نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مسئله اسپینوزا - اروین یالوم

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
احمدرضا کابلی
۱۴۰۲/۴/۶
اروین د یالوم روانپزشک برجسته دانشگاه استنفورد و و مبدع رویکرد معتبر روان درمانی اگزیستانسیال و نویسنده کتاب‌هایی معروف در سطح جهانی مانند *وقتی نیچه گریست* *درمان شوپنهاور* *مامان و معنی زندگی* *جلاد عشق* و... استاد آموزش علم روانشناسی به زبان قصه و داستان است و خیال پردازی و تصورات او خارق العاده است طوری که مخاطب باور می‌کند داستان واقعی است‌. کتاب‌های یالوم به غیر از روان درمانی اگزیستانسیال که کمی تخصصی است بقیه آن‌ها قابل فهم برای عام و خاص است. در این کتاب هم یالوم با توجه به اینکه منابع معتبری از زندگینامه اسپینوزا نداشته از روی خواندن آثار او یک زندگینامه واقعی توام با خیال پردازی نوشته و به عمق افکار و تصورات ذهنی و تضادها و رویارویی دردناک اسپینوزا با تنهایی اگزیستانسیال و همچنین تنهایی بین فردی و جدا افتادن از جامعه و در عین حال فضیلت‌ها و افکار هنجارشکنانه او می‌رود و جالب است که دوستی نزدیک به اندیشه‌های او بعضی از فرض هایش را اصلاح می‌کند. و همزمان به طور فوق العاده‌ای به عمق جنبه‌های روانشناختی فردی به نام آلفرد روزنبرگ می‌رود و نشان می‌دهد که چگونه کمبود‌های کودکی می‌تواند از یک شخص باهوش یک فرد جنایتکار و متعصب و جاهل و آدم کش بسازد...
غزاله
۱۴۰۱/۱۱/۲۵
موضوع داستان برام خیلی جذاب بود. مخصوصا اینکه داستان تقریبا مبتنی بر واقعیت بود جذابیتش رو برام بیشتر میکرد. نویسنده از دو شخصیت در دو زمان مختلف روایت میکنه و بین این دو به زیبایی ارتباط برقرار میکنه. بیانات اسپیتوزا رو در قالب داستان به سهولت و روان در قالب مکالمات آورده که جنبه‌ی مفید بودن کتاب رو افزایش میده. گویش راوی بسیار دلنشین هست و به فهم کتاب کمک میکنه. تنها ایرادی که میتونم بگیرم اینه که به خاطر شخصیتهای متعدد داستان و روایت در دو زمان مختلف، من به شخصه گاهی دیر متوجه میشدم که نقل قول از طرف کدوم شخصیت هست و یا گیج میشدم. بهتر میشد اگه از چند صدا در خوانش استفاده میشد. در کل این کتاب صوتی رو حتماً پیشنهاد میکنم و اضافه میکنم که نشنیدنش واقعاً حیفه.
نوح نظری نژاد تختی
۱۴۰۱/۹/۴
آثار با ارزشی هست. از اینکه با ترویج این قبیل آثار باعث روشنفکری جامعه میشوید سپاسگزارم. این قبیل سوالهائی که توسط اسپینوزا، روزنبرگ و... مطرح میشود سوالهائی هست که برای خیلی از افراد جامعه و خصوصا جوانان پیش می‌آید و متاسفانه در حوزه مدارس و دانشگاه‌ها کمتر جرات و جسارت طرح آن هست و گاها در صورت مطرح شدن معلمین و اساتید محترم از توضیح وتوجیح آن عاجز هستند! چرا که خود این اصول و عقاید را بدون درک و فهم پذیرفته‌اند. شخصا از تمامی آثاری که تا امروز در کتابراه تجربه کرده‌ام به این اثر نویسنده جسور و توانا اروین یالوم از بیست نمره 20 میدهم. با سپاس فروان. بدرود
کاربر TB
۱۳۹۸/۱۲/۱۹
شخصیت پردازی و ارتباطات استعاری استاد اروین یالوم همیشه ستودنی بوده است، اما در این کتاب و کتاب وقتی نیچه گریست، این هنر به اوج خود می‌رسد. شما بدون انکه متوجه شوید همراه صوت پر قدرت و نافذ آقای شاطری مسحور داستان می‌شوید و در زمان سفر می‌کنید. خواندن آن را موکدا توصیه می‌کنم و همچنین به دوستانی که مایلند چگونگی شکل گیری این داستانهای خلاقانه را درک کنند کتاب صوتی
" من شدن" استاد یالوم رو پیشنهاد می‌کنم.
بهنام جلیلوند
۱۴۰۲/۲/۳۱
درود خدمت دوستان عزیز
انسانهای تاثیرگذار در طول تاریخ را باید بسیار ستود، به خصوص انسانهایی که مانند اکثریت جامعه فریب نخوردند و از آن مهمتر با توجه به هوش بالا از نادانی مردم سواستفاده که نکردند هیچ، بلکه برای آگاهی مردم از خود هزینه‌های سنگینی دادند.
این کتاب بسیار در خور تحسین است، البته این موضوع سالیان زیادی است که برای من و تقریبا بسیاری از مردم آگاه کشورم نیز حل شده است.
البته هنوز خیلی‌ها گرفتار مصیبت و جهل هستند.
به امید آگاهی و خردمندی جهانی، تا هیچ سواستفاده گری با بازیهای کثیف از جهل مردم سواستفاده نکند.
Nasim Fiuzat
۱۳۹۹/۱/۹
این کتاب برای من چند وجه داشت: اولین نکته اینکه کتاب خیلی خوب خونده شده و صدای بسیار مناسبی هم انتخاب شده و البته موسیقی بسیار عالی. - هر دو سوژه بسیار خوب روایت میشن و یالوم عقاید اسپینوزا و تئوری شکل‌گیری حزب نازی رو با زبان ساده و روانی بیان کرده. - مهمترین وجه اما برای من شناخت اسپینوزا و‌ نگرشش به عقاید و ادیان بود، نگاهی که در زمان خودش بسیار پیش‌روست و نشون میده در اون دوران خرافات مذهبی، چقدر یک ذهن می‌تونه فراتر از زمان و اطرافش باشه.
احمدرضا بابایی
۱۴۰۱/۳/۱۸
چند جمله بیاد ماندنی از کتاب، امیدوارم این جملات حس کتاب رو قبل از خوندن منتقل کنه:
🌱 یهودیان در همه جا نه بت‌های طلائی، بلکه بت‌های ساخته شده از کاغذ و جوهر را میپرستیدند.
🌱 به نظر من او شیطان است و بت او هیتلر، جنبه شرارت.
🌱 افسانه قرن بیستم کتابیست که همه آن را میخرند، اما هیچکس آن را نمیخواند.
🌱 اطاعت کورکورانه بدون پرسیدن، مرض است.
🌱 سرانجام آلفرد وارد حلقه درونی شد.
🌱از رهبران نازی فقط ۳۰ کیلوگرم خاکستر باقی ماند.
🌱رِبِکا اولین نفر تقاضای میراث کرد ولی...
امید صباغ رنجبر
۱۴۰۰/۱۱/۲۱
در رمان مسئله اسپینوزا در کنار روایت موازی زندگی باروخ اسپینوزا فیلسوف بنام چهرهٔ مورد علاقه آلفرد روزنبرگ به شکلی گویا به زندگی او پرداخته و از دوران کودکی تا به قدرت رسیدنش در بین نازی‌ها شرح حالی از وی نوشته که بسیار تأثیرگذار است.
اسپینوزا:
زندگی خوب یعنی حذف تشویش و اضطراب
اطاعت کورکورانه بدون پرسیدن مرض است.
ترس، خرافه را می‌پروراند و افراد ضعیف و حریص از روی بدبختی از عبادت استفاده می‌کنند و اشک‌های زنانه می‌ریزند تا از خداوند در خواست کمک کنند.
Ehsan Zohuri
۱۳۹۹/۳/۲۷
من این کتاب رو بعد از وقتی نیچه گریست گوش دادم. اصلا درحد اون کتاب نیست و یک کتاب متوسطه که بیشتر به عقاید و سنت یهودیان و مظلومیت اونها در تاریخ و جنایت و افکار نازی‌های آلمان می‌پردازه و در قسمت‌هایی هم به روانکاوی دو شخصیت اصلی و به فلسفه اسپینزا و افکارش گریز می‌زنه که واقعا گنگ و بی‌ربطه و بعد خودش اونها رو رد می‌کنه. من که خیلی خوشم نیومد ولی قسمت‌های تاریخی جنگ جهانی دوم و روابط هیتلر و روزنبرگ برام جذاب بود.
عَبِد
۱۴۰۱/۸/۹
کتابی فوق‌العاده زیبا عالی و قدرتمند هستش، به خوبی زندگی افکار و عقاید اسپینوزا و همچنین روزنبرگ رو تشریح میکنه، و در عین حال انسان متوجه میشه تعصبات مذهبی و تعصبات نژادی و ملی گرایی چقد خطرناک هستش و همیشه این خطر بالقوه امکان ظهور کردن و به تاریکی کشاندن جامعه جهانی رو داره، یکی از مثالهای بارزش داعش هستش که در عین ناباوری در قرن بیست‌ویکم ظهور کرد.
Gh Trs
۱۴۰۰/۱/۹
فوق العاده بود کتاب
از لحاظ تخصصی روانشناسی و روانپزشکی که به کتاب نگاه کنیم, بیشک کتاب‌هایی با قلم دکتر یالوم بزرگترین کتاب‌های درسی برای متخصصین هستند و جای هیچ نقطه نظری باقی نیست.
از نگاه تمومی داستانی آموزنده و جذاب با نکات ظریف آموزشی بود
راوی و داستان سرایی و ‌موزیک و در کل اجرایی کار زسورت صوتی نیز، قوی و بدون ایراد بود.
از شنیدن کتاب بسیار لذت بردم
مهسا .ر
۱۴۰۱/۴/۲۷
چقدر زیبا تخیل و واقعیت در هم امیخته شده تا داستانی زیبا بر مبنای تاریخی شکل بگیره، پر از اطلاعات و گفته‌های مهم که حواب سوالهای بیشماریه که ما در ذهن داریم، نویسنده شاهکار خلق کرده و روایت داستان بسیار حرفه‌ای و جذاب بود و مخاطب رو به شنیدن به شدت علاقمند میکرد. اگر به مباحث روانکاوی و تاریخ و فلسفه علاقه دارید حتما این کتاب براتون جذابه.
مریم مهدی
۱۴۰۰/۸/۱۴
«وقتی نیچه گریست» را شیرین تر یافتم هر چند که عاشق سبک روایی دی یالوم هستم.
تصویر کلی‌ای از فلسفه و جهان بینی اسپینوزا را با زبانی ساده و در قالبی جذاب ارائه کرده ولی تاریخ جنگ جهانی و قسمت‌های مربوط به اتفاقات هیتلر و روزنبرگ را سریع رد کرده و اگر به تاریخ جنگ جهانی دوم اشنا نباشی خوب برات جا نمیفته،
گویندگی و خوانش راوی عاااالی.
ممنون از کتابراه
شکوفه محمدپور
۱۴۰۰/۴/۱۵
نوشته‌های اروین د یالوم بی نظیره.. پیش از این کتاب صوتی درمان شپنهاور با صدای بی نظیر اقای میلاد فتوحی و از کتابراه خریدم و شنیدم و لذت بردم.
میشد نوع لحن و طرز بیان گوینده کتاب اسپینوزا بهتر باشه.. با تشکر از زحماتشون اما احتیاج به کسب تجربه بیشتر در این زمینه دارند... لحن کمی یکنواخته و از لذت بردن موقع شنیدن این اثر بی نظیر کمی می‌کاهد!!
سپاسگزارم.
afsaneh mousavi
۱۴۰۰/۶/۱۰
خیلی از خوندنش لذت بردم، کار قشنگی که اروین یالوم انجام میدا اینه که با اطلاعات واقعی از شخصیت هاش داستان پردازی میکنه، فلسفه‌ی اسپینوزا خصوصا برای زمان خودش بسیار قابل تحسینه. و ریشه یابی دلیل رفتار الفرد روزنبرگ از دید کسی که خودش روانشناس هست باعث شد، بیشتر راجع به شخصیت واقعی این ادم و سرانجامش تحقیق کنم
کاربر ع
۱۴۰۲/۷/۱۹
و باز هم اثری دلربا و هیجان انگیز از آقای اروین یالوم. واقعا افتخار می‌کنم که در عصری بدنیا اومدم که میشه از اینهمه علم و ادبیات لذت برد. واقعا ارزش گوش دادن رو داره و همچنین سایر کتابهای ایشون رو باید با گوش جان شنید. پادکست رواق رو هم گوش بدید. اون هم مکملی هست بر آثار گرانقدر ایشون.
مهدی بیگلری
۱۴۰۲/۵/۳
مدتها بود که میخواستم با اندیشه اسپینوزا آشنا شوم ولی کتابهای فلسفی برایم سنگین بودند. با گوش دادن به این کتاب، راه برای ادامه‌ی مطالعه‌ی بیشتر در مورد اندیشه‌های اسپینوزا هموار شد.
همچنین اطلاعات عالی در خصوص زندگی روزنبرگ که فیلسوف حزب نازی و در واقع بنیانگذار رایش سوم بود خیلی عالی بود
م ع
۱۴۰۲/۱/۲۲
قطعا کتاب‌های یالوم همگی ارزش خوندن دارن ولی به شخصه به عنوان یک خواننده آثار یالوم این اثر رو نسبت به آثار دیگه‌اش متوسط تر هست، ولی هیچ چیزی از ارزش و قلم قوی یالوم کم نداره این کتاب، برای کسانی که میخوان بخونن توصیه میکنم که سطح توقع شون رو پایین بیارن، صدای گوینده خیلی خاص و خوب بود
مهرداد جلالی
۱۴۰۱/۱/۳۱
اثار فاخر اروین دیالوم واقعا ستودنیست. این کتاب یکی از بهترین کتاب هایست که خوندم. عقاید هستی گرانه در قالب یه داستان زیبا بیان می‌کند. پیشرویی دو داستان هم زمان در این کتاب و مرتبط به هم بسیار لذت بخشه. گوینده اثر نیز به خوبی از عهده کار بر اومده و این کتاب را جذاب‌تر کرده است
بهار دانا
۱۳۹۹/۱۱/۱۹
یک کتاب فوق العاده که برای اضافه کردن دانش فلسفی، مفهوم و چگونه زندگی کردن داشتن. من عاشق خداشناسی اسپینوزا بودم و هستم، بهتون توصیه می‌کنم برای خداشناسی باهاش آشنا بشید منطق عالی این فیلسوف، نظرم وجود خدا رو اثبات می‌کند. من از قبل شیفتش بودم خوشحالم که این کتاب هم ازش هست.
seyyed hamze
۱۳۹۹/۹/۱۰
داستان بسیار جذاب و پرمحتواست. از نظر تاریخی و فلسفی هم خیلی ساده و روان اطلاعات خوبی داده شده. گویندگی، نوع تدوین و صداگذاری موسیقی هم در سطح خیلی خوبیه... هرچند از موزیک‌هایی استفاده شده که کپی رایت دارن، ولی انتخاب موزیکها خیلی خوبه و باعث اثرگذاری بیشتر داستان میشه
فاطمه رئوفی
۱۴۰۱/۱/۱۷
با سلام و تشکر
این یک کتاب فلسفی است. البته در حد ساده که داستان زندگی اسپینوزا را بیان کرده و هم راستا با آن زندگی یکی از افراد هیتلر را عنوان میکند. که تحت تاثیر مطالبی راجع به اسپینوزا است
مطالعه این کتاب پیشنهاد میشود چون با بعضی از نظرات این فیلسوف آشنا میشویم.
اشکان نیک سرشت
۱۴۰۰/۱۲/۸
کتاب‌های اروین یالوم در زمینه روانشناسی و روان درمانی بسیار جذاب و اثربخش میباشند، پیشنهاد میکنم برای یکبار هم که شده کتابهای ایشان را مطالعه کنید، در لابلای داستان هایش نکات روانشناسی منحصربه‌فردی دارد، صدای راوی و ترجمه مترجم نیز عالی بودند، ممنون از کتابراه و ناشر محترم.
مریم مهدی زاده
۱۴۰۰/۱۰/۲۴
من وقتی این کتاب شروع کردم چیزی از اسپینوزا نمیدونستم. ولی به شدت بهش علاقه مند شدم. یعنی شخصیت‌های داستان منو با خودش به کجا‌ها که نبرد. در حدی که مستند هیتلر رو دیدم و رفتم به ادبیات و تاریخ المان. کتاب بسیااااار جذاب و گیرایه. من پیشنهاد میکنم. از خوندنش لذت میبرید
شکوفه عصاره
۱۴۰۰/۲/۲
واقعا لذت بردم از شنیدنش.
کتاب فوق‌العاده جذاب و زیبایی بود، قلم دکتر اروین د. یالوم بسیار عالی و مسحور کنندس.
ترکیب دو داستان بنتو اسپینوزا یهودی در قرن ۱۶ و آلفرد روزنبرگ مسیحی در قرن ۱۹ و اتصال این دو ماجرا، بسیار جذاب‌تر از اونیه که فکر میکردم.
مرجان صفوی
۱۳۹۹/۲/۶
واقعا هرچه از خوبی این کتاب بگم کم گفتم عالییی بود مخصوصا برای کسانی که با سبک کارهای یالوم آشناهستن وکتابهاش رو خوندن. توضیح یک مفهوم با به چالش کشیدنش از دیدگاه‌های مختلف بهترین نوع توضیحه‌ گوینده و کیفیت صدا بسیار عالی بود ممنونم از کتابراه
ناصر صدقی بوکانی
۱۴۰۱/۱۲/۷
کتاب مسله اسپینوزا از نادر کتابهای است که فلسفه زندگی کردن افلاطونی را به خواننده ارائه می‌دهد
بنده یکبار کتاب را خواندهام. و گوش دادن صوتی آن خواننده را به درک واقعی اخلاق اسپینوزایی می‌رساند
اگر شد کتابهای دکتر اروین یالوم را به صورت صوتی ارائه دهید
rasoul
۱۴۰۱/۶/۵
کتاب برداشت خود نویسنده از اسپینوزا است که شاید اینگونه که می‌گه نباشه البته خود نویسنده هم در فصل اخر گفته که چند شخصیت ساخته و پرداخته خود اونه، کتاب خوبیه برای شناخت اولیه از فلسفه و اسپینوزا ولی برای شناخت بیشتر باید کتابهای خود اسپینوزا رو خوند.
Sani Ghorbani
۱۳۹۹/۲/۵
اصلن مگه میشه یالوم کتابی بنویسه و خوب نباشه؟! این کتاب یه سفر تاریخیه، اشنایی همزمان با یه فیلسوف قرن هفدهمی و یه جنایتکار جنگی قرن بیستمی نازی‌ها خیلی شمارو غرق رمان میکنه. صدا و موسیقی هم خیلی خوب بود.
مژگان شیخی
۱۴۰۱/۷/۳۰
من هنوز کتابو تموم نکردم ولی تا همینجای کتاب میتونم بگم فوق العاده است. این کتاب تلفیقی از تاریخ، فلسفه، روانشناسی و داستانی جذابه. اگه راجع به اسپینوزا و فلسفه‌اش و عقایدش بدونید قطعا این کتاب براتون جذابه، پیشنهاد میکنم
طاهره شهبازی
۱۴۰۱/۵/۲۵
یکی از بهترین و مفید‌ترین کتابهایی که تا به حال مطالعه کرده بودم. فلسفه به زبان قابل فهم برای همه. 👌👌 صدای راوی بسیار محکم و گیرا و مناسب متن، و انتخاب موسیقی به جا و تاثیرگذار.
خواندن این کتاب را به همه پیشنهاد میکنم.
Yalda B
۱۴۰۰/۱۲/۲۸
اروین یالوم نه تنها روانشناس بلکه یه نویسنده‌ی فوق العادس که محصول تخیلی و ذهنی خودش رو چنان با مقاطع تاریخیِ دقیق همگام می‌کنه که در سیر داستان محو می‌شیم، خوانش فوق العاده هم لذت و گیرایی این کتاب رو فوق العاده تر کرده.
آنوشا احمدی
۱۴۰۰/۸/۱
علاوه بر فوق العاده بودن این کتاب، ترجمه روان و صدای فوق العاده گوینده مانع از این میشه که تا کتاب تمام نکردید توقفی بندازید.
خواننده در کنار لذت از روایت داستان، ناخوادآگاه تحت آموزش مباحث روانشناختی هم قرار خواهید گرفت
Nazi Azimi
۱۳۹۹/۲/۳
من اجرای اینکار رو خیلی دوست دارم. هم صدا خوبه، هم اجرا، و هم انتخاب موسیقی. موسیقی‌های بکار رفته واقعا خوبن. درباره کتاب هم بنظرم از و نیچه گریست بهتره. مباحث ایدئولوژیکی در کنار روانکاوی، بینظیره.
شیلر رحالزاده
۱۳۹۹/۱/۴
فوق العاده بود و ممنون از صداگذاری کتابهای دکتر یالوم یکی بعد دیگری عالی تر هستند، قبلادرمان شوپنهاور برام بالای لیست بود الان جایزه اولی رسید به اسپینوزا به علاقمندان بشدت توصیه میکنم
مهدی همایی
۱۴۰۳/۱/۲
اروین یالوم. واقعا نیاز به تعریف و یا ثبت نظر نداره فقط باید خوند کتاباشو به دو سه نفر معرفی کردم همه این حجم کتاب و یک شبه تمام کردن. نمیشه واقعا این کتاب و دست بگیری وبعد تحمل زمین گذاشتنشو نداری باید تمومش کنی.
ب.ز
۱۴۰۱/۶/۸
دو دیدگاه واقعی راجب اصول یهودی از دو زاویه درون و بیرون که یکی بی اطلاع و باکینه و دیگری مطلع و بدون کینه است.
آشنایی با عقاید اسپینوزا واقعا مسائل بسیار زیادی در مورد ذات مشترک بین دو مذهب را نشان می‌دهد
Fariba Mahdavizadeh
۱۴۰۰/۵/۱۰
کتاب متنی بسیار شیوا دارد و دو دوره‌ی تاریخی را به خوبی روایت می‌کند.
تاثیر افکار و اعمال انسان‌ها بر دیگر انسان‌ها را به خوبی بیان می‌کند و اینکه انسانها تا چه حد می‌توانند تحت تاثیر افکار و اعمال سایرین قرار گیرند.
yaser nemati
۱۳۹۹/۱۲/۲۰
روایت جذابی از دو ماجرا که علیرغم اختلاف زمانی ۳۰۰ ساله، کاملا بهم مرتبط هستند. اونم به غلم اروین د یالوم. گرچه از بین کتابهای یالوم بهش رتبه ۳ رو میدم ولی با اختلاف بهتر از بسیاری از رمانهای این ژانر هست.
ریحانه سامانی
۱۳۹۹/۱۱/۱۷
در مقایسه با کتابهای دیگه‌ی یالوم مثل نیچه و شوپنهاور نبود. بیشتر از اینکه روان درمانی باشه زندگینامه بود. و راوی هم خوب نبود. یه جاهایی وسط مکالمه صداش عوض میشد و بعضی جاها لحنشون با شخصیت داستان مطابق نبود
delaram naderi
۱۳۹۹/۳/۸
مثل همه کارهای استاد یالوم یه شاهکاره. که چه بخواهید و چه نه روان شما رو جراحی عمیقی میکنه. در عین اینکه روایت جذاب و لذت بخشی داره
و صدای راوی و نحوه روایت هم بی‌نقصه.
Sani Ghorbani
۱۳۹۹/۲/۵
اصلن مگه میشه یالوم کتابی بنویسه و خوب نباشه؟! این کتاب یه سفر تاریخیه، اشنایی با یه فیلسوف و یه جنایتکار جنگی نازی‌ها خیلی شمارو غرق رمان میکنه. صدا و موسیقی هم خیلی خوب بود.
یاسمن رجبیان
۱۴۰۲/۸/۱۹
عالی من معمولا کتابها رو برای دوستم تعریف میکنم ولی این کتابو فقط پیشنهاد خوندنش رو دادم اگاهی زیادی از حقایق تاریخ بهمون میده همچنین چشم منطقمون رو خیلی خوب باز و هوشیار میکنه
Masoud Mir
۱۴۰۲/۳/۲۵
پیام کتاب از نگاه من: اگر میخواهی هم رنگ جماعت نباشی، شاید لازم باشه رسوا شوی، هر هم رنگی با جماعت نمیتونه خوب باشه و هر رسوایی بد، خودت باش نه اون چیزی که دیگران انتظارش رو ازت دارن
محمد محسنی نسب
۱۴۰۲/۱/۱۴
کتاب‌های داستانی یالوم بیش از آنکه یک متن اموزشی ماندگار باشه یک نقشه راه برای فهمیدن و الگو گرفتن است‌. آثار یالوم را به شدت برای یادگاری فلسفه و راونکاوی و داستان نویسی توصیه می‌کنم
د. ناظمی
۱۴۰۱/۸/۱۲
شاید به جذابیت سایر کتابهای اروین یالوم نباشه ولی به شخصه چون قلم اروین یالوم بود خیلی برای این کتاب ارزش قائلم و از گوش کردنش لذت بردم.
صدای کتاب خوب و با ریتم صحیح و مناسبی بود. ممنونم
جمیله عجم
۱۴۰۱/۴/۲۲
یکی بهترین کتاب‌هایی که می‌شه در مواجهه با شک‌های دینی خوند...
به من ثابت که من با سوالات دینی و مذهبی ذهنم تنها نیستم.....
دیگرانی هم هستند که مشابه من فکرکردند
سمیرا رفیعی
۱۴۰۱/۳/۳۰
کتاب خوبی در خصوص نازی‌ها و یهودیت و تحریفات بود. تلفیق دو داستان در دوران‌های مختلف و اثر داستان قدیمی بر شخصیت اصلی داستان دوم. بررسی دیدگاه‌های مختلف دینداری در یهودیت خیلی جالب بود
فرزانه فراهی باهر
۱۴۰۱/۱/۳۰
کتاب خیلی خوبی بود و من واقعا لذت بردم از گوش دادن به این کتاب چون هم داستان خیلی جذاب بود مثل خیلی از آثار دیگه از این نویسنده که با همراه گویندگی عالی لذت شنیدن این کتاب رو چند برابر میکنه.
Aynaz Q
۱۴۰۱/۱/۸
در یک کلمه بینظیر بود👌
با اینکه "وقتی نیچه گریست"اثر محبوب و معروف تری از اروین د. یالوم عزیز بود اما من با این کتاب بیشتر لذت بردم👌👌
مرسی از هوتن شاطری پور که تاثیرگذاری کتاب رو دوچندان کرد
1 2 3 4 5 >>