نقد، بررسی و نظرات کتاب دختری با هفت اسم: فرار از کره شمالی - هیئون سئو لی

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
Hana
۱۳۹۸/۹/۲۹
داستانی فوق العاده زیبا و احساسی بود.
در کمتر از 3روز تمومش کردم.
همیشه دلم میخواست راجع به این کشور و مردمش بیشتر بدونم قبلا مستندی از کره شمالی دیده بودم ولی این کتاب دید تازه و روشن تری بهم داد.
سرسختی دختر و تلاش‌های بی‌وقفش واقعا قابل تحسین بود هیچوقت تسلیم نشد واسه هدفش سخت جنگید و در نهایت موفق شد.
مادرشم هوش و ذکاوت خوبی داشت تو حیاتی‌ترین لحظات بهترین تصمیم هارو میگرفت و خانوادشو بارها نجات داد قطعا دختر هم این هوش رو از مادرش به ارث برده بود.
واقعا زندگی مردم کره شمالی خیلی دردناکه همه‌ی زندگیشون در ترس و اضطراب میگذره اصلا نمیدونن آزادی چیه اینقدر شست و شوی مغزی دادنشون که وقتی با دنیای جدید و آزادی روبرو میشن به سختی میتونن با شرایط جدید خودشونو وفق بدن و لذت ببرن.
یه نکته دیگه هم از کتاب جالب بود با توجه به میزان رفاه و آسایش هر کشور در یک بازه زمانی یکسان چقدر سطح دغدغه‌های مردمشون میتونه متفاوت باشه تو یه کشور واسه یه وعده غذایی موندن چیزی واسه خوردن ندارن سرپناه ندارن یجاهم دنبال عمل‌های زیبایی و مد و... هستن
امیدوارم هرچه زودتر کره شمالی ازین وضعیت بد رهایی پیدا کنه و دوتا کره متحد شن
هیچ جای دنیا جنگ و فقر نباشه همه در صلح و آرامش زندگی کنن.
Amirhamzeh Rafiee
۱۳۹۷/۱۰/۱۷
این جمله‌اش فوق العاده بود، حقوق بشر تو اون کشور فقط واسه یه نفر اجرا میشه اونم رهبر کره بود،
Akef Moazez Lesko
۱۳۹۸/۹/۱۳
مدتها بود که میخواستم کتابخوان بگیرم ولی بایستی خودم رو با واندن کتابی دیجیتال می‌سنجیدم تا اینکه تو فرودگاه مهرآباد این کتاب نظرم رو جلب کرد. از کتابراه سریع خریدم و امشب تمومش کردم.
نخست اینکه خوندنش خیلی راحت بود و این برایم جالب بود.
بعد اینکه کتابی را برای شروع انتخاب کرده بودم که عالی بود و از این بابت خرسندم. البته فکرش رو میکردم زیبا باشه ولی بیش از انتظارم بود. در نهایت با جمله‌ای که برایم جالب بود این کتاب رو حتماً پیشنهاد می‌کنم:
در این کتاب میخوانیم:
طبق گفتۀ آندری لانکو تاریخ‌شناس، رژیمی که تمایل دارد انسان‌های زیادی را بکشد تا در عرصۀ قدرت بماند، تا مدت زیادی قدرتمند باقی خواهد ماند.
سپاس از کتابراه
ماریان مهر
۱۴۰۲/۱۲/۸
شناخت نحوه زندگی در کره شمالی به نظر من نه تنها جالبه، بلکه خیلی هم مفیده، به قول لقمان که میگه ادب از بی ادبان آموخته، با خوندن وضع زندگی مردم کره شمالی میتونیم آزادی یاد بگیریم نکته مهم دیگه این کتاب شناخت سیاست دیگر کشورها در مواجهه با دیکتاتوری‌ها هستش، وقتی می بینیم در مقابل فشارها و توحش چنین دولت‌هایی حکومت‌هایی مانند چین در پی منافع خودشون، به اعمال این فشارها کمک می‌کنند، دید متفاوت تری به حقوق بشر پیدا می‌کنیم. نکته جالب دیگر کتاب حضور امید و تعلق خاطر مردم کره شمالی به خانمان جهنمی شون هست، که حتی بعد از فرار از ان جا، هنوز هم تعلق خاطر رو به ان کشور حس می‌کنند، از نکات جالب دیگه در این کتاب میشه دریافتن رابطه مستقیم فساد حکومتی با تعریف جرم توسط مردم رو بیان کرد، زمانی که حکومتی فاسد باشه، پاره کردن اشتباهی عکس رهبر کشور در یک روزنامه، حکم مرگ رو داره، اما رشوه دادن و حتی تجارت شیشه و مواد مخدر جرم کوچیک و بی ارزشیه و انسان‌های معمولی هم باهاش با راحتی مواجه میشن. وقتی فشارهای‌های حکومتی زیاد باشه، انسان‌ها نسبت به هم سنگدل میشن، و برای حفظ بقای خودشون، راحت زیرپای هم نوع خودشون رو خالی می‌کنند و....
زیبا طاهری نیا
۱۴۰۲/۳/۲۴
کتاب بسیار خوبی ست برای کسانی که کنجکاو در نوع زندگی مردم کره شمالی هستند از جمله خودم، سپاس از ترجمه روان سرکار خانم علوی، کتابی بدون حاشیه و توصیفاتی اضافی، آموزنده، آشنایی با حکومتهای دیکتاتوری و شستشوی مغزی مردم از کودکی، و فساد و رشوه و.... از راس هرم تا انتها که به مردم میرسد، زندگی رباتهایی به ظاهر انسان که در یک موقعیت جغرافیایی محبوس هستند و (دقیقا یاد مثالی در مورد قورباغه هامیافتم اگر درون قابلمه‌ای اب جوش باشد نمیتوان قورباغه را درون آن انداخت ولی اگر قورباغه‌ها درون قابلمه با آب باشند بعد حرارت رو کم کم بدیم قورباغه‌ها متوجه داغی آب نمیشن کم کم پخته میشن بعد میمرن) حکایت مردم کره شمالی ست، در این منجلاب دختری که با کنجکاوی کودکانه پا را فراتر از مرزها میگذارد تا ب زندگی معمولی و آزاد یه انسان معمولی برسد و تحمل مشقات و اراد ه راسخ برای رسیدن به هدف که باید آفرین گفت مخصوصا برای نجات مادر و برادر، ود پایان ممنون از تیم کتابراه که این کتاب را در اختیار خوانندگان قرار دادید.
اسرین رستگاری
۱۴۰۱/۸/۵
سلام به همگی
اول از همه ممنون از ترجمه روان خانم الهه علوی که باعث شد این کتاب و بیوگرافی ارزشمند رو بخونم.
یکی از استادای بزرگ موسیقی ۲ سال قبل به من پیشنهاد کرد حتما این کتاب رو بخونم ولی من هی پشت گوش انداختم. خوشحالم که بالاخره موفق شدم بخونمش.
هیئون سئو لی محیط خانواده و اجتماع کره شمالی رو به خوبی به تصویر کشیده ولی اینم درنظر بگیریم که اونا از قشر متوسط به بالای جامعه بودن پس وای به حال طبقات پایین تر و..
تصویر دردناکی از سختی و جهل کره شمالی برام تداعی شد و واقعا آدمی تا چه اندازه میتواند زندانی قدرت یک دیکتاتور و بدنبالش ذهن خودش باشد. چه زندگی‌هایی که بیهوده تلف میشوند. هیئون سئو لی دختری بلندپرواز، باهوش و خستگی ناپذیر بود. محکم و قوی و با اصول و با اخلاق بود و از شانس هاشم نهایت استفاده رو کرد.
کتاب ارزشمندیه بخونیدش حتما یه چیزایی برای یادگیری برای همه داره.
لیلی
۱۴۰۱/۱۰/۲۵
در طول عمرمون قصه هاى زیادى از مردمان مختلف با قوم و ملیت هاى مختلف رو خوندیم یا شنیدیم اما متفاوت‌ترین قصه، قصه ى مردان و زنانیه که در کابوسى وحشتناک و مخوف به نام *کره شمالى* زندگى مى کنن, که دارن شان و یا ار. ال استاین هم نمى تونن همچین جهان ترسناکى رو حتى در داستان هاى خودشون خلق کنن. تنها کارى که از دستمون بر میاد غافل نشدن ازمردم کره شمالى تنها از راه شنیدن صداشونه. دوتا خوبى داشت این کتاب: ١- اطلاعات خیلى خوبى در مورد فرهنگ مردم کره شمالى به دست اوردم حالا جدا از بخش سیاسى کره شمالى که همه ى ما کم و بیش مى دونیم چطورى ان همیشه دوست داشتم بدونم مردم کره شمالى چطورى زندگى مى کنن و روزگار مى گذرونن، به چى فکر مى کنن، اعتقادات و سنت هاشون چیه. ٢- من اهل خوندن زندگى نامه نیستم ولى از بس زندگى خانم هیئون سئولى پرفراز و نشیب.
محمد غلامی
۱۳۹۷/۱۱/۲۲
قطعاخوندن این کتاب روبه دوستانم پیشنهاد میکنم بیان کتاب بنظرم من جذاب بودوزمانیکه شروع به خواندن میکردم باهمه خستگی دوست داشتم داستان را پیگیری کنم دومین مطلبی که برای من واقعا جالبه سعی و تلاش دختری تنهااونم درانبوهی از مشکلات که این میتونه خودش برای بسیاری از جوانان درس باارزشی باشه ودر آخر حکومت همراه باخفقان کره شمالی وازطرف دیگرحکومت کره جنوبی یک سرزمین یک ملت یک آب و خاک یکی مرتبط با غرب وپایبندبه اصول دمکراسی و دیگری غرق درطزوتفکرات باطل و پوسیده کمونیست و بلوک شرق تفاوتهااززمین تا آسمان وازبعضی جهات اتفاقات پیش آمده درکشوربی شباهت به کره شمالی نیست که جای افسوس فراوان داره
رحمان زمانپور
۱۳۹۹/۸/۲۸
این کتاب خیلی خوبه، و شاید خیلیا بگن شبیه ایران خودمونه اممم آره یه جورایی شبیه هست اما من دعا میکنم کشورمون سریعتر اصلاح بشه و مدیرا آدم بشن بخدا حیفه کشور به این خوبی که ما داریم همه چی داریم همه چی... فقط کافیه ارتباطامون به دنیا وصل بشه و بتونیم راحت تجارت و تولیدمونو بالا ببریم، من شک ندارم اگه کشور ما به دنیا وصل بشه خیلی سریع پیشرفت میکنیم چون پایمون خیلی قویه... اما این کتاب با ماجراهای جذابش به ما نشون میده باید تلاش کنیم و ناامید نشیم من یه استادی داشتم خدا رحمتش کنه همیشه میگفت هیچ وقت برای شروع دیر نیست... حتما این کتابو بخونین.
صدیقه عبدالهی
۱۳۹۷/۱۰/۹
کتاب بسیار آموزنده و تامل برانگیزیه. هرگز فکر نمیکردم مردم کره اینقدر توی فضای خفقان و دیکتاتوری بوده باشن. کتاب بخوبی فضای حاکم بر جامعه کره شمالی در دهه ۱۸۹۰ و بعد از اون رو به تصویر میکشه گویی خواننده در کوچه و خیابانهای هیسان راه میره! فرهنگها و طرز تفکرها به گونه جذابی بیان و تفسیر شده اونقدر که خواننده دلش نمیخواد کتاب رو زمین بگذاره. رهبر کبیر و رهبر عزیز کاملا برخلاف تصور من بودند و خوشحالم کتابراه کتابهایی رو دراختیار ما قرار میده که دید ما رو وسعت میده. حتی دختر ۱۱ ساله من هم براحتی با کتاب ارتباط برقرار کرده. خانواده ما بیصبرانه منتظر نسخه صوتی این کتاب هستند.
Haniyeh R
۱۴۰۲/۱/۳
کتاب به حدی جذاب بود که تا پنج صبح برای تمام کردنش بیدار موندم. نویسنده قدم به قدم شما رو با خودش در مسیر فرار از کره شمالی همراه میکنه. شما همه ترس‌ها، اضطراب‌ها، استرس‌ها و هیجانات هیئون رو کاملا حس می‌کنید و شرایط سخت مهاجران کره شمالی رو کاملا درک می‌کنید. این کتاب عمق سختی پناهجویان رو کاملا عریان به ما نشون میده به این امید که ما در قضاوت هامون در مورد این افراد بیشتر دقت کنیم.
همچنین شما به این درک می‌رسید که برخی چیزهایی که در زندگی کاملا برای ما عادی شده چطور برای بعضی آدم‌ها در برخی نقاط جهان چیزی شبیه آرزو هست.
کتابیه که صد در صد ارزش خواندن داره.
melika ahmadi
۱۳۹۷/۱۰/۵
واقعا کتابیه که نباید از دستش داد.. زندگی و باور‌های مردم در کره شمالی.. همیشه برام سوال بود که چجوری زندگی میکنن مردم این کشور.. باور‌هایی که در کشور‌های دیکتاتوری به خورد مردم میدن.. صحنه‌های نفس گیر و جذاب و استرس آور فرار و نهایتا پایانی خوب برای نویسنده کتاب.. گاهی بعضی قسمت‌ها انقدر دلهره آور و پر استرس بود که انگار از روی یه فیلم نوشته شده و نمیشد باور کرد که اینها سرنوشت یک فرده..
Puya Persia
۱۴۰۱/۸/۱۷
یکی از فوق العاده‌ترین کتاب‌هایی در این زمینه بود که خوندم در چهار شب تمومش کردم اینقدر داستانش جالب بود که یهو میدیدم ساعت دو شب و من دارم کتاب میخونم همیشه دلم میخواست درباره مردم کره شمالی بیشتر بدونم یه چیزای کمی از اینترنت خوندم اما کامل نبودن این کتاب باعث شد اطلاعاتم بیشتر بشه وچه زندگی سختی دارن مردم کره شمالی از همه چیز محرومن و برای مردمی که از کره شمالی فرار میکنن اون آزادی که دارن درکش براشون سخته اگه تو کشورشون بمونن یه سختی‌هایی دارن اگه فرار کنن دوری خانواده براشون غیر قابل تحمله در هر دوصورت سختی همیشه همراهشون هست
Fateme Morshedi
۱۳۹۹/۲/۱۳
این کتاب باعث شد به چیزای زیادی فکر کنم به چیزایی که تو عمرم حتی بهشون توجه نکردم و قطعا یکی از چیزایی که این کتاب بهم ثابت کرد دروغ بودن کلمه "شانس" و معنا بخشیدن به اینکه خدا همیشه هوامونو داره هست! مهم نیست ما چه دینی داشته باشیم اون در هر صورت کمکمون میکنه طوری که مین یونگ تونست یکی از پس مشکلاتی بر بیاد که یکیشم ممکنه برای آدمی مثل من که زندگی معمولی و رویتینی داره فکر کردن بهش وحشتناک باشه و تنها چیزی که میتونم بگم اینه که واقعا از خوندش لذت بردم! احساسات مختلف و تجربه کردم درد، عشق به وطن، خانواده، ترس
امیر باقری
۱۴۰۱/۳/۲۱
از بین کتاب‌هایی که درباره افراد فراری از کره شمالی دیدم این بهترین کتاب است در عین شناخت قابل قبولی که از کره به شما ارائه میدهد داستان جذابی هم دارد به علاوه اینکه نسبتا جدیدتر از دیگر کتاب‌های در این زمینه است (رهبر عزیز، آکواریوم‌های پیونگ یانگ، فرار از اردوگاه ۱۴ و...)
سخنرانی نویسنده کتاب در Ted talk باعث شد در خواندن این کتاب تعلل نکنم علاوه بر این کتاب
کتاب نیم دانگ پیونگ یانگ رضا امیرخانی هم پیشنهاد میشود
خود این خانم نویسنده هم روحیه بسیار قوی و سرسخت داشتند و یاعث ایجاد انگیزه در من شدند!
بیتا جعفری
۱۴۰۱/۱۰/۳
کتاب واقعا بی نظیر بود. اول از همه باید بگم ترجمه کتاب واقعا عالی بود. خیلی کم پیش میاد ترجمه یک کتاب اینقد روان و فصیح باشه. بی شک خوندنش رو به همه توصیه می‌کنم. حتی تصور این همه مکافات واسه یه دختر تنها هم ادمو از پا درمیاره چه برسه به تجربه ش. خیلی استرس داشتم که پایان داستان زندگیش جور دیگه‌ای باشه و اخرهم رنگ آسایش رو نبینه. چقد کتاب جملات اشنا داشت، میشد اسم کره شمالی رو با اسم هر حکومت توتالیتر دیگه‌ای عوض کرد و دید که چقد کماکان جمله معنی دار و منطقیه. به امید ازادی بشر در همه جای زمین
Freshte Sadati
۱۴۰۰/۱/۲۹
کتاب فوق‌العاده بود. به معنای واقعی عالی بود، خیلی دوست داشتم در مورد کره شمالی بیشتر بدونم با این کتاب انگار مدتی اونجا زندگی کردم. بعضی از دوستان با ایران مقایسه کردند و حق هم دارن از برخی جهات اما تفاوت مهم ما با اونا اینه ما به اینترنت و اطلاعات دسترسی داریم ولی اونا اصلا متوجه نیستن که توی چه شرایط اسفناکی هستند چون طبق گفته نویسنده هیچ منبعی برای برسی و مقایسه ندارند، به نظر ارزوی محالی باشه اما آرزو دارم تمام جهان در آزادی باشند بدون استثنا
Reza Nejatian
۱۳۹۹/۳/۹
واثعا کتاب جالبی بود، سرگذشت باور نکردنی و خواندنی، یک چیزش برام خیلی جالب بود، اینکه توی دنیا هنوز جاهایی وجود داره که مردمش از ما رنج بیشتری میکشن، برای همین طبق عادت هنوز میتونیم بگیم که خدا رو شکر که اونقدر وضعمون بد نیست، درست مثل زمانی که میری کلانتری و از دزدی گوشیت شکایت میکنی، ولی بهت یاد میدن که به جای ناراحتی، خدا رو شکر کنی که بلایی سر خودت نیومده و مثلا بهت چاقو نزدن، پس زنده باد کره شمالی و خدا رو شکررررر که ما در کره شمالی نیستیم😁😁😔😔😔😔😔
Arghavan Fathalian
۱۳۹۷/۱۰/۲۱
از اون کتاب هاست که متوجه نمی‌شی چطور داره پیش می‌ره، خیلی لذت بخش بود البته که مترجم خیلی خوب و روان ترجمه کرده‌ بود، درک کردن نویسنده‌برای ماها خیلی آسونه چون خیلی شباهت داشت به شرایط خودمون
شکوه جوادی
۱۴۰۲/۱۰/۲۸
کتاب بسیار جذابی بود و هر لحظه از این کتاب پر از هیجان بود البته از ترجمه بسیار روان الهه علوی نباید گذشت مدت ها بود میخواستم در مورد کشور کره شمالی اطلاعاتی به دست بیارم بعد از خواندن این کتاب چقدر از زندگی سختی که مردم کره شمالی به خاطر رهبرانشون تحمل میکنند ناراحت شدم و این که این مردم حتی از زندگی عادی که در کشورهای دیگه مردم برخوردار هستند به دورند امیدوارم مردم کره شمالی روزی در کشور خودشون در ازادی کامل باشند و برای رسیدن به ازادی به کشورهای دیگه مهاجرت نکنند
Mahyad S
۱۳۹۷/۱۲/۹
مهارت نویسنده و مترجم تحسین برانگیز هست وقتی این کتاب رو میخونم میتونم صحنه‌ها رو مجسم کنم زیرا نویسنده بخوبی اون شرایط رو توصیف کرده
درمورد کره جنوبی اطلاعاتی دارم و شبکه‌ها وسایتهای اونها رو میبینم اما کره شمالی فضای خیلی بسته‌ای داره ومن ب گفته‌های اطرافیان اکتفا کردم اما خوندن این کتاب یه تجربه جدید هست اینکه میتونم اونجا رو از دید یکی ازشهروندان ببینم نه کسانیکه هرگز اون شرایط رو تجربه نکردن واز دور حرف‌هایی میزنند
رضا فراهینی
۱۴۰۲/۹/۳
کتاب خوبی بود سیستم نظارتی که تو کره شمالی هست، کاملا آدم محور هست تا تکنولوژی محورجامعه شون به شدت از تفکر هراس داره... نکته جالب این بود که جامعه کره شمالی وقتی از کره شمالی برای همیشه فرار میکنه، واقعا تکه‌ای از قلبش رو جا گذاشته و تا آخر عمر این خلا روحی رو نمیتونه پر کنهنمونه‌اش جایی که می‌گفت مادرم مرتب برای خانواده‌اش دلتنگ میشد و گریه میکردودر مورد کره جنوبی نکات جالبی رو میگه رقابت شدید سیستم غربی که افسردگی مردم رو به دنبال داره....
ایده کرمی یگانه
۱۴۰۱/۹/۱۱
کتابی با بیانی متفاوت و متنی روان واقعا ممنون از نویسنده و مترجم کتاب من این کتاب رو به خیلی‌ها پیشنهاد کردم بخونن مخصوصا با حال و هوای این روزها خوندن این کتاب خالی از لطف نیستسه شخصیت مهم مادر دختر و پسر این کتاب هر کدوم از ماها هستیم که گاهی وقتها با تمام وجود از زندان فرار می‌کنیم ولی باز تیکه‌هایی از وجودمون متعلق به همون زندانهنسل‌های جوون تر راحت تر می‌تونن این تغییر رو انجام بدن، عاشق قسمت دشمنی امریکاش شدم که انقدر برام داستان اشناییه😁
hny mmni
۱۳۹۷/۱۰/۴
فوق العاده‌س. شجاعت و پافشاری این دختر واقعا ستودنی بود. از حق هم نگذریم معجزه‌های عجیبی هم براش پیش اومد تا به این مرحله برسه. خیلی هیجان انگیز بود واقعا لذت بردم. ارزش خوندن داشت
زینب جعفری
۱۴۰۱/۱۲/۴
واقعا با تک تک جملاتش انگار در آن لحظه بودم و کتاب را در کمتر از یک روز تمام کردم. داستان غمناکی بود اما واقعا برام جالب بود. فکر میکردم که مردم کره‌ی شمالی به دلیل محافظت‌های شدید مرز‌ها نمیتوانند خارج شوند اما انقدر سیستم فاسد است که یک دختر بچه هم میتواند از مرز رد شود و عاملی که جلوی همه‌ی انها رو میگیرد فقط تفکرات و باور‌ها و ترسشونه که حتی بعد از فرار هم نمیتوانند از ان دست بکشند. واقعا کتاب جذابی است اما........
Me_artist_lifestyle M
۱۴۰۰/۵/۹
من خیلی کتاب راجب کره شمالی خوندم همشون داستان‌هایی متفاوت از آدم‌هایی متفاوت و اینکه با هر کدوم بیشتر از قبل با خودتون فکر می‌کنید و مغزتون سوت میکشه من پیشنهاد میکنم بخونید این کتاب‌ها رو دیدتون رو نسبت به اطرافتون وسیع میکنه همه کتاب‌هایی که راجب کره شمالی هستن راز آلود و تامل برانگیز هستند چون داستانی هستن و آدم‌های معمولی راوی این داستان‌ها هستن همچنین خیلی ساده و روان نوشته شدند و راحت میتونید تموم کنید و لذت ببرید
Elina Sh
۱۴۰۱/۷/۱۹
از فوق العاده‌ترین کتاب‌هایی بود که تا حالا خوندم 1 روز کامل نشده تمومش کردم... عاشق اعتماد به نفس و حس خود باوری این خانوم قوی شدم... بعد از خوندنش وقتی رفتم تو گوگل اسم نویسنده و شخصیت‌های اصلی این کتابو سرچ کردم همشون اومد و دلم خواست بازم بخونمش😍 این نویسنده از افتخارات بزرگی در آمریکا برخورددار شده و به خیلی از هم میهنی هاش کمک کرده... واقعاً وجود یک همچین زنانی پر از افتخاره... کتابو اصلأ از دست ندین 😄
shaghayegh null
۱۳۹۹/۷/۱۹
کتاب خیلی جالبی بود پیشنهاد میکنم بخونید حتما اما اون دسته از کسایی که گفتن این کتاب اونارو یاد ایران انداخته تاحدودی درسته نمیدونم چرا بقیه اینقد جبهه گرفتن که نه اینطور نیست خیلی از فیلم هاکتاب‌ها حتی کتاب‌هایی که توی این برنامه هست سانسور میشن, زندان‌های سیاسی ما هم پره, پوشش اجباری داشتن, دین اسلام و به ظاهر اجباری نبودنش, شایدبخوام موردهای مشابه بیشتری رو بگم اینجا جا نشن
حمیده خلیلی
۱۴۰۲/۱۲/۸
کتاب بسیار جالبی هست در مورد مردمان بدبختی که در جغرافیایی به نام کره شمالی گرفتار آمده‌اند. به طور کلی شباهت بسیار زیادی با بقیه جوامعی که با دیکتاتوری دینی و ایدئولوژیک اداره می‌شوند. ‌و ستودنی هست اراده دختری که بر خلاف معمول جامعه می‌خواهد باشد و سرانجام موفق می‌شود. این کتاب ترجمه روانی هم دارد. ممنون از تیم کتابراه
به جرات میگم یکی از بهترین برنامه‌هایی هست که در گوشی دارم
Maryam Eslami
۱۴۰۰/۳/۱۴
کتاب بسیار جالبی بود. و من رو بخاطر سرنوشت مردم کره شمالی به فکر فرو برد. هیچ آدمی در این کشور معنای آزادی رو نمی‌فهمه چون نمیدونه آزاد بودن چه مفهومی داره. در این نوع کشورها که حاکمان بدجنسی دارن انگار مردم هم بدجنس میشن. و همه جاسوسی هم رو میکنن. بچه‌هایی که در این نظام‌ها به دنیا میان مغزشون رو شستشو میدم. اگه به نظرم این کشور دچار شکست بشه سال‌ها طول می‌کشه که مردمانش بفهمند تو چه ظلمی بودن
maryam Yaraie
۱۳۹۸/۱۰/۵
این کتاب رو دو روزه خوندم به جز هیجاناتی که همراه داشت و نشون میداد کهدغدغه برای مردمان هر کشوری چقدر میتونه متفاوت باشه به ایستادگی و قدرت این دختر فکر میکنم به همراهی خانواده‌اش حتی در سخت‌ترین شرایط افرین میگم و اینکه ما آدم‌ها بر اثر اتفاقاتی که برامون میوفته چقدر میتونیم فرق کنیم، رشد کنیم و از عقاید پوسیده و ابلهانه مون دست برداریم البته همه مستلزم اینه که بخواهیم درست بفهمیم.
Zohreh Bi
۱۴۰۰/۷/۱۱
میتونم به جرات بگم بهترین کتابیه که خوندم و کتابای کتابراه واقعا عالین هم از نظر کیفیت هرصفحه مثلا من pdfاین کتاب رو خونده بودم واقعا کیفیتش پایین بود و کلی ناقصی صفحه‌داشت بین فصلا. همچنین موضوع کتاب و روان بودن نوشته‌ها عالیه، اصلا گیجت نمیکنه راحت بایبار خوندن متوجه میشی
باعث میشه بیشتر راجب این کشور بدونی و با مردمش همدردی بیشتری میکنی
از هرنظر این کتاب عالیه
Darya Shams
۱۳۹۷/۱۰/۱۵
بسیار فوق العاده بود، مخصوصا که چیزهایی از این قبیل را دربچگی تجربه کرده بودم خانه ما شبیه کره‌ی شمالی بود که ارزش‌هایی داشت که سختگیرتر غیر قابل تغییر وتنبیه سنگین وام فکر می‌کردیم خوش بخت‌ترین هستیم زیرا نمی‌دانستیم حقوق مون به عنوان یه کودک چیست و خلاصه سختی‌های شدیدی رو تحمل کردیم در قعر جامعه ولی جدا از اون.
مرضیه احمدی
۱۴۰۲/۴/۱
من همیشه دوست داشتم درباره کره شمالی و مردمش و زندگیشون اطلاعاتی داشته باشم چون‌ یک کشور کاملا جدا از همه دنیاس همیشه اطلاعات جسته گریخته از این ور اونور میشنیدم و بیشتر مشتاق بودم که دربارش بدونم تا اینکه این کتاب رو دیدم و دقیقا همون چیزی بود که من میخاستم بنظرم کاملا واقعی و البته ناراحت کننده بود و به من که خیلی اطلاعات داد واقعا پیشنهاد میکنم بخوندیدش حتما
رویا بابازاده
۱۴۰۲/۱/۸
داستان مردمی که در دنیای مدرن امروزی به بدترین شکل ممکن استسمار شدن. از طرفی شباهتهای بیشماری با کشور خودمون در دوره حاضر داره. ولی درکل همیشه در کتابهایی در رابطه با کره جنوبی این سوال وجود داره که چطور و چرا دو کشور امریکا و روسیه باید سرنوشت ادمها و کشورها رو به تباهی و سیاهی بکشونن، در مورد کره شمالی روسیه سرنوشت این مردم رو به تباهی کشوند
حمیدرضا شیراحمدی
۱۴۰۰/۸/۲۵
جدا از داستان جذاب و گیرا، این کتاب یک اثر تاریخی و مستند به حساب میاد. اگرچه می‌توانست کمی کوتاه‌تر باشد ولی کتابی است ارزشمند. لذا خرید و مطالعه این کتاب رو به همگان توصیه می‌کنم. این کتاب به خوبی نشان می‌دهد که عرصه سیاست، چه بر سر عرصه اقتصاد و فرهنگ در یک کشور می‌آورد. از این گذشته ارزش‌های انسانی بار دیگر در این کتاب برایمان مرور می‌شود.
داوود نوری
۱۳۹۹/۶/۱۰
خیلی جالبه که خیلیا می‌گن یاد کشورمون ایران افتادیم، کجای ایران بخوای سفر کنی باید اجازه نامه داشته باشی؟؟؟ کجای ایران همسایه از همسایه جاسوسی می‌کنه؟ کجای ایران فقط کتابای خاص باید بخونی؟؟؟ بابا کمی شعور و معرفت هم خوبه، من نمی‌دونم الان ایران از ژاپن و کره جنوبی و چین چی کم داره!!!! اونم بعد از هشت سال جنگ و بدبختی‌های بازسازیش، کمی منطقی و واقع بین باشیم،
مهدیار جوادی
۱۳۹۹/۹/۷
کتاب جذابی بود ولی حدسایی از همون اول میزدم آخرش ب تبلیغات آمریکا و جهان غرب برسه...
خیلی جالبه تو این کتاب از همه کشورها نقد کرده جز آمریکا و قهرمان و فرشته جنات کتاب هم دو آمریکایی هست ازقضا!!
وقتی واژه حقوق بشر کنار آمریکا میاد عقم میگیره
شاید قسمت زیادی از حرفاش درسته ولی‌ای کاش بیطرف میموند و برای پیشرفتش بازیچه سیاستهای آمریکایی نمیشد
عسل
۱۴۰۰/۹/۱۴
اولا یه خسته نباشید به مترجم میگم که با ترجمه زیبا و روان زیبایی کتاب رو دو چندان کرد. و آفرین به نویسنده کتاب این دختر شجاع بی باک و نترس کره شمالی. خداروشکر که قسمتم شد این کتاب رو بخونم. بسیار مهیج بود طوریکه تا تمومش نمیکردی آروم نمیگرفتی. به امید آزادی صلح و حقوق بشر برای تمام مردم دنیا خصوصا ایران وطنم
نونا نقیان
۱۴۰۰/۴/۱۲
فوق العاده جذاب و تاثیر گذار به نظر من یکی از بخش‌های مهمش یاد گرفتن و گویش زبانهای مختلف بود که خیلی جاها کمکش کرده بود و پشتکار و خستگی ناپذیریش، و امید به اینده‌اش خیلی جذاب بود و اینکه بسیار دختر متعهد و درستکاری بود تو همه زمینه‌ها، خلاصه خیلی درس‌ها میشه ازش گرفت ممنون از کتابراه بابت این کتاب زیبا 🙏🏻
Somi Kia
۱۴۰۰/۳/۲۳
اول از همه ممنون از اینکه تو این شرایط کرونا، شرایط کتابخوانی رو با کتابهای خوب و متنوعتون راحتتر کردین، ودیگه اینکه این کتاب واقعا دریچه‌ای از تلاش برای زندگی بهتر رو نشون میده و چون بر اساس واقعیت هم هست میتونه خیلی تاثیرگذارتر باشه، کلا ریتم کتاب بسیار روان نگاشته و ترجمه شده است، پیشنهاد میکنم حتما بخونید
بهناز محمدی
۱۴۰۰/۳/۱۴
داستانش انقدر جالب و عجیب بود که نمیتونستم تمومش نکنم. هربار به خودم میگفتم فقط ۵ صفحه میخونم ولی وقتی به خودم میومدم میدیدم مدت طولانی هست که دارم مطالعه میکنم. استرس رو همراه با شخصیت داستان میشد حس کرد. من خیلی اهل مطالعه نیستم که بتونم نقد کنم. فقط میتونم بگم داستان گیرایی داشت و پیشنهاد میکنم بخونین.
roza
۱۳۹۹/۸/۶
به قدری نویسنده صادقانه و قلبی این کتاب رو نوشته که حتی پس از ترجمه هم شما وقتی میخونی احساس میکنی نویسنده داره باهات حرف میزنه. واقعا یکی از بهترین کتاب‌هایی بود که خوندم غم انگیز اما سرشار از شجاعت و تسلیم ناپذیری. امیدوارم یه روزی برسه که مردم هیچ کشوری مانند کره شمالی از دیکتاتوری رنج نبرن.
پریناز ع
۱۳۹۹/۲/۱۲
خیلی دوسش داشتم و خیلی خوب شرایط سختشون رو به تصویر کشیده بود، کنجکاوی و مصّر بودن نویسنده عالی بود این که چندین سال به تنهایی از پس زندگیش براومد با اون سن کم برام بسیار قابل تحسین بود.‌ای کاش کتابراه قابلیت هایلایت کردن داشت تنها مشکل این اپ بنظرم همینه، امیدوارم این آپشن رو بهش اضافه کنید لطفا🙏
فاطمه طاهری
۱۳۹۸/۱۱/۱۸
کتاب زیبا و جالبی بود. نویسنده قلم خوبی داشت و به خوبی هم ترجمه شده بود. سوالا زیادی رو درمورد کره شمالی و سبک و شکل زندگی در اون پاسخ میداد. واقعا تصور سختی‌هایی ک این دختر در راه آزادی خودش کشیده بود دردناک بود. اما شجاعتش و امیدوار بودنش خیلی تحسین برانگیز و تاثیرگزار بود
Arezou K
۱۳۹۸/۱۰/۱۱
از یه نظر کتاب خوبی بود و ان اینکه حقایقی رو از زندگی کمونیسم و کره شمالی میگه که کمتر کسی میدونه اما از انجایی که نقش اول داستان که همون نویسنده هست در واقع حرفه نویسندگی نیست داستان یه کاستی‌هایی داره خصوصا اخر کتاب که انگار میخواد سریع داستان رو جمع کنه و تمومش کنه در هر صورت خوندنش خالی از لطف نیست
Saana .E
۱۳۹۸/۹/۱۱
وااااای که چقدر خوب بود این کتاب. چقدر اطلاعات توش گنجونده شده بود و چقدر از وضع کره شمالی اطلاع کسب کردم، چقدر متعجب شدم از اینکه هنوز کشوری با این وضعیت و حاکمیت وجود داره. اینکه که چقدر آسیایی‌ها با اروپایی‌ها و آمریکایی تفاوت چشمگیری دارن. انسانیت هیچ ربطی به نژاد و دین نداره. عالی بود👌🏻
شبنم هادی
۱۳۹۷/۱۰/۹
کتاب خوب و جذابی بود هر چند هنوزم به نظرم بهترین کتاب درباره کره شمالی آکواریوم‌های پیونگ یانگه!
شقايق بانو
۱۳۹۷/۹/۲۳
من دیروز خریدمش تا امروز نتونستم زمین بذارمش، راجب زندگی در کره شمالی و مشکلاتش راحب فرار و زندگی در چین و در کره جنوبیه، ترجمه خوبی هم داشت
عبدالرحمان نگاری
۱۴۰۱/۳/۱۰
واقعا کتاب عالی بود منی که عادت کردم شب و روز فیلم سریال ببینم از مدتی که این کتابو خریدم هیچ فیلم و سریالی ندیدم از بس که درگیر این کتاب بودم و واقعا آدم مغزش سوت میکشد در همین کره‌ی خاکیمون کیلومترها اونورتر مردم در بدترین حالت دارند زندگی میکنند و هیچ درک و فهمی از جهان بیرون از آزادی ندارند
1 2 3 4 5 6 >>