نقد، بررسی و نظرات کتاب شهروند آسمان: خاطرات امیر خلبان محمود انصاری - فاطمه دهقان نیری

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
مجتبی احمدی
۱۳۹۹/۸/۱۵
کتاب خوبی بود اما اگر بخواهیم خاطرات یک خلبان را گردآوری و چاپ کنیم بهتر است از سبک معمول پیروی کنیم. پرسیدن سوال از جناب انصاری توسط شخصی که اطلاعات کمی از دنیای پرواز و اتفاقات جنگ دارد جذابیت این کتاب را کاهش داده است. بنده قبلا کتابهایی مثل پرواز با آتش، پرواز روی خاک، خلبان وارسته و آسمان مال من بود را مطالعه کرده ام. این کتاب مطالب جذابی داشت و اگر به روش معمول تبدیل به کتاب می‌شد از اقبال بهتری برخوردار می‌شد. نگارش این کتاب مانند مصاحبه‌هایی است که در مجله‌ها چاپ میشوند. ممنون
علیرضا یگانه
۱۳۹۹/۱/۱۹
ضمن تشکر ودست بوسی از تمامی مدافعان آسمان میهن بایدبگم کتاب خوبی بود البته نه به قدرت کتابهایی مثل غرش رعد، میهمان صخره‌ها، نبرددرآسمان و... به نظرمن شاید دلیلش سوال وجواب کردن نویسنده باشه یا اینکه بیشتر نویسنده با دیدگاه عقیدتی و سوالهای شخصی خودش اومده و داستان زندگی یک قهرمان کشور رو به خواننده کتاب ارائه کرده؟... ولی در مجموع آموزنده و موثر بود. خداقوت.
روح الله عرفانی
۱۳۹۷/۱۱/۹
ایشان در بعضی اتفاقات جنگ اطلاعات ناقصی داشتن ضمنا یا درمورد عملیاتهایی که شرکت کرده بودند خیلی متواضع بودند که چیزی ذکر نشده در کتاب یا بیشتر به کارهای دفتری واداری مشغول بودند. این قضیه کمی مبهم بود چون درقیاص باسایر کتابهای خاطرات خلبانها بسیار ناچیز بیان شده در هر صورت در بعضی موارد بسیار زیباوجالب واموزنده بود بخصوص در دورانی که دانشجو در امریکا بودند.
مجتبی احمدی
۱۴۰۲/۵/۲
به نام خدا. کتاب شهروند آسمان زمانی به صورت رایگان روی نرم افزار کتابراه بارگذاری شده بود و بنده آن را مطالعه کردم. اما از آن جا که دوست دارم یک کتاب را دو یا سه بار مطالعه کنم وقتی مجدداً به سراغ آن رفتم متوجه شدم که از وضعیت رایگان درآمده است اما چون کتاب بسیار کامل و جامعی بود آن را تهیه و مطالعه کردم و از تک تک جمله‌های این کتاب لذت بردم. ممنون
Taha Masumu
۱۳۹۹/۷/۳۰
کتابهای خلبان‌های نیروی هوایی واقعا شگفت انگیز و جذاب است اما شگفت انگیزی این کتاب با سوالات گرفته شده بود.
در واقع مصاحبه کننده غیر متخصص سوالات بی ربطی می‌پرسد که در نهایت کتابی که نمره بیست دارد را پانزده میکند
هادی حسن ابادی
۱۳۹۸/۷/۳۰
خوبه فقط بعضی جاها پرسشگر زیادی از حد روی بعضی مسائل بدیهی یا کم اهمیت سوال میکنه. تشکر میکنم و ارزوی موفقیت برای خلبانان عزیز ایران زمین دارم.
Scott Mitchell
۱۳۹۹/۱۲/۴
کتاب جالب بود که راوی در مورد برخی حوادث و عملیات‌های نیروی هوایی اطلاعات کاملی نداشت یا شاید تمایلی به نشر آن نداشت.
حمید حیدری
۱۴۰۰/۴/۱۶
بررسی معمولی و دست بسته حوادث ۸ سال جنگ ایران و عراق از منظر یک‌ خلبان
ف ن
۱۳۹۹/۱۲/۱۷
پیشنهاد میدم بخونین خاطرات یه خلبان که از زاویه دید خودش تعریف میکنه اوضاع رو
رعنا سرمالیان
۱۴۰۱/۸/۴
مطالب خوبی بود. برا کسانی که به خاطره خوندن علاقه دارند
Vahid Sharif
۱۳۹۹/۷/۱۰
کامل وهمراه باجرئیات بود. استفاده کردم
حسین عباسی
۱۴۰۱/۱/۱۲
عالی بود بهتر از این نمیشه