نقد، بررسی و نظرات کتاب مینیمالیسم دیجیتال: انتخاب یک زندگی با تمرکز در دنیایی آشفته - کال نیوپورت

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
Ms Moti
۱۴۰۱/۱۲/۴
اول از همه اینکه عجب ترجمه‌ی خوبی داشت این کتاب، ریویو‌های زیادی مبنی بر انتقاد در مورد ترجمه‌ی کتاب کار عمیق توسط همین مترجم خونده بودم و همین مسئله باعث شد در مورد خوندن این کتاب با این ترجمه کمی دو دل بشم.
کتاب دو تا بخش داشت توی بخش اول نویسنده اصول مینیمالیسم دیجیتال رو توضیح داده و در بخش دوم هم تمرینات متنوعی برای تثبیت این اصول در زندگیمون پیشنهاد داده.
نمیشه نقش تکنولوژی و فناوری رو توی زندگیمون نادیده بگیریم، من خودم به شخصه بارها تلاش کردم تا نقشش رو توی زندگی کمرنگ کنم اما هر دفعه با شکست مواجه شدم و یا اینکه فقط یه موفقیت نهایتاً ده روزه بود و بعدش روز از نو و روزی از نو. با خوندن این کتاب فهمیدم من یه جاهایی زیادی افراطی عمل کردم و یه جاهایی هم نمیدونستم برای تداوم داشتن موفقیتم توی این زمینه باید چیکار می‌کردم.
از وقتی که شروع کردم به خوندن کتاب سعی کردم با تمریناتی که نویسنده پیشنهاد داده بود پیش برم تقریبا طی ۱۰ روز فعالیتم توی فضای مجازی کم تر شده و خیلی خوشحالم که زمان بیشتری در اختیار دارم تا کارهایی که دوست دارم رو انجام بدم.
Mehdi Mirjamali
۱۴۰۰/۱/۱۱
متاسفانه بنظر میاد کتابراه یه جورایی سلیقه خوانندگان و کاربرانش رو داره شکل میده! کتابهای رایگان یا تخفیف خورده اکثراً از یکی دو ژانر روانشناسی موفقیت یا کسب و کار یا معنویت و عرفانهای جدید هست. در حالی که کتابهای بسیار مهم، زیبا و خواندنی در حوزه‌های ادبیات (شعر و رمان) تاریخ، مذهب، فرهنگ، فلسفه، سیاست و... هست که خوانندگان و خواستاران بیشمار دارند و انتظار تخفیف خوردن و رایگان شدن برای اونها تقریبا داره بدل به آرزوی دست نیافتنی میشه.
امیدوارم به خواسته سایر خوانندگان و کاربران هم اهمیت داده بشه. ممنون.
MoonRiver
۱۴۰۱/۱۲/۱۰
من این کتاب رو علی‌رغم میل شخصی‌ام شروع کردم ولی بعد به این نتیجه رسیدم که برای هر کس که در زمان ما زندگی می‌کند و از شبکه‌های اجتماعی و اینترنت موبایل استفاده می‌کند، خوب است که یک بار این کتاب را بخواند. خوبی کتاب اینه که توصیه نمی‌کند کلاً همه چیز رو بگذارید کنار هر چند خیلی دوست دارد این اتفاق بیفتد. در عوض می‌گوید که باید در استفاده از امکانات این برنامه‌ها هوشمند باشیم و فعالیت‌هایی رو هم که در بعضی فصل‌ها به عنوان جایگزین پیشنهاد می‌دهد قابل انجام دادن است و دور از دسترس نیست. برای من جالب بود که شنیدن پادکست و خواندن کتاب الکترونیک هم به‌زعم نویسنده جزء مواردی است که بهتره محدود بشود و با فعالیت‌های اجتماعی‌تر جایگزین بشود مثلاً کتابخوانی جمعی.
Sarah Kavoosi
۱۴۰۰/۱/۲۸
این کتاب رو دوست داشتم. نویسنده‌اش بعد از کلی تحقیقات این کتاب رو نوشته و توصیه کرده خودتونو غرق در تکنولوژی نکنین. یه تایم مشخص کنید و قید برنامه‌های غیرضروری رو بزنید و از تک تک زمان تون استفاده‌ی مفید ببرید. دمشون گرم. من که خیلی لذت بردم از کتابش. این کتاب بهم یاد داد که تلاش کنم روزی بیشتر از دوساعت در اینستا نباشم. چون تو اینستا پیج کاری دارم نمیتونم که اصلا برم پس اون تایم رو از پنج ساعت به سه ساعت تقلیل دادم و تصمیم دارم به دوساعت برسونمش و می‌دونم که میرسونمش به دوساعت تعامل و فعالیت در اینستا.
فائزه اسلامی
۱۴۰۲/۱۱/۲۷
کتاب مینیمالیسم دیجیتال ترجمه بسیار روانی داشت؛ که باعث شد ترغیب بشم هرچه سریع تر فصل‌های بعدشو بخونم... این کتاب برای دنیای امروز بسیار کاربردیه... در حاضر اکثر ما زمان زیادی از وقت خودمون رو صرف شبکه‌های اجتماعی و دنیای دیجیتال می‌کنیم؛ که باعث تو زندگیمون بازدهی خوبی نداشته باشیم و تایم زیادی از روزمون رو از دست بدیم... این کتاب برای کسانی که به خاطر استفاده زیاد از تجهیزات دیجیتال و شبکه‌های اجتماعی توانایی انجام کار عمیق و مفید رو از دست میدن، پیشنهاد میشه و کمک می‌کنه تا بتونیم با مینیمالیسم شدن در دنیای دیجیتال، بهترین بهره رو از ساعات روزمون داشته باشیم
Naghmeh Rastegar
۱۴۰۱/۳/۱۲
نقل قولی کامل از کتاب که گویای فضای داخلی کتابه:
«با تمرکز روی این موضوع به نتیجه رسیده‌ام که به جای این‌ها به یک جور «فلسفه‌ی استفاده از فناوری» تمام‌و‌کمال نیاز دارید که در ارزش‌های شما ریشه دارد و به سوالات شما درباره‌ی هر کدام از این ابزارها و چگونگیِ استفاده از آن‌ها به شکل مفصلی جواب می‌دهد و همین‌طور، کاری می‌کند که قابلیتِ بی‌تفاوت‌شدن نسبت به مسائل را به دست بیاورید.
… من اسم آن را «مینیمالیسم دیجیتال» می‌گذارم؛ فلسفه‌ای که معتقد است هر چه کم‌تر از فضای مجازی استفاده کنید، موفقیت، بهره و لذت‌تان از زندگی بیشتر خواهد شد.»
امین درستی
۱۴۰۲/۱۱/۲۰
«این کتاب می‌تونه شروع یک زندگی جدید باشه».
کتاب بسیار خوبی هست و ترجمه خوبی هم داره. فکر میکنم همه باید این کتاب را بخونن و ازش استفاده کنند تا بتونن در برابر هجوم ترسناک فضای مجازی و وسایل ارتباطی مقاومت کنند. اگر از یکی از برنامه‌هایی که میزان استفاده روزانه از موبایل را نشون میدن استفاده کنیم واقعا شوکه می‌شیم.
بسیاری از ما روزی هفت هشت ساعت داریم با گوشی کار می‌کنیم و این وحشتناکه! با خوندن این کتاب، می‌تونیم راهکارهای کاملا عملی و کاربردی اون رو به کار بگیریم و خودمون را از چنگال گوشی‌هامون نجات بدیم.
mehrdad javadi
۱۴۰۲/۱/۸
بعد از کتاب عالی کار عمیق، طبیعی بود که چنین کتابی از کال نیوپورت روانه بازار بشود. اصرار نویسنده بر مدیریت زمان استفاده از تجهیزات الکترونیک و مدیریت صحیح آنهاست. نویسنده خود با اینکه سالیانه چندین کنفرانس در سراسر جهان دارد اما هیچ یک از اکانت‌های سایت‌های معروفی چون توییتر و اینستاگرام و یوتیوب را ندارد. متدهای کتاب کاربردی است و بنده با عمل به چندتا از روش‌ها توانستم مدیریت بهتری بر زمان استفاده از گوشی همراه خود داشته باشم. یکی از روش‌های رژیم یک ماهه پرهیز از گوشی موبایل است که در نوع خود بسیار جالب است.
بیک
۱۴۰۱/۹/۲۳
خواندن این کتاب را در کنار کتاب دیگر نویسنده یعنی کار عمیق، شدیداً توصیه می‌کنم به همه، نویسنده در باره فرهنگ استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بدرستی آموزش میدهد و با مقایسه فایده و مضرات اون به ما راهکار برای میزان زمان صرف شده در انها میدهد. توجه کنید که نویسنده به وبگردی آزاد حضور و لایک در شبکه‌های اجتماعی زیاد و کارهای این دست اشاره دارد نه استفاده آگاهانه و متمرکز از اینترنت. کتاب پرگویی دارد. کتابی ارزشمند و بسیار لازم در عصر ما،
امیرحسین فراهانی
۱۴۰۱/۸/۱۵
نوع نگاه نویسنده رو دوست داشتم کتابهای دیگه‌اش هم رفت تو لیستم جذابه که یک استاد دانشگاه تو حوزه علوم کامپیوتر چنین کتابهایی نوشته دلیل اصلی موفقیت کتاب اینه که تجربیات زیسته خودش برای بهتر زندگی کردن رو تلفیق کرده با تجربیات دیگران یعنی میخوام بگم بند به بند کتاب رو زندگی کرده خودش من دوسش داشتم و یقینا جز کتابهاییه که به همه توصیه‌اش میکنم:)
Zeynab Farizad
۱۳۹۹/۵/۱۳
کتاب کار عمیق رو قبلا ازین نویسنده خونده بودم، خیلی عالی و تاثیرگذار بود. این کتاب رو هم از لحظه‌ای که دانلود کردم دارم میخونم. در حالی که پاسی از شب گذشته، نمیتونم بذارمش کنار. توصیه میکنم حتما هر دو کتاب رو بخونید و ازون مهمتر به توصیه هاش عمل کنید.
فرزانه حسن زاده
۱۴۰۱/۶/۱۰
رسانه‌ها وشبکه‌های اجتماعی امکان داشتن خلوت رو از ما گرفتن. بدون خلوت فکر و تمرکز در کار نیست. بدون فکر انسانها تبدیل میشن به یه سری موجودات سطحی و احمق ودر نتیجه دنباله رو که با هر بادی به هر جهتی میچرخن. صنعت رسانه اسمش صنعت توجه هست. بهای بودن در این فضا از دست رفتن توجه و به دنبالش امکان تفکر ماست.
Mahboobeh Azimi
۱۴۰۰/۱۲/۳
بنظر من اینکه انقدر گارد میگیرن در مقابل استفاده از فضای مجازی و دیجیتال بطور کلی درست نیست. دنیا کلا به این سمت رفته و کم کم هوش مصنوعی در کشورهای پیشرفته جای خیلی چیزها رو میگیره و اگر ما استفاده مون از دیجیتال کم کنیم از اونها عقب میفتیم. بهتر اینه که نحوه درست استفاده کردن رو یاد بگیریم و استفاده علمی و مفیدی داشته باشیم.
شکوفه احمدی
۱۴۰۰/۱۱/۲۵
این روزا فکر می‌کنم کمتر کسی باشه که اسم این کتاب رو نشنیده باشه، کتاب خیلی کاربردی‌ای هست و واقعا هم راهکارهای موثری داره
تجربه من بعد از خوندن کتاب، واکاوی مواردی بود که کتاب بهش اشاره داشت و بعدم سعی کردم با توجه به راهکارهای کتاب به مدت سی روز از شبکه‌های مجازی دور بمونم خیلی بهم کمک کرده خوندنش واقعا فایده داره
Ehsan Zohuri
۱۳۹۹/۶/۱۰
کتاب خوبیه ولی همانطور که در کتاب بیان شده راه حل قطعی برای موضوع دیجیتالی وجود نداره و هر کس باید بنا بر نوع زندگی و کاربردی که از دیجیتال داره خودش رو کنترل کنه و نه اینکه دیجیتال زندگی ما رو کنترل کنه. من تا اواسط کتاب خوندم و فعلا دیگه تو فاز عمل هستم
اسماعیل فیضی خواجه
۱۳۹۹/۲/۹
کال نیوپورت نویسنده‌ای دقیق و نکته‌سنج است. کتاب کار عمیق ایشان را خوانده‌ام و اکنون در حالِ مطالعۀ این کتاب ارزشمند هستم. جداً کتاب خوبی است و پیشنهادم به همۀ عزیزانِ «کتابراهی» خواندن این دو اثر است.
Muzzammil Abbasi
۱۴۰۱/۹/۲۹
اگه بخواهی بفهمی که دارن با گوشی و اینترنت چطور کنترلت میکنن.
اگه بخواهی بفهمی استفاده‌ات از گوشی و شبکه‌های اجتماعی چقدر اشتباهه.
اگه بخواهی بفهمی هدف از ساختن این‌همه شبکه‌های اجتماعی چیه.
اگه بخواهی به اشتباهاتت در دنیای مجازی پی‌ببری باید این کتاب را بخوانی.
سروش شمس
۱۴۰۱/۲/۹
این کتاب روش‌های ترک اعتیاد از دستگاه‌های دیجیتال را به ما آموزش میده
و الان واقعا یکی از دغدغه‌ها اعتیاد به ابزار‌های دیجیتال هست
بنظرم تا هر جایی را که توانستید انجام بدهید برد کردید
من چندتاشو انجام دادم و برای افزایش تمرکز من عالی بوده
نحله کوهکن
۱۴۰۰/۴/۳۱
کتاب خوبیه، یاد میده قبل از نصب هر برنامه رو گوشی اول از خودت بپرسی، میخوام چه برنامه‌ای؟؟ در چه شرایطی و با چه هدفی نصب کنم؟؟؟ آیا این برنامه به من در راستای اهداف و ارزش هام کمک میکنه؟؟!! سپاسگزارم از کتابراه برای ‌انتشار رایگان این کتاب که لازمه دنیای امروزه. مانا باشید.
نیلوفر معتبر
۱۴۰۰/۳/۵
به نظرم‌ حتی اگه دقیقاً آنچه که کتاب به ما توصیه کرده رو انجام ندیم، همین که ما رو به آگاهی رسوند، خیلی خوبه. قبلاً شاید استفاده از تکنولوژی، خیلی ناخودآگاه بود و به شکل اعتیادآوری ازش استفاده می‌کردیم، اما از الآن به بعد، برامون یه انتخابه!
Pouria A A
۱۴۰۱/۷/۱۹
این کتاب رو به والدین توصیه می‌کنم برای اینکه بتونن در جهت تربیت فرزندشون برای استفاده صحیح از تکنولوژی قدمی بردارن
در کل همه نیاز دارن که این کتاب رو بخونن چون واقعا تو این روزا ما کاملا بدون هیچ اطلاع و فرهنگ درستی داریم از تکنولوژی استفاده میکنیم
سید محمود محسن اصل
۱۴۰۱/۱/۳۱
به تازگی خوندن این کتابو اتمام کردم. اصلا تا این موقع نمیدونستم که فضای مجازی و خصوصا شبکه‌های اجتماعی اینقدر داره به ضرر ما کار میکنه. فکر میکردم همش به نفعمونه. خوندن این کتاب برای کسانی که وقت و موفقیت براشون مهمه، واجبه. حقایقی رو باید بدونید.
Aref Nikroo
۱۴۰۰/۵/۲۵
با سلام، بعد از مطالعه کتاب متوجه شدم که خودم یک مینیمالیسم دیجیتال به تمام معنا هستم، اما کتاب بسیار پرگویی داشت، خسته کننده بود، مقداری دور از واقعیت بود، دوگانگی در آن وجود داشت، ولی درکل هدف این کتاب بی عیب و نقص است اما تاثیرگذاری آن جای بحث دارد
هادی قیاسی
۱۴۰۰/۶/۲۵
موضوع کتاب در مورد اینه که چه طوری از شبکه‌های اجتماعی استفاده حداقلی داشته باشیم و فقط در صورت ضرورت ازشون استفاده کنیم
به نظرم کتاب کار عمیق راهکار‌های بهتری واسه تمرکز ارائه میده ولی این یکی مشخصا روی شبکه‌های اجتماعی زوم کرده
F F
۱۴۰۲/۱/۱۱
کتابی امیدوار کننده اما وقتی یک کتاب میخونید و مقداری انرژی بهتون تزریق میشه نباید رها کنید سریعا برید سراغ کتاب‌های انگیزشی بعدی و پشت سر هم ادامه بدید تا انگیزه از دست رفته و زندگی آشفته رو نجات بدید
Leila Saeedi
۱۴۰۰/۳/۱۶
کتاب خیلی خوبی بود واقعا باعث شد که به ارزش وزمان بندی ومدیریت وقتمون بیشتر بها بدیم و وقت خودمون رو برای هر برنامه یی تلف نکنیم ومینیمالیسم دیجیتال رو همیشه در هر برهه ایی از زندگی قرار بدیم نه تنها گوشی هوشمند
sania najafi
۱۴۰۰/۲/۲۴
حدود دو سال پیش سبک زندگیم رو مینیمال کردم بدون اینکه چیز زیادی درموردش بدونم و از وقتی که این کتاب رو خوندم معنی کارهایی که خودم از رو دست دیگران تقلید میکردم رو میدونم واسه همین این سبک زندگی برام لذت بخش تر شده
sepideh Sophey
۱۴۰۰/۲/۲۱
این خوب بود که بعضی مسائل و دردسرهای استفاده افراطی از برنامه‌های اینستا و.. رو مطرح میکرد ولی خیلی زیاده گویی کرده بود. همین موضوعاتو میتونست تو ۳۰ صفحه توضیح بده. کتابش آدمو خسته میکنه خیلی زیاده گویی کرده.
صبا مومنی
۱۴۰۰/۲/۱۸
من کامل نخوندم ولی ابتدای کتاب توصیه میکنه که اون چیزایی که از دید شما اصل حساب میشه و مهم هست رو در مرکز فعالیت و توجه بزارید تا از هدر رفت انرژی جلوگیری بشه، و متعاقبا از افسردگی و سردرگمی هم بشه نجات پیدا کرد
بهنام هادی
۱۴۰۰/۱/۱۷
یک نگاه سرگرم شدن به نوع آوری عصردیجیتال، صاحبان ودلالان حتی اختراع کنندگان نخبه و... به هدف عادت‌هایی که سودآوری اقتصادی رادرپشت پرده افکاری آن‌ها دربردارد. نگاه کلی بایدداشت نه نگاه به نیمه خالی لیوان.
Saeed sayyahpour
۱۴۰۰/۱/۱۱
بنده هم با نظر خانم شکراللهی موافقم. پارسال کتابهاوبرنامه ریزی بهترومجرب تری البته از نظر من شده بود. ولیکن کتاب راه بهترینه و خوشحالم کتابخانه‌ای نزدیک به 900کتاب خصوصا رمان خریدم
rahimi saeed
۱۴۰۰/۱/۱۱
خواندن این کتاب خیلی کمک میکنه که باندازه و سرجای خوش از فضای مجازی و دنیای دیجیتال استفاده کنی به همه پیشنهاد میدم که بخوننش چون واقعا الان لازممون هست دونستن یه همچین نکاتی.
behnam alamdari
۱۴۰۰/۱۰/۲
کتابی خیلی خوبی بود انصافا باید همچین کتابای بخونیم تا به خودمون بیایم واقعا اعتیاد به این مجازی خیلی بدتر از اعتیادهای دیگه هست و باید با تمرینات این عادت بدو کم یا کلا حذف کنیم از زندگیمون.
aref farokhzade
۱۴۰۰/۴/۳۰
چیز خاصی نداشت بنظرم. ۶۰ صفحه اولشو خوندم فهمیدم بدرد من نمیخوره. برای کساییکه خیلی اعتیاد دارن به فضای مجازی شاید مناسب باشه که اونم نکته خاصیو مطرح نکرده‌. همش زیاده گویی و پر حرفی و نکات بدیهی.....
علی مستانی
۱۴۰۰/۲/۳
تعریف این کتاب رو زیاد شنیده بودم. در مورد خوب بودن محتوا و زحمتی که بابت نوشتنش کشیده شده شکی نیست. من دوفصل اول رو خوندم ولی متاسفانه جذب کتاب نشدم و نتونستم باهاش ارتباط برقرار کنم.
Faride Abtahi
۱۴۰۱/۵/۲۱
این کتاب و همینطور کتاب کار عمیق اثر دیگه‌ای از این نوسنده رو توصیه میکنم. اثرات دنیای دیجیتال بر کاهش میزان تمرکز انسانها در طی سالهای اخیر به طو واضحی قابل مشاهده هست.
فریبرز فلاحی
۱۳۹۸/۱۲/۱۲
عالی باید بخوانید تا بفهمید که چگونه ذهن شما به بردگی گرفته شده است
سعیده
۱۴۰۳/۱/۷
خیلی کتاب کار درستیه. همین که ذهنمون رو میتونیم به آرامش برسونیم خودش کم چیزی نیست. فضای مجازی جای خود زندگی هم جای خود
ممنون بابت تمرینات خوبش
Soheil Alipour
۱۴۰۰/۱۱/۲۹
اگر به دنبال یک کتاب تخصصی هستید این کتاب مدنظرتان نمیتونه باشه این درحد کتاب کودکان است و گمان نمیکنم برای فردی مفید باشه این اطلاعات رو پدربزرگ من هم دارد.
Dokht Porfosore
۱۴۰۰/۱/۱۱
خیییلی عالیه،
تاثیرات مثبتی داره،، پیشنهاد میکنم حتما بخونید و حتما عمل کنید،،، تو زندگیتون تغییرات مثبتی رخ خواهد داد👌🏻🤩🤩
zahra kamran
۱۳۹۹/۱۲/۲۸
منم یه معتاد به اینترنت بودم با خودندن مطالب کمی از اعتیادم کم شده و با انجام راه کارها میخوام که زمانم را بیشتر مدیریت کنم.
Zahra Bi
۱۴۰۰/۱۱/۱۷
کتاب مناسبی برای همه، اگربه راهکاراش عمل کنیم واقعا از این وقت کشی که تو فضای مجازی میکنیم، خلاص میشیم، با تشکر از کتابراه
پیام عبداللهی
۱۴۰۰/۷/۹
کتاب خوب و با مثالهای جالبی است اما با فاصله از زمان چاپ باید بروز شود در حدود صفحات ۱۶۰و ۱۷۰ احتمالا مشکلی در نارسایی ترجمه وجود دارد
مجتبی یگانه
۱۴۰۰/۱/۲۷
کتاب خوبی هست حتما مطالعه کنید برای اشخاصی می‌باشد که وقت زیادی رو در اینترنت به بطالت صرف می‌کنند می‌باشد و می‌تواند برای همه مفید باشد
پرى كن
۱۳۹۹/۱۰/۲
خیلى اضافه گویى داشت. با اینکه به من کمک کرد ولى به نظرم کلا در حد چند صفحه مقاله قابل خلاصه کردن بود.
Hossein Ghorbani
۱۳۹۹/۵/۱۳
ممنونم از معرفی این کتاب. میدونستم فضاهای مجازی اذیتم میکنه ولی چجوری ش رو با این کتاب فهمیدم.
89 Rezaei
۱۴۰۱/۵/۳
این کتاب با ریکردی متفاوت اموزش میده که چطور بیشتر از زندگی لذت ببریم و استفاده بهینه تری داشته باشیم
Morteza m
۱۴۰۱/۴/۲۹
نویسنده در تالیف این کتاب بسیار موفق عمل کرده به طوری که من چندین بار این کتابو خوندم و پادکستشو شنیدم
fatemeh fl
۱۴۰۱/۲/۱۳
بنظرم کتاب خوبیه. این کتاب در کنار کار عمیق میتونه کمک بزرگی بکنه به کسایی که کارهای مهمی میخوان انجام بدن.
نازنین شریفی
۱۴۰۰/۱۰/۲۹
واقعا عمل به بعضی از حرفهای کتاب سخته در دنیای امروز نمیشه بدون تکنولوژی زندگی کرد ولی خوب قطعا باید مدیریت شود
1 2 3 4 >>