نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی برادران کارامازوف (با صدای سه بعدی) - فئودور داستایوفسکی

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
Reza Yazdanpanah
۱۳۹۹/۱۱/۱۷
اگه هنوز ذره‌ای شک دارین بذارین مطمئنتون کنم که از بهترین کتاب‌های عمرتون رو می‌خونید. ولی همین اولش قبل از شروع یه هفته رو برای شنیدن این اثر خالی کنید و بعد در اون غرق شید.
با اثر عمیق و فلسفی‌ای مواجهید که در لفافه یه داستان جنایی ساده پیچیده شده. حتما ارزشش رو داره. داستایفسکی داستان سه برادر رو خلق میکنه و با طرح سوالات پیچیده و بنیادی و صد البته شخصیت پردازی شاهکار خودش ذهن خواننده رو درگیر پاسخ میکنه. این کتابِ تقریبا هزار صفحه‌ای قرار بود مقدمه کتاب اصلی دیگه‌ای باشه که با فوت داستایفسکی ناتموم میمونه.
تجربه شنیدن این کتاب برام ویژه بود‌ چون شخصیت پردازی داستایفسکی برام خیلی واقعی و انسانی بود. از این‌ها مهمتر وقتی به کتاب قفل میشید که سوالی دارید و با خط به خط شنیدن این داستان مدام به این فکر می‌کنید که جواب سوال چی می‌تونه باشه؟ کارامازوف‌های زندگی ما کیا هستن؟ تقابل نیکی و پلیدی چه سرانجامی داره؟ و سوالات دیگه.
ترجمه آقای شهدی و اجرای قوی آقای سلطان‌زاده هم محمل خوب و لذت بخشی برای همراهی با قصه‌های داستایفسکیه.
امیدوارم لذت ببرید
احسان کلاهدوزان
۱۳۹۹/۳/۳۱
کتاب برادران کارامازوف کتابیه که حتما اگه کتاب خون هستید بدون هیچ تردیدی بخرید و یکبار هم که شده بخونید
قیمتش بالاست و به دو دلیله: اول اینکه این کتاب کتاب خیلی طولانی هست و برای تبدیل به کتاب صوتی وقت و هزینه زیادی گرفته شده و دلیل دوم هم کیفیت فوق العاده‌ی این کتابه که مرهون جناب سلطان زاده‌ی فوق العاده هست!
یه هشدار به شمای دوست عزیز بگم که قصد خرید این کتاب رو دارید؛ اول اینکه قسمت هشداز نویسنده رو خیلی با دقت گوش بدید و دوم اینکه نیمه اولی داستان و بویژه آغازین داستان تا شما با افراد مدنظر آشنا بشید و حال و هوای کلی داستان رو بفهمید یکم طول میشکه و ممکنه شما خسته بشید و پشیمون بشید ولی حتما صبوری کنید و با دقت گوش بدید و مطمئن باشید این روند رو فئودور از بین میبره و مزد وسواس و دقت و صبرتون رو میده و این‌ها رو داستایوفسکی خواهد گفت!
این کتاب از هر نظر فوق العاده است و نمیتونم خیلی بگم
داستایوفسکی روانشناسی، جامعه شناسی، فلسفه، روسیه شناسی، انسان شناسی، میهن پرستی، عشق، افراط و فلسفه‌ی زندگی رو به شما فوق العاده خواهد گفت!
آلیوشا، میتیا، ایوان و فئودور کارامازوف شما رو به سفری در روسیه خواهند برد""" امیدوارم خوش بگذره🌷🌹
Pejman Pirmoradi
۱۳۹۸/۱۱/۱۹
اول از همه باید بگم این کتاب اگر با صدایى غیر از صداى آقاى سلطانزاده اجرا شده بود کاملا ملال آور میشد. اما خود کتاب را اولین بار در ٢٠ سالگى خواندم و آنرا کتابى عشقى-جنایى یافتم بعد در ٣٣ سالگى دوباره خواندن و کتابى در نقد زندگى بدون خدا را درک کردم و امروز در ٤٣ سالگى گوش دادم و کتابى کاملاً رسوخ کننده در ذات همگون خدا و انسان و مفهوم عدالت انسانى والهى و از همه جالبتر پیشگویى عاقبت روسیه فهمیدم و باز هم جا براى فهمیدن دارد یادمان باشد که کتاب ١٨٧٩ نوشته شده است
📚الناز محمدی📚
۱۴۰۲/۲/۱۷
🍁داستایوفسکی توی زندگی واقعی خودش هم‌ فراز و نشیب‌های زیادی داشته و‌ما میتونیم اینو توی رمان‌هاش هم ببینیم. بزارید شخصیت‌های این خانواده رو بهتون معرفی کنم؛
- فئودور کارامازوف پدر؛ مرد عیاشی شیفته گروشنکا است که میتیا هم با وجود نامزدی با کاترینا ایوانوونا، اغلب سراغ این زن می‌رود و او را نیز دوست دارد.
- دمیتری کارامازوف (میتیا)، افسره و پسر اول از زن پول دار اول فئودور که پسری سرکشه، ارثیه مادرشو صرف قمار میکنه و‌مرتبا با پدرش توی دعوا و‌جداله.
- ایوان پسر دوم‌ خانواده از زن دوم فئودوره. اون مقالاتی درباره الهیات مینویسه. ایوان کاتیا، نامزد برادرش دمیتری رو‌ میخواد و با او سر رقابت داره و میدونه که برادرش اونو دوست نداره.
- الکسی (آلی یوشا) برادر کوچکتر که مظهر نیکی ‌و طهارته و‌خودشو وقف کلیسا کرده. جالبه که داستایوفسکی اسم پسر کوچیک خودشو‌ مه توی‌ دو سالگی از دست‌اش میده، روی این شخصیت میزاره! اون صاحب تمام اصولیه که برای خود نویسنده اهمیت زیادی دارن: ایمان، فضیلت و فروتنی که در واقع از آلیوشا شمایلی مسیح وار ساخته.
- اسمردیاکوف، نوکر خانه و فرزند نامشروع فئودور حاصل تجاوز اون به زن خیابانی عقب مونده ایه که حالا به عنوان نوکر اونجا کار میکنه
جالبه بدونین که داستایوفسکی خودش ام‌ به علت فعالیت‌های سیاسی توی‌رمان سزار دوم تا پای اعدام‌ رفته و‌ درست قبل از اعدام حکم‌ عفو سزار دوم قرائت شده ‌اون تنها به تبعید به سیبری به مدت ۴ سال محکوم میشه! اونجا خیلی سختی میکشه و این شرایط توی شکلگیری اندیشه‌ها و‌جهان بینی اون توی اردوگاهای کار اجباری سیبری خیلی تاثیرگذار بوده!
سجادعسگری
۱۴۰۱/۱۱/۱۸
این هم تمام شد. ولی افسوس میخورم که چرا تمام شد کاش این رمان بی انتها بود. باور کنید ۵۰ ساعت را نفهمیدم چطور سپری کردم از بس در داستان غرق شدم. که این را مدیون آقای سلطان زاده هستیم. واقعا استاد سلطان زاده یکی از بهترین هاست. دوسال پیش بود که کمی از کتابش را خواندم ولی فرصت نکردم کامل بخوانم و الان که کتاب صوتی را گوش دادم از اینکه دوسال پیش کتاب را کامل نخواندم پشیمان شدم و تازه فهمیدم چه شاهکاری را نخوانده بودم. داستان یک دوئل به تمام معناست بین شک کردن و ایمان داشتن. بین وجود داشتن و نداشتن خدا. بین نظم طبیعی و نظم خدایی. بین مذهب و لامذهب. وقتی آثار داستایوفسکی را میخوانم به این نتیجه میرسم که داستایوفسکی صد سال و حتی بیشتر از زمان خودش جلوتر بود. یک انسان بی انتها با تفکری عمیق در همه‌ی ابعاد انسانی. در این رمان چنان همه‌ی اعتقادات انسانی به چالش کشیده میشود که شنونده را سراپا گوش میکند برای شنیدن. هر قسمت این داستان درسی دارد برای آموختن از معلمی اسرار آمیز بنام داستایوفسکی. به نظرم این رمان را باید با دقت کامل گوش داد و فقط دنبال داستان و سرانجام برادران کارامازوف نباشیم باید صفحه به صفحه این کتاب را در ذهن تجزیه و تحلیل کرد و تفکر کرد. و چقدر قشنگ نویسنده به ما میگوید حتی فکر کردن راجع به یک کار اشتباه ممکن است عواقب جبران ناپذیری را در زندگی هر شخص بوجود آورد. چه ساده و زیبا میگوید فقط کافیست انسانی باشیم با سرشتی پاک. نویسنده با دوئل‌های مکرر بین دو تضاد خواننده را ترغیب به خواندن کتاب میکند ولی هدفش این است که لزومی ندارد دنبال اثبات این موارد باشیم فقط کافیست انسان باشیم. به همه‌ی کتاب خوان‌ها توصیه میکنم این اثر را از دست ندهند مخصوصا با صدای استاد سلطان زاده
farshid safa
۱۴۰۲/۲/۲۹
تقریبا بیشتر آثار داستایفسکی رو خوندم و میشه گفت با شیوه داستان سرایی داستایفسکی تا حدودی آشنایی دارم.
واقعا متاثر شدم وقتی که متوجه شدم که برادران کارامازوف قرار بوده بخش اول از کتاب سه گانه‌ای باشه که داستایفسکی میخاسته بنویسه و مرگ مانع شده...
رنج و رنج و رنج... باز هم درین رمان عظیم داستایفسکی به این مقوله پرداخته و معتقده که بشر با رنجهایی که میکشه ارزش پیدا میکنه و انسانیت یعنی اینکه چقدر از رنجهای یکدیگر بتوانیم بکاهیم.
این رمان در مقطعی از زندگی نویسنده بوده که فرزند خردسال سه سالش الکسی از دست میده و نیز از نظر اجتماعی بسیار محافظه کار و متاثر از مذهب ارتدوکس بوده و نیز دیداری از کلیسا داشته که همگی این نمادها به وفور در رمان بچشم میخورد.
داستایفسکی سوالی رو که همواره در زندگی با ان دست به گریبان هست رو مطرح میکنه که آیا خدا وجود دارد یانه و اگر نه ایا مجاز به انجام هر کاری هستیم یانه...
در جنایت و مکافات هم به سوال دوم پرداخته که راسکولنیکف خود را مجاز دانسته که برای رسیدن به خواسته‌اش مجاز است هر کاری بکند و بعبارتی هدف وسیله را جبران میکند... اما در برادران کارامازوف به طور صریح پاسخی به این سوال نداده است.
هرچی در مورد این رمان گفته بشه باز هم حق مطلبو بیان نکرده و بزرگترین اثر داستایفسکی است.
هیچکس بغیر از ارمان سلطانزاده نمی‌تونست با این هنرمندی این رمان را بازگویی کنه. سپاسگزارم از این هنرمند گرامی.
بهاره محمدی اسفه
۱۴۰۲/۱/۱۹
جناب داستایوفسکی بنویسند و جناب سلطان زاده روایت کنند و ما گوش جان بسپاریم و این است حکایت عیش مدام ما.
برادران کارامازوف داستان طولانی و پرپیچ و خم سه برادر کاملا متفاوت و یک پدر عیاش و خوش گذران و البته تعداد بسیار زیادی شخصیت‌های اصلی و فرعی دیگر است که نویسنده در جای خود به هر کدام از آن‌ها به تفصیل پرداخته و شناسنامه هر شخصیت را برای مخاطب گشوده به گونه‌ای دلیل اعمال و رفتار گاه عجیب شخصیت‌ها برای خواننده نامکشوف نمی‌ماند. و البته شخصیت پردازی بسیار درست انجام شده. داستایوفسکی یک روانشناس تمام عیار است.
بخش‌هایی از رمان مثل عقاید سالک زوسیما یا توضیحاتی که درباره پیشینه هر کاراکتر داده می‌شود شاید در نگاه اول کسالت بار باشد به همین دلیل به هیچ عنوان این رمان به خواننده تازه کار یا کم سن و سال توصیه نمی‌شود.
یکی از جالب‌ترین بخش‌های داستان به نظرم قسمت صحبت‌های ایوان با شیطان بود.
نکته جالب دیگر اینکه در جای جای قصه نشانه‌هایی از آنچه بعدها در روسیه حادث شد مشهود است.
روایت جناب سلطان زاده بی‌نظیر بود. به سختی می‌شد باور کرد روای یک نفر است.
با سپاس از کتابراه.
مریم مهدی
۱۴۰۱/۶/۲
شکی ندارم که خلقت داستایوفسکی یکی از لطف‌های عالم هستی در حق نوع بشر بوده، نابغه‌ای که مادر دهر به خودش کمتر دیده. فضای کتاب، شخصیت پردازی‌ها، روایت داستانی، توصیف‌هایی که از زمان و فضا ارائه می‌شه، ابعاد روان شناسی، مباحث فلسفی و وجودی، سیر داستانی و حکایت کل کتاب به گونه‌ای در نهایت کمال و ظرافت پردازش شده که جای تعجبی ندارد که این رمان کلاسیک بیشتر از صد سال است که در صدر بهترین کتب جان ثابت مانده است. با تمام وجود در فضای داستان غرق می‌شوید اگر با گوش جان بهش گوش بسپارین. کلام داستایوفسکی در این کتاب و بقیه آثارش مثل ابله و جنایت و مکافات، برای من یه شهدی است که به کام تلخم ریخته می‌شه. خداوند روح نابغه‌اش را که قرن‌ها از زمانه خودش فراتر بوده را شاد بدارد.
و اما آرمان سلطان زاده، هیچ رسالتی توی کائنات برایش تعریف نشده غیر از اینکه ارزش آثار فاخر ادبی جهان را چند برابر کند. استاد بی بدیلی که نهایت خوش شانسی ما فارسی زبان‌ها هست که این کتابهای بی نظیر را با صدای آسمانی و هنرمندی و استعداد شگفت انگیزش برایمان روایت می‌کند.
همچنین متشکرم از کتابراه بی نظیر.
امین جهانی ثانی
۱۴۰۲/۱/۱۹
نکته خیلی مهمی که وجود داره اینه داستان اصلی خودش شباهت‌هایی با جنایت و مکافات داره از جهاتی، ولی تعداد کاراکترهای برادران کارامازوف بیشتره و آدمهای بیشتری رو عمیق تر میشناسیم.
اما برتری بارز کتاب داستانهای پیرامونی هستش که به زیبایی حول داستان اصلی درج شده‌اند. دو نمونه‌اش داستان پیاز و پیرزن هست که گلوچنکا تعریف میکنه یا روایت مفتش بزرگ (تفکر برانگیزترین قسمت کتاب) که ایوان در کافه برای آلیوشا تعریف میکنه. شاید این داستانهای جانبی در نظر اول توضیحات اضافه و طولانی بیان که روی‌روند داستان اصلی تاثیری ندارن ولی اگه بهتر نگاه کنیم میبینیم اون چه که این کتاب رو به شاهکار تبدیل کرده همین داستان‌های کوچک کنار داستان اصلی هستن.
نکته خیلی مهم دیگه صدای آقای سلطان زاده است که انتخاب بسیار شایسته‌ای بودن برای خوانش کتاب.
نهایتا معتقدم کتاب به خاطر توضیحاتی که ممکنه اضافه و غیرضروری به نظر برسن، ممکنه برای مخاطب کم صبر مناسب نباشه؛ ولی مطمئنا کتاب‌ ارزشمندی هست و من خوشحالم سه ماه وقت گذاشتم و کتاب رو ول نکردم.
Amir Ezhdeha
۱۴۰۱/۹/۲۵
به همه دوستان توصیه می‌کنم زمان مطالعه این اثر صبور باشن! چون داستان هر لحظه عالی و عالی‌تر می‌شه!
شخصیت‌ها و ارتباط پیدا کردن وقایع نقاط قوت بارز این اثر هستن؛ همچنین صمیمیت و احساس راحتی راوی با مخاطب دلنشین و آموزنده ست. من خودم نویسنده‌ام و همیشه سعی می‌کنم در ذهن مخاطب جای هیچ سوالی باقی نذارم و این مطلب گاهی اوقات شبیه وسواس می‌شه. اما چیزی که من دیدم این بود که در بخش‌هایی از داستان حتی راوی نمی‌خواست توضیح بده و عینا می‌گفت «نمی خوام توضیح بدم»!
در آخر تمام جسارتم رو به خرج می‌دم و از این نویسنده بزرگ انتقاد می‌کنم! این نکته رو در خصوص کتاب جنایت و مکافاتم ذکر کردم که در دیالوگ‌ها همه ادیبانه صحبت می‌کنن و این در صورتیه که بعضی از شخصیت‌ها نباید لحنشون این طوری باشه؛ بعنوان مثال یه بچه یا یه شخص بی سواد. البته این احتمالم وجود داره که این ضعف بخاطر ترجمه باشه که در این صورت مقصر مترجمه.
می دونم که گفتم صحبتمو می‌بندم اما یادم اومد که بابت اجرای بینظیر صوتی کتاب از عوامل پروژه تقدیر به عمل بیارم و تحسینشون کنم.
سمیرا خلیفه
۱۴۰۱/۵/۱۳
برادران کارامازوف
یک رمان طولانی و جذاب که به اندازه جنایات و مکافات هیجان نداره ولی در نوع خودش خیلی خواندنی و پرکشش هست، تقریبا دوسوم ابتدایی کتاب فقط به شخصیت‌های داستان پرداخته و در فصول پایانی اتفاق اصلی رخ میده و در نهایت مثل فیلم‌های اصغر فرهادی (درباره الی خصوصا) باز تموم میشه و هر اتفاقی رو میشه از پایانش برداشت کرد... ارجاعات داستان در پایان کتاب به قدری زیاده که اگر اون فصل‌های ابتدایی رو با دقت نخونده باشید چیزی متوجه نمیشید و این هنر نویسنده ست که همه جملاتش به دلیلی در داستان استفاده شده، بر خلاف رمان جنایات و مکافات که ما همراه قاتل بودیم و هیجانات رو تجربه میکردیم در این رمان ما هم نمیدونیم قاتل کیه و مثل کارگاه دنبال سرنخ هستیم، طوری که من دوبار چند فصل میانی رو خوندم تا خودم بتونم حدس بزنم قاتل کی میتونه باشه و این یعنی شاهکار نویسنده که خواننده را تا این حد با خودش همراه میکنه...
خواندن این کتاب برایم واقعا لذتبخش بود و شاید دوباره برگردم و بخوانم ولی چون خیلی طولانی ست شاید هرکسی حوصله این کارو نداشته باشه... واسه همین میگم هروقت حوصله داشتید حتما بخونیدش☺️
M R
۱۴۰۱/۵/۲
حقیقتا اسم شاهکار برازنده چنین اثری هست، حتی به عقیده من نسبت به سایر آثار داستایوفسکی سطح بالاتری داره، داستان یک درام خانوادگی و سرگذشت خانواده کارامازوف هست که بسیار زیبا و استادانه به تصویر کشیده شده. داستایوفسکی از ابتدا شرح حال تک تک افراد خانواده رو به تفصیل بیان کرده و با دادن اطلاعات از گذشته و حال کمک میکنه تصویری کلی از قهرمانهای قصه در ذهن خواننده شکل بگیره. داستان علاوه بر شرح اتفاقات و روابط بین افراد داستان به بررسی مشکلات و دغدغه‌های روز اون زمان در روسیه پرداخته و افکار و نظرات نویسنده رو از زبان شخصیتهای داستان بازگو کرده، کاری که در سایر آثار داستایوفسکی هم دیده میشه. علاوه بر خط اصلی داستان هرکدوم از شخصیت‌ها خودشون وارد قصه‌های دیگه‌ای میشن که اونها هم به زیبایی در طول داستان شرح داده میشن. وقتی کتاب رو میخونید یا گوش میکنید تصور میکنید دارید صحنه‌ای از یک تاتر یا نمایش رو میبینید بخصوص در نسخه صوتی و با صدا و روایت گرم آقای سلطان زاده داستان هرچه بیشتر واقعی و زنده به نظر میرسه. شاید برخی خواننده‌ها توصیف و صحنه پردازی داستان رو خسته کننده بدونن اما واقعیت اینه تصویر سازی داستایوفسکی هرچه بیشتر به تجسم و واقعی سازی داستان کمک میکنه و همه چیز در ذهن خواننده یا شنونده واقعی وزنده میشه. جدال نفس گیر شخصیت‌ها با اتفاقات و سرنوشت عجیبی که براشون رقم میخوره تا آخر داستان شما رو میخکوب خواهد کرد. همچنین تفاوت رفتار، گفتار و شخصیت دو کارامازوف قصه (پدر وپسر) و تاثیری که هرکدام برروی جهان پیرامونشون گذاشتن و تناقضی که شنیدن نام کارامازوف در انتهای داستان ایجاد میکنه یکی از جذاب‌ترین وتاثیرگذارترین بخشهای داستان هست. نسخه صوتی کتاب بی شک بی نظیر و فوق العاده بود. سپاسگزارم.
🌸Zahra Habibi🌸
۱۴۰۱/۸/۲۱
کتاب ۵۰ ساعت بود درصورتی که بیش از ۳۰ ساعت فقط توضیح راجع به شخصیت ها بود!! از مقدمه کتاب راحت میشه فهمید چون نویسنده خیلی بااعتماد به نفس و پر مدعی میگه که هیچ جای این کتاب رو نباید از دست بدید هرچیزی نوشتم خیلی مهمه و از اینجور حرف ها که وقتی نویسنده اینو میگه یعنی کتاب طبل تو خالیه در واقع اثری که جذابه نیازی به همچین مقدمه ای نداره و ۲۰ ساعت بعدی کتاب همون جنایت و مکافات هست بااندکی تغییر سناریویی تکراری و قابل حدس که هییییچ کششی نداشت و تو همون دقیقه اول معلومه تهش چی میشه! این اشتباه رایج خیلی از نویسنده هاست از جمله خالد حسینی ایشون هم بعد از بادبادک باز و هزار خورشید تابان فکر کردند که باید یه اثر خارق العاده خلق کنند و این بود که ندای کوهستان رو نوشتند که فقط به رخ کشیدن مهارت نویسندگیشون و انقدر داستان تو داستان بود آخرش آدم یادش میرفت چه کتابی بود دقیقا این نویسنده هم مرتکب این اشتباه شدند بااین تفاوت که ایشون باتوجه به بیماری ای که داشتند میدونستند عمرشون به دنیا نیست و هرچیزی که توی فکر و قلبشون بود ثبت کردند و ۵۰ ساعت از عمر مارو به هدر دادند من شاید در کل از نیم ساعت این کتاب خوشم اومد بقیه ش خیلی آبکی بود!!
فریماه پیرهادی
۱۴۰۲/۳/۱۸
داستایوفسکی توی شخصیت پردازی عالی هست طوری که فرد فردِ توی داستان رو باهاش همدردی میکنید. کلا به نظر من ادبیات روس خیلی نزدیک به ماست؛ ادم هاش شبیه ادم‌های اطرافمونن همون احساساتِ تند و گاها بدون منطق و نه خشک و بی حالت؛ روح زندگی تو کتابای داستایوفسکی جریان داره و همین ما رو بیشتر به عمق داستان میبره. اگر کلاسیک خون نبودید و بار اول میخواید بخونید باید کمی صبور باشید حدااقل 50 تا صفحه اول رو؛ (چون ادبیات روس خیلی توضیح میدن همه چیو و اگر بار اوله که سمت این مدل کتاب اومدید ممکنه همون اول بذارید کنار) صبور باشید بعدش میبینید که نمیتونید کتاب رو زمین بذارید! ترجمه‌ی خوبی داره البته من ترجمه‌ی صالح حسینی رو هم داشتم و وقتی مقایسه کردم به نظر میاد ترجمه‌ی اقای حسینی بهتر تونسته احساسات و روح کتاب رو منتقل کنه. با اینحال این ترجمه هم خوب و روانه.
Ali Akbari
۱۴۰۱/۶/۱۸
اگر کسی میخواد فقط یهک کتاب داستایوفسکی رو بخونه، بنظرم این اثرش بهترینه، چون قشنگ میتونم بگم صحنه‌هایی کامل مثل کتاب ابله و جنایات و مکافات بازم در این کتاب تکرار شدن و فقط بخشی از کتاب هستن، صدای سه بعدی هم عالیه و واقعا خوب صداگذاری شده، اگر بخوام نقد کنم من بعد از خوندن چند کتاب از داستایوفسکی و خوندن زندگینامه‌اش و چند نظر تخصصی در مورد کتاب هاش باید بگم من خوشم نیومد، داستایوفسکی هنر نویسندگی رو داره، ولی خب هنر خالی زیبانیست، خیلی جاها تو داستان خواننده رو اذیت میکنه، خیلی میپیچونه، خیلی اسامی عجیب و گمراه کننده داره، برای یه شخص گاهی دو یا سه اسم وجود داره که واقعا یکم حواستو پرت کنی کامل گیج میشی که الان چیشد، در مورد سبکش، سبک داستایوفسکی کاملا تکراریه و صدتا کتاب دیگم مینوشت همین مدلی بود و کاملا تکراریه، خیلی تو همه کتابا تاکید به بحث در مورد اعتقاد بخدا و عدالت و... داره. نکته‌ی دیگه‌ای که وجود داره داستایوفسکی نوشته هاش کاملا زندگیش هست و چیزی خارج از زندگیش اضافه نکرده، و یجا حتی ادعا کرده بود بدی من اینه خیلی چیزها رو میبینم و خیلی دیدم بازه!!! ولی بنظرم این نقص بشدت افتضاح داستایوفسکی که جز زندگی خودش نتونسته ببینه و هیچ نظری خارج از اتفاقات زندگیش نداره، و حتی اونارو هم خیلی بد تفسیر میکنه، خیلی غمگین و خیلی خشن، یه نشون خیلی تابلویی که توی این کتاب هست در مورد داستان حضرت یوسف، نوشته اون برادراش رو دوس داشت و چون دوست داشت اذیتشون میکرد پس عشق یعنی اذیت!!! خدام همه رو اذیت میکنه، درصورتی که تمام نقشه‌های حضرت یوسف برای رسیدن به پدرش بود و اصلا برادراش براش مهم نبودن!!! و این نشون میده داستایوفسکی چقدر کوته بین و غلط نگر میشه گاهی و من بخاطر همین قبولش ندارم
امین موسوی
۱۳۹۹/۱/۲۰
سلام. واقعا نمیدونم چی بنویسم. مشکل فقط کتاب شما نیست. چند ساله کتاب صوتی میخرم و بجز یه کتاب بقیه متاسفانه چنگی به دل نمیزنن. و بالاخص این کتاب با این قیمت گزاف. قیمت این کتاب زیاده چون یه نفر بهتر روخونی میکنه؟!!!!!!! فکر کنم درک ما از کتاب صوتی از روخونی کردن یا فقط صدای سه بعدی کتاب باید خیلی فراتر بره. لطفا برای کتابهاتون چند صدا بزارین و با کیفیت لطفا. مثلا به جای خانم صدای خانم بزارین. آهنگ ضمیمه میتونید بزارید و نحوه بیان حرفها بنا به شخصیتها میتونه کاملا لحن و صدا و آهنگ متفاوت داشته باشه مثل نمایشنامه خوانی. نه. اینکه نهایتا یه نفر خیلی حال بده و صداشو عوض کنه جای یکی دیگه صحبت کنه بشه کتاب صوتی!! این کار فکر کنم توهین باشه به آدمی که میاد کتاب گوش بده در حالی که ما میایم کتاب بخونیم که با شعورتر بشیم! ببخشید من اصلا قصد توهین به شمارو ندارم فقط واقعا از مجموعه کتابهای صوتی و نحوه ارائشون دلم پره.
zahra eshaghi
۱۴۰۱/۳/۲۸
پر واضحه که آثار داستایوفسکی اصلا نیازی به تعریف و تمجید ندارن، تمامی اهل کتاب با این نویسنده و قلمش آشنا هستند و طبق معمول خلق شخصیتهای پیچیده با جهان بینی خاص خودشون رو در برادران کارامازوف هم میبینیم و با سوالات بنیادی و اساسی که تقریبا ذهن همه انسان‌ها در تمامی اعصار رو به خودشون مشغول کردن مواجه میشیم در واقع آثار داستایوفسکی صرفا داستان نیستند بلکه علوم روانشناسی، جرم شناسی، جامعه شناسی و فلسفه رو هم شامل میشن. با اینکه به شخصه با کتابهای صوتی رابطه خوبی ندارم اما از شنیدن این کتاب لذت بردم صدای راوی و نوع خوانش عالی بود به خوبی برای شخصیتهای مختلف صدا رو تغییر میداد و لحن بیان کلمات رو به موقع عوض میکرد فقط من زیاد متوجه سه بعدی بودنش نشدم و از این جهت توقع بیشتری داشتم.
هلیا ایلخانی
۱۴۰۱/۸/۱۹
یکی از ارزشمندترین آثار نوشته شده در دنیاست
درست است که کتاب به خوبی پایان یافته و نصفه و نیمه رها نشده ولی وقتی میشنوی که داستایوفسکی در سر داشته جلد‌های بعدی این کتابو هم بنویسه ولی هجل مهلتش نداده، حسرت میخوری و همیشه کنجاو میمانی که چی توی سرش بوده برای ادامه …
حضور یک سری شخصیت‌ها هم در این کتاب به وضوح نشان میدهد که احتمال ادامه دار بودن داستان بسیار است
این کتاب هم از آن دسته کتاب هاست که همه باید حداقل یکبار بخوانند
کتاب‌های داستایوفسکی (مخصوصا جنایت و مکافات و برادران کارامازوف) قلم جذابی داره و نا خودآگاه خودتو جای شخصیت‌ها میذاری و نمیدونی دست از کتاب بکشی
به علاوه صدای دلنشین و گویندگی ماهرانه‌ی جناب سلطان زاده زیبایی این کتابو دوچندان کرده است
میترا برتون
۱۳۹۹/۴/۱۱
بی دلیل نیست که این‌ کتاب از شاهکارهای ادبی جهانه. موضوع بسیار جذابه و قلم نویسنده ما رو با خودش به عمق داستان میبره، این کتاب طوری نوشته شده که میتونید با همه شخصیت‌های اون همزاد پنداری کنید. نویسنده به زیبایی نشون داده که هیچ شخصیت سیاه و سفید مطلقی وجود نداره و انسان‌های واقعی دنیای ما همه خاکستری‌اند. من چندین کتاب در کتابراه با صدای راوی گوش دادم و به جرائت میتونم بگم آقای سلطان زاده بهترین راوی کتاب راهه. صدای بسیار زیبا و‌گوشنواز، لحن قرائت کاملا کنترل شده و ادای جملات به صورت حرفه ایی و‌صد در صد بدون تپق از ویژگی‌های برجسته ایشون هستن. دست مریزاد.
Hestia ***
۱۴۰۱/۱/۶
بی تردید یکی از جذاب‌ترین و به یادماندنی‌ترین رمانهایی بود که شنیدم؛ هنرنمایی آرمان سلطان زاده هم اشتیاق به شنیدن کتاب رو چند برابر میکنه.
قلم شیوا و زیبای داستایوفسکی هم که جای هیچ حرف و نقدی نداره در عین پیچیدگی و سنگین بودن جملات، اما به عمق جان آدم می‌نشینه و گویی پیش بینی میکرده که انسان قرن ۲۱ هم با چالشهای برادران کارامازوف مواجه میشه.
به نظرم دغدغه‌های ذهنی و تناقضات رفتاری شخصیتهای داستان محدود به قرن نوزده نمیشه و اگر خوب به به اطرافمون نگاه کنیم و حتی بدون تعارف با خودمون روبرو بشیم هر کدوم از ما میتونیم ایوان، میتیا، اسمردیاکوف، راکیتین و.... باشیم.
ترجمه‌ی جناب شهدی هم خوب و قابل فهم بود.
Bahareh N
۱۳۹۹/۹/۱۵
صدای راوی بی نقصه و همراه با عوض شدن شخصیت‌ها ایشون صدای خودش رو تغییر میده که برای من خیلی جذابه این یک کتاب صوتی طولانی هست من با شخصیت‌ها آشنا شدم و در طی داستان انگار با اونها زندگی میکنم
ادبیات و جمله‌ها بسیار غنی و پرمفهوم هستند انگار داستایوفسکی از آینده اومده و مفاهیم عمیقی در طول داستان یادآوری میکنه که آدم رو به فکر فرو میبره
هر شخصیت داستان درسی به من میده
در آخر از مترجم باید تشکر کرد چرا که بهترین جمله‌ها و بهترین کلمات فارسی اصیل توی این ترجمه استفاده شده و ترجمه‌ی این کتاب کار هر کسی نیست.
در کل این کتاب رو بی نقص میدونم
محمد محمدکرمی
۱۴۰۰/۸/۲۹
واقعیت رو بگم اینه که اگر این کتاب رو کسی غیر از آقا آرمان سطان زاده اجرا کرده بود هرگز گوش نمیکردم. شیوایی بیان و نوع خوانش و دادن حس به متن فوق العادست. و مورد بعد، این کتاب به نظرم یه شاهکاره. واقعا یه شاهکاره. تنها حوصله‌ی زیادی میخواد که بتونیم به پایان برسونیم. مخصوصا اوایل کتاب که درباره شخصیت‌های کتاب داره توضیح میده بسیار حوصله میخواد و بعد، بووم. داستان فوق العاده و کلی مسائل که در باب فلسفه و انسانیت و انسان شناسی و خداوند هست. بی نظیره. این مبلغ هم واقعا برای همچین کتابی زیاد که نیس هیچ، کمم هست. اثر فاخر با گوینده‌ای فوق العاده، چی از این بهتر
سید
۱۴۰۲/۱۱/۲۲
اگر اولین کتابی هست که میخواید از داستایوفسکی بخونید پیشنهاد نمیکنم.
کلا یه ویژگی‌ای که آثار داستایوفسکی داره اینه که بسیار مفصل همه چیز رو توضیح میده
عملا هم میشه گفت جزو بهترین‌های ادبیات توصیفیه
ولی همین موضوع از یه حدی که میگذره برای خواننده خسته کننده میشه
و این خسته کنندگی به جایی میرسه که شما حتی تصمیم ول کردن کتاب رو هم میگیرید
گوینده‌ها واقعا درجه یکن
البته توی نمونه‌ای که از این کتاب گوش دادم میکس و مسترینک خیلی بهتر بود و مشخص بود که برای اینه که شما ترغیب بشید بخرید.
تو یه جمله بخوام بگم اینه که: (داستان جالب بود و روند داستان کند بود....)
محمدرضا جوادی
۱۴۰۲/۱۰/۱۶
شاید از هفده هجده سالی تا الان که حدود بیست سال از آن زمان میگذرد هر سال حداقل یک بار میشنیدم که این کتاب یکی از بهترین کتاب‌های دنیاست و همیشه دلم میخواست بخوانمش ولی خیلی جرات می خواهد راجع به این کتاب نظر منفی داشته باشم ولی خب به نظرم خیلی معمولی بود خیلی نقص داشت و خیلی وقت‌ها خسته‌کننده، هیجان یک کتاب جنایی رو اصلا نداشت و نیز قدرت یک کتاب فلسفی را
شاید انتظاراتم خیلی بالا بوده ولی وقتی با کتاب‌های زیادی که خوانده‌ام مقایسه میکنم میبینم نه واقعا حرفی برای گفتن نداشت؛ البته به آنهایی که از خواندن این اثر لذت برده‌اند احترام میگذارم.
سما
۱۴۰۲/۲/۴
با درود
بنده در کل آدم کتاب خونی هستم. چند اثر دیگه از همین نویسنده رو هم قبل از این کتاب خونده بودم. به عنوان مثال برای من جنایات و مکافات شنیدنی بود. ولی با احترام به نظر همگی دوستان، کتاب برادران کارامازوف بسیار طولانی و خسته کننده بود. توصیفات تمام نشدنی با جزئیات نه چندان با ربط، معرفی ده‌ها شخصیت مختلف با تمام جزئیات از مسائل ظاهری تا روحی و روانی و وضعیت زندگی که ربط مشخص و مستقیمی با کل داستان ندارند. من به شخصه فقط یک پنجم پایانی رو پسندیدم، سریع تر و پربارتر پیش رفت و بالاخره بعد از ساعت‌ها شنیدن به منظور نویسنده نزدیک شد.
.M.R.G.P
۱۳۹۹/۱۱/۳
برادران کارامازوف یکی از دقیقترین و عمیق‌ترین کتابهای موجود در ادبیات جهان است. استاد مصطفی ملکیان چندی پیش گفته بودند برترین رمان انتخابی من، این کتاب است، آنهم بدلیل توصیفات بسیار دقیق و روانشناسانه شخصیتها و...
از نظر بنده، صدای آقای آرمان سلطان زاده نیز فایل صوتی کتاب را به اثری هنری بدل ساخته. هیچ ایرادی از زیر و بم و تن صدای راوی نمیتوان گرفت. یک تنه ‌کتاب را بدل کرده‌اند به یک نمایشنامه کامل، اما با یک راوی. موسیقی لابلای فصول نیز بسیار حرفه‌ای انتخاب و اجرا شده.
در کل، این فایل عالیست.
ن موسوی
۱۳۹۹/۱۰/۸
شخصا جز بهترین و به یاد ماندنی‌ترین کتاب‌های عمرم نخواهد بود ولی کتاب قشنگیه، اول اینکه شخصیت‌ها خیلی واسم پخته نشدند به خصوص ایوان و اسمردیاکفِ مهجور (شاید به دلیل اینکه تعداد نقش اول‌ها زیاد و کتاب طبعا محدود) دوم اینکه دیدگاه فلسفی کتاب در زمان خودش خیلی نو بوده اما امروزه در مورد دیگاهش اینقدر اینور اونور خوندیم و گفته شده که تازگیشو واسه من از دست داده بود و در پایان کتاب جنایت و مکافات بسیار زیباتر بود و نکته اخر من فقط دیدگاه شخصی خودم رو گفتم و جایگاهی ندارم ک بخوام اثار بزرگ و نویسنده‌های بزرگ رو نقد کنم
HADİS KHOUBİ
۱۳۹۹/۵/۲۷
در طول سال‌ها کتاب‌های خوب زیادی خوانده‌ام که از جمله آن‌ها می‌توانم به دن کیشوت، بینوایان، جنایت و مکافات، ابله، خوشه‌های خشم و… اشاره کنم. کتاب‌هایی که هر کدام برای خود یک شاهکار هستند و حرف‌های بسیار زیادی برای گفتن دارند. اما وقتی رمان برادران کارامازوف را تمام کردم، به این فکر می‌کردم که این رمان بدون تردید جزء سه رمان برتری است که تا به حال خوانده‌ام. رمانی که وقتی آن را مطالعه کنید بدون تردید جایگاه ویژه‌ای در ذهن شما خواهد داشت.
محمد مهدویان
۱۳۹۸/۹/۲۶
برخی برای کاری ساخته شده‌اند
آرمان سلطان زاده برای خوانش کتاب آفریده شده و بس
کتابهایی که با صدای ایشون گوش میکنید در ذهن‌تان ابدی میشوند.
مجید همایونی افشار
۱۴۰۲/۶/۱۹
یکی از بهترین کتابهای کلاستیک که نباید فرصت خواندن و شنیدن آن را از دست داد ترجمه‌ای عالی و خوانشی دلنشین داستانی پر کشش که با شروع خواندن دیگر زمین گذاشتن کتاب امکان پذیر نیست قصه‌ای بی نظیر و عالی، اگر نخوانده اید توصیه می‌کنم فرصت را از دست ندهید و حتما کاغذ و خودکار کنار دستان باشد تا جملات ناب آنرا یاداشت کنید فقط می‌توان گفت عالی و تکرار نشدنی آن هم با صدای بهشتی آرمان سلطان زاده‌ی عزیز از کتابهایی است که قبل از ترک این دنیا فانی حتما باید خواند و شنید و لذت برد و محظوظ شد
Monir Naghikhani
۱۳۹۸/۱۱/۱۱
آثارداستایوسکی، آنهم باصدای اقای سلطان زاده، بسیاربسیارعالی وفراموش نشدنی، داشتانی بسیار زیبااز زندگی همه ماانسانها، بحثهای بسیار جالب راجع یه خداوند، شیطان، واینکه قضاوت چقدر مشکل است، توصیه میکنم اگر یک اثرزیبا وفراموش نشدنی را میخواهید بدانید حتمأحتما گوش کنید، با سپاس بسیار زیاددازکتابراه عزیز، خداوند توفیقتان‌دهد، خواهش میکنم صوتی اینگونه کتابهارا زیادترکنید، سپاس از آقای سلطان زاده، موفق باشید. خیلی غصه میخورم که تمام شدبااینکه هرفصل راچند بار گوش میکردم ولی الان که تموم شده خیلی محزونم.
Adel Rahimi
۱۳۹۸/۹/۵
درود به کتابراهیان خوب...
البته که دوستداران ادبیات فاخر روسی قطعا سراغ داستایوفسکی و برادران کارامازوف همان اوایل شناخت رفته‌اند... با این حال پیشنهاد میکنم به همه علاقمندان ادبیات فاخر دنیا، که این کتاب صوتی را گوش بدید که از حیث نوشتار، ترجمه، تکنیک صدابرداری، افکت‌های صوتی، موزیک و البته خوانش راوی، سرآمد کتاب‌های صوتی دوران است.
درود بر همه دست اندرکاران این حرکت زیبای فرهنگی
Omid
۱۳۹۸/۹/۴
یکی دیگه از شاهکار‌های داستایفسکی بزرگ + صدای آرمان سلطان زاده، چه معجونی👏🏻👏🏻
مصطفی مهدیان
۱۴۰۱/۱۲/۶
این سومین کتاب از دایفسکی بود که خوندم. قبل ازخوندن درموردش سرچ کردم و دیدم که چقدر ازش تعریف و تمجید شده. خیلی دلم میخاست زودتر بخرمش. کتاب خریدن واسم مشکله از بابت هزینه و از شانس من درست قبل خریدن انتشاراتی قیمتشو زیاد کرد اما به لطف کتابراه وتخفیفای که میزاره خریدم. بعد از تموم کردن کتاب باید بگم واقعا قشنگ بود. از اون کتابای که جذب میشی و فراموش کردنش سخته مثلا اگه بعد از یکسال دوباره گوش کنم میدونم کجای داستانو و چی به چیه. اما توی بقیه کتابا واسم اینجوری نبود:)
F L
۱۴۰۱/۴/۲
بسیار خوب و جذاب و پُر کشش بود این کتاب. البته شکی نداشتم که عالیه، چون برادران کارامازوف یکی از شاهکارهای داستان نویسی دنیا محسوب میشه که اینجا با صدای جذاب و بیان شیرین آقای سلطان‌زاده کیفیت داستان دو چندان شده.
کلا نوشته‌های داستایوفسکی به گونه‌ای هست که آدم رو با تمام ابعاد روحی و روانی شخصیتهای درون داستان درگیر میکنه و یه جورایی میشه گفت داستایوفسکی بیشتر روانشناس چیره دستی هست که تونسته با داستانهاش تا عمق روح و روان شخصیت‌های داستانش رو برای خوانندگان بیان کنه.
Maryam Sh
۱۳۹۹/۱/۲۳
چقدر اخه این کتاب خوبههه کتابای داستایفسکی یکی از یکی قشنگ تر آدم لذت میبره از خوندن کتابی به این زیبایی دارم جلد 1 این کتاب رو میخونم به قدری آهسته جلو میرم که یه وقت تموم نشه نمیدونم چرا هیچ جوره نمیتونم کتابای داستایفسکی رو صوتی گوش کنم فقط و فقط باید کتاب تو دستم باشه ورق بزنم فقط اینجوری لذت میبرم حتما حتما پیشنهاد میکنم این کتاب رو بخونید و ازش لذت ببرید کتابای زیادی رو با صدای آقای سلطان زاده گوش کردم و مطمئنم این اثر هم یکی دیگه از شاهکارهای ایشونه
kaveh amini
۱۴۰۱/۸/۱۶
کتاب برادران کارامازوف بدون شک یکی از بهترین اثر‌های جاودانه داستایوفسکی است که از دیدگاه بنده با وقت گذاشتن برای خواندن این کتاب نه تنها وقتتان را هدر نداده اید بلکه این کتاب پر از تجربه‌ها ماجراجویی‌ها و درک شرایط مختلف زندگی و تاثیر ان بر روی شخصیت‌های اصلی کتاب است. به شخصه تردید بسیاری برای شروع کتاب داشتم ولی پس از اتمام کتاب تا چندیدن روز درگیر شخصیت‌های کتاب بوده و علاقه بسیاری برای دانستن ادامه ماجرا داشتم. این کتاب را به شدت پیشنهاد میکنم
Nima Bero
۱۳۹۸/۹/۶
چه لذتی نویسنده خوب، راوی خوب، خلاقیت و صدای سه بعدی کتابراه، شنونده خوب، فقط میمونه قیمته اینم تخفیف‌ها رو بیشتر کنن عالیه
امین نظام
۱۳۹۸/۹/۴
به‌به! یه رمان عالی با یک راوی عالی. بدون تامل باید شنیدش. متشکرم کتابراه
مصطفی
۱۳۹۹/۱۰/۲۳
سلام دوستان عزیز
داستان روایتی از زندگی یک پیر مرد و سه فرزند‌اش و همچنین افراد پیرامون انها هست، در طول داستان شما با روابط افراد مذکور، طرز فکر شون و دیدگاه‌های فلسفی انها درباره مذهب و چیز‌های دیگر قرار میگیرید. شخصیت پردازی افراد داستان بسیار واقعی و ملموس در کنار داستانی زیبا و جذاب به علاوه اینها صدا پردازی فوق العاده عالی یک تجربه به یاد موندنی را برایم رقم زد. از همه دست اندرکاران مخترم این اثر بسیار مچکرم
کیمیا دو
۱۴۰۲/۱۱/۲۸
سلام به دوستان عزیز کتابراه به ادبیات روسیه بسیار علاقه مندم به استاد بزرگوار داستایوفسکی بیشتر از هر نویسنده روس و برادران کارامازوف بهترین اثر از دیدگاه بسیاری واقعا استادان عمیق و بسیار پر معنا و به راحتی با یک بار گوش دادن نمیشه درکش کرد دوستان لطفا حداقل دو بار گوش کنید من شخصا فصلی که حرف های ایوان به الیوشا بود خیلی اثر گذاشت واقعا آخرین شاهکار نویسنده و صد البته ‌که ارزش گوش کردن داره ممنون از همتون
عسل
۱۴۰۲/۹/۸
نویسنده متبحر روسی با شاهکاری که خلق کرده احتیاج به تعریف نداره. کتاب رو توصیه میکنم حتما گوش کنید فقط حجم کتاب زیاد است و برای کتابخوانهای نه چندان حرفه‌ای ممکن است ملال اور باشد. و همچنین کسانی که صرفا به دنبال یک داستان مهیج و خواندنی هستن به دنبال کتاب دیگری باشن. چون در قالب داستان افکار و دلمشغولیهای فلسفی نویسنده و متفکران ان دوران به تصویر کشیده شده، که حجم بالایی از کتاب رو به خود اختصاص داده
Roya Ch
۱۴۰۱/۷/۲۹
کسی که کتابخوان باشه، این اثر بسیار زیبا وجذاب را به هیچ وجه از دست نمیده
شاهکاری پر مایه از داستا یفسکی
چه قلم توانایی داره،
از زیبایی وکشش این رمان هرچی بگم کم گفتم
یک رمان جنایی وعشقی،
به نظرمن داستایوفسکی علاوه بر روانشناسی، یک فیلسوف تمام عیاره،
تمام زوایای وجودی قهرمانهای داستانش رو میبینه وبه زیبایی تمام توصیف می‌کنه
در یک کلام این کتاب فوق العاده ست
مخصوصا با صدای زیبای آقای سلطانزاده عزیز
Nazanin Rad
۱۳۹۹/۲/۲۰
مسلما کتابه خوبیه، مثه همه‌ام نمیام تعریف کنم وااای چقدر راوی خووب بودد😅ولی واقعا داستایوفسکی زیادی زیادی از کوچیکترین جزئیات میگه واسه همین اینقدر طولانیه، بیشتر داستاناشم محور قتل و مرگه و فقر که اخرش درگیر وجدانش میشه قاتل، به نظرم مضمون رمان هاش تکرارین، از ادما و دخترا فقیرا پولدارا خیابوناا بار.... سن پطرزبورگ، قشنگ تووی ذهن هر کسی با خوندن این کتابا این شخصیتا صحنه‌ها کاملا تکراری تداعی میشه
رضا سهراب
۱۳۹۸/۹/۲۰
بهتر است حد اقل دو بار خوانده شود و زمان مطالعه در هر نوبت طولانی نباشد و بیشتر تامل شود روزنامه‌ای نخوانید اول صوتی را گوش کنید بعد چاپی یا متن در کتابراه را خودتان متوجه میشوید چه شاهکاری است نیازی به گفتن نیست
نسرین Mahmoudi
۱۳۹۸/۹/۵
من امروز کتاب رو خریدم، واقعیتش کتاب کاغذی رو در دو جلد دارم ولی تنبلی نگذاشته بود بخونمش، و البته بیشتر از یکسال هست بی‌صبرانه منتظر تولید کتاب صوتی با صدای جناب سلطان زاده بودم. به محض تمام شدن نظرم رو در مورد داستان و البته ترجمه خواهم گفت. با سپاس فراوان از کتابراه🥰⚘
malake sepid
۱۳۹۸/۹/۵
کتابهای صوتی عالیه... بخصوص وقتی که نمیتونی بشینی‌ی جا و کتاب بگیری دستت☺😁
Nazanin M
۱۴۰۱/۷/۱۵
واقعا در یک قسمت‌هایی مثل خطابه‌ی دادستان و یا دیالوگ ایوان و برادر کوچکترش در بار و شخصیت پردازی‌های فوق العاده قوی نویسنده باعث شد که به نبوغ هوش و البته مطالعات زیادی که قطعا نویسنده داشته تا به آفرینش این اثر فاخر بیانجامد غبطه بخورم این کتاب را باید دوباره و سه باره خواند. من مبهوت این نویسنده‌ام از نظر من قرآن زمان خودش را به تحریر درآورده چون کسی نمی‌تواند مانند او ببیند بشنود و بنویسید
زهرا بهرامی
۱۳۹۸/۹/۲۵
اعتراف میکنم اولین چیزی که جذبم کرد، صدا و لحن زیبای گوینده بود که باعث شد که اوایل با کتاب همراه بشم، اما بعد داستان عجیب و غریب اما در عین حال جذاب منو به وجد آورد و باعث شد که به هیچ وجه پشیمون نشم از اینکه وقتم رو براش گذاشتم، ولی اگه این کتاب رو خودم میخواستم بخونم، فکر نمی‌کنم اینقدر که الان لذت می‌برم، ازش لذت می‌بردم. با تشکر از مدیریت کتابراه
رضا تنها
۱۳۹۸/۹/۸
سلام و عرض ادب به دوستاران حقیقت
با خواندن رمانهای بزرگ وقایع تاریخی را میتوان درک کرد و بزرگی راسخش را در قرار گیری خواننده کتاب در نقشهای مختلف که در دنیای واقعی وقایع که من کجای داستان یا کدام شخصیت میتوانم باشم
پیشنهاد کتاب جنایات و مکافات باهمین نویسنده شهیر را با گویش هنرمندانه جناب آقای آرمان سلطانزاده گوش دهید
موفق باشید و پایدار
با تشکراز مجموعه مدیریت کتابراه
1 2 3 4 5 6 >>