نقد، بررسی و نظرات کتاب نبرد با رکود - پل کروگمن

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
mohsen ebi
۱۳۹۸/۶/۱۹
کتاب خوبی بود و ترجمه روانی هم داشت. از کسانی که برای این کتاب زحمت کشیدند تشکر می‌کنم. اما من یک نقد به مترجمان دارم, در پیشگفتار علی رغم تاکید به خواندن و شیرینی کتاب راه ان را بیراهه خواندند و گفتند احتیاط کنید. ایراد این موضوع این است که یک یا چند پاراگراف کوتاه از دلایل برای بیان این جملات در پیشگفتار صحیح است؟ چرا دلایل خود را حداقل در یک فصل کوتاه نیاوردید؟ دوم اینکه فرمودید کتاب به تراز تجاری این کشورها اشاره نکرده که کاملا صحیح است اما در دلیل بعدی گفتید به ناکارامدی محرک اقتصادی اوباما اشاره نشده, در حالی که بارها دلایل سیاسی و غیرسیاسی ضعف این مورد در کتاب بیان شده است!. ضمن اینکه مدت 4 الی 5 سالی از انتشار این کتاب گذشته بود خیلی خوب میشد مترجمان به رویکرد فعلی امریکا مخصوصا با انتخاب رییس جمهور جدید نسبت به این توصیه‌ها هم اشاراتی می‌کردند.
آریا جمشیدی
۱۳۹۸/۴/۲۶
نویسنده برنده نوبل در این کتاب میگه: ملتهای غرق در منابع، استعداد و دانش همه مواد لازم برای پیشرفت در یک وضعیت درد شدیدند. چطور در رکور گیر کردیم؟ چقدر چیزها بد شدند و... دلایل در یک نثر روان اومده و پیش بینی‌های درستی کرده.
مهدی
۱۴۰۱/۱/۱۶
نظر پل کروگمن در این کتاب این است که وقتی کشور در رکود قرار دارد باید به صورت موقت مخارج دولت را افزایش داد حتی اگر این کار باعث افزایش بدهی ملی شود‌.
برای کسانی که به علم اقتصاد علاقه دارند کتاب مفیدی است.
Ali Shams
۱۳۹۹/۱/۲۷
خوب بود، مطالب بسار مهمی در کتاب نهفته هست، با دقت بخوانید، اگر پیش زمینه اقتصادی داشته باشید راحت می‌فهمید در غیر این صورت گیج میشد داخل مفاهیم
خلیل عباسیان
۱۴۰۲/۸/۴
این کتاب دیدگاه شما نسبت به سیاست‌های پولی عوض میکنه
مهدی جعفری
۱۴۰۱/۹/۳۰
خیلی از کینز، کینزی تر شده این کروگمن جذاب لعنتی....
محمد کاظمی
۱۴۰۰/۸/۲۲
این کتاب رو یک سیاستمدار بهم معرفی کرد، جالب بود
دنیا
۱۴۰۲/۱۱/۲۰
به نظرم عالیه نظرات کروگمن
سیروان سیروان
۱۴۰۱/۱۱/۱۶
زیاد خوشم نیومد تا نصفه خوندم