نقد، بررسی و نظرات کتاب مهندسی (معماری) فضاهای آموزشی و تفکر خلاق - شهین ولیان

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
M mohamadi
۱۴۰۱/۹/۲۳
فضای آموزشی و طراحی اون مطابق آناتومی افراد و در نظر گرفتن ابعاد آنتروپومتری، لحاظ ویژگی‌های روانی و فیزیکی و شناختی افراد، در نظر گرفتن اینکه حتی نبود نور کافی سبب کاهش خلاقیت، افزایش کسالت در یادگیری می‌شود و موضوعات گسترده و اختصاصی خاص این حوزه، نیازمند پرداختن اختصاصی در حوزه‌ی معماری و مشترک با اون ارگونومی فضاهای آموزشی هست که به گسترش خلاقیت و افزایش بهره وری فضاهای آموزشی کمک وافر می‌رساند‌. مباحت این کتاب به طور اختصاصی قسمت‌های کافی از این نیاز را برجسته و مورد بررسی قرار داده و از این منظر هم به ارگونومیست‌ها و هم معماران فضاهای آموزشی مطالعه این کتاب پیشنهاد می‌شود.
Fatima
۱۴۰۲/۱/۲
خلاقیت موضوع مهمی هست، مخصوصا در امر آموزش. اما به جز معلم و کتاب خیلی موارد هست که روی خلاقیت ما تاثیر داره، مثل معماری محیط‌های آموزشی.
باتوجه به اینکه دانش آموز‌ها ساعت‌های زیادی رو در مدرسه و یا محیط‌های آموزشی هستن، طراحی جز به جز عناصر معماری خیلی مهم هست. کتاب مناسبی برای مهندسین، طراحان معمار، معلم‌ها، مدیر‌های آموزشگاه‌ها و دانشجوهایی که قصد نوشتن مقاله در ارتباط با این موضوعات دارند هست.
این کتاب رو به معلم‌ها هم پیشنهاد میکنم. جدا از دیوار‌ها چیدمان مبلمان داخل کلاس هم خیلی تاثیر داره، هم روی خلاقیت و هم روی یادگیری و تدریس.
خانم دکتر جعفری
۱۳۹۹/۱۰/۱۲
در کتاب پیش رو با عنوان «مهندسی فضاهای آموزشی و تفکر خلاق» سعی شده است با عنایت به تأثیر محیط کالبدی مدارس در افزایش تفکر خلاق دانش آموزان به توصیف و تحلیل استانداردهای طراحی فضاهای آموزشی مدارس پرداخته شود. بدون شک اگر از فضاهای آموزشیمان در جهت پرورش قدرت تفکر و نیز خلاقیت فراگیران استفاده نماییم، آنان انگیزه، رغبت و تمایل بیشتری برای درس خواندن و ادامه تحصیل داشته و هرگز احساس نخواهند کرد که در "زندانی به نام مدرسه" به سر می‌برند
الهام چای ساز
۱۳۹۹/۸/۲۷
سلام عرض ادب و احترام. بهترین کتابی بود که تا به حال خواندم. بسیار عالی و مفید. تشکر از پشتیبانی گروه کتابراه.