نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی داستان دو شهر - چارلز دیکنز

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
📚الناز محمدی📚
۱۴۰۱/۵/۲۸
🍁 قبل از هرچیز باید اشاره کنم که این کتاب خلاصه به تنهایی برای من بار مفهومی زیادی نداشت، فقط کتاب و موضوع کلی اون رو بهم شناسوند، و رفتم سراغ فیلمی که از این کتاب ساخته شده بود، و خلاصه‌های کاملتری رو هم که توی اینترنت بود سعی کردم بخونم، تا این شاهکار دیکنز رو تا جایی که میتونم کاملا بفهمم!
داستان دوشهر دومین و آخرین کار تاریخی چارلز هستش که سعی کرده سیاهی و اعدام‌های دوران انقلاب کبیر فرانسه رو به تصویر بکشه! چندتا چیز توی ذهنم بولد شده و خیلی به فکر برده من رو:
1. فرانسه که مخترع گیوتین توی قرن ۱۹ توسط یک پزشک بوده، و بعد از حلق آویز کردن شخص در زمان اعدام، سر رو هم جدا میکرده، شکم رو خالی میکرده و بدن رو به ۴ قسمت تقسیم میکرده، توی سال ۱۹۸۱ اعدام با گیوتین، و توی سال ۲۰۰۷ با درخواست ژاک شیراک ریس جمهورشون، مجازات اعدام رو ممنوع کرد! اما ما هنوز اعدام داریم توی کشورمون!
2. بریتانیا هم نهایتا توی سال ۱۹۸۱ اعدام رو ممنوع کرد.
3. بالاترین آمار اعدام توی جهان به تربیت به چین، ایران، مصر، عراق، و عربستان صعودی اختصاص داره!
4. و نهایتا یاد جمله‌ی آلبرت کامو (فیلسوف و روزنامه نگار فرانسوی) افتادم که گفته؛ تا زمانی که مجازات اعدام در جهان برای همیشه لغو نشه، هیچ صلح پایداری نخواهیم داشت!
چالز خودش از افرادی بود که توی انگلیس توی اون برهه، واقعا به لغو اعدام کمک کرد. اون توی این کتاب کنار مشکلات جنگ، گیوتین و دوری پدر از دختر، یه عشق جاودانه (عشق سیدنی کارتون به لوسی) رو به تصویر کشید که عاشق، جونش رو فدای شوهر معشوق‌اش کرد تا درد معشوق رو التیام ببخشه! بی نظیر بود.
ممنون دوست عزیزم کتابراه… ☘️
Nova Moon
۱۳۹۹/۴/۱۱
کتاب‌های دیکنز همه عالی هستن. واقعا نویسنده بزرگی. من کتاب‌های دیکنز همه رو خوندم... سادگی و روان بودن متن نکته مثبتیه.. همه چیز به اندازه توصیف شده.. اما خلاصه کردن کتاب اصلاً صحیح نیست 😠😠 کتاب‌های نویسنده‌ای مثل دیکنز رو باید کامل خوند. از نظر من مهم تر از داستان متن و شیوه نگارش رمان هستش که ما خواننده‌ها رو با خودش همراه می‌کنه. اگر رمان‌ها رو خلاصه کرد با هفته نامه‌ها فرقی ندارن. این نحوه نگارش و توصیف دقیق و نمایان کردن احساسات هستش که رمان رو جذاب می‌کنه.. لطفاً رمان‌ها رو خلاصه نکنییییدددد... 🙏🙏😠😠
Morteza Nasiri
۱۴۰۱/۹/۳۰
اگر چالز دیکنز بزرگترین رمان نویس و نویسنده دنیا نباشه، لذا جزو ۵ تای اول هستش، اگه واقعا خودت رو شخص کتابخونی میدونی در مورد کتاب داستان دو شهر که یک شاهکار از چارلز دیکنزه توضیح نمیدم که هیچ مورد تکراری مثل فیلمی که قبلاً براتون تعریف کرده باشند نباشه، بخونید و لذت ببرید.
Odette Urasil
۱۳۹۹/۱/۱۰
این کتاب منو یاد بخشی از پیکی بلایندرز میندازه یا بخشی از پیکی بلایندرز منو یاد این کناب میندازه
ریحانه جعفرزاده
۱۳۹۹/۴/۲۸
بسیار عالی من که لوسی و پدرش رو خیلی خیلی دوست داشتم این کتاب واقعا معرکه است
الناز سلیمان غفاری
۱۴۰۲/۱۰/۱
با سپاس از ترجمه خوب جناب دادمهر🩶 مهارت چارلز دیکنز در داستان سرایی بینظیر هست
نجمه پاشای
۱۴۰۰/۶/۵
واقعا متاسفم، خیلی بد خلاصه شده بود.
داستان به این خوبی تبدیل به چی شد
شهاب الدین
۱۳۹۸/۸/۱
فاجعه برای این میکروبوک واژه کوچکی است
عرفان زارع
۱۴۰۲/۴/۵
خوب بود دو نفری که یه جوریایی مکمل هم بودن
مهدی قپانچیان
۱۴۰۱/۹/۱۹
بسیار بد خلاصه شده بود و اصلا قابل فهم نبود
لیلا رضایی
۱۴۰۱/۱/۷
خوب بود هم داستان و هم صدای داستان ممنون
Kosar H
۱۴۰۰/۶/۲
خوب بود و صدای گوینده راوی بسیار دلنشین بود
Shahab Masoumi
۱۳۹۹/۵/۲۱
داستان جالبیه ولی این میکرو بوک خوب نبود
سجاد حسینی
۱۳۹۹/۲/۲۲
بسیار عالی و مختصر و مفید... ممنون از کتابراه
حمید نیکخواه
۱۴۰۰/۶/۸
گنگ بود احساس میکنم حذفیات مهم بوده
مهسا شکوری🎧📚
۱۳۹۸/۵/۲۷
منکه هیچی نفهمیدم