نقد، بررسی و نظرات کتاب همه چیز تغییر می‌کند - جاناتان تروپر

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
محمد امین پیشدار
۱۴۰۱/۱۲/۲۱
کتاب "همه چیز تغییر می‌کند" نوشتهٔ جاناتان تروپر، در ژانر رمان اجتماعی قرار دارد و داستان یک مرد میان‌سال به نام "زک کین" را روایت می‌کند. زک در زندگی‌اش به مسائلی برخورد می‌کند که باعث می‌شود برایش مهم نباشد که آیا به اندازهٔ کافی شاد و رضایتمند است یا نه؛ زیرا همیشه چیزی رخ می‌دهد که باعث تغییراتی در زندگی او می‌شود.
رمان "همه چیز تغییر می‌کند" با داشتن مضمونی متفاوت و جالب، توانسته است توجه بسیاری از خوانندگان را به خود جلب کند. سبک نوشتاری جاناتان تروپر، باعث شده تا خوانندگان از اولین صفحات کتاب تا آخرین صفحات آن، به داستان فریبندهٔ زک کین کشیده شوند. نثر واضح و آسان نویسنده، از دیدگاه ادبی، جذابیت ویژه‌ای به داستان اضافه کرده است.
یکی از قوی‌ترین نقاط این کتاب، توانایی نویسنده در به تصویر کشیدن شخصیت‌های مختلف داستان است. شخصیت‌هایی که در زندگی واقعی شاید به ندرت دیده شوند؛ اما در دنیای داستان تروپر، به نحوی زنده می‌شوند که هیجان، عاطفه و همدردی خواننده را به خود می‌جویند.
در کل، "همه چیز تغییر می‌کند" یک رمان جذاب، هیجان‌انگیز و طنزآلود است که موضوعاتی را که همه‌ما در زندگی خود مرور می‌کنیم، با تمرکز بر روی ارتباطات بین افراد و تلاش آن‌ها را به تصویر میکشد.
Mobina Derkvand
۱۴۰۱/۱۰/۱۷
این از اون کتاباس که هیچ تعلیقی توش نداره و این نکته منفی نیست، خوندنش مثل‌ی سفری می‌مونه که از متر به متر جاده لذت می‌بری نه از مقصد ولی اون پیامی که کتاب سعی داره به ما منتقل کنه من باهاش موافقم نیستم چون فک می‌کنم نارضایتی از وضع موجود‌ی چیز شایع تو همه آدماست، همه‌ی چیزی تو ذهنشون دارن که فک می‌کنن اگه اون تصمیم تو زندگیشون می‌گرفتن الان شرایطشون بهتر بود، دنبال این فکر رفتن و مدام شرایط زندگی به صورت رادیکال عوض کردن بدون توجه به اینکه زیر چرخ دنده‌های این خواسته و بی مبالاتی‌ها کی له می‌شه مصداق بارز حماقت اه و فک می‌کنم طعنه آمیز‌ترین نکته داستان اینکه زک شخصیت اصلی تمام تلاششو می‌کنه تا‌ی آدما یی عین پدرش نشه، ولی دقیقا همون روحیاتی که باعث شده پدرش اون کارا انجام بده به شکل خیلی زیاد دارهخلاصه که این کتاب شخصیت داستانشو‌ی جوری بهت می‌شناسانه که کاملا درکش می‌کنی امیالشو و مشکلاتشو، اینقدر اون فضا سازی می‌کنه واقعی اه که دقیقا می‌تونی چشماتو ببندی و به اندازه حدود ۳۰۰ صحفه دیگه خودتون نباشید زک کینگ باشید و به جاش زندگی کنید، و بگید اگه من جاش بودم فلان کار نمی‌کردم یا می‌کردم خوندشو شدیدا پیشنهاد می‌کنم
Sepid Mmm
۱۴۰۱/۱۲/۲۹
کتاب عالی بود نویسنده به خوبی توانایی شخصیت پردازی خود را نشان داده شخصیت‌هایی که شاید امروز در جامعه کم رنگ شده‌اند. کتاب به مسائل روان شناختی اشاره کرده از زک کین شخصیت اصلی داستان روایت می‌کند که نمی‌خواهد مثل پدرش باشد ولی افسوس که افکار و رفتار پدر بعد از چند سال بازگشتن دوباره روی روحیات اون تاثیر می‌گذارد و زک کین بدون توجه به اطرافیان به دنبال آنچه از ذهنش می‌گذرد می‌رود می‌رود تغییر‌های رادیکالی در زندگی خودش و اطرافیانش ایجاد می‌کند
اگر به دنبال داستان‌ها و رمان‌های روان شناسی هستید فکر میکنم این مورد خوب و هیجان انگیزیباشد چرا که داستان به قدری فریبنده است و مهارت نویسنده در پایان دهی فصل به قدری است که‌نمی‌توانی کتاب را زمین بگذاری و بیشتر به این فکر می‌کنید که اگر جای زک بودید چه می‌کردید یعنی با شخصیت‌های داستان انس میگیرید
MoonRiver
۱۴۰۱/۱۲/۷
داستان در مورد یه مرد جوانه که در آستانه ازدواج قرار داره؛ کار خوبی داره و زندگی‌ش رو به راهه تا زمانی که درگیر یه سری احساساتی در مورد بیوه دوست‌ش میشه و حس میکنه دوستش داره، و سر و کله یه سری مشکلات قدیمی و خانوادگی به زندگی‌ش باز میشه که باعث میشه شخصیت داستان به همه‌ی تصمیماتی که تا حالا گرفته، شک کنه و به فکر تغییر زندگی‌ش بیفته. بعضی وقت‌ها یه کارهایی منطقی یا عاقلانه به نظر نمیرسن ولی ادامه دادن‌شون هم طعم خوش زندگی رو از آدم میگیره. بالاخره یه جایی باید زد زیرِ همه چی و به حرف دل گوش کرد. کلا تم داستان خانواده، خانواده‌دوستیه. متن‌ش روانه، داستان سریع پیش میره، بعضی جاها هم طنزه. کلا جالب بود برام که یه رمان معاصر بخونم و ببینم نویسنده از اون ور دنیا در مورد چی مینویسه و دغدغه‌اش چیه.
سید علی اسماعیلی
۱۴۰۱/۱۰/۲۳
با یک کتاب که ارزش ادبی داشته باشه مواجه نیستیم و صرفا یک داستان هست که ممکنه روندش برای شما جذاب باشه و بخونیدش.
پیامی که داستان کتاب داره الزاما درست نیست و در خیلی از موارد دور از حقیقت زندگی هست.
بعضی از قسمت‌ها ترجمه یا ویراستاری اثر مشکل داشت و یا اینکه نسخه الکترونیک کتاب اشتباه داره و باید ویرایش بشه.
بعضی از مسائل رو به صورت واضح و بی پرده گفته که خیلی نیازی نیست در داستان گفته بشه و احتمالا نویسنده برای جذب مخاطب بیشتر یا جذب مخاطب نوجوان این موارد رو گفته.
برای رده سنی نوجوان هم کتاب مناسبی نیست.
این کتاب رو تنها در صورتی که گزینه بهتری برای مطالعه ندارید مطالعه کنید و توصیه نمیکنم در اولویت فهرست مطالعه خودتون قرار بدید.
Nazanin zahra
۱۴۰۲/۳/۱۳
ارزش خواندن نداشت. از همون خطوط ابتدای داستان، آخرش رو می‌شد حدس زد مثل فیلم‌های دسته چندم هالیوود. از صفحه ۱۴۰ به بعد دیگه نتونستم وقتم رو برای همچین کتابی تلف کنم و فقط بعضی جاها رو خوندم که مطمئن بشم حدسم در مورد پایان ماجرا درست بوده.
همون کلیشه همیشگی این سالهای اخیر که متاسفانه خیلی طرفدار پیدا کرده، اینکه چون زندگی دو روزه باید هر کاری دوست داریم انجام بدیم، مثلا چون ممکنه در اثر یه بیماری از مرگ ترسیده باشیم، به خودمون اجازه بدیم که به نزدیک‌ترین آدم زندگیمون خیانت کنیم و اسمش رو رفتن دنبال عشق واقعی بدونیم. کتاب پر از شوخی‌های جنسی بی مزه بود. خوندنش رو توصیه نمی‌کنم. بسیار سطحی بود.
کیمیا پورکهن دین
۱۴۰۳/۱/۸
داستان در مورد یه مرد جوان که در آستانه ازدواجه، کار خوبی داره و زندگی رو به راهه تا زمانی که در گیر یه سری احساساتی در مورد، بیوه دوست ش میشه و حس میکنه دوسش داره، و سر و کله یه سری مشکلات قدیمی و خانوادگی به زندگی یش باز میشه که باعث میشه شخصیت داستان به همه‌ی تصمیمایی که تا حالا گرفته شک کنه و به فکر تغییر زندگی ش بیفته. کلا تم داستانم خانواده، خانواده دوستی یه. متن روانه، داستان سریع پیش میره، بعضی جاها طنزم هست. کلا جالب بود برام که یه رمان معاصر بخونم و ببینم نویسنده از اون ور دنیا در مورد چی مینویسه و دغدعه‌اش چیه.، البته اینکه بتونم دو سه روزه تمامش کنم تو انتخابم بی تاثیر نبوده.
M R
۱۴۰۱/۹/۲۹
خوب بود. داستانی نیمه بلند از زندگی یه جوون آمریکایی که با مشکلات معمول زندگی سروکار داره و تلاش میکنه همه چیز رو رو به راه کنه. داستان خاص و ویژه‌ای نداشت اما خسته کننده و حوصله سر بر هم نبود. روایت روان و دلنشینی داشت. قهرمان داستان زک، پسری در حدود سی ساله که سعی داره بین کار و زندگی عاطفی و مشکلات خونوادگی اش نقش درستی داشته باشه و به دلیل اینکه با پدرش مشکلات زیادی رو تجربه کرده سعی کنه مثل اون نباشه. داستان اتفاقات گوناگون زندگی اون و البته مواجهه به آسیب‌هایی هست که بخاطر پدرش خورده... برای علاقه مندان به داستانهای نیمه بلند گزینه خوبی میتونه باشه.
ن د ا ز ر ن د ی
۱۴۰۱/۹/۲۹
نمیخواستم رمان بخوانم، لابه‌لای کتابهای توسعه فردی. با خودم برنامه ریزی کردم: یه صوتی، یه توسعه فردی، یه رمان یا کتاب کم حجم. رمان همه چیز تغییر می‌کند اثر جاناتان تروپر، آمریکایی، با ۳۱۷ صفحه مرا از خواندنش منع میکرد. اما وقتی خواندمش، درگیرش شدم. اجتماعی بود ولی نکته رفتاری جالبی را برام دوباره تلنگر زد، تو دل ترسات برو، اگه مجالی هست توضیح بده و درستش کن و بپذیر همانطور که وجود دارد اما حرفت و احساسات خودت رو هم بیان کن همانطور که می‌خواهید. تو نظرات ضد و نقیض زیادی دیدم شاید هر چیزی زمان درک و انجام خودش رو می‌خواهد تا درک درستی بشه شاید هم برای ما درسی و درکی ندارد!؟
mitra.mh. 46
۱۴۰۱/۹/۲۹
داستان کتاب طوری بود انگار تمام حوادث، آدمها و مکانها در ایران اتفاق افتاده و در ایران قرار دارند، مگر میشود دو قاره‌ی مختلف، زبانها متفاوت، دین‌ها و عقاید فرق داشته باشند و انسانهای هردو کشور اینهمه وجه اشتراک داشته باشند؟ خیانت در زندگی زناشویی، چند معشوقه ای، وفاداری به دوست متوفی، احساس مسئولیت در قبال اعضا خانواده و چهره‌ای که از آمریکا به ما معرفی کردند با واقعیتی که در ایران وجود داره خیلی شبیه هم هستند. امیدوارم مترجم رسم امانت را بجا آورده باشد و چیزی طبق سلیقه‌ی شخصی به متن کتاب اضاف نکرده باشد.
مهدیه مقدس
۱۴۰۲/۱/۹
تازه این کتاب را تمام کرده‌ام خیلی گیج شده‌ام اصلا انتظار چنین پایانی را نداشتم قصه‌اش بسیار گیرا و بسیار واقعی بود و پایانش غیر قابل پیش بینی بود درست مثل واقعیت زندگی نه مثل قصه‌های کلیشه‌ای. نه پایان خوبی داشت نه بد. نه شیرین بود نه تلخ. و فکر می‌کنم شخصیت اصلی خودش در آینده همه چیز را خراب خواهد کرد همانطوریکه پدرش این کار را کرده بود. چون در صفحات آخر می‌گوید از اینکه پناه ترس‌های هنری باشد وحشت زده می‌شود. انگار برای او هم عاشق کسی بودن دلیل خوبی برای زیر بار مسئولیت رفتن نیست مثل پدرش.
Samira mah
۱۴۰۱/۱۰/۱
اسم کتاب توجهمو جلب کرد. داستان مردی که داره سعی میکنه زندگیشو با تمام مشکلاتش و خوش شانسی‌ها و بداقبالیهاش پیش ببره.
شخصیت اول داستان خیلی واقعی و بی پیرایه راجب ترس‌ها و نگرانیهاش، درگیریهای درونی، تردیدهاش و مسائل حل نشده زندگیش حرف میزنه. دقیقا مسائلی که ما با شبیه اونا تو زندگیمون مواجه میشیم! اینکه سعی میکنه بفهمه انتخابهاش براساس نفسشه یا قلبش یا منطقش!
خوندن این‌کتابو دوست داشتم. همه چیز تغییر میکنه و بین این همه چیز، ماییم که بیشتر از همه تغییر میکنیم.
ملیکا صدر
۱۴۰۲/۱/۲۳
همه چیز تغییر میکند با یک اتفاق گاهی باید اتفاقی رخ دهد تا به خودمان بیاییم در این کتاب این اتفاق با احتمال سرطان شروع شد و شک به زندگی سوال همیشگی ایا انتخاب من درست است و تلنگری که همه نیاز داریم و برگشت پدری که ته دل تضاد عشق و نفرت را در وجود تو بیدار می‌کند و در نهایت برادری عجیب که زندگی را مفهوم دیگری می‌بخشد.
یکی از دوستان زیبا نوشته بود که خواندن این کتاب مانند یک سفر می‌ماند سفری بدون مقصد ولی لذت بخش
ممنون از کتاب راه و این کتاب عالی
M.H
۱۴۰۲/۲/۸
این کتاب با داستان جالبش عنوان می‌کنه که هر کاری که ما انسان‌ها امروز و دراین لحظه انجام میدیم، نه تنها در آینده خودمون که در آینده اطرافیان مون هم بسیار بسیار تاثیر گذاره،
این کتاب در مورد نقش پدرها در زندگی بچه هاشون هست و چقدر به جا گفته که بهتره قبل ازینکه بچه دار بشیم اول خودمون رو تربیت کنیم.
آرزو می‌کنم تمام بچه‌ها پدرها و مادرهایی بسیار درست و درستکار داشته باشند و در نهایت سرنوشت‌هایی بسیار عالی🤲
narges moradi
۱۴۰۱/۱۲/۱۶
داستان حول مردی میچرخد که عاشق زنی است که بیوه دوستش هست همزمان با دختری کامل وبی عیب نامزد کرده است و اگر مورد دیگری هم پیش بیاید دست رد نمیزند، یک بلاتکلیفی کامل شخصیتی که حضور ناگهانی پدرش هم که شخصیتش لحظه‌ای شوخ، لحظه‌ای غیرقابل پیش بینی، کاملا خودخواه، بدون احساس مسئولیت را همراه این آش شله قلمکار بیمزه کرده است بیشتر شبیه داستانهای مجله‌های فکاهی، بی سروته و فقط وقت پرکردن هست
خانم کتابخوار
۱۴۰۱/۹/۲۶
به نظرم کتاب برای رده‌ی سنی بالای بیست سال مناسبه. نمی‌دونم نویسنده سعی داشته واقعیت جامعه شون رو نشون بده یا قصدش جذب مخاطب خاصی بوده با بیان مسائل جنسی! در بعضی قسمتهاش هم جملات آموزنده داشت شاید به خاطر اینه که حرف زدن راحتتر از عمل کردنه برای همین حتی آدم‌های ناموفق هم می‌تونن گاهی حرفای قشنگ بزنن.
غزل مولا
۱۴۰۲/۱۰/۱۷
درباره یک پسر نسبتا میانسال هست که در زندگیش به جز عشق همه چیز داره یک زندگی روتین ساده و یکنواخت ولی از زندگیش راضی نیست احساس خلا می‌کنه. پدر این آدم اون رو تو دوران کودکی رها می‌کنه و حالا این پدر به زندگی پسرش برگشته و به اصطلاح میخواد جبران کنه.
تاثیرات رفتار پدر توپ کودکی رو شخصیت اصلی داستان در بزرگسالی خودش و نشون میده.
جهان عظیم
۱۴۰۲/۳/۲۷
عرض ادب و احترام خدمت خواننده این متن
اگر تجربه بندرو بخواید با خوندن این کتاب قادر به تغییر همه چیز در اطرافتون میشید
به خود اکاهیی میرسید که واقعا قابل توصیف نیست و بتغییری دست پیدا میکنید که روز بروز شگفت زده ترتون میکنه
در ختم کلامم بگم کلامت این کتاب واقعا توصیفی در وصفشون نیست
در پناه هست مطلق فنا ناپذیر باشید.
ام البنین زمانی
۱۴۰۲/۳/۱۰
زندگی اجتماعی آدم‌ها و مشکلات و درگیری‌ها و شادی‌ها و غم‌ها و عشق و شجاعت و ترس و اقدام.... و مسئولیت پذیری... گذر از این هزارتوی افکار و جامعه و رسیدن به آرامش و باز هم چالش‌های تازه و دوباره پریشانی و ترس و عشق و شجاعت و اقدام.... و این چرخه در تمام دوره زندگی ما در جریان است.... و اینیعنی خود زندگی👌🏼🌼🌼🌼
مستانه موسوی
۱۴۰۱/۱۲/۱۶
من رو به خودش جذب کرد. بر خلاف تصورم در ابتدای کتاب، نوع نگارش و بیان داستان من رو مشتاق خوندن ادامه میکرد. از اون دست کتابهایی که از توش نکاتی برا خودت برداری هست و یه بخش‌هایی هم عمیقا تو رو وادار میکنه در مورد زندگیت جدی فکر کنی، هنوز کتاب رو تموم نکردم ولی حرف‌های نورم به طور عجیبی، از مهم‌ترین بخش‌های کتابه
بهار بهاران
۱۴۰۱/۱۰/۴
کتاب خیلی خوبی بود. و این نتیجه رو از داستان گرفتم که تغییراتی که تو زندگیمون اتفاق می‌افته و تصمیماتی که میگیریم نتایج و اثرات مثبت و یا منفی برزندگی ما و اطرافیانمون میذاره. و بهتره یک خانواده درباره مسائل مهم با هم حرف بزنند و مشورت کنند. همدیگه رو درک کنند و مسئولیت پذیر باشند تا خانواده‌ای سالم داشته باشند.
s m
۱۴۰۱/۹/۳۰
کتاب جالبی بود. نویسنده با صداقتی شگفت انگیز تمام زوایای ضمیر ناخودآگاه خود را با مخاطب در میان گذاشته و با لحنی صمیمی و به دور از تکلف شما را به داخل داستان می‌کشاند. فضای مدرن تعریف شده در کتاب بدون هیچ سوگیری به تصویرکشیده شده است. مخاطب میتواند مزایا و معایب زندگی مدرن را لا به لای سطور درک کند.
الهام صفاتبار
۱۴۰۱/۱۲/۲۹
کتاب عالیه فقط برام جای سواله که نویسنده واقعا باور داره که کارهایی شخصیت اصلی انجام میده مثلا کتک زدن اونی که ماشین رو به پیتر فروخت درسته یا به قولن میخواد واقعیت جامعه رو نشون بده چون واقعا همه چیز خیلی طبیعیه و نمیشه آخرشو حدس زد. فقط شخصیت اصلی و کل خوانوادش واقعا یه آشغال به تمام معنا هستند
سارا سوری
۱۴۰۱/۱۱/۵
"از مسیر لذت ببرید" این جمله‌ای ِ که با خوندن این کتاب در ذهنم نقش بست. داستان رو موضوع داستان شخصیت پردازی و همراه شدن با زک در تمام لحظه‌های جالب و پر ماجرای زندگیش برام خیلی جذاب بود. برام مهم نبود که زودتر به آخر کتاب برسم و ببینم چی میشه همراهی ورق به ورق با داستان برام خیلی دلچسب بود...
Call me Anita
۱۳۹۷/۱۲/۲۴
این کتاب رو از جای دیگه تهیه کردم و پیشنهاد میکنم بخونید. و اینکه ممنونم از کتابراه که منو بیشتر از قبل به کتاب علاقه مند کرده، هرچی بیشتر تو برنامه میگردم کتاب‌های بهتر و جالب تری پیدا میکنم.
منگوله گوش میرزا
۱۴۰۳/۱/۱۲
جالب بود. اتفاق‌هایی رو شرح میده که بزرگسالان کم و بیش باهاش درگیرن مثل شک کردن به تصمیمات ولی باید شجاعت مقابله با شک رو پیدا کرد. هرچند که بدست اوردن این شجاعت واقعا سخته اتفاقایی که پیش روی ما هست رو، نباید صرفا با سو ظن نگاه کزد. شاید خدا زندگی بهتری میخواد برامون رقم بزنه
Shima
۱۴۰۲/۵/۲۴
کتاب فوق العاده‌ای بود از خوردن لذت بردم ترجمه خیلی خوبی هم داشت و برام جالب بود که داستان از یک مرد تعریف میشد و گوشه کنار احساساتش نسبت به مسائل زندگیش پرداخته شد شخصیت پردازی عالی بود محتوای داستانم جالب بود تو زندگی خیلی از ماها چنین مسائلی واقعا پیدا میشه در کل کتاب عالی بود
حمیرا کریمی راده
۱۴۰۱/۱۲/۵
کتاب خوبی بود من به شخصه دوستش داشتم و باهاش ارتباط برقرار کردم با وجود اینکه یه داستان خارجی بود ولی جوری بیان شده بود انگار تمام اون اتفاق‌ها داره توی ایران میوفته و مشکلاتی که شخصیت اول در زندگیش به وجود میاد کاملا واقعی بنظر میرسید بهتون پیشنهاد میدم حتما بخونید.
daniyal naghibi
۱۴۰۳/۲/۳
بنظرم بایه آدم مثل خودمون درزندگی امروزی زندگی میکنیم باشک وتردیدهاباعشق ونفرتها وسردرگمی درطول داستان ماهم مثل شخصیت اصلی یادمیگیریم بایدبازندگی همراه باشیم وباخودمون وپشکلاتمون کناربیایم دوس داشتم مناسب هرانسان درزندگی امروزهست شایدتلنگری باشه براموک
نجوا ک
۱۴۰۱/۱۰/۲۱
به نظرم ارزش خوندن نداره. نویسنده بسیار ضعیف موضوعات رو نوشته. خیلی جاها نتونسته موضوع رو درست بیان کنه. روند گذر زمان مشخص نیست مثلا شب نامزدی رو اصلا خوب تصویر نکرده بعد کتکهایی که زک خورد. یا اینکه بعد اینهمه کشمکش پذیرش به این راحتی بچه و....
پونه
۱۴۰۱/۹/۲۶
عالی جذاب فوق‌العاده
احساسات مغشوش و اشفته ادما رو به رواحتی و وضوح شرح داده، ضمناً هیجانات شیرینی هم داره، نه بیش از اندازه غمگینه و نه ناامید کننده، رگه‌هایی از واقعیت‌های گنگ و مزخرف زندگی توشه، متشکرم کتابراه، که تو تخفیف اخر هفته رایگان گذاشتیش.
🙏🙏
S Mohammadi Nasab
۱۴۰۱/۹/۲۶
کتاب خوبی بود ولی بیش از حد جزئیات رو شرح میداد وهمین باعث میشه حوصله مخاطب سر بره با این حال پیامهای آموزنده‌ای داشت. اینکه در پایان داستان زک تونست پدرش و ببخشه وهمین بخشش و بیرون ریختن کینه‌ها زندگی درونیش رو متحول کرد و زک و خوانوادش به آرامش رسیدن
Neda S
۱۴۰۱/۱۲/۱۷
اولش که کتاب رو شروع کردم خوشم نیومد و از اینکه انتخابش کردم پشیمون بودم. اما اروم اروم که جلوتر رفتم از قلم نویسنده خیلی خوشم اومد. شرح وقایع و روند داستان طوری بود ک انگار تو زندگی خودت اتفاق افتاده‌. یه داستان ساده و ناب.
فرزانه عبدی
۱۴۰۱/۱۱/۲۶
کتاب جالبی بود مثل زندگی هیچ کس منفی منفی نیست هیچ کس مثبت مثبت نیست همه‌ی شخصیت‌های داستان هم ویژگی منف درن هم مثبت. تو کل داستان نمیشه از یه نفر به طور کامل متنفر شد یا از یه نفر به طور کامل خوشت بیاد.
دقیقا مثل زندگی واقعی
Nahid Heidari
۱۴۰۱/۱۰/۱۱
متن و نوع بیان نویسنده عالی بود
انگار داری یه فیلم باحال آمریکایی رو نگاه می‌کنی
من این نتیجه رو گرفتم که اگه دنبال علایقت نری زندگی برات غیر قابل تحمل میشه
چه تو انتخاب کار، چه تو انتخاب همسر فقط به صدای قلبت گوش کن، نه ذهنت
زهرا جعفرزاده
۱۴۰۱/۱۰/۱۰
کتاب خوبی بود من خیلی رمان خوان حرفه‌ای نیستم اما الان به خاطر تمرین نویسندگی خواستم رمان بخونم خیلی دید جدیدی در نوشتن، ثبت جزئیات در نوشتن و تصویر سازی درست برای خواننده به من داد و راضی بودم از وقتی که برای خوندن این کتاب گذاشتم.
حسین آجودانی
۱۴۰۱/۱۰/۱
این کتاب رو یکی از دوستانم بهم معرفی کرد. جالب بود ولی اینکه باید براش رده سنی قرار بدن و کسانی که روحیه‌ی حساس دارن بهشون توصیه نمیشه خوندن کتاب من خیلی ازنظر روحی اسیب دیدم. ولی در کل جالب بود و همه اتفاقات با جزئیات بیان شده بود.
حسین احمدی
۱۴۰۱/۹/۲۴
کتاب فوق یک داستان بلند میماند که در مورد زندگی روزمره او و داستانهای که بر‌ای او اتفاق افتاده صحبت میکند یک داستان همراه با شوخی‌ها و حالت طنز درکل میتوان گفت کسانی که دنبال داستان هستند و وقتی زیادی برای مطالعه دارند خوب هست
Elhaam Tavallaa
۱۴۰۱/۶/۴
ازون کتابهایی هست که نظرت رو نسبت به زندگی تغییر میده،، نشون میده امکان داره با یک اتفاق کل آینده چند نفر عوض بشه، هم شیرینه هم ترسناک من از خوندنش لذت بردم
مهناز کیان مهر
۱۴۰۲/۲/۱۰
داستان به خوبی تونسته نشون بده ممکنه همه وی در ظاهر خوب باشه اما احساس رضایت نباشه. و همچنین تاثیر پدر در زندگی پسرها رو به خوبی نشون داده و همین پدر در نهایت باعث میشه تصمیم قاطعی بگیره و تردید رو کنار بزاره
نیر اخوی
۱۴۰۲/۱/۲۸
برای کسانی که رمان دوست دارن کتاب نسبتا خوبیه افراد خانواده جدا از هم زندگی میکنند شخصیت اصلی داستان از سر کار رفتن امتناع میکنه در تصمیم گیریش تردید داره و...
در کل سرگرم کننده و تا حدودی آموزنده و امیدوار کننده بود.
فیروزه ابراهیمیان
۱۴۰۱/۱۲/۱۴
گاهی صلاح آدمها در رفتن، گاهی باید قبل از اینکه زندگی کسی دیگرو خراب کنیم بزاریم بریم، وقتی دلتون جای دیگس و عقلتون جای دیگس بهتر راه ادامه ندین. ببینین چشمتون کجا انتظار میکشه شما همونجارو باید انتخاب کنید.
زهرا ز
۱۴۰۱/۹/۲۹
این کتاب رو یکی از دوستانم بهم معرفی کرد. جالب بود ولی اینکه باید براش رده سنی قرار بدن و کسانی که روحیه‌ی حساس دارن بهشون توصیه نمیشه خوندن کتاب. ولی در کل جالب بود و همه اتفاقات با جزئیات بیان شده بود
Mrym
۱۴۰۱/۱۲/۱۹
به طور کلی کتاب خوبیه، شخصیت پردازیش مناسبه و نسبت به همه اتفاقات توضیح کامل داده که خواننده میتونه به راحتی تصورش کنه، سرعت اتفاقاتش هم خوبه و خواننده عقب نمیمونه یا فراموش‌ نمیکنه
Dela Sarem
۱۴۰۱/۱۱/۱۲
اینکه برخی قسمت‌ها بدون سانسور بود امانت داری مترجم را میرساند اما محتوا برای سنین پایین مناسب نیست در کل نکات روانشناسی زیادی تو شخصیت ادم‌های داستان وجود داشت که قابل تأمل بود و من خوشم اومد
صدیقه محمدی
۱۴۰۱/۱۱/۳
داستان ساده و تکراری داشت ولی نویسنده خیلی با مهارت این داستان تکراری رو روایت می‌کنه و خواننده رو مشتاقانه همراه می‌کنه با داستان، با اینکه سانسور زیاد داشت ولی بازم دوز اروتیک ش بالا بود
‌Tara yasemi
۱۴۰۱/۱۰/۲۰
این کتاب بد نبودش خوب بود اما در کل معنای خاصی نداشته برعکس کتاب‌های دیگه که با خوندنش یه پیامی رو در واقع به ما منتقل میکنه... اما در کل خوبه اگه خواستید مطالعه کنید ارزشش رو داره ممنونم از کتابراه
الهه صادقی
۱۴۰۱/۱۰/۳
کتاب خوب و نکات جالبی از زندگی یک جوان در آمریکا را نشان میداد. مضمون خانواده، خیانت، تعهد و مسئولیت، با عشق و خواستن واقعی ازدواج کردن، دوستی و... در آن دیده میشد. ولی کاش آخر داستان بهتر تمام میشد.
Nouri
۱۴۰۱/۹/۲۷
داستان با توصیف احساسات و افکار زک پیام‌های با ارزشی در خودش داره. خیلی از مشکلات رو نمیشه حل کرد اما باید یاد بگیریم باهاشون کنار بیایم و این کنار اومدن با تغییر فکر و زاویه نگاهمون ممکن میشه
Samaneh.367
۱۴۰۳/۱/۱۳
بعضی کتابا وقتی یهویی جلوی دیدمون قرارمیگیرن باید بخونیمشون. حتما پیامی برامون دارن. و برای من رابطه‌ی پدر با پسراش بود. که واقعیت با اون چیزی که ما فکر میکنیم خیلی تفاود داره.
1 2 3 4 >>