نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سینوهه پزشک مخصوص فرعون - میکا والتاری

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
Pejman Pirmoradi
۱۳۹۸/۶/۳۱
بیست و هفت سال پیش این کتاب رو با ترجمه ذبیح الله منصورى خوندم و چون عاشق تاریخ و باستانشناسى بودم دو بار هم خوندم، اما بعداً به آرزوم رسیدم و دانشجوى باستانشناسى شدم و از اتفاق روى تاریخ مصر کار کردم و متوجه شدم که کتاب سینوهه رمانى تخیلى با تداخلهاى زمانى بى ربط و عارى از هرگونه مستندگرایى بوده..!! خیلى ناراحت شدم و در مورد پاپیروس منتسب به سینوهه که در موزه کپنهاگن دانمارک موجود بود و متن ترجمه اصلى تحقیق کردم و متوجه کلى بودن متن اصلى با توضیحاتى مبنى بر رفتار و شیوه کار این پزشک باستانى شدم و با پیگیرى ترجمه فارسى ثابت شد که آقاى منصورى خود رمانى خلق کرده و با کتاب نیمه تخیلى والتارى تلفیق نموده آش شله قلم کارى تحویل اون نسل تشنه فهم و کم بضاعت از اطلاعات و بدون دسترسى داده و هر چه دل تنگ و اطلاعات لنگ بوده رو چاپ کرده در نتیجه کتاب را نباید بعنوان سند مورد نظر قرار داد بلکه باید بعنوان رمانى که بسیارى مطالب صحیح تاریخى با بسیار مطالب وهمى و اسطوره اى و ادبیات داستانى تلفیق شده مورد مطالعه قرار داد.. حالا که دوباره به عنوان سینوهه با نام مترجمى دیگر برخوردم باز هم اشتیاق شنیدن اون فضاى زیباى نیمه تخیلى جان گرفت و دل به دریا و دانلود براى تجدید خاطره و هرچه بادا باد
Nima Kamali
۱۴۰۲/۱/۹
درود،
سینوهه از محدود رمان‌هایی هست که دید نسبت به زندگی رو جوری از کلیشه بیرون میکشه که دیگه از حدس زدن خسته میشید. اتفاقات تحمیل شده بر روند زندگی سینوهه جوری بر تصمیماتش غالبه که درک می‌کنید زندگی از متغیرهای نامحدود ساخته شده.
من تحصیل کرده رشته ریاضی‌ام پس به زبانی که بلدم توضیح میدم:
در هدف‌گذاری زندگی حرکتی‌ از از نقطه A به نقطه B به نظر میرسه. این در حالیه که آینده‌ای که ما برای خودمون تصور میکنیم با آینده‌ای که برامون رقم می‌خوره خیلی متفاوته به طوری که با دور شدن از نقطه A لزوماً به نقطه B نزدیک نمیشیم!
یعنی تصمیم برای رسیدن به نقطه B شرط لازم و کافی برای واقع شدنش نیست.
مسیر زندگی مارو به سمت نقطه‌ X سوق میده...
X چیه؟ برآیند تاثیرات بی‌نهایت متغیر خارجی -و یا بعضاً داخلی- روی معادله اولیه‌ای که ما برای رسیدن به B در نظر داشتیم.
در این کتاب صوتی خواهید شنید که نقطه X ربط چندانی به نقطه B نداره. لااقل نه به اون شیوه‌ای که سینوهه تصور می‌کرد...
با تشکر از آوانامه، من واقعاً لذت بردم. متن این رمان رو هم خونده بودم ولی این کیفیت از روایت تجربه جدیدی بود.
Masood Heidari
۱۳۹۸/۷/۱۶
این کتاب یکی از بهترین نمونه‌های رمان‌های تاریخی هست که تا حالا خوندم، خواننده خیلی راحت با خوندن این کتاب می‌تونه فرهنگ این دوره‌ی تاریخی رو متوجه بشه، از نظر صحت تاریخی دقیق نیست و خیلی از اتفاقات در واقع زاده‌ی تخیل نویسنده است ولی کلیت وقایع کتاب بر اساس اسناد تاریخی هست. از نظر سبک داستانی و جذابیت اون فکر می‌کنم کتابی هست که می‌تونه هر فردی رو به خودش جذب کنه و شخصا آرزو می‌کردم هیچوقت تموم نشه. پیشنهاد می‌کنم قبل از شروع خواندن کتاب در مورد خدایان مصر باستان چند مقاله بخونید و در مورد شخصیت‌های آمنهوتب دوم و سوم و سلسله هجدهم مصر هم مطالعه مختصری داشته باشید خوبه و کمک می‌کنه جذابیت کتاب براتون دو چندان بشه. در پایان هم باید بگم کار جناب سلطان زاده مثل همیشه بدون نقص بود.
Haniyeh R
۱۴۰۱/۶/۲۲
به تازگی شنیدن این کتاب رو تموم کردم و به نظرم کتاب فوق العاده‌ای بود.
رمانی تاریخی و‌زندگی نامه
برای افرادی که اهل کتاب باشن، به تاریخ علاقه داشته باشن و از کتابای طولانی خوششون بیاد انتخاب مناسبیه.
به نظرم رمان سینوهه همه جوانب زندگی رو خیلی خوب نشون میده. نویسنده سعی نمیکنه در مورد شخصیت سینوهه اغراق کنه.
سینوهه اشتباه میکنه
پزشکه و زندگی میبخشه اما چندین بار بنا به مصلحتش جان هم میگیره.
عاشق میشه
خیانت میکنه و خیانت میبینه.
موفقیت‌هایی به دست میاره
و شکست‌هایی رو هم تجربه میکنه.
همه چیز دقیقا مثل زندگی واقعیه
و به نظرم این تبحر نویسنده رو نشون میده که چطور همه جوانب زندگی رو به خوبی نشون میده،
جوری که شما حس میکنین لحظه به لحظه همراه با سینوهه دارین زندگی می‌کنین.
باهاش سفر میکنین و با زندگی مردم اون زمان آشنا میشین:
این رمان نشون میده هیچکس از خطا و اشتباه مصون نیست و حتی عاقل‌ترین افراد هم ممکنه خودشون رو تو خطر بندازن.
بر اساس این کتاب یه فیلم هم ساخته شده که من اون رو هم دیدم ولی به نظرم بیشتر اقتباسی سرسرانه از کتاب بوده و قسمت‌ها و شخصیت‌های زیادی تو فیلم حذف شده، پس اگر میخواین اصل داستان رو بدونین حتما کتاب رو بخونین یا گوش بدین.
با تشکر از تیم کتابراه به خاطر این اثر زیبا و‌ با ارزش.
فاطمه رحیمی
۱۴۰۱/۸/۲۰
داستان آنقدر جذاب و دارای ماجراست که مخاطب را مشتاقانه تا انتها با خود به پیش می‌برد و فقط بعنوان داستانی که ریشه در واقعیت تاریخی دارد و همه تاریخ نیست پذیرفتنی است چه اینکه هزاران سال پیش نوشتن این جزئیات مثل امروزه امکان پذیر نبوده آن هم در حالی که واقعیت بزرگی چون وقایع زمان حضرت یوسف آنهم با وجود سند قطعی الصدور به فراموشی گراییده باشد و این ابهام بوجود آید که گویا این وقایع همزمان نبوده‌اند از طرفی دعوت به خدا پرستی همواره با ظهور پیامبری همراه بوده است که دعوت خود را مرحله به مرحله وایجاد آمادگی در خلایق به انجام می‌رسانده اگر چه که این دعوت شامل پادشاهان نیز مبشده است اما بهر حال این داستان حاوی نکات عبرت آموزی است که دائما در تاریخ تکرا ر شده است ونوع بشر همواره مقابل آزادی وعدالت مقاومت کرده است وهمواره با ایجاد جنگ‌ها و تحریم‌ها و تمامیت خواهی و جهل و خرافه ودروغ و عدم بلوغ فکری وروحی با این نهادهای فطری وعقلانی بشدت برخورد کرده تا جایی که آن را به ضد خود تبدیل کرده است به نظر میرسد بشر فقط با توسعه عقلانیت ومعنویت ناشی از تعالیم ناب انبیا که بدور از آداب خرافه پرستی و کهنه پرستی اقوام مختلف در طول تاریخ مانده باشد می‌تواند ثمره شیرین ودلچسب آزادی وعدالت را بچشد.
Rahil najafi
۱۴۰۱/۷/۷
از کتابهای تاریخی بسیار لذت میبرم و این کتاب باز هم توانست آبی بر آتش اشتیاق من باشد
اما سوالی که با خواندن این کتاب برایم پیش آمده اینست که این دوران سینوهه نباید با دوران یوسف پیامبر یکی باشد
مگر در زمان فراعنه چند آخناتون و یکتا پرستی ظهور پیدا کرده و از میان رفته
چند هرنهب فرمانده‌ی جنگی فاتح وجود داشته
کدام خیال است و کدام واقعیت
در دوران سینوهه خبری از هفت سال خشکسالی و قحطی نیست به سالی اندک بیان شده
در ان دوران چه سرمستی و چه خوشحالی‌ای و چه گرسنگی و جنگ در هم آمیخته
خیلی دلم میخواهد حقیقت امر را بیابم
اگر از دوستان کسی میداند لطفا در قالب نظر جهت خواندن همگان مرحمت نماید
در کل به تک تک دوستداران توصیه میکنم و از تمامی عوامل نهایت تشکر را مینمایم
کتاب لیدی الیزابت هم به شما عزیزان دوستداران تاریخ توصیهى مینمایم
لیلا ـ
۱۳۹۸/۷/۴
مشکل اصلی بعضی از خواننده‌های این کتاب اینه که سینوهه رو به عنوان یک کتاب تاریخی متصور میشن... واقعیت اینجاست که این کتاب تلفیق فضای خیال انگیز و برخی واقعیات تاریخیه... پس واقعیت محض نیست... اما درباره‌ی خود کتاب همین و بس که از جمله کتابهایی هست که تا طعم شیرین خوندنش رو نچشی حیفه از دنیا بری. همین.
نوید صادقی
۱۴۰۱/۳/۲۹
سلام. کتاب سینوهه یکی از بهترین کتاب‌هایی بوده که خوندم. وقتی کتاب رو میخونی انگار کلا در این دنیا نیستی یا اینکه به خواب رفتی و رویا میبینی، جدا از اینکه غرق کتاب میشی و خودتو اونجا تصور میکنی و همه چیزو لمس میکنی. در زمینه مذهبی و خرافات و علمی و تاریخی و رسومات و عاشقی و.... پر از درس و پنده و میتونی از تجربیات یک ادم موفق که خودشو از صفر با تکیه بر علم ودانش به همه چی رسونده استفاده کنی.
کتاب صوتی هم جذابیت‌های خودشو داره، من ترجیح دادم اینبار صوتی گوش بدم که تازگی داشته باشه چون قبلا خودم کتابو خوندم.
نسخه صوتی که اینجا دانلود کردم عالیه از عوامل سایت و برنامه تشکر میکنم. (تنها یه مورد هستش که کاش فایل دانلود شده رو میشد از پلیر هم پخش کرد و لازم نبود حتما از داخل برنامه اجرا کنی)
mohammad tarlan
۱۳۹۸/۷/۲
کتاب سینوهه بی‌شک بهترین کتاب دنیاست... من کتابای زیادی خوندم اما بار سینوهه یک طرف بار باقی کتاب‌ها یک طرف... از هر دری ب سینوهه نگاه کنید داخلش مطلب پیدا میکنید از برنامه‌های اقتصادی کاپتا گرفته تا جهل و دین ک انگار دنیای امروز ماست... و البته نکته جالب اینکه کاهنان معبد خیلی ب اخوندای ما شباهت دارن 😀
تهمینه ترابی
۱۴۰۱/۷/۲۸
تازه شروع کردم به گوش دادن کتاب صوتی ش. البته حدوداً ۲۰ سال پیش این کتاب رو تو نوجوونی خونده بودم و از اونجا که کلا جهان بینیم رو تغییر داده بود و همیشه تو فکرم بود الان که مدتیِ با کتابراه آشنا شدم و کتاب صوتی گوش میدم یهو یاد کتاب سینوهه افتادم و آرزو کردم که نسخه صوتی ش هم موجود باشه. که بسیارهم عالیه. کتاب جامع، کامل، جذاب و دوست داشتنی که میتونم بگم بهترین کتابی بوده که تو کل زندگیم خوندم و میتونم به کسی معرفی ش کنم. صدای گوینده به نظرم بسیار دلنشین و تاثیر گذار بود هیچ لحظه‌ای نبود که برام کسل کننده یا یکنواخت یا آزار دهنده باشه. ممنون از همه‌ی کسانی که در تهیه‌ی و ارائه‌ی بی نظیرِ این شاهکار ادبی زحمت کشیدن🙏🏻👌🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻
پری سا
۱۴۰۱/۸/۵
موضوع جالب توجه برای من خلاقیت میکا والتاری در، درآمیختن یافته‌های باستان شناسی و اطلاعاتی که ازین یافته‌ها در خصوص وضعیت زندگی مردم اون برهه تاریخی به دست آورده با شخصیت افسانه‌ای سینوهه هست (چون هنوز محققان دلیل تاریخی بر واقعیت وجودی این شخصیت به دست نیاوردن فقط در لوحی کشف شده از دوران باستان که روایتگر یک افسانه قدیمی بوده اسم سینوهه ذکر شده) با این حال نویسنده با چنان ظرافتی داستان رو به شکل بیوگرافی سینوهه روایت می‌کنه و تاریخ و تخیل رو به هم در می‌آمیزه که خواننده حس می‌کنه همزمان با سینوهه در حال زندگی در مصر باستان هست. ممنونم از مجموعه فاخر کتابراه و همینطور گوینده که بسیار حرفه‌ای و زیبا صداپردازی انجام دادند.
R R
۱۴۰۱/۹/۵
کتاب سینوهه از جمله کتابای با ارزشیه که باید حتما خونده بشه از ابتدا گفته میشد که این کتاب روی پاپیروس‌های نوشته شده از زمان فراعنه نوشته شده وبعدها توسط نویسنده برگردان شده در صورتی که اینطور نیست این کتاب در مورد سینوهه پزشکرمحصوص فرعون هستش که از ابتدا تولد توی یه سبد گذاشته میشه و روی رود نیل روان میشه و زن و مرد فقیری اونو به فرزندی قبول میکنن در ادامه سینوهه به کشور‌های مختلفی سفر میکنه و رخداد‌هایی باعث میشه که اون بفهمه واقعا کیه! و طی این سفرها ثروت زیادی رو بدست میاره و پزشک فرعون میشه خوندن کتاب به شدت توصیه میشه گوییندگی کتاب هم خیلی به جذابیت اون کمک کرده فلذا شنیدنش خالی از لطف نیست😍
عارفه اسدی
۱۳۹۹/۱/۲۷
سلام من همین الان این کتاب خیلی خوب و جذاب که کلی حس رو باهاش تجربه میکردی تموم کردم با صدای اقای سلطان زاده ۱۰۰ برابر قطعا لذت بردم و اون موسیقی و زیر صدایی که مخصوصا اوایل کتاب بیشتر بود حتما پیشنهاد میکنمو امروز فهمیدم هفتصد و خورده صفحه بود که برای خودم عجیب بود این کتاب رو با این تعداد صفحات گوش کردم البته که یه جاهایی خیلی توضیح داشت و بود و نبودش در کل کتاب فرقی نمیکردو یه چیزی که از وسطای کتاب بهش دقت کردم این بود که مصداق بارز علم بهتر است یا ثروت که سینوهه هر بار که ثروت خودش رو از دست میداد دوباره باعلمی که داشت حتی بیشتر از قبل دوباره به دست میاورد
رضا میرزائی مطلق
۱۴۰۱/۴/۲۰
من مدت زیادی رو صرف این کردم که خودمو راضی به خوندن این کتاب کنم چون از زبان دیگران خیلی از این کتاب تعاریف‌های خوبی شنیده بودم و کلا به چیزی که همه ازش تعریف کنند با بدبینی نگاه میکنم ولی الان که کتاب رو تموم کردم احساس رضایت میکنم. جدا از اینکه این کتاب بر اساس واقعیت بوده یا ترکیبی از وهم و واقعیت خیلی راحت میشه فهمید که مسائل مهم در همه دوران تاریخی یکسان بوده و هست. علاقه به قدرت و شهرت، ظلم و بی عدالتی، اختلاف طبقاتی، استثمار، سو استفاده از باورهای مذهبی و..... به نظرم این وضع تا آخرین روز حیات آخرین انسان بر کره زمین ادامه پیدا خواهد کرد.
Mehrdad Robatmili
۱۳۹۹/۱۰/۲۵
یکی از زیباترین آثاری که خوندم همین کتابه
با ترجمه آقای منصوری،
بعدها با دیدن فیلم یوسف پیامبر و همنام بودن اسامی افراد فیلم با شخصیت‌های این کتاب بدنبال ارتباطی بین این دو بودم، اما به نتیجه نرسیدم،
با توجه به قدمت بسیار زیاد و معاصر بودن خلق این اثر یا فیلم نمیشه واقعیت رو از بین مطالب این کتاب یا فیلم تشخیص داد، اما هردو خوب و قابل احترامند، بخصوص این کتاب که طوری بیان شده که گویی خود سینوهه هزاران سال پیش به همین شیوایی و زیبایی برامون تعریف میکنه، که این نشان دهنده هنر نویسنده و ترجمه فصیح و روان آقای ذبیح الله منصوری هستش
Melika Mansoorian
۱۳۹۹/۴/۳۰
کتابی بود ک خیلی چیزا داشت از اقتصادو طبابتو مذهبو دین و سیاست گرفته تا عشق و خوشگذرونی و ثروت چیزی ک عمیقا ب من یاد داد این بود ک تاریخ پیوسته تکرار میشه دین (خدا) از عهد عتیق تا الان برا سیاستو قدرت مورد سواستفاده قرار گرفته کاهنو راهبو کشیش و آخوندو ملا همش یکیه بخاطر مقاصد خودشون مردمو ب جون هم میندازن و مردم هم نمیفهمن چ نیرنگی خوردن.. واقعی و غم انگیز بود حماقت انسان از اون زمان تا ب امروز یک چیزه
فریماه پیرهادی
۱۴۰۲/۳/۲۱
کتاب فوق العاده زیبا و جذاب. در کتاب سرنوشت افراد بسیار جالب و در ابتدا غیر قابل پیش بینی رقم خورده است. برده‌ای که از ازل به فرش میرسد، فرعونی که با خشم و نفرت مردم روبه رو می‌شود و جنگجویی که از میان مردم ساده به تخت پادشاهی میرسد.
نیرنگهای دربار، تفکر افرادی که تحت تأثیر دین و رهبران دینی می‌باشند و تحلیل بسیار زیبای تاریخی-سیاسی-دینی مصر و سرزمینهای اطراف در این کتاب به صورت زیبا نگاشته شده‌اند.
واقعا فوق العاده بود و ارزش صرف وقت برای مطالعه را دارد.
بهترین کتاب دنیاااااستتتت با اختلاف
مهسامحمدی
۱۴۰۱/۱۱/۲۵
داستان سینوهه نقل قولی از پزشکی سالخورده مصری هست.
وقایع تاریخی حدود ۳۵۰۰ سال پیش در قالب داستان.
این کتاب صرفا یک قصه هست از نویسنده فنلاندی به نام میکا والتاری که نه باستان شناس بوده و نه حتی یک بار هم به مصر سفر کرده.
اما در ترجمه اون از ذبیح الله منصوری گفته شده بر اساس واقعیت صرفا برای افزایش مخاطب اما اصلا اینطور نیست.
در عین حال با خوندن کتاب سینوهه شما رمانی با سبک زندگینامه و تاریخی میخونید و لذت می‌برید
نسخه صوتی با صدای آقای سلطان زاده به جذابیت کتاب اضافه میکنه.
ممنون از دوست خوبم کتابراه
کیمیا مرادی
۱۴۰۳/۱/۱
یادمه خیلی کوچیک بودم داییم دانشجو بود این کتاب رو میخوند و همون موقع بهم گفت وقتی بزرگ شدی یادت باشه از دستش ندی “سینوهه، پزشک فرعون”. فکر کنم ۱۰-۱۲ سال بعد این حرفشه که تازه تمومش کردم. من توی دوران سختی از زندگیم با صدای دلنشین آقای سلطان زاده این اثر رو گوش کردم و به قدری زیبا و تاثیر گذار بود که کاملا من رو از دنیای اطرافم بیرون میاورد و توی دنیای کتاب غرق میشدم. واقعا دلم میخواد داستان رو فراموش کنم تا بتونم دوباره از اول گوش بدم. خیلی خیلی پیشنهاد میکنم اصلا از دست ندید
Monir Naghikhani
۱۳۹۸/۷/۲۲
باسپاس فراوان البته کتاب را حدود پانزده سال قبل خوانده بودم، ولی به توصیه مرحوم ذبیح الله منصوری که پیشنهاد کرده بود چندسال بعدهم بخوانید آنرا گوش کردم، تشکرفراوان از آقای سلطان زاده محترم، که بسیارزحمت کشیده بودن وعالی اجراکردن وکلی دوباره لذت بردم، البته ازاسم کتاب که مشخص است داستان مربوط به زمان فرعونها ومصراست و وقایعی که اتفاق میافتد، از مومیایی کردن، از خاکسپاری، از میکده‌ها، از فرهنگ آن زمان، بسیار کتاب خوبی است وپیشنهاد میکنم حتما حتما گوش کنید، انهم چندین بار.
Abdullah Emrahi
۱۴۰۰/۱۲/۱۳
تنها نکته منفی کتاب این است که به اشتباه اکتر خوانندگان فکر می‌کنند واقعا شخصی به اسم سینوهه از مصر باستان، کتاب را قلم زده است.
از نکات مثبت کتاب هم می‌توان گفت که روایت بسیار شیرین، جذاب و محصور کننده‌ای دارد و تصویر سازی بسیار دقیقی در ذهن آدم انجام می‌دهد و ثابت می‌کند انسان در همه جای کره خاکی در همه اعصار با یک مجموعه خصایص ثابت بوده که صرفا با تغییر محیط به حالت‌های مختلف در می‌آید.
صدای رسا و گرم گوینده نیز بر جذابیت اثر افزوده است.
کوثر حیدری
۱۳۹۸/۸/۲۴
آرامش سینوهه رو دوس داشتم... از اینکه گرفتار طمع نبود و حرص چیزی رو نمیخورد، خیلی آسوده خاطرش کرده بود.
اواسط مطالعه‌ی این کتاب فهمیدم که ترجمه نیس و یک رمان خیالیه... خیلی عصبانی شدم و میخواستم ادامه ش ندم اما خب... شخصیت و تفکرات جذاب سینوهه وادارم کرد ادامه بدم ب خوندنش و پشیمون نیستم ک خوندمش... من نسخه‌ی پی دی افش رو خوندم و این فایل صوتی رو گوش ندادم
فقط حالا ک تموم کردم کتابو یه حس عجیب دارم ک قابل وصف نیس...
شیما جودزاده
۱۳۹۸/۷/۲۳
کتاب خوبی بود. نثر روانی داشت و قصه گو، خواننده را به دنبال خود میکشید. کتاب‌های تاریخی، خواننده را ترغیب میکنند که به جستجوی اطلاعات برود و به دانش تاریخی خود بیافزاید. در این کتاب، ریشه‌ی خرافات و ظلم و انحطاط انسان در کشوری روایت میشود که جزو کشورهای قدرتمند آن زمان بوده. میتوان از این قصه درسهای اخلاقی بسیاری آموخت و کمی تفکر کرد. با سپاس از اجرای خوب و حرفه‌ای آقای سلطان زاده که لذت شنیدن کتاب را دوچندان میکنند.
حمید شایسته پور
۱۴۰۱/۹/۳
از دوران کودکی که با ترجمه‌های مرحوم ذبیح اله منصوری آشنا شدم با دیدن این کتاب در ویترین کتابفروشی‌ها همواره دوست داشتم روزی این کتاب را بخوانم که هیچگاه فرصتی نیافتم بالاخره کتاب صوتی‌اش رو با صدای بسیار زیبای گوینده آقای سلطان زاده گوش کردم. کتابی بسیار زیبا همان گونه که انتظار داشتم علاوه بر اتوبیوگرافی بسیار جامع حاوی اطلاعات عمیق تاریخی، فرهنگی و جامعه شناسانه و نیز روانشناسانه است. ممنونم از کتابراه و آرمان سلطانزاده عزیز
مارال دادفر
۱۴۰۲/۵/۲۸
رمان تاریخی عالی، قطعا مترجم این اثر را ماندگار کرده، به عبارتی مترجم داستان خود را روایت کرده و به اصل داستان پر و بال داده که آن هم بسیار تاثیر گذار است. من این کتاب رو قبلا مطالعه کرده بودم و بعد از سالها دوباره گوش دادم. به نظرم این رمان با اینکه فقط بخش کمی از آن بر اساس پاپیروس‌های به جا مانده از مصر باستان است ولی در اصل شرح حال تمام ایام است و زندگی واقعی را روایت میکند. (به طور کل اثری خوب و ماندگار)
Ali Akbari
۱۴۰۱/۵/۲۴
بعنوان کتابی که از یه پزشک و دربار فرعون هست این کتاب رو انتخاب نکنید بلکه یه کتاب تاریخ و باستان شناسی انتخابش کنید، کسی که سفرهای مختلف رفته و مسائل مختلف دیده اصلا چیزی از پزشکی و اخلاق پزشکی توش نیست، اوایلش یه جوان رذل و خنگ و احمق و بعدش هم تبدیل میشه به یه مرد خوش شانس و همچنان بی دست و پا, و البته نمیدونم چرا چنین کتابی مجاز هست، تقریبا نصف کتاب صحبت از هوسرانی و حرفای خاک بر سری و اصلا ربطی به پزشکی و دربار و... نداره
مانا
۱۴۰۱/۱۰/۱۹
این کتاب هم فوق العاده بود بخصوص روایت با صدای راوی که بسیار مسلط و زیبا بیان کردند داستان هم شاید همه‌اش واقعی نبود اما جذب کننده و اشنا کننده با فرهنگ و رفتار مردم مصر و کشورهای همسایه بود البته با توجه به کتابهایی که من در رابطه با فرهنگ مردم مصر از قبل خوانده‌ام بسیار به حقیقت نزدیک بود و حتی بصورت ریز ریز ماجرا را توضیح داده بوند بطوری که انسان خودش در ان زمان و ان مکان احساس میکرد. ممنون
شقایق حسینی
۱۴۰۲/۱۱/۲۲
کمتر پیش میاد که کتابى انقدر طولانى باشه ولى در هر خط کتاب هیجان وجود داشته باشه و خواننده خسته نشه
من که از گوش دادن به این کتاب آن هم با صداى استاد سلطان زاده چنان لذت بردم که اصلا دوست نداشتم کتاب را به انتها برسانم. تنها میخواستم این نکته را ذکر کنم که‌ای کاش نویسنده در انتها توضیح میداد که سینوهه چگونه و در سال چندم تبعید از دنیا رفت. ولى در کل عااالى بود
elen sh
۱۴۰۲/۱/۱۵
کتاب سینوهه تمام شدنی نیست....
این کتاب راجع به داستانهای تاریخ مصرهست وبسیارمسائل و موضوعات اموزنده دارد که گاها جالب هم میشود، ولی خیلی طولانی هست و از حوصله من خارج، ضمن اینکه خیلی به جزئیات پرداخته شده، خسته شدم از بس گوش کردم و بازهم فصل پشت فصل....
دیگه فکر نمیکنم گوش کنم اخرهای کتاب رو،
اگر طولانی بودنش رو فاکتور بگیریم کتاب جالب و پر ماجراییه پیشنهادش میکنم👍
عسل
۱۴۰۲/۱/۷
یکی از بهترین آثار مربوط به مصر باستانه که، از زبان خود سینوهه پزشک نابغه مصری روایت می‌شود. او داستان‌ها و وقایع زیادی رو شرح داده، از مردم فقیر جامعه گرفته تا فرعونیان و ثروتمندان، تمامی آداب و سنن و رفتارهای آن دوره، جنگ میان خدایان، و مردمی که به شدن از این‌جنگ‌ها آسیب می‌بینند... ممکن است فردی که به شدت ثروتمند است در آنی فقیر شود و همه چیزش را از دست بدهد
علی محمدی
۱۴۰۱/۱۲/۱۴
هیچ، وقت تا به این کتاب دسترسی دارید مخصوصا کتاب صوتی... فیلم سینوهه رو نگاه نکنید این کتاب طوری شما رو به اعماق داستان و مصر باستان میبرد که احساس لذت بردن از شیندن ان میکنید این کتاب کامل‌ترین احساس‌های شنیدنی این داستان رو بهتون اراعه میده با خواندن این کتاب میفهمید که انسان بودن است که مهمه نه دین یا روش‌هایی که در زندگی خود را مجاب به عمل کردن به ان روشهامیکنیم
مهدی محمدی
۱۴۰۱/۸/۲۰
به توصیف من این کتاب سلیقه‌ای هست و نمیشه گفت همه از خواندنش راضی خواهند بود اما برداشت‌های که من از این کتاب کردم زندگی انسان همواره یک شکل است ممکن است انسان عصر حاضر فکر کند که خیلی از انسان‌های پیشین متمدن تر و پیشرفته تر هست اما انسان هرگز تغییر نمیکند شاید بتواند پیشرفت کند اما همان انسانی است که سه هزار سال پیش میزیسته ینی همان خصوصیاتش حفظ شده است. ممنون از توجهتون.
Taymaz Bahadori
۱۴۰۰/۳/۲۵
سینوهه قطعا یک رمان زیباست ولی به همون میزان قطعا یک اثر تاریخی نیست. اینکه ترجمه کتاب چقدر مطابق با اثر اصلی هست رو اطلاعی ندارم ولی کتاب متن روان و خوبی داره و گویندگان خوبی اون رو گویندگی کردن.
اگر به عنوان رمان بهش نگاه کنید قطعا ازش لذت خواهید برد هر چند در جاهایی از حماقت‌های پشت سر هم سینوهه کفری خواهید شد و یا بعضی نقاط غیر واقعی ب نظر میان ولی باز لذت بخش خواهد بود
S Yaqoubi
۱۳۹۹/۱۲/۳
کتاب عالی، داستان عالی، راوی عالی، جزء اون کتابهایی هستش که حتما باید قبل از مرگ بخونید.
هرکسی ازم اسم کتابی رو بپرسه حتما اینو معرفی خواهم کرد. در طول داستان هم ناراحت میشی، هم خوشحال میشی و هم کلی درس زندگی یاد میگیری و خیلی از حقایق ادیان برات روشن میشه. راوی هم که فوق العاده بود، با تن صداش هیجان ایجاد میکرد و همه شخصیتهارو میتونستی تشخیص بدی
Sina Ghorrati
۱۳۹۹/۶/۱
بسیار زیبا و رویایی، سپاس فراوان، فقط یک سوال، آیا این کتاب صوتی کامل هست؟ یعنی کل کتاب سینوهه رو شامل میشه یا گزیدست؟ و آیا این ترجمه از ترجمه ذبیح‌الله منصوری بهتر یا کاملتره یا خیر، چون من کتابهای مینوتوس و خداوند الموت جناب والتری رو مطالعه کردم بارها و این کتاب رو با ترجمه ایشون نخوانده‌ام و نمیدانم، ممنون میشم اگر پاسخ گو باشید،
مینا قیطانی
۱۳۹۸/۷/۲۰
کتاب بسیار خوبی هست و صدای اقای سلطان زاده و گویندگیشون عالیه
فقط این نکته که این کتاب تاریخی واقعی نیست بلکه روایتی ست و بخشیش زائیده تصور و ذوق نویسنده ست
ولی از نظر تاریخی اطلاعات بسیار خوبی در اختیار میذاره
ارزش حداقل یک بار خوندن رو داره و گوش کردنش توصیه میشه
May Mayday
۱۴۰۰/۸/۸
خود کتاب که رمانیست تاریخی و همه به نظرم جز اولین کتابهاییست که خوانده‌اند ولذت برده‌اند ولی کتاب صوتی در این کتاب به نظرم معنی پیدا می‌کند البته برای رمانها و نمایشنامه‌ها، برای کتاب‌های دیگر مثل روانشناسی و فلسفه نوع روایت خود را دارد ولی رمان خوانی، خود یک مهارت است و یک سرگرمی بسیار جذاب برای مردم دوران خیلی قدیم بوده است
امیر ایرانگرد
۱۳۹۹/۲/۱۸
سینوهه رو با ترجمه ذبیح الله منصوری خوانده بودم. شاید سی سال پیش. ولی واقعا این کتاب صوتی با صدای جناب ارمان سلطان زاده شگفت انگیزه. انقدر عالی و حرفه‌ای و مسلط این کتاب رو خوانش کردند که کیف کردم. امیدوارم کتاب‌های بیشتری رو با صدای ایشون بشنوم. سینوهه کتاب بسیار زیباییست. و این کتاب صوتی رو به همه دوستان پیشنهاد میکنم.
Hosein Hatamzadeh
۱۳۹۸/۷/۶
کتاب صوتی خوبی هست
مترجم کاملا مسلط و صدای راوی بسیار زیبا. و تغییر تن صدا و وارد کردن هیجان و ََََََََ،،، ، بسیار حرفه‌ای هست که کاملا خواننده را در عمق ماجرا نگه میدارد
عماد ایاز
۱۴۰۲/۳/۲۵
بسیار لذت بردم از گوش دادن به این روایت جذاب و ناب، پر از رمز و راز و درس‌های بیشمار زندگی. از عشق و هوس، از وفاداری و خیانت، از مقدسات و پلیدی از جهل بیشمار نوع بشر، از تشابه تمام ثروتمندان و فقرا (در تمام ادوار تاریخ) و یک درس خیلی مهم که علم بالاتر است از ثروت و دهها و یا صدها درس‌های دیگر
حمیدرضا پیرمرادیان
۱۴۰۱/۱۰/۲۵
سلام
این از جمله کتابهای مستند و تاریخی است که نگاه ما را به مصر باستان و تاریخ آن و طرز فکر مردم آن زمانه و فرق یک تحصیل کرده با افراد علمی آن زمان را خیلی خوب بیان میکند
و از نقطه نظر نگاه به جهان پس از مرگ از دیدگاه مصریان باستان، نکات جالبی را ذکر میکند و چون به شیوه داستانی هست، دلتان نمی‌آید از آن بگذرید.
امیرارسلان صفاتاج
۱۳۹۹/۱/۱۹
به غیر از نگارش استادانه کتاب، راوی کتاب نیز با مهارت تمام آن را روایت کرده و به حق صدایی دل نشین داشت و اما کتاب به فکر و اندیشه شما اجین می‌شود و دلیل آن هم تشابهات زیاد متن با روزگار فعلی ما ایرانیهاست... اینکه شاید ما هم شایسته بزرگی بودیم ولی به حق یا ناحق این چنین تنهاییم و به نظر نفرین شده ایم.
کاربر n
۱۳۹۸/۶/۳۱
سلام من نسخه کاغذی کتاب رو خوندم. پر بود از رذالت‌های اخلاقی. حرص و طمع، شهوت، شرک و.. فقط جلوه‌ای از ریشه‌های بدبختی یک جامعه رو نشون داده. در سرتاسر رمان دنیایی پر از رذالتهای اخلاقی میبینید که دست آخر به نابودی کشیده میشه آدمها بخاطر منافع خودشون همه چیز رو زیر پا میذارن. برای من جالب نبود چون به فهم و دانش من چیزی اضافه نشد. درضمن این کتاب پایه تاریخی نداره و تخیلیه
محمد انتظاری
۱۴۰۱/۳/۲۱
خیلی کتاب باحال و قشنگی بود و صدا و بیان راوی خیلی خوب و حرفه‌ای بود که جذابیت کتاب رو دوچندان کرده بود
من قبلا فکر میکردم که کتاب یه واقعیت تاریخی باشه ولی بعدا که یکم تحقیق کردم و کتاب رو شنیدم فهمیدم که بیشتر جنبه داستان و رمان داره که البته ممکنه پایه‌ای از حقیقت هم داشته باشه
ندا مهربان پور
۱۴۰۰/۶/۱۶
کتاب بسیار جالبی بود برای من، صدای گوینده بسیار دلنشین هست و خیلی خوب احساس رو انتقال میده همچنین اهنگهای زمینه خیلی عالی انتخاب شدن کاملا وارد فضای داستان شدم، همین که زندگینامه هست و یه دیدی به من داد راجب اون زمان برای من کافی بود وکلی درس زندگی نهفته هست داخلش، واقعا لذت بردم.
میثم امیدیان
۱۳۹۹/۸/۱۹
دقیقا
ضمن اینکه داخل کتاب هم چند تا سوتی کاملا مشهوده که اول داستان چیزی میگه و بعدش در مورد همون فرد، مطلب دیگه‌ای رو عنوان می‌کنه
مثل هورم هب که اصلا سینوهه اونو نمی‌شناخت و بعدازمرگ ناپدری و نامادری با اون آشنا میشه، اما اواخر داستان عنوان میشه که سینوهه پدر و مادر اونو می‌شناخته
میترا برتون
۱۳۹۹/۳/۱۱
من بیست چند سال پیش این کتاب را در دو نسخه پانصد صفحه ایی خواندم. گوش دادن مجدد به این کتاب حس و حال دیگری در من پدید آورد و خاطرات دوران نوجوانی را زنده کرد. کتاب بسیار آموزنده ایی بوده، صدا و لحن راوی کاملا گیرا و حرفه ایی است. گوش دادن به این کتاب رو به همه دوستانم توصیه میکنم.
Naz Pasha
۱۳۹۹/۲/۳۱
خیلی وقت بود که میخواستم این کتاب رو مطالعه کنم ولی متاسفانه وقت مطالعه ش رو پیدا نمیکردم تا اینکه اینجا نسخه‌ی صوتیشو پیدا کردم واقعا فوق العاده زیبا بیان شده کتاب. هم لحن بیان و هم صدای فرد گوینده فوق العاده زیبا بود و به طرزی بیان شده انگار که واقعا انسان رو به دوران مصر باستان میبره.
Heshmat varadi
۱۳۹۸/۹/۲۵
سالها پیش کتاب را خوانده بودم ولی شنیدن نسخه صوتی آن بسیار لذت بخش بود و میل به ادامه داستان را افزایش میداد
نمیدونم از نظر تاریخی چقدر قابل اعتماده ولی به عنوان رمان جالبه و شنیدن این نسخه صوتی را پیشنهاد میکنم
شخصیت سینوهه را از بسیاری جهات قابل ستایش دیدم
امیرحسین شیبانی
۱۳۹۸/۷/۱
چقدر صبر کردم بیاد این کتاب، انتشارات آوانامه خیلی زودتر آثار آقای سلطان زاده توی اپلیکیشن میزاره ولی واقعا کیفیت اپ کتابراه نداره واسه همین شاید حدودا ۲ هفته منتظر بودم که بیاد و الان خریدمش
1 2 3 4 5 6 >>