بود. ابتدای داستان شاید خیلی شنونده رو جذب نکنه اما با پیش رفتن داستان جذاب تر میشه. در کل یکبار شنیدن این داستان خوب بود.... .
Fatima Amirabadi
۱۳۹۸/۹/۱۶
آموزنده بود.
عشق حقیقی همسر اون آدم بود و اون بعد از شکست و توی پیری اینو فهمید.
اگه زودتر به این می‌رسید جوانی و عشق رو ممکن بود با همسر خودش تجربه کنه...
Marian Ysfi
۱۳۹۸/۷/۲۲
خوشبخت‌ترین زن از دیدگاه من، زنی هست که مورد ستایش همیشگی مردیست که عاشقانه همدیگر را دوست دارند و چه بسیار زنانی که کانون محبت هیچ مردی نبوده‌اند حتی همسرانشان... از خانم مرضیه هاشمی بابت گویندگی با صدای گرمشون ممنونم.
ندا حمزه
۱۳۹۸/۷/۱۲
داستان زندگییه ٣خانوم با فرهنگهای مختلف با مشکلاتی تقریبا یکسان.... مناسفانه نادیده گرفته شدن احساسات زن‌ها در تمامی دوران‌ها بوده و هست.... کناب فوق العاده جدابی بود... توصیف‌ها و صداگذازی عااااالی بود.... به شدت توصیه می‌شود...
مریم درویشی
۱۳۹۸/۵/۲۳
به نظر من کتاب فوق العاده زیبا و جالبی داشت و پایانی زیبا داشت و فرهنگ‌ها رو زیبا توصیف کرده بود
فقط به نظرم این کتاب به واسه بعضی سلیقه‌ها جالب نباشه 😊
1 2 3 4 5 6 >>