نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی میشل شدن - میشل اوباما

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
سحر اندیشه
۱۴۰۱/۸/۱۰
کتابی از زندگی خود نویسنده، میشل اوباما، که از کودکی شروع میشه و با ترک کاخ سفید به پایان میرسه.
به خوبی میشه دید که میشل اوباما سعی داره تو این کتاب افکار خودش رو به نمایش بذاره: اینکه ریشه‌ی طرز فکرش برمیگرده به دوران کودکیش و شیوه‌ی تربیت خانوادگی‌ای که در اون دوران دریافت کرده. و در طی سالها درس خوندن در مدرسه و دانشگاه و پشت سر گذاشتن اتفاقاتی که در خانواده، دوستان و هم محله‌ای هاش رخ دادن این طرز فکر رشد کرده و نهایتا با تجربه‌ی بانوی اول ایالات متحده شدن و همه‌ی مسئولیت هاش به بلوغ رسیده. کتاب همچنین تصویر تا حد امکان شفافی از این که چطور این افکار، زندگی واقعی نویسنده رو شکل دادن به ارائه میده.
بنظر من کاملا طبیعیه که نویسنده اجازه و یا تمایلی نداشته باشه تا از تمام ریز و درشت شخصیت خودش، همسرش، و اتفاقات کاخ سفید پرده برداری کنه. و خودش هم طی مصاحبه‌هایی که بعد از چاپ کتاب انجام داده به این نکته اشاره کرده که تصویر ارائه شده در کتاب، کامل نیست ولی صادقانه است.
لحن گوینده با لحن کتاب که استوار و در عین حال نرم و صمیمی هست مطابقت داره. و اگر از اشتباهات تلفظی گوینده فاکتور بگیریم، مطمئنا گویشی در خور کتاب داشتن.
از ایشون و همه‌ی دست اندرکاران تهیه این نسخه صوتی کتاب ممنونم.
مهدی حمیدی
۱۴۰۲/۳/۱۰
کتاب میشل شدن به وسیله میشل اوباما نوشته شده برای تمامی گروه‌های جامعه که به تغییر در جامعه معتقد بوده و با شرایط مختلف و در زمان‌های گوناگون آن را دنبال می‌کنند کتاب بسیار مفید بوده و بسیار توصیه می‌گردد. میشل از خانواده بسیار فقیر و سیاه پوست و برده زاده بوده‌اند. پدرشان یک کارگر ساده و در ایام کهنسالی فلج میشود به نحوی که ادامه کار برایشان بسیار سخت و طاقت فرسا می‌شود ولی با این وجود به کار و فعالیت ادامه داده و شرایط رشد و بالندگی را برای خواهر و برادر فراهم می‌کنند مادر ایشان که زنی خودساخته میباشد در زمانی که کاملاً فقیر در خانه محقر زندگی می‌کند و چه در زمانی که در کاخ سفید به زندگی خود ادامه می‌دهد و دوستانی در تراز اول دنیا پیدا میکند همیشه شخصیت و منش خود را حفظ کرده و مسائل مادی و دیگر مسائل دنیای سیاست ایشان را تغییر نمی‌دهد.
داستان میشل شدن میتواند به طور سرمشق برای کلیه جوان‌ها و کسانی که به هر نحو تصور اینکه بتوان وضعیت موجود خود را تغییر داد می‌تواند بسیار مفید فایده باشد.
به هر حال خواندن این کتاب هم به لحاظ نوشتن متن و همه به لحاظ نوع نگرش بسیار خوش ساخت و آموزنده میباشد.
مهتاب امینی
۱۴۰۰/۱/۵
این که نوشتین نویسنده ذاتا یک انسانه واقعا مبالغه هست و کلمه تخیلی.
ایشون در کتابش سعی کرده فقط از خوبی‌های خودش و همسرش صحبت کنه، اگر خواننده دقت نظر داشته باشه متوجه میشه که در واقع این خانم به خیلی از مسائل مهم اهمیت نداده و برای مثال زمانی که به دانش‌آموزان ابتدایی در آمریکا تیراندازی میشه خیلی راحت بجای تسلی به خانواده کودکان میره به نمایش رقص دخترش، فقط از کشتارها توسط سلاح گرم ابراز تاسف میکنن اما قدمی در جهت رفع این مشکل نمیذارن و در عوض گیاه پرورش میدن، با حمایت از جنگ‌جویان آمریکایی توسط ایشون که در واقع حمایت از جنگ‌ها علیه منطقه ما و کشتار مسلمانان هست واقعا چطور ذات انسانی میشه براشون متصور بود؟
یکی دیگر از اهداف مهم این کتاب قدیس سازی از باراک اوباما هست و نویسنده تا جای ممکن هر صفت خوب و متعالی را توانسته به همسرش نسبت داده.
و متاسفانه یکی دیگر از مسائل منفی کتاب که با فرهنگ ما در تعارضه عنوان کردن مسائل غیر اخلاقی و روابط خارج از ازدواج این زوج هست که کاملا عادی با این موضوع برخورد میکنن و واقعا لزومی نداره چنین روابطی با لحن گرم گوینده اینطور در ذهن جوان ایرانی نقش ببنده و عادی‌سازی بشه.
BeHrOüZ MöRaDiE
۱۴۰۱/۱۲/۱۲
ذهنیت برنده بودن و برنده شدن را در خود ایجاد و پرورش بده، چرا که اگر باراک این استعداد را در خود نداشت در یک جامعه 30% رنگین پوست به ظاهر باراک هیچ شانسی برای رقابت با مک کین و هیلاری نداشت، ولی لحظات و اتفاقات قابل تاملی در این کتاب هست که بسیار ارزشمند هستند، با اینکه فکر میکنم کتاب ترجمه‌ی کامل نیست و سانسور شده امیدواریم روزی برسد که بتوانیم منظور صریح نویسنده را از نوشته هایش، برداشت نماییم چرا که این کار مصداق انحراف جریان گردش اطلاعات و گناهی نابخشودنی ست و به قول یوال نوح هراری؛ مرگ چیزی نیست جز به گردش در نیامدن جریان اطلاعات.
Baran Seil Sepour
۱۴۰۲/۲/۲۶
سلام، من این کتاب را شنیدم واقعا لذت بردم, صدای گوینده بسیار مناسب این کتابه، اصلا شبیه روخوانی نیست، انگار داستان تعریف می‌کنه, همینطور که کتاب را گوش میدادم بارها خودم را جای میشل اوباما تصور کردم، استرس، ترس، نگرانی، مسیولیت پذیری, همه رو خیلی خوب حس کردم, نویسنده خیلی شیوا و خودمونی همه جزییات زندگی خودش رو تعریف میکنه، همه مشکلاتی که یه زن سیاه پوست باهاش مواجه میشه تا به خواسته هاش برسه، تحقیرها و توهین‌ها رو تحمل میکنه و کم نمیاره، فرمول تلاش و نتیجه
Jaleh Delfani
۱۳۹۹/۱۲/۱۹
بهتر بود راوی تلفظ صحیح بعضی از واژه‌ها رو چک میکردند. واژه‌هایی مانند هُمو سکشوال (به جای تلفظ اشتباه هِموسکشوال!)، بِلاگِر (به جای بَلاگَر!)، دوکِ ادینبِرگ (به جای دوکْ ادینبورگ!)، جاکارتا (به جای جاکاترا!) و تِرِند (به جای ترَند!). همچنین در جاهای لازم مکث نمیکردند و همین گاهی باعث تغییر مفهوم جمله میشد. اما صدای زیبا و لحن دلشینی داشتند در کل.
این کتاب یکی از بهترین بایوگرافیهاست و قطعاً لایق جوایزی که برنده شده.
بنده خدا
۱۳۹۹/۸/۳
کتاب را کامل گوش دادم و حالا نظر میدهم.
آخه کتاب به این قشنگی هم میشه، صدای راوی عالی، سرعت خوندن عالی، حس‌های راوی عالی، نگارش کتاب عالی، چقدر قشنگ در مورد مردم امریکا اطلاعات پیدا کردم. میشل که این پیام را نمیبینه اما ایول به تو،،، اخه زن اینقدر قدرتمند و باهوش. فقط یکمی طولانی هست سعی نکنید زود تمومش کنید. با ارامش و لذت گوش بدهید. به همه پیشنهاد میکنم، اینقدری که من در مورد رئیس جمهور اسبق امریکا اطلاعات دارم در مورد کل رئیس جمهور‌های خودم ندارم....
سولماز بویری
۱۳۹۹/۲/۱
کتاب بدی نبود اگر چه در نهایت حس کردم انتظار بیشتری داشتم از قبل... اما واقعا صدا گذاری ضعیف... خیلی یهویی صدا قطع میشد و طوری که تا چند فصل حس میکردم شاید از برنامه خارج شده ولی بعد از چک کردن متوجه میشدم وارد بخش بعد شده بدون هیچ نشونه از از پایان فصل یا شروع فصل جدید گاهی هر چند بخش گوینده میگفت فصل ۱۸ 😁 ولی فایل مثلا ۲۵ بود خلاصه که خیلی گیج کننده بود زیاد خوشم نیومد. خود گوینده هم قبلا ازش کتاب صوتی شنیدم و با کیفیت تر بود این کتاب و حس میکردی با عجله و با بی‌حوصلگی تمام صدا گذاری کرده بود.
Asal Rahimsalehi
۱۴۰۰/۲/۴
در مورد صوت کتاب میتونم بگم زیبا بود و سرعت خوبی داشت اما در مورد خود کتاب باید بگم بیش از حد اغراق آمیز بود و اصلا واقع گرایانه‌نوشته نشده بود؛ فقط نقاط مثبت رو مدام تکرار میکرد. قطر کتاب اگر نصف این هم بود چیزی از مطلب کم نمیشد فقط تکرارِ تغییر برنامه غذایی بود!
کتابی نوشته شده به قلم یک خانم خیلی معمولی که در تلاشی بیش از حد برای خوب جلوه دادن خودش و خانوادش بود!
الهه روانبخش
۱۴۰۰/۱/۹
کتاب اطلاعات جالب و ارزشمندی درباره‌ی سبک زندگی آمریکایی در دهه‌های گذشته به ما میده و تا اواسط کتاب جذابیت خودش رو حفظ می‌کنه اما تا پایان کتاب از جذابیتش کاسته میشه. کاملا این حس رو داشتم که آزادی بیان و عقیده و تفکر و انتخاب در خانواده سیاه پوست ۵۰ سال پیش در یک محله‌ی معمولی در یک ایالت آمریکا از سطح بالایی برخوردار بوده و با وجود تمام کمبود‌های مادی از عطش زندگی کردن و تجربه کردن نکاسته.
زینب عزیزی
۱۴۰۲/۷/۲۰
شنیدن این کتاب خیلی من رو به فکر کردن واداشت همیشه داستان زندگی آدمها برام جالب بوده و در این مورد هم از شنیدنش لذت بردم ولی در آخر احساس کردم یه مقداری در مورد خوب بودن و خوب عمل کردن این زوج اغراق شده همیشه آدمها نقاط ضعفی هم دارن که تو این کتاب یا بیان نشده یا سعی شده که بسیار کوچک جلوه داده شود. ولی در کل سختکوشی و نیروی تطبیق این زن با شرایط خاص قابل ستودن است
نرگس دیلمی
۱۳۹۹/۱۱/۲
یکی از بهترین کتابهایی بود که گوش کردم. درسته که یکم توضیحاتش زیاد بود اما همه اون جزئیات تک تک احساساتی بود که ممکنه تمام زنها تجربه کنن و به نظرم لازم بود که باشه.
و صحبتاش در مورد آمریکا و فرهنگش جالب بود باعث شد از یک زاویه دیگ به آمریکا نگاه کنم. ممنون از کتابراه عزیز
اگر فایل صوتی این کتابها نبود من هرگز وقتی برای مطالعه شون پیدا نمیکردم. بی نهایت متشکرم
Kiani
۱۴۰۱/۱۰/۶
خیلی جالب و خیلی دلچسب
یعنی از دور فکر میکنی تو زندگی آمریکایی‌ها چه خبره ولی اونام مثل ماعن، دقیقا آدما و تفکرات از شرق تا غرب از جنوب تا شمال شبیه همند چه زن رئیس جمهور باشی چه زن یک شیرمرد کارگر که به خاطر زن و بچه لش تن به مشقت داده زنی که اندیشه و تفکر روشن داره مدام در زحمت و سختیه و برای زن بودنش زحمت میکشه
شهناز زمانی
۱۴۰۱/۹/۲۱
تمام کتاب را گوش کردم، لایه‌های پنهان انتخابات امریکا و کاخ سفید برام جالب بود ولی بیستر از همه شخصیت خود میشل برام جالب بود، حالا احساس میکنم که من در مسیر زندگیم تنها نیستم و زنان بسیاری مسیری شبیه من و میشل پشت سر گذاشتند.
صدای خانم راضیه هاشمی بی نظیر بود و لذت رمان رو به مراتب بیشتر کرد.
واقعا سپاسگزارم
زهرا رضایی مقدم
۱۴۰۱/۱/۹
کاملا ملموس و روانه و در تمام طول خواندن کتاب دانسته‌هایی بهت اضافه میشه که ارزشمنده و به زیبایی دغدغه‌های زنان در هر کجای جهان و با هر جایگاه اجتماعی رو به تصویر میکشه و حس میکنی این دغدغه‌ها تقریبا مشترک و یکسانه.
ضمن این که قلم مترجم و تسلط و مهارت گوینده‌ی کتاب، نقش پررنگی در جذابیتش ایفا میکنن.
زهرا طوسی
۱۳۹۹/۱/۲۶
خوب درسته که میشل سیاهپوست بود و از نظر اقتصادی وضعیت مناسبی نداشت ولی والدین خوبی داشت که از ابتدا خوب اون رو تربیت کرده بودند و حس حقارت بهش نداده بودند. خودش تلاش کرد و در بعضی مواقع شانس و عوامل محیطی باهاش سازگار بودند. ترجمه کتاب خیلی خوب و بیان خانم هاشمی هم فوق‌العاده بود.
مریم اکبری
۱۳۹۹/۱۲/۲۹
به نظرم زندگی معمولی‌ای داشته. بد رفتاری یا سیاه پوستان، مشکلات زنان بعد از ازدواج برای هندل کردن کار بیرون و کار درون خانه و بیتفاوت بودن مردان، این مسائل خیلی تکراری شده هرچند متاسفانه هم چنان وجود دارد. ولی خوب بعنوان اولین بانوی رنگین پوست آمریکا باید این کتاب را مینوشت.
زری رحمتی
۱۳۹۹/۹/۶
کتاب خوبیست، اطلاعات خوبی به همراه دارد، از پشتکار و تلاششون و اینکه از یک آدم بسیار عادی آن هم سیاهپوست که دیدگاه بسیار بدی نسبت به آن‌ها در آن کشور وجود دارد به موفقیت رسیده بودند، صدای گوینده هم بسیار خوب و دلنشین بود، علیر غم اینکه خیلی به جزییات پرداخته بود ولی دوست داشتی تا آخرش رو گوش بدی.
Shirin Afshar
۱۳۹۹/۲/۴
بعنوان یهک رمان عاشقانه گوش کنید. من چیزی یاد نگرفتم و فقط زندگینامه یک زن عاشق که سعی دارد بگوید همسرش آدم خوبی است و خودش هم زن از خودگذشتگی و خوبی است بود. همه چیز اغراق امیز بود. چون میدونم این مرد هم اقتصاد امریکای را دچار مشکل کرد و هم برای ما اصلا دوران خوبی نبود
Jaf Kam
۱۴۰۰/۱۲/۱۵
کتاب جالب و متفاوتیست. موضوع کتاب از چندجنبه اهمیت دارد. ١) رسیدن فردی معمولی با نگرش خاص تا سطح بانوی اول. ٢) محدودیتهای شخص اول کشور. ٣) تأثیر تصمیمات افراد رده بالا در زندگی عموم مردم.
منتظر انتشار کتاب صوتی سرزمین موعود هستم تا نگاه دیگری به همین موضوع را در روایت بشنویم.
Zina Sanjari
۱۳۹۹/۱/۱۹
کتاب بسیار آموزنده‌ای بود بیانگر تاثیر عمیق نحوه تربیت در شکل گیری شخصیت فرزاندان سخت کوشی و تلاش مداوم رسیدن به اهداف با وجود مشکلات مدید ریسک کردن حتی با وجود ثبات در زندگی اهمیت و ارزش خانواده پشت پرده سیاست در آمریکا و... این کتاب رو از دست ندید
Gh Trs
۱۳۹۹/۵/۲
داستان کتاب بیان جنبه‌های فقط فقط مثبت زندگی باراک اوباما و همسرش بود، سوگیرانه نوشته شده بود و من خیلی این نوع بیوگرافی رو نمی‌پسندم.
صدای راوی و توانایی در بیان داستان عالی بود و صدا و لحن و بیان راوی منو علاقمند کرد که تا انتهای کتاب رو بشنوم.
Tahereh Moghtaderi
۱۳۹۹/۱/۲۵
خوندن کتابهای اتو بیوگرافی برای من خیلی جذاب نیست اما گوش دادن به کتاب شدن، باعث شد نظرم در مورد این سبک کتاب عوض بشه. میشل اوباما که یک انسان واقعی و موفق هست و کسی که خودش پتانسیل ستاره شدن داشته و داره اما سایه باراک اوباما شده
فاطمه عبدی
۱۳۹۹/۱/۱۳
من کتابای جذاب تری رو خوانده و شنیده‌ام و معتقدم بعضی از نویسنده‌های ایرانی خیلی قوی تر عمل کردن من تا بخش 5 گوش دادم به امید جذاب تر شدن ولی واقعا نتونستم بیشتر از این ادامه بدم شاید اواسط و انتهاش جذاب تر باشه ولی ترجیح دادم وقتم رو برای کتاب بهتری بزارم
مرضیه مهجوری
۱۴۰۲/۲/۲۸
رمانی زیبا بود و اینکه زندگی همه ما در عین تفاوت چقدر شبیه هم است و اینکه موفقیت‌ها چقدر نزدیک است و قدمی بالاتر از ایثار و وفاداری و پشتکار. با میشل بزرگ میشویم و روزهایش را در کاخ سفید تجربه کردیم. یکی از رمان‌های زیبا و معاصر.
saghar ansari
۱۳۹۹/۷/۵
کتاب خوبیست، بخصوص وقتی به صورت کتاب صوتی استفاده میشه.
صدا و لحن خانم هاشمی عالیه، کاش اون تعدادی تلفظ اشتباه که در کلمات وجود داره، قابل اصلاح بودند.
در هر صورت دست مریزاد میگم و شما را دعوت به گوش دادن خوانش خانم هاشمی میکنم.
فاطمه فیصلی
۱۳۹۹/۳/۲۸
کتاب خیلی خوبی است و توانایی یک زن را در امور زندگی به عنوان مادر متعهد، همسر دلسوز و متعهدکه همیشه پشتیبان همسرش است او را حمایت میکند. و به همه دوستان پیشنهاد میکنم که حتما خوانده شود.
Saeedeh Asadi
۱۳۹۹/۳/۱۸
بسیا. کتاب خوب و ارزشمندی بود. داستان زندگی بسیار روان تعریف شده هم جنبه‌ی احساسی رو خوب حفظ کرده و هم اطلاعات خوبی از فرهنگ و سیاست آمریکا به آدم میده در ضمن کتاب نقش انگیزشی هم داره. راوی هم بسیار خوب بود. ممنون از کتابراه
kanaz
۱۴۰۱/۹/۱۲
من با اینکه خیلی به این خانوم علاقه داشتم و ذوق داشتم برای خوندن این کتاب اصلا نتونستم ادامه بدم و تمومش کنم... بنظرم خیلی همع چیز رو با جزئیات توضیح دادن و به نظر من این جزئیات اصلا مفید نیست و حوصله ادم را سرمیبره
Tolue Mahdavi
۱۴۰۱/۶/۱۷
هیچ دوست نداشتم. به نظرم میشل لحظات شکننده بودن، غم، اشتباه کردن، گند زدن‌های خودش رو با ما به اشتراک نگذاشته. انگار ما شاهد یک خانوم همیشه عاقل و همیشه درست هستیم با یک خانواده فهمیده و همسر بی اشتباه تر از حتی خودش
HSM 5
۱۴۰۰/۱۲/۲۲
کتاب خیلی خوبی هست راجع به زندگینامه‌ی میشل اوباما و اینکه چه طور همسرش رییس جمهور میشه و با چه سختی‌هایی مواجه میشه، در مورد نگرانیهاش در رابطه با بچه هاش میگه و کلا هر چیزی رو که تجربه کرده رو داستان وار بیان میکنه.
Soheila Valinezhad
۱۴۰۰/۱/۱
خوب بود نه بدلیل اینکه خانم رییس جمهور امریکا زندگی خود رو نوشته بود بلکه درسهای زیادی در این کتاب بود از جمله احترامی که این بانو برای والدینش ورسیدن به کمالش از اونها یادکرده بود، موضوعی که اکثر ادمها فراموش میکنند
بابک ب
۱۳۹۹/۱/۲۰
ایشون جز اینکه به طور اتفاقی زن رییس جمهور آمریکا شده چه کاری انجام داده؟ میشل به طور پیش فرض و بدون هیچ تلاشی در جایگاه به اصطلاح قدرتمندترین زن جهان قرار گرفته و هیچ تلاشی در این راه نداشته.
محمدرضا ولدخانی
۱۳۹۹/۱/۱۶
در کل کتاب متوسطی بود.... من تا آخرش خوندم ولی واقعا نه جالب بود و نه آموزنده من ازش لذت نبردم.. و واقعا برام جالب نبودیکم بحث انگیزشی داشت ولی و اگه برای حالت انگیزشی می‌خواین مطالعه کنین به نظرم تو اولویتتون نباشه...
الهه عبداللهی
۱۳۹۹/۱/۱۵
کتاب طولانی و پر تفسیری بود، اما واقعا ارزشش را داشت و داره که خوانده بشه و به عنوان نه تنها یک زن بلکه یک انسان تعقل بشه..
سرور اشتریان
۱۳۹۹/۱۰/۲۵
کتاب خوبی بود. ما رو با دیدگاههای میشل و فرهنگ جامعه امریکا آشنا کرد. اما جزییات زیادش گاهی واقعا کسل کننده بود. هر چند صدای زیبا و رسای خانم هاشمی این نقیصه رو کمرنگ می‌کرد.
سحر sm
۱۳۹۹/۴/۲۵
تصوراتم یک کتابی بود ک قدرت و در زنها یاد میده ولی خیلیییی زیاد با جزییات خانوادگی روایت شد. و متاسفانه خسته کننده بود. پیشنهاد میدم اگه میخاین بخونین, حتماا خلاصه کتابو گوش بدین
ارام صدر زاده
۱۳۹۹/۳/۲۱
بسیار بسیار خوب بود. خیلی لذت بردم. جالب‌ترین نکته این بود که حتی میشل اوباما هم گاهی احساس ناتوانی کرده از سرعت کند تغییر شرایط بد. ممنون از گوینده. ممنون از کتابراه.
علی خدایاری
۱۳۹۹/۱/۷
بسیار داستان عمیق و زیبایی است. داستانی که می‌توان از آن تلاش و صبر و دستیابی به اهداف را حتی با وجود مشکلات اقلیت بودن آموخت. همچنین صدای راوی شنیدن داستان را بسیار دلپذیر تر کرده است.
مریم جنگی
۱۴۰۲/۶/۲۱
کتاب خیلی اغراق امیز هست و میتونه خیلی مفید تر و کوتاه تر ارائه بشه متاسفانه نپسندیدم اما لحن گوینده خوب هست و فکر میکنم بیشتر در تلاش بودن احساساتشون رو بیان کنن تا شرح وقایع
مریم
۱۴۰۱/۷/۲۶
کتاب خوبی بود، در کل یه اطلاعات کلی از امریکا و زندگی شخصی میل اوباما بهمون میده، و این که میتونیم با تلاش به رویا‌های خودمون برسیم، خودتون رو دست کم نگیرید 👍👍
ملینا روش
۱۴۰۰/۱/۵
کتاب خیلی خوب و دلنشینیه من دوس داشتم
میشل نماد کاملی از کهن الگوی زنانه‌ی آتنا (خداوندگار عقل و منطق و استراتژی) هست که رگه‌هایی از کهن الگوی دیمیتر (مادر) را هم دارد
مروا هستم ✌️
۱۴۰۰/۱/۲
صرفا گوش دادم که از قافله عقب نباشم😄 همچین کتابی نیست که خودتونو بکشید بشنوید، با اینکه خودم از دنبال کنندگان میشل هستم و کلی دوسش دارم. بد نیست سرگرم کننده است.
مریم صفری
۱۳۹۹/۹/۲۱
سوگیرانه و به نوعی فقط تعریف کردن از خود و اوباما و سرزنش کردن هرنوع مخالفی بود. تنها نکته جذاب کتاب صدای گوینده بود
Ghazal Yousefi
۱۳۹۹/۶/۲۹
واقعا خیلی جذاب بود و چقدر تلاش‌هایی که در جهت رفاه ملت تو این کشور انجام داده میشه
واقعا با خوندن این کتاب ادم متوجه میشه که چقدر فاصله بین کشورما و اونهاست و دلیلش چیه
89 Rezaei
۱۳۹۹/۱/۲۱
اوباما هدف داشته و واسه هدفش تلاش میکرده میشل اوباما فقط کنار همسرش بوده! و اصلا چیزی که روایت شده به اسم کتاب نمیخوره (میشل اوباما شدن)
ملیحه دودانگه
۱۳۹۸/۱۲/۲۹
صدای راوی بسیار زیبا و دلنشین بود، کتاب هم کتاب خوبیه تقریبا میشه گفت انگیزشی هست، اولای کتاب خیلی خوبه ولی از وسط‌ها به بعد کمی خسته کننده میشه
پگاه پارسا
۱۴۰۱/۱۲/۳
اصلا خوشم نیومد، یه حس دروغین پشت کتابه و سعی در این داره با ماسک خودش معرفی کنه، کتابی عاری از صداقت فقط میخواد خودش قوی و سختی کشیده معرفی کنه
ساسان بهرامی
۱۴۰۱/۵/۱۱
این کتاب به زیبایی تمام بخشی از تاریخ آمریکا و همچنین زمینه‌های تربیتی و تاثیر آن در موفقیت یک انسان را نشان میدهد و با یک صدای دلنشین و خیلی لذت بردم
آریانه فرزان نیا
۱۴۰۰/۵/۱۹
این کتاب به من بیش از آنچه که انتظار داشتم به من آموخت. اگر کسی می‌خواهد بطور واقعی بفهمد که چه طور زندگی را پیش ببرد باید حتما این کتاب را بخواند. 💙
1 2 3 4 >>