نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سفر به شرق - هرمان هسه

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
نیما امیدفر
۱۴۰۰/۱/۱۹
این کتاب در قالب رومانتیسم عرضه شده، بنیان اصلی این داستان بر کشف ظرایف روح انسان قرار دارد، ولی نمی‌توان آن را یک اثر فلسفی دانست. در جستجوی عارفانه‌ای که در کالبد این اثر وجود دارد، پای استدلال و عقل به دلیل نااستواری به حقیقت راه ندارد. این داستان سرانجام با یادآوری این نکته به پایان می‌رسد که در طریق حقیقت، بی‌دلیل راه، نمی‌توان به مقصود رسید و هر اهتمامی بی‌حاصل می‌شود. این نکته که شواهد آن را در عرفان ایرانی، می‌توان بسیار یافت، یادآور قواعد پذیرفته شده مرید و مراد در دنیای عرفان است. از خوانندگان محترم خواهش دارم کتاب‌های متناسب با سلیقه خود را تهیه کنند و در باب کتاب‌هایی که با آن ارتباط برقرار نمی‌کنند، نظر و نمره ناعادلانه ندهند که خدایی نکرده باعث برداشت سوء نشود_سپاس
مرجان وزیری
۱۴۰۲/۶/۱
گوینده بد نیست اما به نسبت بعضی گویندگان که طوری کتاب را میخوانند که مثل نمایش رادیویی هست، نیست. کاملا روخوانی است. اما روخوانی خوبیست. کسانی که گویندگی ایشون رو با مثلا آرمان سلطان زاده مقایسه میکنند حوصله شان سر میرود و به نظرشان ضعیف می‌آید. کتاب هم خوب هست اما باید دوبار گوش میدادم چون یک داستان ساده نیست. کتاب فلسفی و معنوی هست.
مرضیه سلمان
۱۴۰۱/۳/۱۵
نهایت نتیجه گیری در این کتاب موضوع از بین رفتن من و فنای مرید در مراد بود.. و البته، باقی ماندن در اصول حتی در عدم حضور یا غیبت مراد... پایبندی و وفا داری... برای ارائه مطالب عرفانی باید راه رفته بود.. و عمق حقیقت را یافت.. در میان راه هر حرفی خام میماند و حق مطلب ادا نمیشود..
مونا منتها
۱۴۰۱/۷/۶
هرمان هسه نویسنده‌ی بی نظیریست. در داستان غرق می‌شوی و این نهایت هنر یک نویسنده است که بتواند تو را از این دنیا جدا کند.
Mohtaram hajipour
۱۴۰۱/۱۱/۲۰
صدای خواننده یکنواخت و بی روح بود طوریکه نمی‌تونستم روی مطالب تمرکز کنم و تصویرسازی کنم☹️
Fateme D
۱۳۹۹/۹/۲۲
من چیزی ازش متوجه نشدم😶