نقد، بررسی و نظرات کتاب پانزده پیشنهاد جذاب برای زندگی بهتر خانم‌ها - چیماماندا انگوزی آدیشی

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
محیا همتی
۱۳۹۸/۱۲/۲۷
بنظرم فمنیست جنبشی بود که هم خیلی به زنها کمک کرد هم خیلی براشون دردسر درست کرد 😐و من بعضی مسائلی که مطرح میشه رو میپذیرم و بعضی رو نه! این کتاب گفته همچین چیزی غلطه و نباید اینطور باشه و یا کلمه فمنیست کاذب رو به کار برده اما خب من اینو قبول ندارم و بنظرم فمنیسم هم مثل تمام راهکارهایی که انسانها خودشون ایجاد میکنند برای زندگی و کامل نیستند، کامل نیست و گاهی خطاهایی هم داره... اما به هر حال جالب بود 👌
nazanib
۱۴۰۱/۹/۲۰
من این کتاب رو تحت عنوان مانیفست یک فمنیست خوانده بود مترغیب ادیشی برای حرکت خانم‌ها به سوی برابری جذابه ولی چیزی که جامعه ما الان بهش نیاز داره توان مند سازی بانوان هستنظر شخصی بنده این هست که زن و مرد هیچ هم باهم برابر و یکی نیستن ولی تفاوت‌های جنسیتی نباید باعث سکسیم بشه اقایون با ما متفاوت هستند اما دلیل بر برتری اونها نیست و حق داریم از حقوق برابر برخوردار باشیم.
حانیه Ash.
۱۳۹۹/۴/۲۲
انسان کاملی باش مادر بودن مهبتی لذت بخش است اما خودت را فقط با مادر بودن تعریف نکن. آدم کاملی باش. لطفا این فکر را قبول نکن که مادر بودن و کار کردن باهم ناسازگار هستند. قبول نکن کار‌های خانه وظیفه‌ی توست. تنها به این دلیل که دیگران از انجام دادنش سر باز میزنند.
Lunasa
۱۴۰۱/۱۰/۸
اگر مطالعه‌ای قبلا توی زمینه زنان و فمنیست داشته باشید این کتاب چندان اطلاعات تازه‌ای براتون نداره. صرفا جمع بندی یک سری بدیهیات هست. دسته بندی شده و مرتب اما در کل کتاب بدی نیست و اگر علاقه مند به این ژانر هستید ارزش خوندن رو داره!
Sani Ghorbani
۱۳۹۸/۱۲/۲۷
همون کتاب مانیفست یک فمینیسته؟ کتابهای این نویسنده خیلی عالیه. میتونید کلی ازشون یاد بگیرید.
حانیه حمیدی
۱۳۹۸/۱۲/۲۷
هنوز نخوندم ولی کتاب عالی به نظر میاد