نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مرد معصوم - جان گریشام

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
حمیدرضا صدرائی
۱۴۰۰/۷/۱۹
بر خلاف اکثر کارهای گریشام که آثار درخشانی در ژانر ادبیات جنائی، پلیسی، معمائی میباشد، به دلیل اطاله کلام، کشدار نمودن موضوع و تکرار مکرر موضوعات، به زیبایی دیگر آثارش نبود، گاهی شک میکردم شاید مانند نویسنده‌ای چون فردریک فورسایت به صورت کلمه‌ای از ناشر خود پول میگیرد که انقدر سعی در طولانی تر کردن داستان و افزودن بر کلمات دارد، البته اکر این طولانی شدن با هیجان همراه بود نه تنها مشکلی نداشت که جذاب هم بود ولی در این اثر این ایرادات باعث افت کیفی داستان گردیده، به طور مثال کتاب گریز راه شیطان بیش از ۴۰۰ صفحه بود اما هیجان داستان آنقدر بالا بود و داستان به قدری پر کشش نگاشته شده بود که اصلا طولانی شدن داستان خواننده را اذیت نمیکرد، البته من صاحب نظر یا منتقد نیستم و فقط چیزی رو‌ که خودم برداشت کردم گفتم.
Monir Naghikhani
۱۳۹۹/۷/۲۰
نمیدانم چگونه از شما سپاسگزاری کنم، بسیار بسیار کتاب جالب وآموزنده، در مورد اینکه چقدر قضاوت کردن سخت است، وما انسانها تا چه حد بد هستیم، دست شما درد نکنه، منو بیاد پادکستهای زیبای واقعی انداخت، خداوند همه مارا ببخشایدبا تشکر فراوان از مترجم وراوی محترم که بسیار با احساس ودرک فراوان این داستان واقعی رو روایت کردن. پایمده وپیروز باشید.
ba ha
۱۳۹۹/۱۲/۲۷
تمام مدت که کتاب گوش میکردم، چیزی که فکرم رو درگیر کرده بود این بودکه هر بار با قضاوت کردن یه نفر، چقدر زندگی رو براش سخت میکنیم و چقدر راحت اینکارو میکنیم..
اما خود کتاب به نظرم ضعیفتر از نوشته‌های دیگر گریشام بود و خیلی توضیحات اضافه داشت بخصوص درمورد بیماری ران...
ممنون از همه دوستانیکه زحمت کشیده بودن..
محمد زمانی
۱۳۹۹/۱/۱۸
سکوت کن به یاد آنکه در سپیده جان داد، جنتی عطائی کتاب قشنگیست در مورد قضاوتهای مغرضانه، و رنج بیگناهان و بیخیالی مسببان، همچنین ایثار برخی مردم و در کنار آن قضاوت ناحق برخی دیگر حتی به اصطلاح مومنان.
Majid Mohamadi
۱۳۹۹/۶/۱۵
این کتاب اجرای بسیار خوبی دارد و گوینده صدای بسیار خوبی دارد ولی داستان جذابیت زیادی ندارد و خسته کننده است.
محمد نجفی
۱۴۰۰/۱۱/۲۹
نمونه بی عدالتی کسانی که داد حقوق بشر می‌زنند و البته نمونه خواهرانی که واقعا ستودنی و قابل دوست داشتن هستن
Masoumeh Yaghoubi
۱۳۹۹/۸/۲۵
کتاب تکان دهنده‌ای بود و جنایات امریکا را روشنتر کرد ولی خدا را شکر که آدمهای خوب هم پیدا میشوند
کتایون سرابی
۱۴۰۱/۴/۲۸
کتابی با شخصیت پردازی نسبتا خوب.. ‌ داستان قابل قبول
صادق عرب
۱۴۰۰/۹/۹
واقعا یه شاهکار به تمام معناس بنظر من