نقد، بررسی و نظرات کتاب کاش وقتی بیست ساله بودم می‌دانستم - تینا سیلیگ

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
مصطفى ناصرى
۱۳۹۸/۸/۲۶
در هر مشکلى فرصت وجود داره... این کتاب بهتون مى اموزه چطور از لیمو (مشکل) لیموناد (فرصت) بسازید وچجورى خلاقیتتون رو پرورش بدید. این کتاب دیدتون رو به خیلى از اتفاقات زندگى عوض مى کنه ویک منبع خالصى از انرژى مثبته. خوندنشو رو ١٠٠٪؜ توصیه مى کنم مخصوصا براى دانشجوها واونایى که در اول راه زندگى هستن. به علاوه ترجمه این کتاب بى نظیر وبسیار روونه. خیلى باهاش حال کردم!
zoha Hashemi
۱۳۹۹/۱۲/۱۹
نکته این هست که عنوان کتاب خیلی میتونه ترغیب کننده باشه واسه خوندنش. اما یه چیزی بگم،
من اینو همون ۲۰ سالگیم خوندم الان البته ۲۴ سالم هست. یکم مثال‌هایی که میزنه با مدل فرهنگ ما شاید جور در نیاد. و دیگه این که احتمالا با نخوندنش چیز زیادی رو شاید از دست ندین ولی اگه ۲۰ سالتونه بخونیدش. توصیه من اینه که خیلی خیلی قدر عمر و انرژی جوونی رو بدونین حتی زماتی که برای خوندن یه سری کتابا صرف میکنین. اینم میخواد بگه که فرصت‌ها رو ببینین و نه مشکلاتو. جنبه‌ی کار آفرینی داره یه جورایی و ازین جور حرفا. اما کتابای فوق العاده دیگه‌ای هم هست بهتر از این
مث اثر مرکب
مث هنر خوب زیستن
هنر شفاف اندیشیدن
خودشناسی آلن دو باتن
شغل مورد علاقه باز از الن دو باتن و....
Ehsan Ahady123
۱۴۰۲/۴/۲
اول از همه باید تشکری کنم از نویسنده کتاب بابت تک تک زحماتی که بابت نگارش این کتاب متحمل شده بعد هم از مترجم این اثر که شانس مطالعه آن را به همگان اعطا نموده. بعد از مطالعه کامل این کتاب فقط میتونم بگم یکی از بهترین کتابهایی بود که مطالعه کردم و اولین کتابی هم بود که از آن نکته برداری کرده و الان هم خلاصه‌ای از آن را در اختیار دارم. مطالعه، نکته برداری و از همه مهم تر عمل به مطالب این کتاب را به همه افراد در آستانه ۲۰ سالگی و همین طور افراد سنین بالاتر و پایین تر به شدت توصیه میکنم. یکی از مطالب جالبی که از این کتاب به چشم آمد سپردن تکالیف انجام دادنی به دانش آموزان توسط معلم با امکانات محدود بود که بر خلاف مدارس که فقط آموختن علم را به بیان محدود میکنند و فقط ذهن افراد را با مطالبی زائد پر میکنند. این جمله کتاب که میگه: (داشتن شکستی افتضاح بهتر از موفقیتی میان حال است) معتقدم افرادی که تجربه شکست‌های بیشتری را در زندگی دارند معمولا همان افرادی هستند که بیشترین تلاش‌ها را هم برای رسیدن به اهداف خود کرده‌اند نسبت به افرادی که کمتر جرئت میکنند منطقه امن خود را ترک کنند. توی کتاب به این فرهنگ غلطی که بین مردم جا افتاده هم اشاره جالبی شده که افراد به جای تلاش برای دست یافتن به موفقیت برعکس همه تلاش خود را معطوف شکست دادن سایرین میکند. به جرئت میتونم بگم بهترین نکته‌ای که از مطالب این کتاب عایدم شد جمله: (اگر جلو بروید و خیلی چیزها را امتحان کنید، به احتمال زیاد در مقایسه با کسی که منتظر است خبرش کنند، موفقیتِ بیش تری کسب می‌کنید) بود و همین طور نکات بسیار زیادی که ذکر تمامی آنها امکان پذیر نیست و مطالعه کامل کتاب را به علاقه مندان توصیه میکنم.
Masoomeh Hoosene
۱۳۹۹/۱۰/۲۱
سلام، به نظر من یک همچین کارگاه‌های آموزشی کسب و کار برای جامعه‌ی کنونی و مخصوصا دانشجویان لازم و ضروریه،
توی این کتاب به طور واضح به آدم راه نه تنها راه حل مشکلات بلکه راه تبدیل اونها به فرصت‌ها رو هم نشون میده، و از طرفی این مشکلاتی که ازش بحث میشه فقط مشکلات مالی نیستند، همون‌طور که خود نویسنده هم میگه که این راه حل‌ها برای تمامی مشکلات هستند و راه حل‌های اون رو میتونید به هر مشکلی تعمیم داد.
من از خوندن این کتاب شگفت زده شدم و به نظرم کتاب خیلی عالی هستش که به نظرم وقتتون رو تلف نمیکنه و بالاخره یه جایی به دردتون میخوره.
فرزانه سلیمی
۱۳۹۹/۹/۱۸
واقعا خوشحالم که این کتاب رو خوندم... در هر لحظه از زندگی فرصت‌های زیادی در میزنند ولی ما اونا رو نمیبینیم... یا اگرم ببینیم از اونا استفاده نمیکنیم... برای رسیدن به اهداف، باید سعی کنیم که حداقل ۱۰۰ درصد اراده رو صرف اون کار کنیم!!! یعنی یا کاری را قبول نکنیم ویا اگر قبول میکنیم با حداکثر تلاش و اراده باشه.. ‌.
((هیچ فرصتی را برای افسانه‌ای شدن از دست ندهید...))
((زندگی صحنه تمرین نمایش نیست؛ فرصت دیگری به شما داده نمیشود... در هر کاری از تمام توان خود استفاده کنید...))
بهرام کاظمی
۱۳۹۸/۹/۱۸
کتاب جالبی هست با داستانها و موضوعات چالش برانگیز که شاید به نوعی بتونیم در اطراف خودمون هم ببینیم و تبدیل به فرصت بشه برامون و اینکه بحث شکست که برای ما هضم‌اش خیلی سخت هست اینجا صحبت زیاد شده وباید شکست رو همیشه در کارهامون (البته در گوشه ذهنمون در نظر داشته باشیم) در کل کتاب متفاوتی است که به خواننده یاد میده که از مشکلات یک فرصت بسازه و زاویه دید متفاوتی رو به خواننده هدیه میده
حانیه اسکویی
۱۴۰۲/۵/۱۶
اولین چیزی که شما رو جذب خوندن این کتاب میکنه اسمشه. و در ادامه داستان‌های جالب این کتابه که شما رو ترغیب میکنه تا خوندن رو ادامه بدین. ولی ممکنه یه جاهایی به مثال‌هایی بر بخورید که با فرهنگ کشورمون در تناقض باشن ولی درکل خوندن این کتاب حتما مسیر جالبی رو براتون روشن خواهد کرد و در آخر بگم اگر حتی ۲۰ سالتون نباشه هم این کتاب رو بخونید البته اگر مصمم هستید برای پیشرفت و ساختن زندگی ایده آلتون. و کاش همه خیلی چیزا رو توی ۲۰ سالگی بدونیم.
علیرضا مهرعلی
۱۳۹۸/۱۲/۵
این کتاب خوش انرژی‌ترین و انگیزشی‌ترین کتابی است که خوانده‌ام و در بخشی از کتاب تینا سیلیگ میگه گاهی شانس در ان سوی خیابان ایستاده و منتظر شماست نترسید و از ان استفاده کنید کسانی که ریسک میکنند موفق ترند من هم به این دلیل در زندگیم ریسک کردم و با وجود این که دانشجوی ترم اول بودن کاری گیرم اومد که بعضی بعد از فارغ التحصیلی گیرشون نمیاد این کتابو بخونید و بهش عمل کنید
نارین نصرتی
۱۴۰۰/۱۲/۲۲
همونطور که از اسم کتاب معلومه این کتاب رو هر ادم جوون و نوجوونی باید بخونه. این کتاب همون یاد میده که چطور از دل مشکلات، نکته‌های مثبت و راه حل‌ها رو بیرون بیاریم و نه تنها اونهارو از بین ببریم، بلکه با استفاده ازش، فرصت‌های متنوع برای یادگیری و کسب تجربه استفاده کنیم. بهمون یاد میده که با دید باز و ذهنی خلاق به مسائل زندگی نگاه کنیم و تموم چیزهایی که یک ادم ۲۰ ساله احتیاج داره که بدونه. حتما بخونید❤
سارا حقیقت
۱۳۹۸/۸/۱۷
کتاب فوق العاده‌ای است که شما رو وادار می‌کند از طرفی دیگر به مسائل نگاه کنید و وحشتناک‌ترین ایده‌ها تون رو به بهترین فرصت تبدیل کنید.
سید علی اسماعیلی
۱۴۰۰/۱۲/۱۵
بعد از مطالعه این کتاب دنبال دوره‌های مشابه یا نزدیک به این توی ایران گشتم که چیزی دستگیرم نشد و فکر میکنم اگثر کسایی که این کتاب رو مطالعه کردن این خلا رو در کشور ما حس کردن. مثال‌های کتاب شاید تو کشورما خیلی عملی و قابل اجرا به نظر نیاد اما خوندن این کتاب مخصوصا اگر در همین سن و سال هستین براتون مفیده.
elnaz akbarian
۱۳۹۹/۱/۲۱
کتاب خیلی خوبی بود.. کلی دید من رو نسبت به داشتن خلاقیت در رویارویی با مشکلات و مسائل و پیدا کردن راه حل‌ها تغییر و بهبود داد. واقعا باید یاد بگیریم که به دنیا با دید تازه‌ای نگاه کنیم. تجربه کنیم، شکست بخوریم، یاد بگیریم، دوباره تلاش کنیم و خودمون و توانایی هامون رو بیشتر بشناسیم.
بشیر م
۱۳۹۸/۱۰/۹
بسیار جالب و تاثیر گذار بود. جمع تمام آنچه خودم بهش رسیده بودم به همراه ده‌ها ایده عالی. مدرس درس کارآفرینی ایده‌های عالی برای کلاس داری در کتاب پیدا میکنه. به کارآفرینان نیز آموزش میده که ایده‌های بزرگ و پیچیده برای تولید خدمت و ثروت لازم نیست. من که خیلی نکته یاد گرفتم.
Amir Mohammad
۱۳۹۹/۲/۲۶
توی این کتاب نکات زیادی گفته که من به دوتا که خیلی خوشم اومد اشاره میکنم:1_ببین رفیق زندگیت به خودت بستگی داره که چجوری ببینی این ماهستیم که میتونیم شرایط اطرافمون رو به نفع خودمون کنترل کنیم 2_دور و بر ما فرصت هایه زیادی هست ولی کو چشم بینا پس دیدت رو عوض کن و مشکلات رو فرصت ببین
bahar slt
۱۳۹۸/۸/۳۰
خیلی کتاب مفیدیه.. برای افرادی مثل من ک تو این دوره سنی هستن انگیزه بالایی ایجاد میکنه.. کلا کتابای انگیزشی باعث میشن ک ادما از‌ی سردرگمی بیرون بیان و‌ی مشکلی از زندگیشون حل شه
.
۱۴۰۲/۱۱/۱۵
کتاب خیلی خوبی هست بیشتر مطالب و روش‌هایی که میگه به درد افرادی میخوره که می‌خواهند کار آفرین بشوند و صرفا بیشتر مطالب برای همه افراد کار کارآمد نیست اما تمرین‌های فصل اول تا سوم برای نوجوان‌ها لازم هست چون باعث میشه راه خودشون را بهتر پیدا کنند و کمتر نگران آینده باشند
محمد حقیقی
۱۴۰۰/۶/۲۸
توی ژانر خودش کتاب بدی نیست ولی خب با خیلی از نظرات نویسنده هم موافق نبودم
بنظرم ما فقط یه بار میتونیم زندگی کنیم و اینکه تمومش رو بذارین روی درس و کار و... نمیتونه زیاد درست باشه
ما باید جوونی هم بکنیم
بجای این کتاب
هنر شفاف اندیشیدن رو پیشنهاد میکنم
بهمن اسحقی
۱۴۰۰/۲/۲۷
کتاب خوبی هست و مثال‌های زیادی زده شده تا با دید جدید و بدون سقفی به دنیا نگاه کرد. قبل و بعد از بیان هر داستانی هم خود نویسنده چکیده هدف از بیان اون داستان رو بیان کرده تا مفاهیم جا بیفته. از هر فرصتی برای افسانه‌ای شدن بایستی استفاده کرد. خوندن این کتاب رو به شدت توصیه میکنم.
الهه بهروزی
۱۴۰۱/۳/۱۶
عنوان این کتاب خیلی منطبق با مطالبش نیست و به نظرم محدوده. مطالب و ایده‌های جالبی تو این کتاب مطرح شده که به درد ادم بیست ساله تا کسی که تدریس‌ام بی‌ای میکنه میخوره. البته بخشی از مطالبش رو هم تو خیلی کتابای دیگه میشه پیدا کرد و یجورایی تکرارین.
امیرحسین رازجو
۱۳۹۹/۱۰/۲۶
کتاب خوبیه و باعث میشه به مسائل و مشکلات کاملا متفاوت نگاه کنید و در واقع هر مشکل رو به یه چالش تبدیل میکنه!
یکی از قسمتای جالب کتاب این بود که حتی بد‌ترین پیشنهادات و ایده‌ها می‌تونه به بهترین ایده‌ها تبدیل بشه اگه یه مقدار نگاهتو عوض کنی....
Rend taMar
۱۳۹۹/۶/۱۱
انگار این خارجی‌ها عادت دارن از خودشون زیاد به به و چه چه کنن.
قربون هموطنای بیگانه پرست خودم برم ک هر چی پر فروش اونور آبی هست پس حتما خوبه
کتاب بنظر من دوزار نمی‌ارزه. گول به به و چهچه نظرات کاربران و خوردم حیف پول و وقتی ک واسش حروم کردم
على یدالهى
۱۳۹۹/۴/۱۸
تینا سیلینگ رو اولین بار از یکى از سخنرانى هاش تو یوتیوب (فک کنم تد بود) شناختم و همونجا فهمیدم که شخصیتیه که واقعا میشه براى خوندن آثارش وقت گذاشت، کتاب بسیار خوبیه اما حتما توصیه میکنم سخنرانى هاش رو هم گوش بدید اگه زبانتون خوبه.
Zeinab Mosavi
۱۳۹۹/۳/۱۰
مشکل سیستم اموزشی رو عمیقا نشون میده که خلاقیت ونوآوری بچه‌ها اولین چیز باید باشه که نیست و اینو با همه‌ی وجودت اخر کتاب میفهمی که از هر چیزی میشه پول دراورد فقط باید انقدر همه چیز رو سخت نگیری و به پول دراوردن به چشم یه بازی نگاه کنی
Reza Mohamdi
۱۳۹۸/۹/۳۰
کتابه خوبیه.. یاد میده واسه کسب درامد، راه‌های کوچیک و پیش پا افتاده‌ای هست که می‌تونه نتایج خیلی بزرگی داشته باشه و کلا هیچ محدویتی نباید جلوی موفقیت رو بگیره بلکه باید به عنوان نقطه قوت ازش استفاده کنیم.
Mohammad Hossain Rahmani
۱۴۰۱/۴/۲
این کتاب همان کتابیست که آرزو داشتم پدر و مادرم خوانده بود و آنچه از این آموخته بودند در هشت سال اول زندگی‌ام و یا حداقل قبل از دانشگاه به من آموخته بودند و یا این کتاب را به من می‌دادن تا بخوانم.
نقد: بعضی نقاط اشتباه تایپی دارد.
Davood Rf
۱۳۹۹/۴/۱۴
به نظرم کتاب خوبیه یه سری مسائل رو برات تعریف میکنه که از یه نگاه دیگه ببینی و خیلی این روش بدرد میخوره کتابی تو این قالب موضوعی نخونده بودم فکرم نکنم زیاد باشه
جذابیتش اذیت میکنه یعنی خیلی لقمه رو کش میده ولی درنهایت خوبه
محمدرضا قلی زاده
۱۳۹۸/۸/۲۰
کتاب عالییه و کمک میکنه مسائل رو با روش‌های جدید بررسی کنی و متوجه میشی برداشتن محدودیت‌ها خیلی ساده تر از چیزیه که فکر میکنی
Narjes Orouji
۱۳۹۸/۸/۱۷
خیلی مفیده و باعث میشه شما به هر موضوعی از یک زاویه‌ی دیگه‌ای نگاه کنی👌
Haniyeh R
۱۴۰۱/۳/۱۶
این کتاب رو قبل از 20 سالگی تموم کردم و حقیقتا خواندنش رو به همه جوان‌ها و نوجوان‌ها توصیه میکنم.
این کتاب به خوبی راه‌های افزایش خلاقیت و رو به رو شدن با مشکلات رو به شما یاد میده. مهارتی که بلد بودنش برای همه واجبه.
Firouzeh valijani
۱۴۰۰/۵/۳۱
کتاب بسیار عالی است که خوشبختانه من در بیست سالگی خواندمش.
کتابی است که میگوید باید از دل هر مشکل ایده ساخت و ذهنیت کار آفرینی را برای ما توضیح میدهد.
حتما بخونید و به منم امتیاز بدید عزیزان💗
الهه حایری
۱۳۹۸/۹/۲۶
کتاب خوبی هست و باعث شد من در کار و حرفه‌ام با اعتماد به نفس بیشتری بتونم فعالیت کنم و برای حل مشکلاتم دنبال راه حل‌های خلاقانه باشم.
فاطمه شرفی
۱۳۹۸/۹/۴
واقعا کتاب خوبی بود به نظر من هرکسی حداقل ١ بار باید این کتاب رو بخونه مخصوصا دخترها که نسبت به پسر‌ها اعتماد به نفس کمتری دارند و بدونند که همه چیز شدنی است. ممنون کتابراه❤️
فرهاد تایگر
۱۴۰۳/۱/۵
واقعا خوندن این کتاب رو به همه‌ی افردا که در دهه دوم یا سوم زندگیشون هست توصیه میکنم نگاه زیبایی به مسائلی که مهم هست ولی شاید بی اهمیت جلوه داده شده باشن ارائه میده و متن بسیار شیوا و روانی داره
Mmmdali Nqvi
۱۳۹۹/۴/۲۱
کتاب خوبی بود برای رد شدن از چاچوب‌های ذهنی و به کارگیری خلاقیت برای انجام بهتر و راحت تر کارهای روزمره یا مشکلات شغلی شروع یک کار جدید مفید هستش پیشنهاد میکنم براش وقت بزارین
Sarah Kanan
۱۳۹۹/۲/۱۳
این کتاب باعث میشه توی هر سنی که هستید تصمیم بگیرید سبک و سیاق زندگیتونو به شکل زیبایی تغییر بدید و با این تغییر یه ادم موفق از خودتون بسازید... این کتاب رو ابدا از دست ندید.
alireza ebrahimi
۱۳۹۸/۱۲/۱۲
"همیشه به اندازه‌ی یک تصمیم از زندگی‌ای کاملا متفاوت جدا هستید" (جمله کتاب)
کتاب فوق‌العاده‌ای ای کاش محتوی کتاب تو مدارس یا دانشگاه‌ها گفته بشه
Masoumeh F
۱۳۹۸/۱۰/۲۲
خیلی عالیه، چاپیش رو دارم، افکار جدیدی رو مطرح می‌کنه که تا حالا شاید به ذهنتون نرسیده باشه. مثلا در زمینه کسب درآمد، زندگی و غیره
مینا امینی
۱۳۹۸/۸/۳۰
کتاب خیلی خوبیه، خیلی زودتر باید میخوندم، مطالب تکراری مثل بقیه نداره، کلی راهکار داره برای کسی و کار
ایمان زمانی
۱۴۰۲/۱۱/۲۵
کتابی که واقعا برای هر جوونی که اول راهشه نیازه
بنظرم اگ‌ر یک هدفی برای خودتون دارین مطالعه این کتاب خیلی میتونه کمک کنه و ابزار‌هایی که بهتون میده تو کل زندگی کاربردیه
Toot Farangi
۱۴۰۱/۱۰/۲۲
کتاب عالی‌ای هست ترجمه روانی داره و نکات ریز اتفاقات زندگی که از دید اکثر بیست ساله‌ها مهم بنظر نمیان ولی خیلی تاثیر گذار هستن رو گوشزد میکنه
از خوندنش پشیمون نمیشین
rush
۱۴۰۱/۹/۱۹
کتاب خیلی خوبیه. همونجور که از اسمش میاد وقتی میخونی بعضی جاهاش به خودت میگی کاش زودتر میخوندمش. اما خب خیلی جاهاش هم حس میکنم تخیلی نوشته شده و از واقعیت دوره‌
Shakila azar
۱۴۰۰/۹/۵
خیلی کتاب خوبیه برای کسایی که میخوان از یک کار کوچیک شروع کنن و به یک کار بزرگ دست پیدا کنن و تز مشکلات زندگی عبور کنن و راه حل‌های خوبی برای حل مشکلات پیدا کنن
علی مستانی
۱۳۹۹/۸/۲۳
سلام خدمت کتابراهی‌های عزیز
کتاب خوبیه ولی خیلی طولانی بحث میکنه.
برای بنده که دنبال کتابی هستم که مخلص کلام رو گفته باشه خوب نیست و نمیتونم باهاش ارتباط بگیرم.
Lee Patch
۱۳۹۹/۶/۱
نسبت به عنوان ترقیب کننده‌اش، خیلی چیز جدیدی برای طرح کردن نداشت. چیزهایی بود که در کتاب‌های قدیمی تر خونده بودی. با این حال نکات جالبی توش پیدا میشد.
عشق کتاب خوره کتاب
۱۳۹۹/۵/۶
کاش این کتاب رو وقتی سنم کمتر بود میخوندم. بهترین هدیه برای جوان‌ها و نوجوان ها. این کتاب بهتر از خیلی هدیه‌های دیگه میتونه براشون مفید باشه و آینده اونها رو تغییر بده
زهرا شاهین
۱۳۹۸/۱۲/۲۰
خواندن این‌کتاب رو ب همه دوستان عزیز توصیه میکنم.
بسیار چالش برانگیز و هیجان آور هستش.
من که بسیااااااااار لذت بردم از مطالعه این کتاب.
زهرا هارونی
۱۳۹۸/۱۰/۱۵
یه کتاب عالی که بهت کمک میکنه دید گاهت درباره خیلی چیزا عوض بشه بهت کمک میکنه که از بدترین ایده عالی ترینش رو بسازی
حسین محمدزاده
۱۴۰۲/۱۰/۳
بنظر من افرادی که حدودا سن مابین ۱۷ الی ۳۰ ساله هستن این کتاب خیلی میتونه براشون مفید باشه و میتونه طرز دیدگاهشون رو نسبت به مشکلات و کارهاشون عوض کنه.
الین قربانی
۱۴۰۱/۱۱/۸
کتاب خیلی خوبی بود فقد احساس میکنم یکم نوشته هاش سطح بالا بود یعنی اگه یه نوجوان مثلا ۱۲ یا ۱۳ ساله بخواد بخونه خیلی جاهارو متوجه نمیشه
ولی در کل چیز جالبیه
فاطمه م
۱۴۰۱/۹/۱۲
ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازه است درسته عنوان شاید برای یک فرد سی ساله نا امید کننده باشه ولی خوندنش در هر زمان خوبه مخصوصا اگه فرزند نوجوان دارین
1 2 3 4 5 >>