نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مامان و معنی زندگی - اروین یالوم

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
م مسعودی
۱۴۰۱/۵/۲۵
قبل از پرداختن به کتاب لازم است از آقای عمرانی برای اجرای فوق‌العاده‌شان تشکر کنم و حتما یک گوینده عالم می‌تواند بسیاری از گره‌های ذهنی را با درست خواندن متن برطرف کند🙏🙏🙏
داستان اول مامان و معنی زندگی بسیار برایم جذاب بود از این رو که بتوانم قصوری که در تربیت و رفتار با فرزندانم داشته‌ام را بشناسم و با بیان به موقع و روشن کردن هدف از رفتاری که در مناسبت‌هایی داشته‌ام امکان دوری و فاصله افتادن عاطفی را برطرف کنم و نیز خودم در مواجهه با دیگران همه جوانب را بسنجم.
داستان پائولا هم بسیاری از مسائل موجود در جامعه و اطرافیان خصوصا بعد از کرونا را روشن می‌کرد و البته قسمت‌های دیگر که به نوعی فلسفه زیستن و مرگ با هدف را توضیح می‌داد. شخصا چندین بار شنیدم و راجع به‌آن فکر کردم. کمی سنگین و به دور از عمل اکنون و اینجا در زندگی است و خیلی همت و بازنگری به نوع زیستن از ابتدا تا اکنون را می‌طلبد تا بتوانم نگرش و جهت زندگی‌ام را بهبود ببخشم و البته سعیم را می‌کنم.
کلا برای کسی که بخواهد از روان و اصول ذهنی مربوط به اعمال و رفتار آگاه باشد کتاب خوبی است ولی حتما تخصص می‌طلبد.
ممنون از کتابراه برای گستردگی مطالب و ارائه انواع دیدگاه‌ها و کتابها⚘⚘⚘⚘
MoonRiver
۱۴۰۱/۱۰/۱۳
وقتی بچه بودم، اگه جایی از بدنم زخمی میشد، بابام میگفت بیا بوس کنم زود خوب شه، آخ که چه لذتی داره حس دوست داشته شدن، اما زخم روح چی؟! نه دیده میشه نه اغلب حس میشه اما همیشه هست، مثل یه غده رشد میکنه، بزرگ میشه، بزرگتر میشه تا یه روزی فلج‌ت میکنه، همه میگن اینکه دست و پا داره، همه‌جاش سالمه، چرا چسبیده به تخت و اتاق‌ش؟ منم اینطور قضاوت میکردم تا قبل اینکه خودم حسش کردم؛ تصمیم میگیری، برنامه‌ریزی میکنی، به مرحله عمل که میرسی، ذهن بیمارت میگه خب حالا که چی؟ به چی میخوای برسی؟ فرضاً رسیدی که چی بشه؟ بیخیالش میشی و این سیکل معیوب اینقدر تکرار میشه تا آدمی میشی که دوست‌ش نداری، آدمی عاجز از لذت بردن، ناتوان از کمک کردن به خودت، محتاج درک شدن، نیازمند دوست داشته شدن، ولی چیزی که بدست میاری، طرد شدنه؛ طرد شدن از دوست و خانواده، جامعه و در نهایت از خودت ولی یه دوست حی و حاضر پیدا میکنی که همیشه هست حتی اگه حوصله‌ش رو نداشته باشی، حتی اگه از خودت برونی، بازم باهات میمونه؛ به اسم پوچی‌...
Ali Najmi
۱۴۰۲/۳/۲۵
دکتر اروین یالوم؛ نویسنده‌ای حرفه‌ای و زبردست که رگ خواب خواننده دستشه و‌خوووب میدونه چطور مخاطب رو جذب کنه، جملاتی کوتاه و هدفمند که خواننده رو خسته نمیکنه، برای من البته چون این دومین کتابی هست که از ایشان می‌خوانم با نحوه نگارشش آشنا بودم و‌ ته داستانها و روایتهاش رو پیش بینی میکردم اولین کتاب مساله مرگ و زندگی رو بیشتر پسندیدم و واقعا لذت بردم و‌متاثر شدم لیکن بر این کتابش نقدی دارم چون داستانها و‌رواایتهاش ارتباط محکمی با عنوان کتاب ندارند و گویا به زور و با التماس میخواد قصه‌های درمانگری یا کلاسها و دوره‌ها و سخنرانی هاش رو با مساله مامانش که به نقل خودش در طول زندگی مثل غریبه‌ها باهاش برخورد میکرد و صفاتی خاص و‌حیرت انگیز در موردش به خواننده القا میکنه، مرتبط بکنه… در هرحال برای من یکی این کتاب، جذبه‌ای که کتاب نخست مورد مطالعه‌ام که مساله مرگ و زندگی بود، داشت این یکی نداره
حالا کتابهای دیگرش مثل وقتی نیچه گریست و …. رو هنوز مطالعه نکردم ولی امیدوارم و انتظار دارم خیلی بالاتر از سطح این کتاب باشن.. غافل نشیم از صدای بی نظیر و دلنشین و حرفه‌ای استاد رضا عمرانی که ارزشی دوچندان به این کتاب داده.
آنیتا ارزانی
۱۴۰۱/۶/۱۳
درود
دوستان با نظرات صائب خود نگارش کتاب جدیدی را رقم زدند که مانند همیشه بسیار آموزنده بوده است. لذا از کتابراه بخاطر این سلیقه در انتخاب کتاب، مترجم، بر خوان و دیگر عوامل سپاسگزارم.
🌱از دید یک غیر متخصص در امر روانشناسی، روانکاوی و بویژه یک روان درمانگر مینویسم. اولین اثر از آقای یالوم است
که شنیدم. نحوه تعامل بین مادر و فرزند بسیار مورد توجهم قرار گرفت. 🌱مسائل زیر پوستی میان بیمار و روان درمانگر در قالب داستان موجب شگفتی من شد🌱مدتها بدنبال رسالت وجودی خودم بودم، در نهایت ناباوری دریافتم که رنج کشیدن هم میتواند رسالتی آموزنده برای دیگران باشد🌱چندین بار با مرگ فاصله کمی داشتم بدون هیچ حسی، ولی حالا جبهه خودم با مرگ را شناخته‌ام🌱ساختن دیوار بین احساس شخصی و وظیفه کاری را بس دشوار یافتم🌱حتی اگر دستی در امور روان انسانی ندارید توصیه میکنم این کتاب را بشنوید، ساده وروان است، بی آنکه متوجه باشید به مهمانی داستانها دعوت میشوید و حتما خوش میگذرد. 🌱ولی در ابتدا فصل آخر را بشنوید تا درک فصول پیشین بهتر ملکه ذهن شود.
afsaneh mousavi
۱۴۰۱/۱۱/۴
اگر به مطالب علم روانشناسی علاقه مند هستین این کتاب برای شما مناسبه در غیر اینصورت ممکنه برای شما کسل کننده باشه،
فکر میکنم نکات مثبت رو دوستان زحمت کشیدن و متذکر شدن پس من از ضعف‌ها میگم
اول اینکه به عنوان شنونده انتظار داشتم که اسم هر فصل از کتاب، پیش از شروع اون ذکر بشه، تا بدونم داستان جدیدی رو قراره بشنوم یا ادامه‌ی داستان رو، به این علت که داستانها توی فهرست مطالب بر اساس اسمشون دسته بندی نشده بودن.
دوم اینکه توی بعضی از داستانها نویسنده سرنوشت نهایی شخصیت‌ها رو تعریف نمی‌کنه! مثلا چی به سر مگنولیا اومد؟ اون دو دختری که اختلال غذا خوردن داشتن بالاخره به کجا رسیدن؟
سوم اینکه همه‌ی داستانها به نوعی یا واقعی بود یا الهام گرفته از واقعیت پس چرا دو داستان اخر انقدر فانتزی بود؟ البته مباحث بین پزشک و اون گربه بسیار جذاب بود ولی واقعا در هماهنگی با مابقی داستانها نبود.
Mahla Lotfinejad
۱۴۰۱/۵/۲۲
"مامان و معنی زندگی " یک کتاب تخصصی و کاربردی برای درمانگران و روانشناسانی است که به درمان گروهی علاقمند هستند...
این کتاب به تشریح جلسات روان درمانی می‌پردازد احتمالا افراد گروه روان شناسی، مشاوره و روان درمانی بیشترین استفاده را از مطالعه آن خواهند برد...
بهترین قسمت از کتاب جایی بود که نویسنده میگه "زندگی را نمی‌شود به تعوق انداخت، باید حالا آن را زیست، نمی شود به آخر هفته، تعطیلات، وقتی بچه‌ها خانه را برای رفتن ترک کردند و یا به سالهای بعد از بازنشستگی موکول کرد... "
نویسنده باانتخاب بخشی از تجارب خود در گروه‌های روان درمانی اطلاعات جالبی ازتعامل و روش‌های درمانی در این گروه‌ها را جهت استفاده همگانی فراهم وارائه کرده... البته‌ گروه اجرائی وصدای دلنشین راوی این فرآیند را دلپذیر تر کرده است...
بهاره محمدی اسفه
۱۴۰۲/۳/۲۳
اولین کتابی بود که از یالوم خواندم. جالب بود. نقطه قوت آن داستان گونه بودن آن بود. البته در بخش‌هایی شرح جلسات درمان کسل کننده می‌شد ولی ارزشش را داشت.
برخی دوستان نوشته بودند این کتاب برای درمانگران مناسب است که البته نظر درستی است ولی به درد مددجو نیز میخورد. و به هر دو طرف درمان کمک می‌کند.
مهمترین حرف کتاب شاید این بود که در هر داستان تاکید می‌شد که روانشناس و روانپزشک هم انسان است و جایزالخطا بی عیب و نقص و خداگونه تصور کردن آن‌ها ظلم به هر دو طرف درمان است.
آخرین داستان که واقعی هم نبود یعنی نفرین گربه مجار جذاب‌ترین داستان بود و قابلیت تبدیل به یک اثر تخیلی و مستقل را داشت.
توضیحات نویسنده در آخرین بخش کتاب بسیار مفید بود.
و اما روایت، جناب عمرانی سنگ تمام گذاشتند و هر اثری با صدای ایشون بسیار جذاب‌تر خواهد بود.
با سپاس از کتابراه.
Gh Trs
۱۳۹۹/۱۲/۱۳
عالی بود 👍👍👍👍👍
در این کتاب شیوه درمان گروهی به زبانی کاملا شیوا و دلنشین همراه با مصادیق واقعی و ساده بیان شده. یک کتاب تخصصی و کاربردی برای درمانگران و روانشناسان که به درمان گروهی علاقمند هستند.
در فصول مختلف کتاب درمان‌های گروهی برای بیماران مختلف از جمله بیماران سوماتروفرم، سایکوزها، سوگواران و سایر اختلالات بالینی مطرح شده و تمامی وقایع از زبان دکتر یالوم چنان دلنشین بیان شده که مخاطبین غیر متخصص و غیر درمانگران رو هم جذب میکننه.
ترجمه کتاب عالی، راوی هم عالی کار کرده ✌️
در مجموع کتاب در تمامی موارد خیلی خوب بود و واقعا امتیاز کامل باید بهش داد
somayeh tohidlou
۱۴۰۱/۵/۲۲
برای علاقمندان و آشنایان با آثار یالوم، این کتاب جذاب و خوش‌خوان است. درواقع مجموعه‌ای از دوگزارش روان‌درمانی داستان‌وار، دو داستان از حسرت‌های پیشین نویسنده در فرم داستان و دوتای دیگر داستان‌های خیالی موثری هستند که در نهایت به چند موضوع می‌پردازد.
در این کتاب هم طبق روال، یالوم به مقوله بیماری و مرگ پرداخته و تفاوتی که معنای زندگی در نسبت با مرگ پیدا می‌کند. از حسرت‌های پیشین مثل نوع رابطه با مادرش که دیگر نیست می‌گوید. از توانایی‌های ارتباطی می‌گوید و در این بین به مسائل درمانگرها و خطوط قرمزشان می‌پردازد.
و البته سخن پایانی یالوم درباره این کتاب و فلسفه نوشتنش و ارتباط کتابهایش باهم برای یالوم خوانان جذاب خواهد بود.
‌درمجموع خوانش کتاب صوتی هم خوب بود و در مجموع کتاب قابل توصیه برای علاقمندان به این موضوعات است.
رضوان ابطحی
۱۴۰۱/۵/۱۷
بهترین قسمت کتاب جایی بود که نویسنده میگه "زندگی را نمی‌شود به تعوق انداخت،
باید حالا آن را زیست،
نمی شود به آخر هفته، تعطیلات، وقتی بچه‌ها خانه را برای رفتن ترک کردند و یا به سالهای بعد از بازنشستگی موکول کرد... " اولین کتابی که از یالوم خوندم "روان درمانی اگزیستانسیال" بود که کتاب سنگینی بود.
به نظرم در کل کتابهای یالوم برای دانشجویان رشته روانشناسی عالیه و خوندن کتابهای یالوم رو به شدت برا اونها توصیه میکنم، و برای کسایی مثل من که رشتشون کلا متفاوته با روانشناسی ولی علاقه دارن، کتابهای نسبتا خوبی هست. درسته که بعضی جاها یکم کتاب تخصصی تر میشه و شاید حوصله مون سر بره ولی بعضی جملات و جاهاش به دل میشینه. ولی اگه کسی به موضوعات روانشناسی علاقه نداشت خوندنش رو به اون افراد توصیه نمیکنم.
آنه شرلی
۱۳۹۹/۱۱/۹
کتابی است که به تشریح جلسات روان درمانی می‌پردازد احتمالا افراد گروه پزشکی بیشترین استفاده را از مطالعه آن خواهند برد. من از مطالعه آن لذت بردم هر چند از بین سه کتابی که از یالوم خوندم مسیله اسپینوزا برام رتبه اول رو داره. صدای آقای عمرانی هم که عالیه. جالبترین جمله از کتاب: بسیاری از زنان بیوه که بهترین ازدواج‌ها را داشته‌اند راحتتر از افراد دارای مناقشات عمیق مرحله داغداری و جدا شدن را پشت سر می‌گذارند توضیح این تناقض در پشیمانی نهفته است برای افرادی که زندگی خود را در ازدواج با فردی اشتباه گذرانده‌اند داغداری پیچیده تر است چون آن‌ها اندوه و حسرت سالهای از دست رفته را نیز دارند
ژاسمن شاهنظری
۱۴۰۲/۲/۲۲
هر وقت کتابی رو تموم میکنم انگار با یکی از بهترین دوستان خداحافظی میکنم و دلم برایش تنگ میشه فقط خوشحالم که میتونم دوباره بهشون سر بزنم. این کتاب هم برایم همینطور بود. نوشته‌های یالوم را دوست دارم ایشون نه فقط به عنوان یک روانکاو خوب بلکه به عنوان یک نویسنده حاذق معروف است.
کتاب به گونه‌ای نوشته شده که مورد استفاده افراد عادی و متخصصان باشد. صدای گوینده داستان بسیار خوب بود و دقیقا با موضوع داستان همخوانی داشت. کتاب بسیار روان و خوب بود واموزشهای بسیار خوبی برای کسانی که با مشکلات روانی افراد کار دارند داشت. جمله‌های بسیار زیبایی داشت بخصوص تفسیر کشیش از مرگ که زندگی را به کشتی تشبیه کرده بود. نویسنده از استعاره‌های بسیار زیبایی برای بیان مطالب استفاده کرده بود. کتاب بسیار خوبی بود. ممنون از کتابراه.
م ظ
۱۴۰۱/۵/۲۶
کتاب نسبتا خوب و جذابی بود هر چند اگر کمی ادامه پیدا میکرد، احتمالا از کتاب روانشناسی به داستانی علمی، تخیلی تبدیل میشد. کتاب از بسیاری جهات به نکات خوبی در ضمیمه‌ی ریشه‌های مشکلات روانشناسی پرداخته است و تلاش میکند راهکارهای برای رفع ویا کنار آمدن با آن‌ها ارائه دهد، اما متاسفانه نویسنده به شدت سعی میکند اعتقادات خود، در مورد مرگ وهرانچه بعد از آن رخ میدهد را باتکرار مداوم به خواننده القا کند (گویی خود نویسنده یکبار مرده و به چشم خود دیده که انسان پس از مرگ هیچ میشود و تمام، انگار نه خانی آمده ونه خانی رفته است. اگر این دیدگاه را حقیقت فرض کنیم، دیگر مفاهیمی مثل: انسانیت، خوب وبد و اینکه هر کاری نتیجه‌ای دارد بی معنا خواهد شد، در نتیجه دروغ، دزدی، قتل و جنایت هم اهمیت خاصی ندارد
مهدی حمیدی
۱۴۰۲/۸/۱۲
کتاب‌های جناب یالوم کلاً بسیار مفید و با دید روانشناسی قوی نگاشته شده و وقتی با صدای جناب عمرانی همراه می‌گردد لطفی صد چندان پیدا نمونده و آدم را به متن داستان و گوشه گوشه آن پرتاب می‌کند. در مامان و معنی زندگی که دارای فراز و فرودهای بسیاری می‌باشد از داستان‌های متنوع با کسانی که مواجهه با مرگ داشته و در شرف آن می‌باشند یا دوستان و عزیزان خود را به تازگی از دست داده‌اند آشنا می‌سازد از گروه‌های روان درمانی که به منظور تسکین آلام و دردهای بیماران سرطانی مزمن و پیشرفته تشکیل می‌گردند یا مردی که با مادر خود بسیار مشکل داشته و در نهایت پیشرفت خود را مدیون واقعی مادر می‌داند صحبت میگردد. خواندن این کتاب را به تمامی عزیزان پیشنهاد می‌نمایم.
M R
۱۴۰۱/۵/۳۱
این کتاب به نوعی آموزش روان درمانی و توضیحات مربوط به اون هست تا اینکه داستان باشه، برای کسی به روانشناسی و روان درمانی علاقه مند هست میتونه کتاب جالبی باشه در غیر این صورت اصلا پیشنهاد نمیکنم. اروین یالوم کتابهای مختلف و متفاوتی داره که البته زیربنای همه اونها روانشناسی هست ولی سبک نگارش و مضمون اونها کاملا متفاوتند، اگر قصد دارین برای اولین بار اثری از یالوم رو مطالعه کنید این کتاب رو انتخاب نکنید، پیشنهاد بهتر برای شروع "دروغگویی روی مبل یا وقتی نیچه گریست " میتونه باشه. در ادامه مطالعه بقیه آثارش مثل این کتاب میتونه جالب باشه اما به نظرمن در مقایسه با بقیه کتابهای یالوم به این کتاب امتیاز بالایی تعلق نمیگیره.
Afshin didar
۱۴۰۱/۵/۲۱

زندگی را نمی‌شود به تعویق انداخت،
باید حالا آن را زیست،
نمی‌شود به آخرهفته، تعطیلات، وقتی بچه‌ها خانه را برای رفتن به کالج ترک کردند و یا به سال‌های بعد از بازنشستگی موکول کرد!
بعضی افراد سراسر زندگی را جنگی کین‌خواهانه می‌بینند، که باید در آن پیروز شد،
گروهی غرق در نومیدی تنها رویای صلح رهایی و آزادی از رنج را در سر می‌پروانند،
برخی زندگی را فدای موفقیت، ثروت، قدرت یا حقیقت می‌کنند،
برخی دیگر در پی تعالی خویشند و در علتی یا موجودی دیگر معشوق یا ذات‌الهی غوطه‌ور می‌شوند،
دیگرانی هستند که معنای زندگی را در خدمت به دیگران، در خودشکوفایی یا در آفرینش می‌بینند...
مامان و معنی زندگی
#اروین_د‌یالوم
حسن ناصری
۱۴۰۱/۵/۶
درود و سلام. نویسنده باانتخاب بخشی از تجارب خوددرگروههای روان درمانی اطلاعات جالبی ازتعامل وروشهای درمانی دراین گروههاراجهت استفاده همگانی فراهم وارائه کرده. البته‌ گروه اجرائی وصدای دلنشین راوی این فرآیندرادلپذیرترکرده. گذشته ازطرح مسائل دقیق ومهم روانشناسی باادبیاتی شیوادرقالبی داستانی تجربه‌ای ارزشمنداز مقولات مختلف زندگی آورده شده. مقولاتی پیچیده وقامض مانندمعنی حیات؛ عشق، مرگ، روابط بشری‌ و..... درقالب داستان ارائه وشکافته وآسیب شناسی وارائه طریق شده که درجای خودگرانقدروپرارزش است. درپایان شایسته است ازمترجم تواناکه باقلمی شیواووزین توانسته محتوای ادبی وفنی داستان رابه سرمنزل برساندتقدیروتشکرویژه بعمل آید.
امیرحسین فراهانی
۱۴۰۱/۸/۱۲
کتابی مشتمل بر چندین خاطره که هر کدام به نوعی با موضوعات اگزیستانسیالیستی پیوند خوردند. ترجمه‌ی کتاب جای بهتر شدن داشت اما بااین‌حال برای من روون بود و در حین خواندن کتاب با مشکلی مواجه نشدم. به‌صورت کلی کتاب برای من جذابیت چندانی نداشت مسیر مطالعه کند پیش می‌رفت و لذت آن‌چنانی از کتاب نمی‌بردم اما با وجود این کتاب آن‌قدر کشش داشت که مجابش کند به خواندن ادامه دهم. همون‌طور که قبلاً گفتم این کتاب هم می‌تواند برای روان‌شناسان و روان‌پزشکان بسیار مفید باشد به‌ویژه این‌که شاید نه خیلی اما اندک آموزشی برای کاوش درونی افراد دارد که نهفته در تجربیات دکتری علوم در مواجهه با افراد است.
Maryam Eskafi
۱۴۰۱/۸/۲۹
دوستان انقدر دقیق و عالی نظر دادند که منم همه رو تایید می کنم بعد از همه اینها میتونم بگم این کتاب برای کسانیکه رشته شون نزدیک و یا حتی خیلی دور از روانشناسی است بازم بسیار ارزشمنده چون از هر داستانی یکی دو موضوع آموزنده برا زندگی یاد میگیریم و دوم هزار هزار تشکر از اقای عمرانی با خوانندگی محشری که دارن حقیقتا اگر صدای ایشان نبود شاید اینهمه جذابیت برا گوش دادنش نداشتم کافیه دو بار دو کتاب را با صدای ایشان گوش بدید دیگه حاضر نیستید با هر خواننده ای کتاب صوتی گوش کنید از کتابراه خواهش می کنم کتابهای صوتی با خوانندگی ایشان را بیشتر بذارید.
مهسا 💖
۱۴۰۲/۲/۳۰
فوق العاده😍
بخش هفتم هستم و چقد خوشحالم که حالا چند بخش دیگه هست برای یادگیری
هر چی جلوتر میره بیشتر به خودم یادآوری میکنم که باید دوباره پلی کنی خیلی مفید و جذابه برام امیدوارم پلی کنید و درک کنید و یاد بگیرید.. ما تو زندگی نقش‌های زیادی داریم مثلا بجز دختر یا پسرِ یه خانواده بودن همسر معلم مادر پدر و.... هستیم بنظرم با قرار دادن ذهنی خودمون هرجای این کتاب در هر جایگاهی تجربه‌های متفاوتی خواهیم داشت که بعدش ارزش وجودیمون رو قطعا بیشتر میدونیم🥰 نیومده نکته به نکته و خسته کننده بگه جذابیتش برام همین داستانوار بودنشه🪂🌱
Mozhgan k
۱۴۰۲/۶/۱۲
چالشی بی وقفه‌ی فرزندان با والدین! برای من بسیار جالب است که یالوم، بدون پرده پوشی از کوچکترین زوایای زندگی خود و والدینش سخن میگوید. کاری که ما هرگز در بین خودمان (ایرانیان) نمی‌بینیم. بدین گونه و با توصیف این قبیل از جزئیات در بیان حس و احساس ِ خود و نزدیکان بنحویکه با بازگو کردن بخشی از زندگی خود در صدد آموزه‌های روانی، اجتماعی و فرهنگی قدم برداشته شود. تأثیری که دکتر از رابطه خود و مادر در دو بازه زمانی بیان می‌کند و نتایج آن. صدای جادویی آقای رضا عمرانی جذابیت معنای داستان را چند برابر می‌کند.
مریم ارجمند
۱۴۰۰/۳/۶
اولین کتابی بود که خوندم و گوش دادمش... کاملا تخصصی در روانشناسی... دانشجوی ترم ۱ روانشناسی هستم... و خیلی مباحث اساسی رو بیان میکنه... البته باید با تفسیری همراه باشه... که بتونی در درک و فهم درستش... راحتر باشه برات‌...
و خیلی با نکاتی که نویسنده نوشته.. ‌و باداستانهایی که عنوان کرده... تو رو ب چالش میکشونه... خیلی حرفه‌ای باهات ارتباط برقرار میکنه.... این کتاب رو هم استادم معرفی کرد.. و تفسیرش کرد برامون... عالی بود... و ممنون از شما... برای کتاب صوتی... با صدای هنرمند آقای عمرانی...
شکوفه عصاره
۱۴۰۰/۲/۷
تا الان که واقعا عالی بود.
گویندگی و حس بی‌نظیر بود.
بگذریم که خود قلم دکتر یالوم چقدر دلنشینه. 👌👏🏻
«دوستان یه چیز رو بگم، این که موقع خرید یه کتاب صوتی چک کنید که با چه سرعتی خونده شده، بعد به کیفیت اون خوانش و موسیقی‌ها و مکث‌های معقول یا نامعقولش پی ببرید.
برای مثال، نسخه چاپی این کتاب ۳۲۲ صفحه است، با کتاب صوتیش اگر چک کنید، به طور متوسط، برای خوندن هر صفحه ۲ دقیقه و نیم زمان صرف شده، یعنی نه تند تند خونده شده، نه آروم و کسل کننده»
Alireza Mahmoodi
۱۴۰۲/۸/۲۶
کتاب صوتی مامان و معنی زندگی اثر اروین دی یالوم ترجمه آقای سعید نیک منش با توجه به اجرای فوق العاده آقای رضا عمرانی باعث شد جذب این کتاب شوم و با دقت گوش کنم اولا از دست اندرکاران کتابراه که در ارائه هر چه بهتر استفاده به دیگران و انگیزه برای جذب مخاطبین می‌شوند کمال تشکر را دارم موضوع کتاب شش داستان روان درمانی وبعضا کاملا واقعی که بر اساس تجربیات شخص نویسنده بیان شده است که از جمله مواردی در ارتباط با مرگ و انزوا و پوچی و غیره اشاره دارد در کل برای دوست داران کتاب پیشنهاد میکنم
فریدون لازر
۱۴۰۲/۱/۶
آروین دی یالوم روانشناس و نویسنده‌ای خبره در باب مسائل روان درمانی است و در کتاب‌های خود کوشیده است تا با سبکی داستانی موضوعات مربوط به روانشناسی و بیمارهای روانی و درمان‌های آن‌ها را بر اساس قصه‌های واقعی و چیزی که خودش در مطب تجربه میکند بیان کند البته مطمئنا تکنیک‌های جذب مخاطب نیز در هر اثری مشهود است آروین دی یالوم مانند یک روان درمانگر قوی و متبحر به واکاوی مسائل و مشکلات روانی در این داستان‌ها می‌کند و از دل آن‌ها اطلاعاتی مفید برای خوانندگان مهیا می‌کند
فاطمه رئوفی
۱۴۰۱/۸/۳۰
کتاب «مامان و معنای زندگی» یکی از متون علمی روانشناسی است که برای فهم عامه مردم مناسب است. دکتر آروین دیالیوم، استاد روانپزشکی دانشگاه استنفورد است که سعی دارد تجربیات روان درمانی خود را داستان وار بیان کند و در این روایت جذاب ما را با انواع اصطلاحات تخصصی آشنا می‌کند. همان طور که خود نویسنده اذعان کرده: «کوشیده‌ام هم قصه گو باشم و هم آموزگار». البته بخش رفتار "مامان" در برابر "فرزند" جالب توجه بود. شاید بتوانیم از این آموزه‌ها تجربه بگیریم. با تشکر از کتابراه
نرمین صوفی
۱۴۰۱/۸/۸
کلا رمانهای فلسفی و روان شناسی باب سلیقه‌ی من نیست. وحتی‌ی کلمه ازش هم متوجه نشدم با اینکه بخش عمده‌ای ازکتاب رو گوش دادم و باید بگم مثل همیشه اقای عمرانی و سایر گروه ماه اوا خوش درخشیدن و گل کاشتن. اما واقعا نتونستم ارتباط برقرارکنم کلا دررابطه با فلسفه و روانشناسی این قبیل موضوعات نمیتونم نظربدم. اما درکل تشکرمیکنم ازتموم دست انددرکاران بابت زحمات بی بدیلشون همچنین ازاقای عمرانی عزیزکه واقعا باصدای رسا و شیواشون همیشه اوقات خوشی رو برای من و خیلیای دیگه ساختن
Milad Beigi
۱۴۰۱/۸/۱۴
سلام، اصلا سلیقه من نبود و خیلی خیلی حوصله سر بر بود برام، البته گوینده خوبی داره با صدای واضح و رسا، ولی خب متنو داستان کتاب برای من خعلی سنگین بود، مثل صد سال تنهایی بود، (از اینجا ببعدو بعد دوبار گوش دادن می‌نویسم) کتاب روانشناسی خوبیه البته بعد دوبار گوش دادن متوجه شدم هدف کتاب چی بود، اخرش خعلی باحال بود و یه فصل مونده به اخرش یعنی بخش نفرین گوربرو دوست داشتم ولی با این حال برای من حوصله سر بر کن بود، و باز هم می‌گم که گوینده یا همون راوی خوبی داره)
بهار مسعودی
۱۴۰۱/۶/۱۵
ترجمه کتاب بسیار روان و گیرا هست و روایت راوی هم بسیار حرفه‌ای و دلچسب هست محتوی کتاب به تجربیات نویسنده به شکلی داستان وار در زمینه روان درمانی می‌پردازه و برای کسانی که مشغول کار روان درمانی هستند بسیار می‌تونه مفید فایده واقع بشه حتی به نظرم برای همه کسانی که به نوعی کار درمانی هم انجام می‌دن خصوصا کار با بیمارانی که با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنن خیلی می‌تونه مفید باشه فروتنی و همدلی نویسنده در بیان تجربیات و درک بیمارانش بسیار آموزنده و قابل ستایش هست.
آبتین حاجی پور
۱۴۰۱/۵/۱۹
بعضی افراد امانت زندگی را رد می‌کنند تا از زیر دین مرگ بیرون آیند. [اتو رنک]
مامان و‌معنی زندگی به ما میاموزد که هدیه زندگی را رد نکنیم  زیرا
گاه از شدت خوف و هراس از مرگ و جنبه‌های مشابه خفیف آن مانند تنها ماندن موهبت‌های زندگی را رد می‌کنیم و از لذت‌های زندگی می‌گریزیم. از شور و شوق پرهیز می‌کنیم و از هر لذت عاطفی می‌پرهیزیم مبادا که مجدد آن را از دست بدهیم؛ و از طریق این انزوا از خود در برابر ترس از مرگ محافظت می‌کنیم
مهدیه سادات
۱۴۰۱/۵/۱۱
در این کتاب اروین یالوم قسمتی از تجربیات روان درمانی خود چه بصورت خصوصی در مطب شخصی چه بصورت گروهی در بیمارستان را طی شش داستان بیان میکند اگر چه کتابی فوق العاده آموزنده برای دانشجویان روانشناسی و روان درمانان است اما حتی افرادی که تجربه‌ای در زمینه مفاهیم روانشناسی ندارن هم میتونن با گوش دادن این کتاب نکات زیادی بیاموزند قلم قوی نویسنده در نگارش متن ترجمه ساده و روان و اجرای فوق العاده توسط آقای عمرانی باعث شد گوش کردن به این کتاب برایم لذت بخش باشد
نسیم افتخار
۱۴۰۱/۶/۲۴
کتاب خوبی بود مخصوصا اینکه درمانگر همراه با بیمار به بلوغ می‌رسید و تجربه کسب می‌کرد. درمانگر حس مسئولیت پذیری بالایی داره و‌مخصوصا در داستان آخر برای درک بیمار خودشو درگیر پروسه درمان می‌کنه. ولی به نظرم کتاب خیلی تخصصی هستش و بیشتر برای کسانی که دراین حوزه فعالیت حرفه‌ای دارن مناسبه چون از یه جایی به بعد کمی کشدار میشه و باسرعت پایینی پیش میره. به هرحال از کتابراه عزیز برای گسترش فرهنگ کتابخوانی ممنونم🌺🌺
Parastoo Nahad
۱۴۰۱/۶/۳
کتاب خوبی بود در حوزه روانشناسی. مطمئنا میتونه به درمانگران روانشناسی کمک کنه که یاد بگیرن در رفتار با بیماران صبورتر باشند و فقط به این فکر نکنن که وقت تموم شه و بیمار بعدی بیاد تو. از این حجم از همدردی و همراهی و صبوری پزشکان داستان لذت بردم. البته که واقعا کار سختیه اما باید شرایط روحی بیمار در اولویت باشه.
ممنون کتابراه عزیزم و ممنون از آقای عمرانی با صدا و اجرای بی نظیرشون. خدا بهتون سلامتی بده.
سفارینا
۱۴۰۱/۵/۲۳
کتاب خوبیه! فصل اول به این فکر کردم که سوتفاهم‌هایی که بین آدم‌ها پیش میاد میتونه تا چه اندازه روی روحیات و حتی روند زندگی شون تاثیر بذاره. به این فکر کردم که چه قدر اونجاهایی که هیچ کدوممون مامانامون درک نمی‌کنیم و فکر می‌کنم اونا م ما رو درک نمیکنن، زیاده!
اما بعد کم کم دلیل این دیدگاه رو فهمیدم.
به نظرم کتاب بیشتر به درد روانشناس‌ها میخوره، ولی حداقل یکی دو بار خوندنش برای غیر روانشناس‌ها هم میتونه مفید باشه.
کاربر TB
۱۳۹۸/۱۲/۱۹
استاد بزرگوار اروین یالوم بسیار ماهرانه نکات پیچیده روانشناسی را در قالب داستانهای زیبا، پرکشش و ملموس بیان می‌کنند. مترجم به نثری روان و کاملا حرفه‌ای آن را به زبان فارسی ترجمه نمودند. و جناب عمرانی با شیوایی و صدای جذاب و گیرایشان آن را روایت می‌کنند. فکر می‌کنم حتی اگر خود استاددیالوم هم قصد روایت صوتی کتاب را داشتند نمی‌توانستند نافذتر و بهتر از آقای عمرانی بیان نمایند.
نسرین سعادتی
۱۴۰۲/۱/۱۲
اولین کتابی که از یالوم خواندم این کتاب بود و باعث شد با دکتر یالوم آشنا بشم و شروعی بود برای شیفتگی من نسبت به آثار ایشون. بجز این کتاب که تا بحال سه بار خوندمش، بقیه‌ی آثار دکتر یالوم رو حداقل یکبار و غالب اونها رو بیش از یکبار خواندم. البته همه‌ی اینها از طریق کتاب راه نبوده ولی باز هم مثل همیشه کتاب راه گل کاشت و هدیه‌ای ناب به ما داد و ما رو بیش از پیش مدیون خودش کرد. کتاب راه متشکرم..
Afsane Mohamadi
۱۴۰۱/۹/۲۳
اگر با کتابهای دکتر اروین یالوم آشنا باشید، مطمئنا میدونید که آثارشون بسیار ساده و روان و در عین حال بسیار عمیق و قابله تفکره، اگر علاقه دارید مشکلات و گره‌های کودکی و بزرگسالی تونو حل کنید این کتاب و بقیه کتابهاشون رو مخصوصا درمان شوپنهاور ومسئله‌ی اسپینوزا رو پیشنهاد میکنم، صدای و خوانش زیبای اقای عمرانی هم که واقعا نیاز ب تعریع و تمجید نداره، ایشون فوق العاده هستن
هانبه موسوی
۱۴۰۱/۷/۱۷
با سلام خدمت دوستان کتابراهی
من کتابهای روانشناسی زیاد خوندم و واقعا صدای آقای عمرانی رو هم بسیار دوست دارم، ولی این اولین کتابی بود که تا فصل ۱۵بیشتر نتونستم گوش کنم فقط بخش اول قابل درک بود، این کتاب بیشتر به درد دانشجویان و مدد کاران روانشناسی میخوره عام نمیتونه کامل متوجه بشه، بازم ممنون از جناب عمرانی که اگر ایشون راوی نبودند قطعا تا فصل دوم بیشتر نمیتونستم گوش کنم
عباس زارعی
۱۴۰۲/۷/۲۰
این کتاب بی نظیر بود صدای گوینده عالی بود و من خیلی دوست داشتم بریم سراغ کتاب این کتاب ۶ تا داستان روان درمانی رو داره که واقعا خیلی زیبا هستن مخصوصا مخصوصا داستان آخر با اینکه با خیالات نویسنده (اروین دیالوم) نوشته شده ولی زیبا‌ترین قسمت کتاب هست به نظر من چون اینقدر مفهموم ترس از مرگ رو قشنگ و زیبا تفسیر کرد و اینکه چرا زندگی بکنیم. من لذت بردم
Aynaz Q
۱۴۰۲/۵/۲۴
مگه میشه اروین د. یالوم کتابی بنویسه و بی نظیر نباشه؟! این کتاب هم مثه کتاب‌های دیگه‌ای که از این نویسنده فوق العاده خوندم، متحیر کننده بود. اما پیش بینیم از کتاب با چیزی که بود خیلی تفاوت داشت. فکر میکردم بیشتر کتاب به مادر اختصاص داده بشه و داستان‌ها در نهایت یه راهی به سمت موضوع مادر باز میشه. اما نشد. انگاری واقعا اروین رابطه محکمی با مادر نداشته.
shaghayegh musavi
۱۴۰۱/۸/۱۰
کتاب رو هنوز تموم نکردم، این کتاب ممکنه به درمانگران کمک زیادی بکنه ولی به افراد عادی شاید کمک بیشتری کنه اگر بتونن خودشون رو جای شخصیت‌های یاری طلب کتاب بذارن، ولی اقای عمرانی که از گویندگیشون تو کتاب جذاب پَر لذت بردم باید بگم تو این اجرا صدای قورت دادن آب دهنشون یا صدا‌هایی که از گلوشون میاد وقتی با هدفون گوش میدی گوش شنونده رو آزار میده
Mina Barghamadi
۱۴۰۱/۷/۷
کتابی زیبا با صدای دلنشین اقای عمرانی که به فراخور شخصیت داستان تغییر میکنه و شنیدن داستان‌های کتاب رو دلپذیرتر
خوندنشو به همه توصیه میکنم داستان‌ها در مورد زندگی افراد و چالش‌هایی که باهاش روبرو شدن و برخورد و کنار اومدن با اوناس، و در اخر هم داستانی که تخیل هم باهاش قاطی شده تا در مورد معنی زندگی و مرگ فکر کنیم، به نظرم از دستش ندین🤗
مژگان درفشی
۱۳۹۹/۱/۲۲
اول از همه ممنونم از گوینده خوب. راستش من انتظار خیلی بالاتری داشتم از یالوم! چون کتابای خوبش رو خوندم. حس میکنم بیشتر نویسنده داستان و رمان شده البته کاملا غیر حرفه‌ای تا یه روانکاو. فقط انگار قصد جذب خواننده بوده و داستانها فقط به ارتباط عشقی و جنسی یک درمانگر و بیمار میپردازه که خارج از اخلاق حرفه‌ای هستش. این اثر تو ذوقم زد ولی این چیزی از ارزشهای گویندگی فوق العاده و زحمات کتابراه کم نمیکنه. ممنونم
سحر فرزانه
۱۴۰۳/۱/۵
هم خوانش و صدا هم ترجمه و البته محتوا واقعا عالی بود. رمان تجربی خیلی کمک‌کننده‌تر و تأثیرگذارتر از رمان‌های صرفاً داستانیه. روایت در عین تخصصی و علمی بودن، به‌خاطر جذابیت بالای ماجراها مخاطب رو همراه میکنه طوری‌که حتی بدون هیچ گونه سواد تخصصی متوجه مطالب و نکاتش میشی. تشکر ویژه از آقای عمرانی عزیز برای چنین کار ارزشمند و بی‌نقصی.
سمیه تاجیک
۱۴۰۱/۵/۲۹
اگه به روانشناسی علاقه مندید یا در این زمینه تحقیق میکنید این کتاب عالی است، داستان‌هایی در مورد درمانگران و بیمارانشان است بدون اینکه داستان‌ها پایان فوق العاده و عجیب داشته باشه، اگه داستان بلند توصیف محور و رمان دوست دارید شاید این سبک براتون دلنشین نباشه ولی اگه داستان کوتاه و شخصیت محور دوست دارید این کتاب عالی است
زهرا بیننده
۱۴۰۱/۱۱/۱
عالی و بینظیر با شنیدن این کتاب به زوایایی از روحم دست پیدا کردم که کلا حال دلم و عوض کرد مطمئنم که برای نوشتن نظر دقیق‌ترم باید حد اقل دو مرتبه‌ی دیگه این داستان رو بشنوم. تازه میفهمم که گاهی واقعا زبانم قادر به بیان آنچه درک کردم نیست با تمام وجودم این کتاب رو شنیدم و نتیجه‌هایی غیر قابل بیان گرفتم. 🙏🙏❤️
محمدعلی ناطقی
۱۴۰۱/۵/۳۰
این چهارمین کتابی بود که از یالوم خوندم، بر خلاف وقتی نیچه گریست و درمان شوپنهاور کتاب یک داستان واحد رو دنبال نمیکنه بلکه مجموعه‌ای از چند داستانه. در داستان‌های آخر کتاب با شخصیتی به نام ارنست مواجه میشیم که اگه کتاب دروغ‌گویی روی مبل رو خونده باشید متوجه میشید این ارنست همون ارنست توی داستان دروغ گویی روی مبل است
yasaman
۱۴۰۱/۴/۳۱
کتاب قشنگی بود. مادری که هیچ وقت درک نشد و فرزندی که همیشه ناراضی بود و احساساتی که بیان نشدن تا زمانی که کار از کار گذشت و چیزی که خودم از این کتاب فهمیدم این بود که آدم‌ها احساسات و رویا‌های همدیگر را درک میکنن اما نه در زمانی که باید و انسان بهتره که به دنبال اهداف و رویا‌های خودش بره
Zahra Qarakhani
۱۴۰۱/۹/۱۷
از شنیدن این کتاب بسیار لذت می‌برم... البته هنوز تمام نکردم، برای من که ۶ سال هست که با رواندرمانگر و روانپزشکی باتجربه و کاردان همکاری دارم، کاملا قابل فهم هست و خیلی بهم کمک میکنه تا بُعدهایی که بهش هرگز توجه نکردم رو درباره‌ش فکر کنم... وقتی رواندرمانگر صحبت میکنه انگار پزشک آشنای خودم هست!
مرضیه دردشتی
۱۴۰۱/۵/۲۷
کتاب مامان ومعنی زندگی عالی بود. خیلی خوب نوشته شده است. آروین یالوم در قالب داستان و داستان‌های تخیلی مفاهیم روانشناسی و حالات مختلف درمانجو، درمانگر را به خوبی بیان کرده است و در این داستان از تجربه‌های خویش در روان درمانی استفاده کرده و آن را با زبانی ساده به شنونده منتقل کرده است.
1 2 3 4 5 6 >>