نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی شوخی‌های کیهانی - ایتالو کالوینو

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
Fatemeh Raeisi
۱۴۰۰/۵/۹
تازه دو سوم کتاب رو خوندم و همزمان داستان‌ها رو هم در اوقات فراغت دوباره گوش میدم. واقعا شیفته‌اش شدم. این کتاب بدرد مخاطبان عادی داستان نمیخوره. حتما باید با عناصر داستان و ساختار روایی آشنایی داشته باشی تا بفهمی نویسنده چکار کرده. منهای اینکه دنیای خلق شده در داستان‌ها بشدت تازه، نو و منحصر بفرد هستن، عمیقا مسائل اجتماعی و انسانی و رفتارهای انسانگونه در قالب شخصیت‌های داستان بیان شدن، کافیه کمی به استعاره‌ها بیشتر دقت کنید. ممنون از کالوینو، ممنون از صدای زیبای گوینده آقای فتوحی و ممنون از کتابراه.
حامد هوشمند
۱۴۰۰/۶/۱۲
کتاب جالبی هست. واقعا فکر نمیکردم بشه از موضوعات کاملا علمی چنین داستانهای فانتزی جالبی در اورد. در کل برای فهم بهتر داستانهاش کافی اندکی در حد چند خط راجع به موضوعاتی که تو کتاب بحث میشه اطلاع داشته باشید. مثلا اینکه علت جزر و مد چی هست، یا راجع به تکامل در زمین شناسی و نظریه نسبیت و نجوم. اونم در حدی که یه ادم غیر متخصص و عوام بدونه ازشون. به اینصورت کتاب خیلی جذاب تر میشه و متوجه میشی چه شوخی‌های جالبی با استفاده از نظریه‌های علمی تو کتاب وجود داره.
maryam mafakheri
۱۴۰۲/۳/۱۴
اول، صداپیشه محترم آقای میلاد فتوحی عالی بودند همینطور موسیقی و جلوه‌های صوتی و دوم، داستان کهکشان‌ها، مواد، دایناسورها، تکامل، جهان‌های موازی را بنویسید و در زمان بی قهرمانی داستان‌هایی با قهرمان،:) رومانتیک و بامزه بنویسید که افق دید را می‌گستراند عالی ست. ممنون از مترجم خوب، انتشارات و کتابراه.
Niki Bazargan
۱۳۹۸/۸/۳۰
خزعبلات. گویندگی خوب بود خود کتاب مسخرست. اگر برای دانشگاهم نبود صد سال نمیخوندمش. خسته کنتده، اسمون و زمین رو بهم دوختن. کل کتاب همینه.
niki bazargan
۱۴۰۰/۴/۷
بار دومه گوش میدم چون امتحان قبلیمو پاس نکردم:)))) یکم قابل تحمل تر شده داستان
زود قضاوت نکنیم دوستان:)))))
Alireza Bagherian
۱۳۹۷/۹/۲۲
خیلی جالب بود که موضوعات ستاره شناسی رو به صورت داستان، گهگاهی طنز برای مخاطب تعریف میکنه
آذین شهسواری
۱۴۰۲/۹/۱۹
عالی و بی نظیر
علمی، تخیلی
همام محقق
۱۴۰۰/۱۲/۹
عالیه که راجب سیارات اینا داستان نوشتن
Sara Far
۱۳۹۷/۱۲/۲۴
صدای میلاد فتوحی بی‌نظیره
Mehdi Tehrani
۱۳۹۷/۸/۱۹
سبک جدیدی داره