نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی از جبران تا سهراب - کریم فیضی

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
📚الناز محمدی📚
۱۴۰۱/۹/۸
🍁 نمیدونم برای توصیف کتاب ‘از جبران تا سهراب’ چه صفتی رو به کار ببرم که حق مطلب رو در مورد این کتاب ادا کرده باشم! اما توی یه جمله میتونم بگم یه لعبت همه جانبه و بینظیر از دو گوهر ادب ایران و لبنان بود این کتاب!
از اونجایی که اولین کسی هستم که میتونم اینجا برای دوستان نظرمو بگذارم، فکر میکنم که یه رسالت مهم دارم که باید به بهترین نحو انجامش بدم…
من از جبران خلیل جبران، پیامبر، نامه‌های عاشقانه ش به ماری هسکل که توسط پائولو کوئلیو جمع آوری شده بود، یه مجموعه شعر و سخن انگلیسی از ایشون، و مجموعه داستانی سرگردان رو خوندم که همه برای خودشون دنیایی از دانش و معرفت بودن!
از سهراب هم به (قول گوینده عزیز) یه کتاب فقط داریم، اما هشت کتاب!!! که همیشه توی‌کتابخونم زینت بخشه چشم و دلمه.
اول از هر چیز واقعااا از تیم حرفه‌ای گویندگان برای این اجرای زیبا ممنونم. من زمان گوش کردن بیشتر فکر می‌کردم که یه اجرای شب شعر زیبا بین سهراب و جبران داره پاس کاری میشه تا یه کتاب صوتی!
این که اینقدر دو نفر، دو فکر، دو قلم و یا بهتر بگم دو‌ روح از دو ملت متفاوت در دو بازه زمانی متفاوت می‌تونن شبیه هم باشن، بسیار هیجان انگیز و تأمل برانگیزه! خیلی تلخه که اینها توی زمان زندگی شون نتونستن هم و ملاقات کنن و بشناشن! تصور کنید اگه می‌شد اینها با هم روبروی‌ هم بنشینن و از شعرها و افکارشون بگن چی می‌شد!؟
دید مشابه هردوی این عزیزان به بهار، خانواده، مادر، وطن، زندگی، خدا و مرگ، همش نشون دهنده این بود که چقدر خط فکری یکسانی دارن! من که واقعا لذت بردم و فکر میکنم یکی از شانسهای زندگیم خوندن این کتاب بود که میتونه حال همه‌مونو‌ این روزها خوب کنه! ممنونم دوست عزیزم کتابراه ☘️