نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا - ویکتور فرانکل

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
فرزانه قنبری
۱۳۹۸/۳/۳۱
از آنجایی که ابعاد رئالیستی کتاب قوی است بسیار تاثیر گذار است! با توجه به اینکه نویسنده خود روانشناس است به خوبی توانسته است‌ بسیاری از مفاهیم روانشناسانه و نظریه‌های مربوط به روانشناسی یادگیری و روان شناسی شناختی را مطرح سازد. از این لحاظ چنین کتابی می‌تواند برای یادگیری مفاهیم روانشناسی به صورت عملی برای دانشجویان‌ رشته روانشناسی مفید باشد. اگر کتابهای مختلف روانشناسی به صورت صوتی فراهم شود بسیار مورد استفاده قرار خواهد گرفت کتابی مانند زمینه روانشناسی هیلگارد.
ن ب
۱۴۰۱/۹/۶
خیلی در مورد این کتاب شنیده بودم، کتابراه خیلی عالی ارائه ش کرده، صدای عالی گوینده بدون موزیک اضافی و گوشخراش، فکر میکنم تاثیر گذاری این کتاب از این جهت است که نویسنده سخت‌ترین شرایط را گذرانده بدترین ترس‌ها راتجربه کرده اما در طول آن با دیدگاهی روانشناسی به تحلیل آن‌ها پرداختهاز طرفی یکی از موثرترین روانشناسانی هست که شناختم چرا که بدون دخالت به مذهب و فرد گذشته به کمک مراجعه کنندگان روایت شده در کتاب پرداخته است قشنگترین صفت این کتاب و نویسنده بی طرفی و صرفا شاهد بودن نویسنده است چراکه با وجود دانش فرد به علمروان درمانی جای برچسب زدن و نتیجه گیریهای انتقام جویانه صرفا از روی شواهد و قراین نتایج زیبایی میساخت که میاموزد ما همه در هر قسمت از زندگی میتوانیم شخصیتیکی از آن زندانیان یا شکنجه گرایان را بروز دهیم. در اخر باید گفت من تصور میکنم اگر کتابی از اردوگاههای همسران این افرادبود بسیار امیدبخش تر و شاید وحشتناک تر میشد کاش چنین کتابی بود تا میتوانستیم قیاسی کنیم بین دو جنس که در بدترین شرایط چطور بر ترسها فایق شده و عشق و امید را سر لوحه خود میکردند.
fatemeh bm
۱۴۰۱/۹/۳
یکی‌از بهترین کتاب‌هایی بود که مطالعه کر دم
فکر می‌کنم تاثیر گذاری این کتاب از این جهت است که نویسنده سخت‌ترین شرایط را گذرانده بدترین ترس هارا تجربه کرده اما در طول ان با دیدگاهی روانشناسی به تحلیل ان‌ها پرداخته
از طرفی یکی از موثرترین روانشناسانی هست که شناختم چرا که بدون دخالت به مذهب و گذشته فرد به کمک مراجعه کنندگان روایت شده در کتاب پرداخته است
قشنگ‌ترین صفت این کتاب و نویسنده بی طرفی و صرفا شاهد بودن نویسنده است چراکه با وجود دانش فرد به علم روان درمانی جای برچسب زدن و نتیجه گیری‌های انتقام جویانه صرفا از روی شواهد و قراین نتایج زیبایی می‌ساخت که می‌اموزد ما همه ٫در هر قسمت از زندگی می‌توانیم شخصیت یکی از ان زندانیان یا شکنجه گرایان را بروز دهیم.
در اخر باید گفت
من تصور می‌کنم اگر کتابی از اردوگاه‌های همسران این افراد بود بسیار امیدبخش تر و شاید وحشتناک تر می‌شد
و کاش چنین کتابی بود تا می‌توانستیم قیاسی کنیم بین دو جنس که در بدترین شرایط چطور بر ترس‌ها فایق شده و عشق و امید را سر لوحه خود می‌کردند.
لارا فرزاد
۱۴۰۲/۷/۱۴
"انسان در جستجوی معنا" نوشته ویکتور فرانکل، بررسیِ عمیق و جذاب روح انسان در برابر رنج‌های غیر قابل تصور است. نویسنده از طریق تجربیات شخصی خود در زمان اسارت در اردوگاه‌های نازی، به عمق وجودی ِ انسان پرداخته و اهمیتِ یافتنِ معنا و هدف حتی در سخت‌ترین شرایط را بیان می‌کند. این شاهکارِ بی‌زمان نه تنها وحشت‌های هولوکاست را روایت می‌کند بلکه انعکاسی از اراده‌ی قوی روح انسانی را به نمایش می‌گذارد. نگاه‌های عمیق و اندیشه‌های فرانکل، خوانندگان را به فکر درآورده و آن‌ها را وادار به بررسی جوهر زندگی، پیگیری خوشبختی و قدرت روح انسانی می‌کند. سبک نگارش شگرف و نگرش‌های فراوان این کتاب، آن را به یکی از ضروری‌ترین خواندنی‌ها برای هر کسی که در جستجوی معنا و درک عمیق‌تری از زندگی است، تبدیل کرده‌ است. "انسان در جستجوی معنا" تنها یک کتاب نیست؛ بلکه سفری تحول‌آفرین است که تأثیرات عمیق و دائمی بر روح خواننده آن می‌گذارد.
با تشکر از کتابراه و این کتاب صوتی باکیفیت که دراختیار ما گذاشته‌اند.
زهرا محسن زاده
۱۴۰۱/۶/۶
انسان در جستجوی معنا سرگذشت روانشناسی است که در اردوگاه‌های کار اجباری نازی بارها و بارها از چنگال مرگ فرار کرده است.
روایتی از ظلم بی حد و اندازه نازی‌ها
روایتی که بیشتر به افسانه می‌ماند.
در این کتاب، نویسنده از دریچه دید یک روانشناس اردوگاه آشویتس و سایر اردوگاه‌ها را به تصویر میکشد و تحلیل میکند.
در خلال کتاب به نکات روانشناسی بسیار ظریفی اشاره میکند که برای خواننده جالب است.
این علیرغم اینکه بسیااااااار تلخ است اما عالی به رشته تحریر در آمده است.
اما نقدی که به این کتاب دارم این است که در چند فصل پایانی کتاب به مبحث لوگوتراپی پرداخته که به نظرمن بهتر بود در این کتاب به آن پرداخته نمی‌شد. نه اینکه مرتبط با قسمت اول نباشد، بلکه قسمت دوم کتاب کاملا مجزا از مبحث اول بود.
همچنین عنوان کتاب «انسان در جستجوی معنا» بیشتر به قسمت پایانی کتاب یعنی «لوگوتراپی» مرتبط بود نه اصل داستان که مربوط به روایت ظلم نازی‌ها بود.
با تشکر از کتابره
Mehrab Khadem
۱۴۰۱/۱/۹
ترکیب روایت بی رحمانه هیتلر با اراده انسانی بهترین تعریف از کتاب هست
اگر تاریخ را دنبال میکنید حتما درمورد اردوگاه اشویتس شنیده اید این کتاب روایت همین داستان تلخ واقعی هست که از بدو ورود اسیر‌های جنگ گفته میشود تا ازاد شدن انها
علاوه بر بخش تاریخی درس‌های مهمی داره درمورد استقامت و نیروی ذهن که چطور یک دکتر از این اردوگاه کار اجباری نجات یافته و موفق به نوشتن کتاب شده است
با خوندن این کتاب متوجه اراده عظیم و قدرت ذهن انسان میشود که موجب اگاهی درمورد رفتار ما با مشکلات هست
همچنین دقت در انتخاب موسیقی متن کاری را میکند که با پخش شدن موسیقی خود به خود وارد اردوگاه میشوید
حتما پیشنهاد میکنم بخونید ازین کتاب صوتی نهایت لذت ببرید مفید برای علاقه مندان به موضوعات تاریخ، موفقیت، روانشناسی هست
مهدی حمیدی
۱۴۰۲/۶/۳۱
انسان در جستجوی معنا یکی از کتاب‌های کاملاً واقعی و در عین حال ساده و روان در زمینه جستجوی معنای زندگی و در شرایط بسیار سخت در اردوگاه‌ها می‌باشد.
در این کتاب به واقعیت‌های اردوگاه‌های مرگ، نوع تعامل انسان‌ها با یکدیگر در زمانی که مرگ تنها واژه قابل درک و ملموس در تمام آن دوران می‌باشد به انسان منتقل می‌نماید. بطور کلی می‌توان این کتاب را به دو بخش مختلف یکی خاطرات از اردوگاه و دیگری دیدگاه‌های روانشناسی و روانکاوی پس از جنگ تقسیم نمود به نظر اینجانب قسمت اول به لحاظ کشش و بار معنایی برای خواننده اثر تاثیر بیشتری دارد و در قسمت دوم برای افرادی که به صورت تخصصی مباحث روان‌شناختی را پیگیری می‌نماید مفید فایده خواهد بود.
در هر صورت این کتاب از نوع کتاب‌هایی است که خواندن آن را به همه دوستان پیشنهاد می‌نماید
محمد حسن ع
۱۳۹۸/۵/۲۳
امتیاز جهانی 4. 4 از 5 با 294 هزار نفر رای، در سایت گودرید، یعنی یک خبری هست، کمتر کتابی هت با این مقدار رای که این امتیاز رو گرفته باشه. خوندنش توصیه میشه.
یگانه موسایی
۱۳۹۹/۸/۲۲
شمعی برافروخته در ورود به مازی تودرتو پر از دالانهای پیچ در پیچ_آدمی_این جهان ناشناخته‌ها، بسیار راههای نارفته و بسیار مرزهای ناگشوده. چه زیرکانه انسان را دیده است از دورنمایی کیهانی و در فاصله ایی بدون فاصله توامان_ویکتورفرانکل_شاید سنت معناگراییست دیدن وجوه نادیدنی این منشور هزار وجه وبرآوردن عمارتی نو بر دیوارهای کهنه‌ی ذهنی با مفاهیمی چون آزادی روحی، زندگی قهرمانانه، پیروزی درونی، انسان در برابرسرنوشت، پاداش رنجها.... آیا به راستی درمان دردهای انسان گرفتاربی خبری مدرن بازخوانی"معنای خودش"نیست؟! البته سوالاتی برخزانه‌ی نظری این مکتب سایه افکنده که می‌تواند محصول همین نگاه متمایز باشد به هر حال این رویکرد هم نیازموده‌های زیادی دارد.
مهدی شادمانی
۱۴۰۰/۷/۲۲
بی شک یکی از بی نظیرترین آثاری که هر فردی می‌بایست آنرا چندین بار بخواند یا گوش کند. بی جهت نیست که کنگره‌ی ایالات متحده آمریکا آنرا در زمره‌ی ده کتابِ برترِ تاثیرگذار بر جامعه‌ی آمریکا در یک صد سال اخیر قرار داده است.
"عشق عالی‌ترین و نهایی‌ترین آرزویی ست که بشر در آرزوی آن است"
"نجات بشر در عشق و با عشق است"
"اگر همه چیز را از انسان بگیرند، باز هم اگر یک لحظه و یک دم هم که شده می‌تواند خوشبخت بماند و آن زمانی ست که به محبوب خویش بیندیشد. انسان در حالیکه خلا کامل را تجربه می‌کند و نمی‌تواند نیازهای روانی‌اش را به شکل عملی و قابل پذیرش ابراز دارد، کاری جز پذیرا شدن رنج‌ها و گرفتاری هایش به طرزی شرافتمندانه از او ساخته نیست"
کاربر sahar
۱۳۹۸/۱۲/۱۸
کتاب جالبی بود در بخش اول نویسنده که خودش یک روانپزشک هست و در زندانهای آشویتس آلمان نازی اسیر بوده از سختیها و شکنجه‌های اون دوران میگه و جالبه که تمام تاثیرات روانشناختی که اون سختیها روی یک انسان میتونه بذاره از دید یک روانپزشک تحلیل کرده اما در بخش دوم جایی هست که دیگه از زندان آزاد شده و توی این بخش تحلیلهای روانشناسانه‌اش خیلی پر رنگ تر از اتفاقاتی هست که براش اوفتاده.
شاه بیت کتاب اینه که میگه انسانی که در زندگیش معنایی پیدا کرده باشه یا به بیان دیگه هدف ارزشمندی داشته باشه در سختیهای زندگیش کم نمیاره و هیچ وقت افسرده نمیشه
بهاره الله نژاد
۱۴۰۲/۲/۱۸
سپاس از افرادی که این کتابها را به صورت صوتی برای ما مهیا می‌کنند که بتوانیم آن‌ها را در هر زمان گوش کنیم و بر آگاهی خود بیافزاییم.
مطلبی که برایم مورد توجه بود مبحث رنج بود، رنج به مثابه‌ی بوته‌ی آزمایش است که عملکرد و واکنش انسانی را نسبت به رخدادهای زندگی به نمایش می‌گذارد و چه جالب که نظرات آدم‌های اثر گذار بر روی دیدگاه‌های انسانی در مورد رنج تا این حد بهم شبیه می‌باشد، بزرگانی مانند بودا، مسیح، مولانا، ماندلا و...
در قرآن هم به آن اشاره شده که همانا ما انسان را در رنج آفریدیم.
از گوش دادن به این کتاب بسیار لذت بردم و بسیار یاد گرفتم، پیشنهاد می‌کنم افراد دیگر هم آن را مطالعه یا گوش دهند 🙏🌹
فهیمه دوستار
۱۴۰۱/۱۲/۹
ویکتور فرانکل در این کتاب فوق العاده استدلال می‌کند که ما نمی‌توانیم از درد و رنج جلوگیری کنیم، اما می‌توانیم روش مقابله با آن یا معنایی در آن پیدا کنیم و با اهدافی تازه در زندگی پیش برویم. وی معتقد است که هدف اولیه ما در زندگی همان طور که فروید و شوپنهاور نیز بر آن اذعان داشته اند، لذت نیست، بلکه کشف و پیگیری آنچه که معنی می‌نامیم، است. همچنین اذعان دارد که برای همه انسان‌ها یک پاسخ و متد مشخص وجود ندارد. او به ویژگی‌ها و شرایط شخصی هر فرد احترام می‌گذارد. لذا او مردم را تشویق به کشف معنای منحصر به فرد خود از زندگی می‌کند. و سپاس از خواننده کتاب که خوانشی بسیار جذاب و عالی ارائه نموده است.
نرگس کاکایی
۱۴۰۱/۱۰/۱
نیمه ابتدایی کتاب و شرح رنج‌هایی که در اردوگاه کشیدن هیچ خط داستانی مشخصی نداشت و صرفا توصیفات پراکنده‌ای از عمق فجایع و رنج‌ها و رذالت عده‌ای انسان در مقابل عده‌ای که مورد ظلم واقع میشن ارائه داده بود که شخصا برای من کشش خاصی نداشت، قسمتی که به زندگی عادی برمیگردن و تحلیل‌های روانشناسی واکنش‌های غیرمنتظره این ادم‌ها تنها بخش جذاب این کتاب برای من بود و در نهایت درمورد معنادرمانی بنظرم اصلا کامل توضیح نداده بود و صرفا چند مثال اورده بود و چند مبحث پراکنده‌ی دیگه مثل مقابله با ترس هارو بهشون پرداخته بود، در مجموع توقع بیشتری از محتوا داشتم اما اجرای راوی عالی بود
مهرداد خجسته
۱۳۹۹/۱/۲۱
فرانکل نیز همچون سایر وجود گرایان، آزادی را از خصایص انسان و نشانه انسانیت او می‌داند و معتقد است نظریه‌های روانکاوی و رفتارگرایی با تأکید بیش از حد بر غرایز و نقش محیط، آزادی و قدرت، انسان را در رویارویی با شرایط داخلی و خارجی و حتی حوادث آینده، نادیده گرفته و او را همچون ماشین خودکاری در خدمت غرایز و شرایط قرار داده‌اند. وی ضمن تأکید بر «مفهوم آزادی» از تعیین محدوده آن نیز غفلت نکرده و معتقد است انسان موجودی است با میدان آزادی محدود؛ او در انتخاب شرایط و عوامل، آزاد نیست، بلکه آزاد است در برخورد با شرایط، چه واکنشی را انتخاب کند
Haniyeh R
۱۴۰۳/۱/۷
باید بگم همون قدری که ازش تعریف میشه ارزش خواندن داره البته که هر کسی نظر خودش رو داره مثلا در مورد قسمت رنج کشیدن من با بعضی از نظرات نویسنده موافق نبودم من هرگز رنج کشیدن رو فضیلت و عامل پیشرفت ندونستم مگر رنجی که انسان خودش به خودش تحمل میکنه برای پیشرفت در هدف خاصی البته من خودم رو انسان راحت طلبی میدونم و از دیدگاه خودم قضاوت میکنم. ولی اون قسمتی که در مورد آزادی و حق انتخاب میگه به نظرم چیزیه که همه ما نیاز داریم بارها و بارها بشنویم. همچنین شنیدن شرح حال و سرگذشت اسیران اردوگاه کار اجباری هم تجربه بسیار جالبی بود.
Reza Mazaher
۱۴۰۱/۶/۲۴
کتاب بسیار جامع و تکمیل کننده، خواندن این کتاب برای بشریت خیلی مفیده
این کتاب به تفصیل مورد بحث قرار گرفته است. در این جلسه مباحث کتاب با مشارکت حضار به بحث و نقد گذاشته شد. در این جلسه ترجمه‌ی کتاب به قلم مهین صالحیان و نهضت میلانی مورد بررسی قرار گرفت.
تعبیری که با عنوان «مرگ‌ آگاهی» در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت، دلیلی بر جدی‌گرفتن زندگی توسط انسان‌های معنوی قلمداد شده است. مفهومی که در داستان کتاب انسان در جستجوی معنا نیز بر آن تاکید شده است. مرگ‌شناسی به عنوان ابزاری برای شناخت زندگی مورد بررسی قرار می‌گیرد.
nader zare
۱۴۰۱/۱۱/۴
شنیدن روایت و سرگذشت مردمانی که در وحشتناک‌ترین شرایط برای بقا تلاش می‌نمودند، حقیقتا شنیدنی و البته تاسف بار است. تاسف بار بدین خاطر که شرایط بوجود آمده در اردوگاه‌های کار اجباری توسط انسان‌هایی به وجود آمدند که قریب به یقین خود نیز دارای خانواده، دوست و رفیق بوده‌اند ولی با تصور حکایات و اتفاق‌های آن دوران، این ذهنیت ایجاد می‌شود که با حیوانات درنده مواجه هستیم. انسان‌هایی که بویی از انسانیت نبرده بودند. در مجموع تفاسیر روانشناسی نویسنده از حالات روحی تیپ‌های شخصیتی مختلف اردوگاه بسیار آموزنده است.
مهراد امیرنیا
۱۳۹۹/۲/۲۳
صدای نویسنده و آهنگ‌های متن واقعا عالی هستن. قسمت اول کتاب که مربوط به داستان زندگی نویسنده در اردوگاه آشویتس است بسیار عالی بوده و انسان را در فضای داستان قفل می‌کند. در بخش دوم که نویسنده شروع به توضیح روش روان درمانی خود تحت عنوان لوگوتراپی می‌کند مطالب ناملموس می‌شوند و دنبال کردن متن کتاب سخت تر می‌شود. همچنین روش درمانی ذکر شده آن چنان که ادعا شده معجزه نمی‌کند. به نظر بنده امتیاز بالای کتاب در سایت‌های معتبر دنیا نه به خاطر خود متن بلکه به دلیل موضوع داستانی آن (هولوکاست) است.
مصطفی اکبرپور
۱۳۹۸/۶/۲۹
در دوران تحصیلم در رشته‌ی روانشناسی بالینی دیدگاه‌های مختلفی رو مطالعه کردم در زندگی واقعی هرکدوم از اونها رو بار‌ها مورد بررسی قرار دادم و با اونها کار و زندگی کردم

در این میان وجود گرایی و مخصوصا معنا درمانی که شاخه‌ای از درمانهای وجودیست برایم اهمیت ویژه‌ای داشت
توصیه میکنم این کتاب رو بخوانید و ذهنیت نویسنده رو با زندگی خود مقایسه کنید
امیدوارم از این کتاب بهره ببرید
نگین منیری منش
۱۴۰۱/۸/۲۴
در قسمت اول کتاب، نویسنده روانشناس با روایت خاطرات و تجربیات تلخ خود و دوستانش از دوران اسارت در اردوگاه جنگی، قدرت ماورایی انسان‌های دارای معنای زندگی را در تحمل رنجها و مصیبت‌ها به تصویر می‌کشد و در قسمت دوم، با مباحث روانشناسی به تحلیل موضوع می‌پردازد که از این نظر برای روانشناسان و افراد علاقمند به مباحث روانشناسی حیطه معناگرایی بسیار مفید است. قالب صوتی کتاب تاثیر زیادی در به تصویر کشیدن حجم بالای درد و رنج و خشونت حاکم بر اردوگاه کار اجباری داشت که شنونده رو تحت تاثیر قرار میده.
کاربر kh
۱۳۹۸/۱۲/۱۴
کتاب طوری نوشته شده انگار که در واقعیت شخصیت داستان هستی و همه این درد‌ها و رنج‌ها رو احساس میکنی ولی از طرف دیگر خدا رو شکر میکنی که خودت هستی نه شخصیت داستان 😢 کتاب بسیار عالی و انگیزشی بود👌به همه کسایی که قدر زندگی رو نمیدونن و حتی اونایی که میدونن پیشنهاد میکنم برای یک بار هم که شده کتاب رو بخونن و یا گوش بدن و حتی اگه وقتش رو ندارن بدن یکی براشون خلاصه کنه و خلاصه رو بخونن امیدوارم که مفید واقع بشه
شهبا شریفی
۱۴۰۰/۱۲/۲۶
این کتاب برای من «عزیزه»، خیلی عزیز…
«خداوند اشک‌های بندگان خود را نگه می‌دارد…»
باورنکردنیه، باورنکردینه که هربار بخش‌های مختلفی از این کتاب رو گوش می‌دم، احساس می‌کنم به‌اندازه‌ای که بتونم پرواز کنم، سبک شدم.
اگر مشغول تحمل رنجی هستید، اگر به‌هردلیلی دچار افسوس و پریشونی شدید، این کتاب رو به جسم و روح عزیزتون هدیه بدید. گویندگی آقای میلاد میرزائی و ذات صداشون کنار متن بی‌نظیر این کتاب، می‌تونه معجون شفای قلب‌تون باشه. چرا که نه؟!
HOSSEIN HABIBIYAN
۱۳۹۹/۲/۲۴
این کتاب فوق العاده هست اجرا طبیعی و لحن عالی موسیقی متن بی‌نظیر من همیشه دید پوچ به زندگی داشتم و تلاش برای بقا در موقعیت سختو منطقی نمیدیدم چون شانس کمی برای موفقیت در نظر میگرفتم و به نظرم ارزش نداشت ولی برام عجیب بود کسایی در این شرایط بشدت سخت و جهنم واقعی چطور هنوزم امید دارن و برای روزای ازادی نقشه هم میکشن این کتاب حالمو خوب کرد و در افسردگی و ناامیدی بهم کمک کرد که بتونم بازم امید داشته باشم که میشه شرایط تغییر کنه
Farzan Azarpour
۱۴۰۳/۱/۱۷
کتاب از سه بخش تشکیل شده بخش اول در مورد ۳ سال از زندگی دکتر ویکتور فرانکل اتریشی هست که توسط آلمان‌ها به اردوگاه کار اجباری برده شده بود و در نهایت با آزادی او تموم میشه بخش دوم در مورد انسان و معنای زندگی و آزادی و اختیاری که به انسان داده شده که به نظرم فوق العاده‌ترین بخش کتاب بود و بخش سوم که کمی تخصصی تر و روانشناسی هست در مورد علم لوگوتراپی و روش‌های درمان و مثال‌های واقعی بیماران هست که به ترتیب بخش دوم، بخش اول و بخش سوم هر سه ارزش خوندن رو دارند
مریم روستائیان
۱۴۰۱/۱/۲۹
کتاب میگه انقدر اسیران اردوگاه درد و رنج کشیده و دیده بودند که واسشون عادی شده بود و نسبت به درد و رنج دیگران کاملا بی تفاوت شده بودند و دیگر احساسی به این موضوع نداشتند، اما گاهی وقتها این بی تفاوتی و بی احساسی نسبت به رنج دیگران از رفاه و بی مشکل بودنه زیاد میاد. اکثر افراد مرفه بی درد جزء همین دسته هستند و رنج و نداری دیگران واسشون بی معنیه و هیچ واکنشی بهش نشان نمیدهند و این دیدگاه واسه آدمای عادی خیلی دردناک و عجیبه
ساغر عربی
۱۴۰۱/۱/۸
تجربیات آقای فرانکل در اردوگاه اسارت و آگاهی که از اون دوران به مخاطب انتقال دادند به نظر من به خودی خود نقطه عطف این کتاب بود و لذت بردم. از طرفی زمانی که وارد تحلیل‌های روان شناسی میشن به خوبی پایه‌هایی رو بیان میکنن که به نظر من این روزها متاسفانه با انتشار مطالب با موضوعیت روانشناسی زرد فقط افراد رو دچار اشتباه و گمراهی میکنه. لذت بخش بود و ممنونم بابت تولید نسخه صوتی این اثر که جذابیت کتاب رو چند برابر هم کرد.
اکبر پیری
۱۴۰۲/۱۱/۳۰
کتاب خوب و آموزنده‌ای بود و با صدای خوب راوی کتابی از جنس روانشناسی لگوتراپی همه چیز انسان را میشه گرفت به جز آزادیش را
در زندگی هدف نداشته باشید محکوم به مرگ هستید کسی که ظلم دیده حق ندارد ظلم کند عشق تنها راهی است ک می توان به ژرفای دیگری نفوذ کرد اگر درد و رنج معنا نداشته باشد بقا و ماندگاری هم معنا ندارد یافتن معنای زندگی و شیوه متضاد دیالوگ‌هایی ماندگار از کتاب انسان در جستجوی معنا اثری از ویکتور فرانکل
حامد کارخانه
۱۴۰۱/۴/۱۰
کوشش برای یافتن معنای در زندگی خود نیرویی اصیل و اساسی است نه توجه ثانوی که از انگیزش غرایز سرچشمه گرفته باشد این معنا برای هر کس منحصر به فرد است تنها اوست که باید آن معنا را برای خود بیابد و توانایی انجام آن را دارد. این کتاب نیاز به معرفی ندارد از جمله کتابهایی است که خواندن آن برای هر کس و روانشناسان مفید است و کمک میکند تا معنی زندگی خود را پیدا کنید. ترجمه کتاب و صدای گوینده عالی بود لذت بردم ممنون از کتابراه
آرش کاشانی
۱۴۰۰/۱۰/۶
کتاب‌های صوتی روشی نوین و موثر برای مطالعه است دو دلیل مهم وجود دارد اول اینکه ترجیح خیلی‌ها شنیدن است دوم گرانی کاغذ، اگر از گوینده‌های خوش صدا با لحن صحیح و گویش درست استفاده شود هم برای نویسنده مترجم و هم ناشر بازار خوبی دارد این اپلیکیشن رو بعد از ۳ اپلیکیشن دیگه انتخاب کردم چون امکان خرید از درگاه بانکی وجود داشت دلیلش رو نمی‌دونم اما ۳ تای قبلی که نام نمی‌برم مشکل کارت به کارت داشتند و عملا بلااستفاده.
داریوش محرابی
۱۴۰۰/۳/۴
آدم‌ها، شرایط و هر عاملی که ما را سرد و بی روح می‌کنند،
این انتخاب ماست.
وگرنه همان آدم‌ها و شرایط برای دیگری عاملی یا سوختی برای پرواز اوست،
با این تفاوت
اولی رنج و درد را توجیهی برای نا امیدی و پوچی زندگی می‌کند،
دومی رنج و درد را با امید تبدیل به معنایی زیبا برای قدرت گرفتن و حرکت کردن می‌کند.
خودی بی خود گشته ام
خودت یاریم کن تا از خود حقیقتی زیبا سازم.
با تشکر
داریوش
غلامرضا عربی نژاد
۱۳۹۸/۱۰/۲۸
کتاب انسان در جستجوی معنا در واقع تجربه لحظه به لحظه حوادث اردوگاه‌های نازی بوده که ویکتور فرانکل آن‌ها را تجربه کرده و خودش در داخل آتش بوده نه اینکه از دور آتش را نظاره کند نوشته چنین اندیشمندی در حقیقت علمی و عملی است هر چه می‌گوید خیالی و غیر واقعی نیست
بنا بر این مکتب لوگوتراپی فرانکل یک اندیشه متعالی برای بشر است
مرضیه علیزاده
۱۴۰۲/۱۲/۱۰
این کتاب تاثیر عمیقی بر من گذاشت و ارتباط دادن اتفاقات و رویدادهای زندگی و کالبد شکافی آن از لحاظ روانشناختی و تاثیرش بر جسم و روح انسان کاملا مفاهبم را به مخاطب خود تفهیم می‌کند و انسانی که در قرن ۲۱ گمگشته‌اند و در سراسیمگی زندگی روزانه و کشمکش مدام در راه بقا به انسان یاد آور میشود که خود راپیدا کند و در تله‌های ذهنی و محیطی گرفتار نیاید و در خودسازی فردی بسیار موثر عمل کرده. بشدت توصیه می‌کنم
Mozhgan amini amini
۱۴۰۱/۱۱/۲۷
خوندن فصل اول کتاب با اون موزیک استرس زا قطعا با روحیه هر شخصی سازگار نیست. من که از خوندن فصل اول عصبی شدم و بادور تند گوش دادم که زودتر تموم شه و وقتی هم که رسیدم فصل دو بیشتر صحبت از مفاهیم روانشناسی بود. در کل بیان میکنه که انسان مختاره و شرایط سخت نباید اجازه بده انسان انسانیت خودش رو زیرپا بذاره. (انسان کوره آدم سوزی رو بنا کرده و انسان با سپردن خودش به خدا وارد همون کوره‌ها شده)
سارا رشیدی
۱۴۰۱/۴/۱۵
عالی بود
انسان را ترغیب به تامل در مورد هدف زندگی می‌کند و از بطن رمان بر‌می آید که نفس خود زنده بودن اولین هدف و داشتن امید در زندگی دومین هدف است و زنده بودن و زندگی مردن حای با رنج و سختی برای انسان مطاع کرانبهایی است که از آن تحت شرایط سخت نیز محافظت می‌کند.
انسانها می‌توانند با لذتها و خوشیها‌ی کوچک نیز زندگی کنند
البته اینکه شاد و راضی باشند چیز دیگریست یعنی (کیفیت زندگی)
حسن کمالی
۱۴۰۱/۳/۲۳
در مورد این کتاب فقط یه کلمه میشه گفت: عالی
کلا متن کتاب بخاطر به تصویر کشیدن بی نظیر و ملموس ارودگاه‌های کار اجباری نازی‌ها در جنگ جهانی دوم یکم از نظر روانی ازار دهنده است و این سوال و در ذهن انسان ایجاد میکند که ایا واقعا یه انسان می‌توند به این درجه از شقاوت و بی رحمی برسد!!!؟؟؟؟
کلیت کتاب روی داشتن امید و کاری در آینده تاکید دارد
در انتها حتما خواندن یا گوش کردنش را توصیه میکنم
افسونم
۱۴۰۲/۱۱/۵
کتاب رو خلاصه وار از زبان کسی شنیده بودم و برایم جالب امد تا این که فایل صوتی اش رو در کتابراه پیدا کردم و مشغول شدم. کتاب امید دهنده‌ای هست که هر لحظه خودمون باید معنای زندگیمون رو پیدا کنیم و همیشه امید به بهتر شدن شرایط داشته باشیم هیچ وقت نباید خودمون رو ببازیم باید درس بگیریم و ادامه بدهیم.
حسام الدین
۱۴۰۲/۸/۱
به گمانم اوج نبوغ یک انسان است که تمامی اتفاقات زندگی‌اش را اعم از نفرت انگیز‌ترین و تلخ‌ترین آن‌ها را مثبت تعبیر کرده و نشانه‌ای برای کشف استعدادهای درونی‌اش تلقی کند که در حالت عادی میسر نبود. اینچنین طرز فکری نتیجه‌ی اعتقاد به ذات لایتناهی و معنی دار بودن خلقت زمین و زمان و انسان است که تنها روحی روحانی و تفکری ژرف توان پی بردن به این رازهای نهفته را داراست.
مژگان رضایی
۱۴۰۲/۷/۲
کتاب پر معنا و بسیار آموزنده استاین کتاب به انسان می آموزد که اگر انسان خودش بخواهد در هر موقعیت مکانی و زمانی می تواند با روحیه عالی زندگی را ادامه دهد و در هر کجا می تواند زیباییهای زندگی را بیابد و زندگی رو به کام نود و حتی دیگران شیرین کند. سرنوشت انسان در دست خودش است و اوست که می تواند در ناهنجارترین لحظه های زندگی بهترین را انتخاب کند و به خدا توکل کند
Maziar Mohsenian
۱۴۰۰/۱۲/۱۰
کتابی برای تمام طول زندگیم. این بار دهم هست که باز گوش دادم و باز اشک ریختم و خندیدم و پر از لذت شدم.
صدا برداری و جلوه‌های صوتی فوق العاده از یکطرف و صدای بی نظیر، پر از احساس و لحن فوق العاده حرفه‌ای گوینده از سمت دیگر داستان کتاب رو از برگه‌های کاغذ به صدا و تصویری که شنونده در اون غرق میشه و با اون زندگی میکنه تبدیل کرده.
این اثری بی بدیل و بیش از یک کتاب هست.
یوسف ع
۱۳۹۹/۱۱/۲۴
کتاب خوبی بود تأثیر زیادی میشه ازش گرفت...
در برابر گرفتاری و سختی‌هایی که انسان باهاشون رو به رو میشه 3 راه پیش رو داره یا ازشون فرار کنه و ایگنورشون کنه (در صورت امکان), یا بپذیرتشون به عنوان بخشی از زندگی و باهاشون کنار بیاد, یا باهاشون مبارزه کنه و بهشون به دید موقعیتی برای ارتقای خودش نگاه کنه (چیزی که قدرت این مبارزه رو به کسی میده امید هست)
آرشام بابااحمدی
۱۴۰۳/۱/۳۰
کتاب فوق العاده در سبک رئالیستی (واقع گرایی) بود و دکتر فرانکل کل تلاشش رو کرده تا واقعیت و خاطرات جنگ جهانی دوم رو در سبک روانشناسی یکجا نشون بده که توی این کارت واقعا موفق بوده.
جدا از گوینده و داستان که عالی هست و هر شنوده جذبش میشه؛ کتاب یک مفهوم بسیار مهم رو به ما یاد میده اون ((در هر کاری در جستوجوی معنا باش.))
واقعا این کتاب عالی تر از عالی بود
زهرا نیکی یار
۱۴۰۳/۱/۲۴
با سلام اول از همه متشکرم از صدای فوق العاده زیبای گوینده و همینطور جلوه های ویژه ای که وجود داشت، من تو این بخش نقد هم دارم بخش اول کتاب می تونست بهتر باشه و خواننده رو بیشتر تحت تأثیر قرار بده. اما من شخصا بخش دوم کتاب رو خیلی بیشتر دوست داشتم. انسان در جستجو معنا رو به دوستداران علم روانشناسی و کسانی که در این حوزه فعال هستند پیشنهاد میکنم
حسین بهرامن زاده
۱۴۰۱/۶/۱۸
کتابی بسیار زیبا و عمیق…
کمک میکنه معنای واقعی و رسالت زندگی خودتون را پیدا کنید.
و دلیل موجهی برای سختیها و رنج‌هایی که میکشید پیدا کنید.
در واقع انسان زمانی حاضر به پذیرش زجر و سختی میشود که دلیل موجهی برای ان داشته باشد (این همان معنا و مفهوم زندگیه)
معنی تراپی یعنی پیدا کردن یک دلیل موجه برای تحمل زجر و سختی‌هایی که در زندگی به ما وارد میشود.
حسین سلیمی
۱۴۰۲/۵/۱۸
سلام بخش اول کتاب داستان زندانی در زمان اس اس‌ها و جنگ جهانی است که خاطرات یک روانپزشک در اردوگاه را بازگو میکند و بخش دوم در رابطه با روانکاوی و لگو تراپی و تشابه ووتفاوت این دو مورد بحث و نقد و بررسی قرار میگیرد در کل این کتاب برای افرادی که تمایل به روانشناسی مشاوره سخنرانی و روانکاوی و شخصیت شکاسب علاقه دارند مفید و خوب است
مریم مهدی
۱۴۰۰/۷/۳۰
کاملا روانشانسی اون هم در زمینه اتفاقات اردوگاه اشوییتس، روایت‌ها بسیار تاریک و تلخه اما حقیقته.
چندین فصل اول کتاب را با اکراه بسیار گوش دادم از میزان بار انرژی منفی، ولی دو سه فصل اخر که تحلیل‌های روانشناسی داشت حالم را بهتر کرد.
توصیه استادم دکتر علوی بود این کتاب، احتمال اینکه دوباره گوشش بدم هم هست.
راوی هم بسیار خوب بود.
Fateme ♡
۱۴۰۰/۴/۲۸
کتاب دوقسمته. قسمت اول نویسنده در اردوگاه کار اجباری هست و به توصیف وقایع تلخ اون دوران می‌پردازه و رنج رو براتون وصف می‌کنه. خیلی چیزها یاد میگیرید.
قسمت دوم هم بعد از آزادی رو میگه و بیشتر درمورد روانشناسی صحبت میکنه که یه جاهاییش خیلی برام جذاب بود و نکات ارزشمندی رو بیان می‌کرد.
خلاصه، کتاب و گوینده هردو فوق العاده بود:)
کاظم حسینی
۱۳۹۸/۵/۸
کتابی بسیار عالی در زمینه‌ی مفهوم و معنا یابی و چگونه مفهوم و معنا یابی در زندگیست و میتوان انگیزشی خوبی باشد برای زندگی انتخابی که از نتیجه‌ی کتاب گرفته میشود تکرار‌هایی که خود نویسنده در نکات کلیدی کتاب کرده، فهم کتاب را آسان کرده و قابل درک ان بر همگان میشود و برای همه بسیار قابل استفاده و مفید است
Morteza Nasiri
۱۴۰۱/۴/۲۵
ویکتور فرانکل یک یهودی بود که در زمان جنگ جهانی دوم از اردوگاه‌های کار اجباری هیتلر گریخت و به آمریکا رفت و این کتاب را نوشت.
راستش رو بخواهید بدونید اگه قضیه هلوکاست نبود این نویسنده اینقدر نعروف نمیشد و این کتاب هم اینقد پر فروش نبود و جایزه نمیبرد.
پس من امتیاز هی بدک نیست رو به این کتاب میدم.
Mohamad Vahabian
۱۴۰۰/۱۱/۴
ما باید یاد بگیریم چگونه به کار‌های خود معنی ببخشیم با این حالت، در سختی لذت خواهیم برد.
از جنبه مدیریت پرسنل کتاب راهنمای بسیار خوبی است.
همچنین بخش روانشناسی انتهای کتاب برای برخی مشکلات روانی بسیار عالی توضیح داده شده.
زاویه دید انسان رو به مشکلات تغییر میدهد، و با این روش عبور از مشکلات آسان خواهد شد.
1 2 3 4 5 6 >>