نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سرمایه‌گذاری رفتاری: چطور بدترین دشمن خود نباشیم - جیمز مونتیر

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
علی ساعدی
۱۳۹۹/۳/۶
اوایل کتاب میهم و پر از اشتباه هست. مثلا یک توپ + یک راکت ١ دلار و ١٠ سنت, یک راکت ١ دلار میشود، بعد میگه ٢ راکت دو دولار و ١٠ سنت (این ١٠ سنت رو از کجا میاره). یا کتاب اشکال داره یا ترجمه کتاب. در ضمن در اوایل کتاب انسانها رو یک حیوان یا یک فرد ما قبل تاریخی فرض کرده که مغزش برای هزاران سال پیش طراحی شده!!!؟ آزمایش‌های کتاب هم فقط برای امریکایی‌ها آن هم در محیط محدود آزمایشگاهی است. آیا با جواب دادن ٣ سوال هوشی به میزان سیستم x کنترل نشده پی ببریم؟یک رابط رفتاری و اقتصادی توی کتاب هست که کتاب رو خوندنی میکند... از فصل ٥ به بعد کتاب خواندنی تر (گوش دادنی تر) میشودو ٥ ستاره را می‌ارزد صدای گوینده ایرانی هم واضح است هر چند کمی کند میخواند. کتاب your monry or your brain یا willpower instinct در موضوعات تغییر رفتار مثل این کتابن.
Nojan Garmchi
۱۳۹۹/۶/۱۳
کتاب خوبی است من متن انگلیسی کتاب رو خوانده‌ام و ترجمه این کتاب تا حدی خوب بوده است. نابخردی‌های انسان‌ها مشابه است فرقی نمیکند که شما در کدام کشور زندگی کنید، مخصوصا در این دوران که هر روز فرهنگ‌ها دارد به هم نزدیک میشود. البته که در آمریکا آن‌ها در مورد سرمایه گذاری و بازارهای مالی از ما خیلی جلو هستن، ما میتوانیم از اشتباهات آن‌ها یاد بگیریم و خودمان را کاملا به جلو برانیم. این کتاب به کسی که دارد سرمایه گذاری میکند مخصوصا در بورس توصیه میشود. مخصوصا تازه کارها. از اواسط کتاب مطالب خیلی جذابتر میشود.
مجید حسنی
۱۴۰۰/۱۲/۹
دیدگاه‌های نویسنده بسیار خوب و کاربردی هست البته عمل کردن در جریان واقعی سرمایه گذاری به این نکات خیلی ممکن نیست ولی دونستن اینکه چه خطاها و اشتباهاتی می‌کنیم و ازشون خبر نداریم جالبه
سجاد فدایی
۱۴۰۱/۱۰/۱۸
کتاب خوب و کاربردی برای معامله گران بورس و سرمایه گذاران و اگر‌ تجربه قبلی در بورس و معامله گری داشته باشید درک و دریافت بیشتری از مطالب میبرید.
Ramtin Razi
۱۳۹۹/۷/۳
کتابی بسیار مفید برای تصمیم گیری بهترین سرمایه گذاری و کم کردن اشتباهات رایج که در بازار ایران هم کاملا رایجه
AliasgharRosrami
۱۴۰۱/۸/۲۴
هر کس برای سرمایه گذاری باید آموزش ببینه و دیدگاه خوبی داشته باشه این کتاب میتونه کمک خوبی بکنه
ثنا موسوی نیا
۱۴۰۰/۱/۱۲
بهترین کتابی بود ک در زمینه روانشناسی معامله گری خوندم. برای فارکس هم کاربرد داره
مصطفی پورنعمتی
۱۴۰۱/۵/۱
از کتابهای خوب در حوزه مالی است وخیلی خواندنی وجالبه
Sajad Malnjani
۱۳۹۹/۹/۳
کتاب پر از راز هست
sedan med
۱۴۰۰/۱۱/۲۱
واقعا کتابی بود که قبلا زندگیش کردم
Mb Azarfam
۱۴۰۰/۱۱/۲
کتاب سنگینی بود، من با فهمش مشکل داشتم
CafeNet Markazi Abadan
۱۳۹۹/۹/۲۱
👏👏👏👏 خیلی خوب