نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی زوربای یونانی - نیکوس کازانتزاکیس

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
Arash .H
۱۳۹۷/۹/۲۸
در مورد اکثر کسانی که یجورایی در ظاهر ضد زن هستند یا نظراتشون در مورد زن شبیه نظرات زوربا هست یک خصلت مشترک وجود داره و اون هم این هست که به شدت به زن وابسته هستند و نمیتونن بدون زن سر کنند. حالا چرا این افراد این خصلت متضاد رو دارند نمیدونم. نصف این کتاب معروف رو گوش دادم راستش به نظرم شخصیت زوربا همچین هم خاص و عجیب نیست و نظراتش یا دیدگاهش درمورد زندگی چیز جدیدی نیست که به نظرم دیدگاه اشتباهی هست اصولا آدم‌هایی مثل زوربا با بینش و تفکر به این سبک زندگی رو نمیارن بلکه فرمتشون همین هست چه مثل زوربا بلد باشند درموردش صحبت کنند یا نه. هم غم نان اجازه نمیده و هم همونقدر که زوربا نمیتونه مثل ارباب رفتار کنه دیگران هم نمیتونن زوربا باشند. بعضی‌ها با کوچکترین چیزها شاد میشن یا غصه‌ها زود فراموششون میشه اینها نمیتونن دیگران رو نصیحت کنند چون شخصیت آدم‌ها فرق میکنه. نمیدونم شاید تا اخر اگه گوش بدم چیز جدیدی ازش یاد بگیرم.
Pejman Pirmoradi
۱۳۹۷/۶/۲۶
در فرهنگ و ادبیات مشرق زمین یکى از پرتکرارترین و پرطرفدارترین قالبهاى داستانى قالب مرشد و مرید است. مرید انسانى گمگشته و عاصى و غالباً تهى از اخلاقیات و اعتقادات الهى است و مرشد پیرى کارکشته و دنیا دیده نیمه الهى و سرشار از معنویات و دستورالعملهاى زندگى آخرت... اما... در این داستان جاى این دو عوض شده مرشد که پیرمردى زنده دل و به شدت عملگراست که منکرى نیست که نکرده باشد و نکند!!!.. او به انسان معتقد است البته تا زمانى که زنده است و مرگ را پایان همه چیز میداند و از مذهب تنها برداشتش فساده متولیان آن و عرفانش در میان پاهاى زن خلاصه میشود و مرید سرگشته ما که ارباب میخاندش در مرز بین اخلاقیات و وطن و مردم و خدا غوطه ور است که این شیطان انسانى به دادش رسیده و وى را رهنمون به زندگى میکند!!! العجب که هر دوى آن‌ها با هم تبدیل به کمالى میشوند که جز افسردگى و لذت مفرى ندارند و درمانده‌اند.
زوربا تفسیر این رباعى خیام است:
در فصل بهار اگر بتى حور سرشت
یک ساغر مى دهد مرا بر لب کشت
هرچند به نزد عامه این باشد زشت
سگ به ز من است اگر برم نام بهشت
اما خوشبختانه فرهنگ غنى ما و مرشدهاى ساخته و پرداخته شده نویسندگان ما در طول تاریخ ما را در این سرگشتگى نگذاشته و براى دنیا و آخرتمان دستورها و پندها دارند که تا زمان و جهان پابرجاست باقى و قابل اعتماد است، و مریدانش در چاه زوربا و ارباب مستحیل نخواهمد شد:
آرامش دو گیتى تفسیر این دو حرف است
با دوستان رفاقت با دشمنان مدارا...
بهاره محمدی اسفه
۱۴۰۳/۱/۱۳
سالها پیش پدرم کتاب زوربا می خواند و فیلمش را می دید و دوستش داشت. آن موقع میخواستم من هم زوربا را بخوانم ولی به دلیل سن کم نتوانستم با داستان ارتباط بر قرار کنم. ولی حالا واقعا لذت بردم. زوربا انسان به خصوصی است که در حالی که بسیار بی قید است و تقریبا از هیچ کاری فروگذار نمی کند ولی گاهی اخلاق مدار هم میشود و گویا اصول و قواعد خودش را در زندگی دارد. گاهی فکر میکنم شاید بد نباشد آدم در جاهایی از زندگی مثل زوربا عمل کند. ترجمه کتاب خوب بود ولی واقعا نمیدانم درست هست در برگردان آثار سایر ملل تا این حد از اصطلاحات زبان خودی استفاده کنیم؟ مثلا در جایی که زوربا چند بار فریاد میزند الله اکبر... برایم سوال است که در متن اصلی چه میگفته؟ بعلاوه استفاده از واژگان و اسامی زبان اصلی به آشنایی بیشتر با فرهنگ نویسنده اثر کمک میکند. خوانش کتاب عالی بود و البته از جناب سلطان زاده جز این هم انتظار نمی رود. با سپاس از کتابراه
BeHrOüZ MöRaDiE
۱۴۰۲/۶/۱۱
در ابتدا که تا ٫ کرم کتاب ٫ گوش دادم اصلا فکرش رو نمیکردم جذابیت این کتاب در این حد باشه، ذکریا و یوسف چه تمثیلات زیبایی بودند که پر بطن داستان با هنرمندی کازانتزاکیس به زیبایی استفاده شده بودند، من نه فیلمش رو دیدم نه کتابشو خوندم، و با همین نسخه صوتی کتاب با صدای آرمان عزیز که هر قسمت رو چند با گوش دادم تا نکته‌ای جا نماند، همین که با ارباب و زوربا مدتی در جزیره کرت زندگی کردم از هنرمندی نویسنده و مترجم و گوینده این اثر حکایت دارد مخصوصاََ در آخرین صفحات کتاب در نامه‌ای که از طرف زوربا و به قلم معلم دهکده نوشته شده بود خیلی زیبا و با هنرمندی راوی که با صدای زوربا نیکی شده بود را ماهها‌ی بعد هم بارها گوش دادم و خواهم داد " بسیار عالی بود "بسیار سپاسگزارم از کتابراه و خصوصا آقای سلطان زاده
النا اسدالهی
۱۴۰۰/۱/۱
اول از هرچیز باید از آقای سلطان زاده عزیز تشکرکنم من کتابهای زیادی باصدای ایشون گوش کردم ولی تو این کتاب واقعا محشر بودن طوری بجای هر کدوم از شخصیت‌ها صحبت کردن که آدم فکر می‌کنه چند نفر کتاب رو خوندن عالی بود
با تشکر ویژه از این استاد بزرگوار، کتاب زوربا به چند گانگی درون انسان پرداخته واینکه انسان چطور میتونه مشکلات رو انقد راحت پشت سر بزاره و زندگی رو به کام خودش تلخ نکنه و نظراتش رو راجب زنان خیلی راحت گفته چیزای که بیشتر مردها در وجودشون هست ولی انو پنهان میکنن واقعیت درون بیشتر مردها نسبت به زن همینه و زوربا این جرات رو داشته که با صدای بلند افکارش رو به زبون بیاره کتاب بسیار جذاب و عالی بود با تشکر از کتابراه عزیز❤❤❤❤
Vahid amroudi
۱۳۹۷/۶/۲
برخی کتابها بقدری تاثیر گذار هستند، که اسلوب وسبکی به نام خود در دنیای انسانها بجا میگذارند، مانند زوربای یونانی، آلباموف، بیگانه و... زوربائیسم هم برداشتی جذاب پرطرفدار از نوعی سبک دوست داشتنی زندگیست که نتیجه همین کتاب میباشد، هر لحظه نخواندن یا نشنیدن آن برایمان دیر است. بشنوید وبی نهایت لذت ببرید
شیما جودزاده
۱۳۹۷/۱۰/۲۳
کتاب جالبی بود
تقابل بین انسانی که از زندگی لذت میبرد، و کسی که تارک دنیا شده و در تنهایی با کتابها سر میکند.
جالب اینجاست که زوربا فقط یک فرد خوشگذران نبود، بلکه بسیاری از ویژگی‌های اخلاقی خوب مثل همدردی با انسانها، درستکاری مالی، سختکوشی در کار و... را هم داشت.
صد البته که اجرای عالی آقای سلطان زاده، لذت شنیدن این کتاب را دو چندان میکند.
س ع
۱۳۹۹/۵/۱۷
در ابتدا گمان میرود داستان سیر ضد زن دارد. اما کمی تامل و تعمق در داستان نشان میدهد هیچیک از دو شخصیت اصلی داستان شخصیت کامل نیست. نه آن جوان روشن فکر و نه زوربای قصه. متن سرشار و ترجمه‌ی بی نظیر. اگر سطحی نگر باشیم داستان برایمان بی معنی است. بسیار جذاب. آموزنده. و البته باز هم تاکید میکنم‌. ترجمه غنی.
سپاس از جناب سلطان زاده از خوانش بسیار زیبایشان. و همچنین کتابراه عزیز
اسمعیل حسنی
۱۳۹۹/۲/۱۶
بنظرم نویسنده بعضی وقتها توی توصیف شخصیت داستان یکم ضعیف عمل کرده البته شایدم توی ترجمه این مشکل بوجود اومده مثلا بعضی جاها میگه زوربا گردن ستبرشو بالا گرفت و... درجایی دیگه میگه زوربا گردن نحیف و لاغر خودشو بالا گرفت و... البته من در حد و اندازه انتقاد از یه همچین کتابی نیستم اما بعنوان یه خواننده یکم دچار سردرگمی میشم ولی در مجموع پسندیدم و لذت بردم
زهرا یقطین
۱۳۹۸/۴/۱۹
همین الان دارم فصل هفتم کتاب رو گوش میدم. زوربا بیشتر به بیمار جنسی می‌مونه تا پیر دانا! دمدمی مزاج و بی‌حیاست. همه چیز براش تو هوای نفسش خلاصه میشه و مرگ رو پایان و فنای مطلق میدونه. دیدگاهش نسبت به زن باعث تاسفه. زن رو فقط و فقط وسیله‌ی لذت جویی میدونه. از شنیدنش زیاد پشیمون نیستم ولی از طرز تفکر نویسنده‌اش بیزار شدم. شاید آخرش ورق برگرده! ولی بعید میدونم!
حامد مجاور
۱۳۹۸/۲/۲۹
به قول مهدی اخوان ثالث:آهای فلانی زندگی شاید همین باشد. به نظر من باید یک بار کتاب را خواند و یک بار کتاب را فکر کرد. از سبک روایت کتاب لذت بردم همچنین از صدای راوی. سبک کتاب منو به یاد کیمیاگر پائولو انداخت. مخصوصا با خوانش و روابت گری معرکه محسن نامجو. خوندن و گوش دادن این کتاب رو به همه اونا که دنبال یک اثر خودمونی و بی‌تکلف و حض انتزاعی هستن توصیه میکنم.
Sayeh H
۱۳۹۹/۱۲/۱۳
کتاب کشش بسیار زیادی برام داشت. با اینکه گاهی نظرهای زوربا در مورد زنان آزار دهنده بود ولی از همه مردان اطرافش با ملاطفت و درک بیشتری باهاشون رفتار میکرد. در کل کتاب خاص و جالبی بود و حال و هوای بسیار خوبی داشت.
آقای سلطان زاده هم که در این کتاب سنگ تمام گذاشته بودن. اگر بین نسخه صوتی یا متنی تردید دارید برای این کتاب به شدت نسخه صوتی رو توصیه میکنم.
شعری اولیا
۱۴۰۲/۱۱/۱۲
توصیه می‌کنم این داستان را بشوید. پر از رمز و راز و استعاره است. و قطعا نگاه شما را به موضوعاتی از زندگی تغییر می‌دهد. نگاه های زوربا ابتدا به نظرتان عجیب می‌رسد. اما وقتی با داستان دوست می‌شوید می بینید که به شکل دردناکی به مسائلی عادت کرده ایم و در مقابل بعضی واقعیت‌ها مقاومت می‌کنیم. و‌ می بینید که زوربا‌ عجیب راست می‌گوید!
کورش فرودی
۱۳۹۹/۵/۳
این کتاب فوق العاده است بخصوص برای کسانی که دوست دارند مباحث عمیق فلسفی را در قالب رومان و داستان بخوانند که این امر دو فایده مهم دارد اول اینکه کتاب فاقد خشکی وبی روحی است که مختص کتب فلسفی است و دوم اینکه مخاطب با قرار گرفتن در عینیت زندگی مباحث فلسفی را میتوانند منطبق بر زندگی کنند و در پایان صدای زیبای آقای سلطانزاده میباشد
حمید شایسته پور
۱۴۰۲/۱/۱۹
از مدتها پیش و در دوران ‌دانشجویی بسیار علاقه مند به مطالعه این کتاب بودم که توفیق نیافتم. ولی خوشبختانه در کتاب راه نسخه صوتی آنرا با صدایی بسیار زیبا گوش دادم و فوق العاده محظوظ شدم. از جمله کتابهایی اینکه حداقل یکبار باید آنرا خواند و سرشار از نکات آموزنده در دنیایی سرشار از تعصبات و باورهای جزمی می‌باشد.
فرخ شعاعی
۱۴۰۰/۲/۱۶
رمان بسیار زیبا و دلنشینیِ
خوانش راوی هم که عالی و بی‌نقص
فلسفه زوربا در زندگی (منهای قسمت نگاه جنسیتی به زن) برام خیلی جالب و شنیدنی بود
باز هم تقابل کفر و ایمان و به چالش کشیدن این دو ایده، بستری شده برای خلق شاهکاری که در دلش، طبیعت، فرهنگ و فضای دوست‌داشتنی یونان (و مخصوصا جزیره کرت) جلوی چشم شما مجسم می‌شه
داریوش
۱۳۹۹/۷/۷
به نظرم داستان علاوه بر معرفی سبک زوربایی برای ادامه زندگی، که جذابیت‌های خودش رو داره به معرفی مشکلات حاصل از طرز تفکرهای بی منطق سنتی و مذهبی و زن ستیزی در جوامع مرد سالار رو به تصویر میکشه که در نهایت افتخار به قتل یک زن ختم میشه. در مجموع داستان و راوی شما رو مجذوب خودشون می‌کنن، مطالعه این کتاب واقعا لذت بخش بود.
Amir Malekniazi
۱۴۰۱/۵/۱۶
یک رمان جذاب و داستان زیبا. البته نویسنده سعی کرده است از یک سری از ناهنجاری‌ها دفاع کند و البته من نمیخواهم بگم که واقعا نباید دفاع کرد یا باید. اما تحلیل این مسائل با زبان رمان فقط در حد یک بازگو کردن مساله است و هر خواننده‌ای باید به سبک خود برای تحلیل پیام این رمان خودش دقیقتر و عمیقتر شود.
saha AR
۱۳۹۸/۱/۱۴
از اون رمان هاییه که ماجرایی نداره نه که بدیش باشه بلکه همین زیباش میکنه. صرفا تقابل یکنواخت دو شخصیت داستان هست که کلی حرف واسه گفتن داره و آدم رو به فکر میگیره. اگه دنبال ماجرا و داستانید توصیش نمیکنم اما اگه دنبال یه دید جدید به زندگی هستید بی‌نظیره.
Majid Shahedi
۱۳۹۷/۷/۷
١-قبلا کتابهای دیگری با صدای آقای سلطان زاده گوش داده بودم اما این اجرا کم نظیر بود.
٢-کتاب را حتما باید خواند یا گوش داد مخصوصا در شرایط کنونی میتونه حال آدم را بهتر کند.
٣- کتاب که تموم میشه دلت برای زوربا تنگ میشه.
٤-باید بیشتر زوربا باشیم. ممنون از کتابراه
Mona Mm
۱۴۰۲/۱۱/۴
عالی بود
خود کتاب که فوق العاده زیبا و پرمفهوم است ولی باید اعتراف کنم که گویندگی بسیار قوی آقای آرمان سلطان زاده که با چند صدای مختلف و بسیار مسلط اجرا شده و موسیقی‌های زیبا و بجا جذابیت داستان رو چند برابر کرده
ممنون از زحمات تمامی دست اندر کاران بسیار لذت بردم
Sanaz Nasiri
۱۴۰۰/۱۲/۲۴
زوربای یونانی کتاب بسیار جالبیه در اوج اینکه به مرد بودن خودش مینازید ولی لحظه لحظه کتاب به نیاز داشتن به یک جنس مونث اعتراف میکنه زورباها واقعا معنی زندگی و زیستن رو میچشن تا به تفکر ارباب‌ها برسن ولی تجربه‌های زوربا که با پوست استخون حس کرد کجا، تجربه ارباب کجا!!!!!
مهدی یوسفی
۱۴۰۰/۱۱/۲۴
تاثیرگذار بود
علت اینکه خوندم (گوش دادم) این بود که خودمو مثل ارباب میدونستم
یعنی زوربا میتونست ارباب و من رو تغییر بده؟
ارباب رو نمیگم ولی من شاید تغییر کرده باشم.
آوانامه و آقای سلطان‌زاده هم که نیازی به تعریف نداره
ترجمه هم عالی بود.
توصیه میکنم بخونید.
zahra eb
۱۳۹۹/۵/۲۹
صدای گوینده و موسیقی متن فوق العاده است
کنار هم قرار گرفتن نظرات دو ادم با دیدگاه‌های مختلف و گفتگوهاشون واقعا دوست داشتنیه. و بهتر از همه اینکه از این گفت و گو‌ها نتیجه‌ای نمیگیره و سعی نمیکنه عقیده‌ای رو به مخاطب القا کنه
کاربر TB
۱۳۹۹/۱/۴
معجونی اصیل از راوی عالی، محتوای داستان عالی و نویسنده زبردست که مفاهیم فلسفی اگزیتانسیالیست را در داستان جذاب و بسیار ساده به ما می‌آموزد. گوش دادن این اثر فاخر را به شدت توصیه می‌کنم به خصوص در روزهای قرنطینه کرونا که آدم دچار پوچی و افسردگی می‌شود
مهرداد پیرفلک
۱۴۰۱/۸/۱۹
با سلام
متن روان و زیبای کازانتزاکیس که با ترجمه نظم گونه و ادبی جناب مصاحب و با گویندگی روح نواز جناب سلطانزاده چنان معجونی به بار آورده که همیشه هوس برانگیز است... با اینکه کتاب را قبلا مطالعه کرده بودم ولی چهار بار دوباره و.... گوشش دادم.
ava bahari
۱۳۹۷/۶/۲
نسخه ى چاپى این کتاب رو خوندم خیلى جالب و سرگرم کننده است.
گاهى باید زندگى رو ساده گرفت مگه چقد فرصت زندگى کردن داریم؟!
از زندگى کردن در لحظه لذت ببریم مثل زوربا.
رزا نون واو
۱۳۹۹/۱۱/۱۹
کتاب فوق‌العاده است، نگاه خاصی به زندگی داره که مشخصا می‌تونه بسیار تاثیرگزار و روشنگر باشه.
و صدالبته خوانش آقای سلطان زاده که بیشتر مثل اجرای تئاتره به نظر من! بسیار سپاسگزار از ایشون و تیم ارائه کننده 🙏🏻🌱
s atta
۱۳۹۹/۳/۱
کتابی فوقالعاده قوی که دیدگاه متفاوت و پرمعناتری از زندگی در برابر چشم خواننده می‌گشاید. این کتاب سببی هست که خواننده تمام عقاید خود را به چالش بکشد. همچنین کتاب به خواننده کمک می‌کند که انسانها را به ظاهرشان قضاوت نکند.
Narges Shirvani
۱۳۹۸/۶/۱۲
خییییلی خوب بود زوربا کاملا بدی خودش رو قبول داشت و پلیدی انسانهای دیگه رو هم درک میکرد شخصیت دوست داشتنی بود و در آخر نفهمیدم چرا مجبور بودن از هم جدا بشن دل من از این جدایی گرفت. زوربا خیییلی میفهمید
مجید حلاجی
۱۳۹۷/۸/۱۰
نه اینکه زوربا گذشته را انکار کند، حسرت و آه گذشته را با خود به اکنونش نمی‌آورد.
او بی‌خیال آینده نیست. هدف دارد، نقشه می‌کشد اما خودش را دچار ترس‌های ناموجود نمی‌کند.
زوربا مرد لحظه هاست. شاد و رها
فاطمه فرحانی
۱۴۰۲/۱۱/۲۹
مفهوم این کتاب دم را غنیمت شمردن است. در حال زندگی کردن برای رسیدن به احساس شادی و سر زندگی. زوربا هرگز به عواقب کارهایی که انجام میداد فکر نمیکرد. در مقابل اربابش که برای کوچک ترین مسئله‌ای کلی درنگ میکرد
David GHanbari
۱۴۰۱/۱/۱۹
نویسنده رند و زیرک را تجربه میکنید که زبان زیبای گفتار را حرام سناسور نکرده و انگار آشنایی کنارتان داستان بخشی از زندگی‌اش را تعریف میکند و جابجا در مورد خدا دین آفرینش و مردم فیلسوف مابانه و جسورانه صحبت‌های زیبا میکند
Marzieh Nouri
۱۴۰۱/۱/۱۷
اصلا نتونستم با کتاب ارتباط برقرار کنم و از بخشی که گفت این آقا انگشت شست خودش را بریده چون مزاحم نواختن موسیقی بوده، به نظرم رسید از یک بیماری روانی رنج می‌برده لذا دیگه شنیدن بقیه کتاب اصلا برام جذابیتی نداشت.
مسیح محمدزاده
۱۳۹۹/۱/۱۶
این کتاب واقعا فوق‌العاده است با اجرایی بسیار عالی کتاب اولین تماس تلفنی از بهشت کتاب درمان شوپنهاور کتاب در نهایت هر دو میمیرند کتاب انسانها کتاب مرگ ایوان ایلیچ کتاب جز از کل اینها بسیار تاثیرگذار هستند
borzou farshad
۱۳۹۸/۶/۹
عالی عالی عالی..... خیلی از کتاب لذت بردم سبک خوانش راوی هم بسیار زیبا بود و چه قدر نگاه نویسنده را دوست داشتم.... زندگی دو ادم یکی سوفی و دیگری لذت جوی و دنیوی..... بی‌نظیر بود واقعا زیبا بود... بسیار ممنونم
nsn khor
۱۳۹۸/۱/۱۴
کتاب جالبی بود با دیدگاه متفاوت از زوربا قهرمان داستان، این نکته رو یادآوری می‌کرد که باید در حال زیست جدا از بی‌قیدیش و الگویی مردسالارنه نظراتش، نوع نگاهش به وقایع و آدما جالب بود
Roya Ch
۱۴۰۰/۵/۱۶
عالی بود
خصوصا باصدای زیبای آقای سلطانزاده عزیز
جاذبه خوبی داشت کتاب
ایده ورفتار زوربای یونانی برام بسیار جالب بود
یک مرد عامی ولی ازاد اندیش، جسور، با منطق، قوی شادو نقطه نظرش درباره زنها برام جالب بود
نازی خلیلی
۱۳۹۸/۱۲/۲۶
کتاب جالبی بود از این نظر که دیدگاه بعضی مردها رو نسبت به زنها خیلی شفاف بیان کرده و بنظرم برای زنها خیلی خوبه که این دیدگاه رو از منظر مردان به نظاره بنشینند....
ب.ز
۱۴۰۲/۱۱/۱۷
بعضی وقت ها داستان و اجرای آن مانند یک سر بالایی طولانی و سخت خسته کننده می شود تا جایی که شاید بخواهید آن را رها کنید اما چیزی به شنیدن ادامه داستان شما را وادار می‌کند.
آناهیتا ربیعی
۱۴۰۱/۷/۲۴
اونقدر که تعریفشو شنیده بودم جذاب نبود.
شخصیت زوربا هم که مجموعه اى از همه چیز بود درعین کاردانى کوته فکر، درعین ضد زن بودن محتاج و ذلیل زن …کلا پر از تناقض بود.
Yasna Ava
۱۴۰۱/۴/۲۸
خواندن این اثر ارزشمند را توصیه می‌کنم، کتابی عمیق که بی ادعا با داستانی ملموس و ساده درسهای بررگی برای زندگی دارد که ارزش دوبار خواندن را دارد. صدای راوی هم عالی بود.
سمیرا سرخیان
۱۳۹۸/۳/۲۵
دیدگاهی متفاوت بمن داد زوربا‌ی شخصیت ضدو نقیض... خیلی همرو نفس... دوسش داشتم این کتاب را واقعا توصیه میکنم برای خوندن
morteza alaei
۱۴۰۲/۳/۲
زوربا یونانی با ترجمه محمد قاضی بسیار بهتر و جذاب تر است
ترجمه آقای مصاحب زوربای دیگر است
البته خوانش کتاب عالی است
زوربا را بارها و بارها بایدخواند
مریم دولت ابادی
۱۴۰۱/۱۱/۴
قبل از گوش کردن به کتاب فکر میکردم کتاب خیلی خوبی باشه ولی معمولی بود برای من، شخصیت‌های اصلی جایگاه زن رو بسیار پست و پایین میدونستن،
صدای راوی خوب بود
Mahboobe Momeni
۱۴۰۱/۱۰/۳
داستان زیبا و دلنشین بود. نحوهی روایت داستان خودمانی وصدای راوی عالی بود. زوربا شخصیتی جالب وزن ستیز داشت در عین حال ملاطفت آمیز با زنها برخورد می‌کرد.
amir gh
۱۴۰۱/۷/۲۲
یکی از بهترین کتاب‌ها!
در انتخاب این نسخه صوتی شک نکنید!
ترجمه عالی! صدای راوی عالی تر! همراه با تمام ظرایف! درود خدا بر زوربا! زوربای یونانی!
Soodabe.Nt
۱۴۰۱/۲/۲
کتابی که همیشه تعریفشو شنیدم از کسانی که خیلی قبولشون دارم و خوشحالم که کتاب صوتی ازش اینجا پیدا کردم، خیلی ارزشمنده که به دنیای شنیداری ارزش میدین🙏🏻
پروین پروینی
۱۳۹۹/۸/۲۱
کتاب عالی. صدای آقای سلطان زاد عالی من اولین بار بود که کتاب صوتی گوش کردم صدای آقای سلطان زاد و اجرای ایشون خیلی عالی و دلنشین بود💯💯
Ahmad Msl
۱۳۹۷/۷/۲۸
به قول حافظ
بنشین بر لب جوی و گذز عمر ببین 😊
کازانتزاکیس خالق
زوربا و مسیح باز مصلوب
چه خوبه صوتیش کردین
دست مریزاد ⚘
1 2 3 >>