نقد، بررسی و نظرات کتاب خرده عادت‌ها: عادت‌های کوچک‌تر، نتایج بزرگ‌تر - استفان گایز

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
سامان رحیمی
۱۴۰۱/۴/۱۶
تو مبحث موفقیت و سبک زندگی خوب و این جور چیزا کتاب‌های از این دست زیادن یه نمونه‌اش که همتون مطمئنا میشناسیدش اثر مرکبه ولی یه فرق اساسی که کتابایی مثل این با اثر مرکب داره اینه که اثر مرکب از هر عاملی یه کوچولو میاد توضیح میده و بقولی تشنه میبره لبه چشمه و برمی گردونه ولی کتابایی تو جنس خرده عادت‌ها میاد روی یه چیز تمرکز میکنه و اونو کاملا برات باز میکنه...... به نظرم برای اینکه تو ذهنتون یه طبقه بندی خوب شکل بگیره از مطالب اول بطور کلی یه پیش زمینه‌ای داشته باشید (اول اثر مرکب رو بخونید) بعد بیاین مطالبی رو که تو اون یه اشاره‌ای شده رو بطور تخصصی تر تو کتابای دیگه مطالعه کنید
مثلا تو بحث عادت اثر مرکب توضیح نسبتا کاملی داده ولی باز هم جا داره برای اینکه بیشتر و بهتر در مورد عادات علمتون کامل تر بشه برای اقدام بهتر.... یا تو بحث (چرایی؟) اثر مرکب خیلی جزئی توضیح داده که این اصلا خوب نیست..... به نظرم حتما کتاب چرایی خود را پیدا کنید رو از همین کتابراه دان کنید و مطالعه‌اش کنید (منتهی بگم برای عملی کردن دستور هاش به یه شخص دیگه مثل رفیقتون نیاز دارید.. میگید چرا.. خب برید مطالعه کنید)......
در کل بخوام بگم کتاب فکر نکنین چیز خیلی شاخی میخواد توضیح بده! نه... اسمش روشه...... خیلی آسون و با زبانی روون میاد حق مطلب رو بیان میکنه...... از خوندنش پشیمون نمیشی
پارسا
۱۴۰۰/۱۱/۲۶
روشی که نویسنده در کتابش به کار می‌گیرد تمرکز بر روی ایجاد عادت‌های مثبت است. در واقع نویسنده توجه چندانی بر عادت‌های منفی ندارد و از خواننده هم انتظاری برای از بین بردن این عادت‌ها به شکل یکجا و ناگهانی ندارد. سیستم کتاب خرده عادت‌ها شبیه سیستم کتاب اثر مرکب و یا کتاب برتری خفیف است. در این کتاب‌ها تمرکز بر روی گام‌های کوچکی است که در لحظه ممکن بی اهمیت جلوه می‌کنند اما در درازمدت باعث ایجاد تغییرات بزرگ می‌شوند. نویسنده این کتاب مانند همه کتاب‌های دیگر که تلاش دارند به خواننده کمک کنند در ابتدا از خود شروع می‌کند و به خواننده نشان می‌دهد که چطور در طول سال‌ها در زندگی‌اش عادت‌هایی مثبت ایجاد کرده و با انجام دادن همین عادت‌ها به موفقیت‌های چشم گیر رسیده است. جیمز کلییر داستان زندگی‌اش را از کودکی آغاز می‌کند، زمانی که بر اثر ضربه چوب بیس بال به سرش به شدت آسیب می‌بیند و دوران سختی را طی می‌کند. سپس از بازگشت به زندگی عادی و دوباره کشیده شدن به سمت بیس بال سخن می‌گوید و در این میان از همان عادت‌هایی می‌گوید که در طول چند سال باعث شد او به بدنی سالم، وزن ایده آل و ورزش بیس بال برگردد.
Miss amiri
۱۴۰۱/۳/۳۰
عالی بود
کتاب بسیار خوبیه
در واقع اجازه ندیم احساساتمون روی اراده امون تاثیر بزاره
وقتی میخوای یه عادت جدید و مثبت ایجاد کنی
این عادت اونقدر کوچیک کن که به اراده زیادی نیاز نداشته باشی و در هر شرایط حتی وقتی حال و حوصله نداری یا روز پر مشغله‌ای داری و... بتونی انجامش بدی
مثل یک حرکت شنا در روز که خود نویسنده گفتن
و این نکته که با گام‌های کوچک به موفقیت میرسی
من خودم هم تونستم یه خرده عادت جدید که ورزش ایجاد کنم و الان دو ماه ورزش میکنم
و خود نویسنده هم این کتاب ارزشمند با خرده عادت پنجاه کلمه در روز نوشتن
راستش من قبلاً احساساتم خیلی روی اهدافم و کارایی که میخواستم انجام بدم تاثیر میزاشت
مثلاً یه روز ورزش میکردم یه هفته بیخیال ورزش میشدم یا اگه روزی حالم خوب نبود کلا اونروز هیچ کاری نمی‌کردم
و اینکه خیلی خجالتی بودم
ولی این جمله که از کتاب یاد گرفتم نزارید احساساتتون روی اهدافتون تاثیر بزاره انگار یه جرقه تو زندگی من ایجاد کرد باعث شد من به خودم بیام شروع کنم به تغییر دوماه پیش این کتاب شروع کردم امروز که آخرین صفحه کتاب مطالعه کردم من تا حد بسیار زیادی به خجالتی بودنم غلبه کردم و دو ماه متداوم ورزش میکنم و وزن کم کردم و حالم خوبه
کتاب خوبیه لطفاً مطالعه کنید مرسی از کتابراه
Mitrandis
۱۴۰۲/۲/۲۸
من در حال تحقیق روی عادت‌ها هستم و مباحثی که در پیرامون اون قرار میگیره با نام mirrorro اگر کسی مثل من داره تحقیق میکنه میتونیم بحث کنیم.
این کتاب در واقع مکملی جانبی هست برای کتاب عادت‌های اتمی از کلیر و شما اول بهتره اون رو بخونید چون جامع تره و سازمان یافته تره. صفحات اولیه کتاب عادت‌های اتمی زیاد به درد نمیخوره ولی به مرور در انتها مطالب مهم میشن و بعد این کتاب رو بخونید و از اطلاعاتی که داره در کنار (اون دسته بندی نقشه‌ای که عادت اتمی بهتون میده) بنویسید.
چون این کتاب اصلا نقشه و سازماندهی خوبی نداره نداره حدودا ۳ قدم آخرش هستن که واقعا حرفی برای گفتن دارند
اگر دارین در مورد این مبحث خیلی دقیق تحقیق میکنید این مباحث رو هم بخونید.. مثلا ۱. اراده ۲. صبر و عجولی ۳. خودکنترلی ۴. کمالگرایی
این نویسنده یک کتاب دیگه راجب کمال گرایی داره و تا حدی قابل قبول و خوبه.
این کتاب رو پیشنهاد میکنم به کسانی که زیاد اهل کتاب خواندن نیستن چون روان و عامیانه نوشته شده و زیاد از مبانی تحقیقاتی یا نقشه پیچیده استفاده نکرده، ولی همین مزیت؛ برای کسایی که میخوان خیلی جامع تر در مورد عادت بدونن تبدیل به یه ویژگی منفی میشه.
من در تِل هستم،
خانم کتابخوار
۱۴۰۱/۱۰/۱۰
خرده عادتها از گایز، خرده عادتها (عادتهای اتمی) از کلیر و اثر مرکب هر سه کتاب بر روی بهبود سبک زندگی متمرکز شدن اگر یادتون باشه اکثر اوقات در مدرسه کسانی که طول ترم درس خونده بودن نمرات بهتری از شب امتحانی‌ها داشتن! کدوم کتاب بهتره؟ هر سه کتاب در یه سری مطالب با هم اشتراکاتی دارن و اگر هر سه کتاب رو بخونید این تکرارها باعث تثبیتِ هر چه بهترِ این مفاهیم، در ذهنتون میشه.
اگر اهل مطالعه نیستید بهتره در راستای عمل به این کتاب‌ها یکی از عادت‌هایی که در زندگی برای خودتون می‌سازید عادت مطالعه روزانه باشه اونوقت می‌تونید هر سه کتاب رو بخونید و اینو یادتون باشه انسان همیشه به یادگیری نیاز داره و کتاب‌هایی مانند این سه کتاب که گفتم می‌تونن شما را به موفقیت در هر زمینه‌ای که مدنظرتون هست نزدیکتر کنن.
اینا کلیت کتاب بود و اگر کتابی رو خلاصه بخونید به احتمال زیاد فوت و فن کوزه گری رو از دست خواهید داد! پس حتما کتاب‌ها رو کامل بخونید.
امیرحسین فراهانی
۱۴۰۱/۸/۲۰
یک کتاب خوب! نکات مثبت: واقعا آشنایی با ایده‌ی " خرده عادت‌ها " هم در زندگی روزمره و هم در رسیدن به اهداف خیلی کمکتون میکنه مطمئن باشید! کتاب درمورد اینه که چطور با برداشتن قدم‌های کوچک و راحت (بدون نیاز به انگیزه) در مسیر هدف هاتون قرار بگیرید و به انجام کارهایی که سرعت شما رو در این مسیر بیشتر میکنه " عادت " کنید! جالبه نه؟ کتاب‌هایی در این باب واقعا خواندنی هستن! این کتاب هم یکی از اون خوبهاش هست بنظر من نکات قابل انتقاد: ترجمه با اینکه خیلی روان و گویاست اما میتونست قوی تر باشه تا به جذابیت کتاب اضافه کنه!. چون نویسنده در حقیقت با لحن خیلی شیرین و جذاب تری کتاب رو نوشته! در مقایسه با کتاب خرده عادت‌ها اثر " جیمز کلیر "، ترجمه‌ی خانم " زهرا صادقی "؛ در مورد این اثر پرفروش " استفان گایز " کم لطفی شده بود. و میشد با ترجمه‌ی بهتر به جذابیت کتاب افزود... جمع بندی: یک کتاب خوب و بسیار کاربردی به حتم از خوندنش پشیمان نخواهید شد.
Amirreza Najafi
۱۴۰۱/۸/۱۹
روشی که کتاب برای پیشرفت و ساخت عادت معرفی کرده بسیار متفاوت و البته بسیار موثرتر هست از نظر من.
چرا که با یاد دادن اینکه انگیزه و اراده چگونه می‌توانند مارا به موفقیت برسانند و چرا باید بین این دو اراده را انتحاب و آنرا قوی تر کرد، در طی مدت کوتاهی از فردی که حرکتی نداشت و ثابت بود یا برنامه هایش را به عقب می‌انداخت یا دو روز اهدافش را دنبال می‌کرد و سه روز بعدی را ازدست می‌داد، به فردی با اراده و عاداتی خوب تبدیل می‌شوید و با روش‌ها و قوانینی که در کتاب یاد داده شده حتی در موقیعت‌های سخت زندگیتان هم می‌توانید به اهداف خود پایبند بوده و حداقل هارا انجام دهید و هیچ جایی برای هیچ بهانه‌ای در این روش نیست.
قبل از اینکه کتاب را زود قضاوت کنید، آن را کامل خوانده و اجرایش کنید چرا که با این روش‌ها می‌توانید به تفاوت بین انگیزه و اراده پی ببرید.
ن د ا ز ر ن د ی
۱۴۰۲/۱۲/۱۶
استفان گایز را در ترجمه دیگر از شادن پژواک، خانم ستوده طاهریان، در کتاب خرده عادت‌ها، پیشتر خوانده بودمش اکنون با ترجمه نرگس محمدی نیز خواندنش و دوست بیشتر همی داشتمش (کاملا به نثر قدیم، کلمات مرادف شد، فتبارک ا... احسن الخالقین) در هر دو ترجمه، موضوع کتاب کاربردی و علمی است و می‌توان مرجعیت مستندی به آن داد. استنادی که با علم گایز، و عمل استفان، پیشتر آزموده شده است و احساس کمال را در نویسنده برانگیخته است. حسی که هر مخاطب نیز با خواندن و عمل به این قاعده اصلی و علمی و موجز، می‌تواند به آن برسد. می‌خواهید کاری انجام دهید و اهمالکاری می‌کنید فقط با خرده‌های مسخره، آن را به تسخیر درآورید. شیطنت‌های مغزی را بشناسید و از انگ زدن به خود دست بردارید. تو می‌تونی
ناهید ضرغامی
۱۴۰۰/۱۰/۱۰
عالی بود به دلیل اینکه برای ما ایرانیها بسیار مفید است زیرا هر کاری را همیشه به تاخیر انداخته واز شنبه از بعد از عید برای همه آشناست دراین کتاب سفارش می‌کند که از کوچکترین کار شروع کنید حتی شده یک حرکت ورزشی وادامه دهید تا برای شما عادت شود وهم اراده شما قوی شده وچون بسیار ساده است حتما انجام میدهد و راه کارهای ساده و مفید برای انجام در کتاب وجود دارد که به تمام افراد توصیه می‌کنم حتما مطالعه کنید حتی شده روزی دو صفحه حتما لذت میبرید ومی توانید در مسیر بهتری زندگی کنید🌸 باسپاس از کتابراه عزیز🌸
Ayoob Varnaseri
۱۴۰۱/۱/۷
اااالی عااااالی عاااااالی
بهترین کتابی که تو عمرم خوندم
خیلی دقیق و علمی و با تحقیقات و پژوهش‌ها توضیح داده و البته این راهکارو الان من دقیقا ۳۵ روزه که دارم انجام میدم خیلیییییییی عالیه
توصیه میکنم به هرکی میخواد نتیجه‌های متفاوت از قبلش بگیره.
یه نکته بگم در قالب انتقاد جسارت نشه ولی یه جاهایی از متن کتاب برام نامفهوم بود که حس میکنم ترجمه گر محترم کمی کوتاهی کرده وگرنه خوده نویسنده قطعا قلم شفافی داره.
البته که لازمه هرکتابی چندبار خونده شه.
درکل فوق العاده است و پیشنهاد میکنم خیلییییی هم پیشنهاد میکنم.
از کادر زحمت کش کتابراه هم بی نهایت و بی اندازه و خیلی عمیق تشکر میکنم.
مهدی خامنه
۱۴۰۱/۱۰/۵
این کتاب خیلی خوب در مورد کارکرد‌های مغز و ارتباطش با رفتارها و عادتها توضیح داده و در ادامه خیلی خوب در مورد فواید خورده عادت‌ها و تداوم اونها و احتی یجاد انگیزه‌ای که ممکن هست بکنن تا اون رفتار رو حتی فراتر از حد خورده‌عادت انجام بدیم.
و یه سری چارچوب‌های جالبی برای برنامه ریزی برا خورده عادت‌ها گفته که میشه برای برنامه ریزی در خیلی از رفتار و کارها، استفاده کرد بخصوص در کتاب دیگر نویسنده به‌نام عادتهای انعطاف‌پذیر که بسیار توصیه میشه در ادامه این کتاب خونه بشه.
کلا این کتاب و کتاب عادتهای انعطاف پذیر نگاه متفاوت دارن نسبت به کتاب‌های دیگه و بسیار کاربردی هست و این رو میتونید درک کنید.
علیرضا غفوری
۱۴۰۱/۱۱/۲۱
این نظر رو درحالی مینویسم که برای دومین بار دارم این کتاب رو میخونم
راستشو بخواید این کتاب به درد بخور‌ترین کتابی هست که تا الان خوندم
باعث شدش که درس خوندن واسه کنکور رو شروع کنم و از اتلاف وقت دست بردارم
اما یه عادت بدی هم داشتم که به واسطه این کتاب کاملا ریشه ش خشکیده شد.
در این کتاب حرفی از چگونگی حذف عادات منفی زده نشده اما راه ساخت عادات مثبت به شیرینی بیان شده و زمانی که عادتی مثبت ساخته بشه میتونه با عادت منفی رقابت کنه و اونو کنار بزنه.
کتاب دیگری هم نویسنده داره که همین مترجم هم فارسیش کرده به اسم چگونه کمال‌گرا نباشیم، این کتاب هم کتاب خوبیه...
کاربر mansouri24
۱۴۰۰/۱۲/۱۰
با مطالعه این کتاب متوحه میشیم شاید ناموفق بودن بسیاری از ما در ساخت عادتای جدید، ربطی به خود ما نداشته باشه و مشکل از راهکارهایی بوده که تا الان در کتاب‌ها یا سخنرانی‌ها خوندیم و شنیدیم و به کار بردیم.
قطعا در ایجاد عادتهای جدید عواملی غیر از انگیزه و تکرار مداوم موثرن و باید سهم همه اون‌ها رو درنظر گرفت.
با راهکارهایی مثل متعادل بودن، قدمهای کوچیک برداشتن و ساختن خرده عادتها و ارائه اطلاعات مفید و شناخت زوایای مختلف در اجرای یک تصمیم، نقش مهمی در شکل گیری خرده عادتها و بهره وری از زمان و انرژی داره و توانایی تصمیم گیری و اقدام رو برای ما روشنتر و عملی تر میکنه.
اکبر سفردوست
۱۴۰۰/۱۱/۴
دیدگاه اقای استفان گایز به ایجاد عادات خوب، که در کتاب "خرده عادت ها" مفصل به توضیح آن پرداخته بسیار بسیار جالب و در عین حال کاربردی است.
یک انسان می‌تواند با خواندن این کتاب زندگی خود را زیر و رو کند زیرا که بنده به شخصه با این روش خلاقانه‌ای که آقای استفان گایز شرح دادند، عادت‌های خوبی برای خود ایجاد کرده‌ام که قبلا هر روز انجام دادن این کارها برایم مثل یک رویا بود.
از خانم نرگس محمدی بخاطر این ترجمه‌ی روان و ریزبینانه نیز کمال تشکر را دارم که با این کار جملات کتاب را بهتر و قابل فهم تر کرده برای فارسی زبانان عزیز دنیا.
Erfan Gohar
۱۴۰۰/۱۲/۱۰
واقعا کتاب فوق العاده ایه و به شدت پیشنهاد میشه. مخصوصا برای افرادی که انجام کار جدیدی رو برای خودشان دیر یا سخت یا گاهی غیر ممکن می‌دونن. این کتاب طرز تفکر افراد رو نسبت به انجام و از همه مهم تر شروع به انجام کار‌ها رو تغییر میده و نشان میده که ساخت خرده عادت‌های واقعا ناچیز (از لحاظ حجم و سختی کار ناچیز) چقدر میتونه تاثیر گذار باشه و افراد رو با بکار گیری انرژی محدودی به هدف به ظاهرا دشوار و بزرگشان برسونه. مضمون این کتاب مشابه کتاب اثر مرکب از دارن هاردی است که از دیگر آثار پرفروش و تاثیرگذار جهان می‌باشد.
عسل رئیس زاده
۱۴۰۰/۱۰/۲۶
کتاب بسیار خوبی بود. جنبه‌های روانشناسی عادت‌ها و همه گام‌های ساخت یک خرده عادت ماندگار را توضیح داده است. مهم‌ترین نکته کتاب اینست که ما باید در ساخت یک عادت جدید و به خصوص در زمینه پیشرفت، گام‌های ساده را دست کم نگیریم حتی اگر یک قدم کوچک مثل یک حرکت شنا باشد! برای ساخت یک خرده عادت ماندگار که معمولا یک دقیقه‌ای است باید قدم به قدم کتاب را اجرا و همواره در زندگی خود به کار بگیرید تا رفتاری که می‌خواهید جزوی از روز‌های شما بشود.
ممنون از کتابراه برای ارائه این کتاب‌.
سعید حسین قلی زاده
۱۴۰۰/۸/۲
بسیار خوب بود و ترجمه هم روان و قابل فهم بود.... واقعا سبک نگارش این کتاب با کتاب‌های دیگر خودسازی متفاوته و واقعا توصیه‌ی مناسبی بود... همونجوری که امیرالمومنین فرمودند: اگر یک امروزت با دیروز یکسان باشه زندگی رو باختی. هر روز باید پیشرفت کرد و یک گام به سمت جلو برداشت
Zahra Saedi
۱۴۰۰/۶/۵
با نام خدای بزرگ وسلام بر شما
کتابی است که اگر به درک درستی از آن برسید بسیار کارآمد وعملی است. نظریه‌ای که در آن امده است بارها اثبات شده مثل کتاب غول درون که به رابطه بین ضمیر خود آگاه وضمیر نا خودآگاه پرداخته است. خواندن این کتاب را به همه توصیه میکنم و اطمینان دارم که به آسانی تغییرات بزرگی در زندگیتان به وجود خواهید آورد.
فاطمه تاجیک
۱۴۰۱/۸/۱۶
عادتهای کوچیکی واسه خودتون در نظر بگیرید مثلا روزی ۱۰۰ قدم راه برین این عادت کوچیک بدلیل اینکه انجام دادنش اسونه شما هر روز انجام میدید والبته ک وقتی به صدمین قدم میرسین به خودتون میگین بزار ده تا قدم دیگه‌ام برم و اینجوری میشه یک عادت کوچیک تبدیل به یک عادت بزرگتر مثلا صدم قدم تبدیل صدها قدم در روز میشه ممکنه‌ی روز ک وقت نداشته باشین همون صد قدم رو برین ولی اکثر روزها بیشتر از صد قدم میرید و به این عادت پایبند میشید
طاهر قاسمی
۱۴۰۱/۴/۲۸
هیچکس نمیتونه صدتا پله رو یه باره بالا بره هیچکس نمیتونه یه شبه کاملترین آدم بشه
هیچکس نمیتونه یه شبه میلیاردر بشه
برای هر کار بزرگی باید مقدمات کوچیک اون کار رو انجام بدی
مثلا برا بالا رفتن از صد تا پله باید اول پله اول بعد دومو بعد سوم و تا آخر رو بری
برای اینکه آدم کاملتری بشیم و عادتای خوبی پیدا کنیم و عادتای بدمون رو تغییر بدیم باید اول کارای خوب کوچیکی رو عادت خودمون کنیم و عادتای کوچیک بد رو از خودمون دور کنیم.
خ۲ خ۲۰
۱۴۰۱/۱/۱۴
با سلام.. من عاشق قلم استفان گایز شدم.. واقعا اگر خواهان ایجاد عادتهای بزرگ و ثابت در زندگی خود هستید این کتاب و مطالعه کنید. استفان گایز در این کتاب ثابت میکند که از طریق ایجاد و انجام عادتهای کوچک یا همان خرده عادتها میتوان عادتهای بزرگ و ثابت در زندگی خود ایجاد کنیم. خودم هر وقت که بخواهم عادت جدیدی ایجاد کنم حتما این کتاب و مطالعه میکنم و خیلی راحت موفق ب ایجاد عادتهای مثبت میشم در حالیکه قبلا برای ایجاد عادت واقعا مشکل داشتم.
S Ka
۱۴۰۰/۱۰/۲۳
نظر صرفا شخصی:
هر کتابی ارزش یکبار خوندن رو داره... خوبی کتاب از نگاه من، دید نسبتا متفاوتی بود ک نسبت ب اغلب کتاب‌های انگیزشی و موفقیت داشت... اما بنظرم این کتاب برای افرادی مناسب تر هست که تا حدی، از زندگیشون راضی هستن و صرفا دغدغه‌ی ایجاد رفتارهای جانبی بهتری مثه ورزش کردن رو دارن و یا میخوان در کارشون پیشرفت بیشتری داشته باشن... البته که نگاه متفاوتش، دید جدیدی از نگرش رو ب شخص خودم اضافه کرد
جمشید داوری فرد
۱۴۰۱/۱/۹
کتاب بسیار خوبیست. در مورد انجام کارها کتابهای انگیزشی زیادی خوندم ولی هیچکدوم نتیجه و تاثیر این کتاب رو نداشت. واقعا از حرف و تصمیم شما را به عمل میاره. حتما حتما حتما بخونید. ایده فوق العاده و واقعا کارآمدی داره. من هربار کاری رو شروع میکردم و دوباره رها میکردم ولی با این کتاب به راحتی تونستم کارهایی که مدنظرم بود رو شروع کنم و ادامه بدم. تا خودتون نخونید و انجام ندبد باورتون نمیشه که چقدر اثربخش هست.
راهب ماهفروزی
۱۴۰۰/۱۱/۷
این کتاب تجربه موفق نویسنده و یک فرد معمولی برای تبدیل شدن به فرد دلخواه خودش هست. نویسنده روشی تجربی خودش رو پس از مطالعه و کنکاش، با منطقی علمی توضیح میده و به زبانی ساده، برای همه روشی کاربردی تعریف می‌کنه. زبان کتاب راحت و درکش ساده هست و نویسنده سعی کرده، حین خواندن کتاب، روش خود رو به شما بچشاند. برای هرکسی که از ضعیت الانش راضی نیست و هر کسی که بخواد خودش رو ارتقا بده، کتاب مفیدیه.
Bahar
۱۴۰۱/۱۰/۱۰
روش این کتاب تمرکز بر روی ایجاد عادت‌های مثبت هست و در واقع نویسنده توجه چندانی روی عادت‌های منفی نداره و از خواننده هم انتظاری برای از بین بردن این عادت‌ها به شکل یکجا نیست توی این کتاب‌، روی گام‌های کوچکی تاکید شده که در لحظه ممکن بی‌اهمیت جلوه کنند اما در درازمدت باعث ایجاد تغییرات بزرگ می‌شوند.
و مهمتر از همه اینه که این کتاب به خوانندش یاد میده که چطور ایده هاش رو توی زندگی واقعی عملی کنه.
پروانه اسماعیلیان
۱۴۰۱/۷/۶
کتاب جالبی است. به ما یاد می‌دهدبرای ایجاد یک عادت خوب ویا رسیدن به اهداف چگونه برتنبلی ویا کمال گرایی خودغلبه کنیم. در واقع بجای ایجاد یک عادت خوب وبزرگ که بسختی انجام می‌شودوممکن است هرگز انجام نشود؛ بخش بسیار کوچکی از آن عادت را انجام دهیم که بسیار آسان است ولی حتما به انجام روزانهٔ این خرده عادت مقید باشیم تا دروجودمان نهادینه شده کم کم با افزایش آن به هدف نهایی برسیم
Mozhgan Javanpoor
۱۴۰۱/۲/۲۱
کتاب مفیدی برای به وجودآوردن عادت‌های مثبت می‌باشد ولی در کنار جنبه‌های مثبت خرده عادت و تاکید روی این موضوع که انرژی کمتری برای انجام کارها لازم است، توجه زیادی نسبت به عوامل برهم زننده عادت‌های در حال شروع نشده است و یا تاثیر آن‌ها را کم دانسته اند
در مجموع انجام دادن سبک‌های گفته شده‌ی نویسنده در جنبه‌های مختلف زندگی کارآمد است به شرطی که به صورت مکرر صورت گیرد.
شکوه سیدی
۱۳۹۹/۸/۳
عالی بود تو زندگیم موثر بود الان خرد خرد کار خونه باعث شد خونه تمیزی داشته باشم رو کتاب خوندن تمرکز نداشتم الان با کتابراه تمرکزم بیشتر شده و بیشتر وقت میزارم خصوصا با کتاب خرده عادتها ممنون کتابراه و همچنین نویسنده خرده عادتها
Payman Paymani
۱۴۰۱/۲/۳۰
در این کتاب گفته می‌شود: انجام دادان کار کوچکی به طرز فوق العادی بهتر از هیچ کاری نکردن است.
و روش کارش این است که اگر می‌خواهی کاری را به عادت خود تبدیل کنید اون کار را به اندازه‌ای بسیار احمقانه‌ای کوچک کنیم و هر روز اون را انجام دهیم تا مقاومتی در مقابل آن نداشته باشیم.
برای خواندن راه حل کامل با توضیح‌های بیشتر توصیه میکنم حتما کتاب را بخوانید
فاطمه م
۱۴۰۰/۳/۲۷
به شدت توصیه میکنم زیرا با همین خرده عادت‌ها هست که دیگر اراده‌ی ما تحلیل نمی‌رود وبا انجام هر روزه‌ی آن حس پیروزی در ما شکل میگیرد حتی اگر انگیزه انجام دادن آن‌ها را نداشته باشیم تا به موفقیت نهایی دست یابیم و حس سودمندی و امید در ما باقی خواهد ماند
ali Lotfi
۱۴۰۰/۳/۱۸
یک کتاب روانشناسی واقعی که راهکارهاش عملی و ثابت شده است من که خیلی این کتابو دوس دارم و اونو مفید و آموزنده می‌دونم، از مترجم گرامی خانم محمدی بابت ترجمه‌ی روان و گیراشون نهایت سپاس گزاری رو دارم. توصیه می‌کنم که این کتاب ارزشمندو حتما خریداری و بارگیری کنید.
سهام پزشکپور
۱۴۰۳/۱/۴
می‌تونید این کتاب رو، به همرا کتاب دیگه همین نویسنده به عنوان دو کتابی در نظر بگیرید که باعث میشن خیلی راحت شروع کنید. و ادامه بدید.
اگه بعد از این دو کتاب هنوز نمی‌تونستید حرکتی بزنید، مشکل از اراده شما یا تنبلی و انگیزه شما نیست. شاید مشکل اونجاست که هدف‌تون رو باهاش حال نمی‌کنید، یا اونقدر بزرگه که بزرگتر از باورتونه. و...
Faz P
۱۴۰۰/۱۲/۲۲
کتاب واقعا عالی و اموزنده بود و در مورد کارهای کوچیکی میگه که با انجام دادنشون میتونیم نتیجههای بزرگی رو به دست بیاریم اما انجامش به همین راحتی نیست چون انجام کارهای کوچیک نتایج آنی زیادی ندارند و نتیجه نهایی انتهای کار مشخص میشه برای همین انگیزه پیشروی کم میشه و انجام این کارهای کوچیک سخت ظاهر میشه اما اگه واقعا انجام بدیم قطعا موثره
محمد الیاسی
۱۴۰۰/۱۲/۱۰
یکی از بهترین کتاب‌هایی که در زمینه عادات خوندم، ساده قابل فهم و مانوس با زندگی، نویسنده کتاب نوشته‌های کتاب رو زندگی کرده، یا بهتره بگم زندگی رو به قلم دراورده، تئوری خالی نیست، من با خیلی از قسمت‌های کتاب همزادپنداری کردم و مشکلاتمو در دل کتاب پیدا کردم، من خیلی باهاش ارتباط برقرار کردم.
خلاصه: ساده، قابل فهم، عملی و کاربردی.
ALI REZAEI
۱۴۰۰/۱۱/۲۴
این اثر خیلی معروفه و البته فوق‌العاده کاربردی...
ناشر کتاب هم کارش درسته
۱_قلم تمیز و حرفه‌ای نویسنده
۲_مبحث بندی زیاد و نظم در محتوای کتاب
۳_طولانی نبودن مطالب و البته مفید بودن شان
۴_قیمت خوب و به صرفه
۵_تقریبا کتاب جدیدی هست و به درک مفاهیم کمک بیشتری میکنه
۶_ارائه پیشنهاد‌ها و سوالات مکمل
راضیه آستان
۱۴۰۰/۱۱/۳
کتاب عالی بود به شرطی که به حرف‌های اون عمل کنید. این کتاب برای همه می‌تونه مفید باشه. حتی کسانی که از تغییر کردن می‌ترسند یا تغییر کردن برای اونا سخت هست. برای بهتر شدن ما باید در خودمان عادت‌های مفیدی ایجاد کنیم. که این کار، با استفاده از راه کار‌های کتاب می‌تونه هم ساده و راحت و هم ماندگار بشود.
مریم کریمی
۱۴۰۲/۴/۱۶
از وقتی کتاب مطالعه کردم خیلی فعالتر شدم نسبت به قبل کارهایی که به نظرم پیچیده و بزرگ می‌اومد به راحتی واردش شدم و انجام میدم و پیشرفتمو بسیار زیاد از انجام جزعی اونها دارم میبینم‌ عملکرد مغز توضیح میده و اینکه دو تا مغز داریم یک مغز که سهل میگیره کارها رو یکی دیگش که پیچیده میکنه خیلی عالی بود و به دردم خورد
معین ن
۱۴۰۲/۱/۲
این کتاب اشاره به بزرگ‌ترین مشکل انسان‌ها یعنی احساس کافی نبودن و اینکه توان رسیدن به هدف را نداشتن داره و با راهکار مناسبی که ارائه میده عملا به حل مشکل کمک میکنه و برعکس کتابهای دیگه که توی ۳۰۰ یا ۴۰۰ صفحه این مورد رو برسی کردن این کتاب در ۱۸۰ صفحه به طور کامل توضیح داده، حتما خواندن این کتاب را پیشنهاد میکنم
navab razmjoo
۱۴۰۱/۱/۶
این کتاب برای ادم‌های معمولی، سالم و نرمال اصلا پیشنهاد نمیشه
این کتاب برای کسانی که قدرت ارادشون رو به خاطر انگیزه‌های بزرگ بی ثمر از دست دادن، یا ادم‌های همیشه خسته که علاقه‌ای به انجام هیچ کاری ندارن، یا اونایی که هوش و ظرفیت‌های زیادشون مانع راهشون شده (خودشون درک میکنن که این یعنی چی)
کاملا توصیه میشه
Sadaf Akhlaghi
۱۴۰۰/۱۲/۶
دقیقا مواردی بیان کرده که شاید ساده باشه ولی کاربردی
من مدتهاس برخی از این موارد رعایت میکنم به این خاطر میتونم با اطمینان بگم حتما امتحان کنید. بحث اصلی ایجاد عادات صحیح و حذف عادلت غلط هست، عادات سازنده شخصیت شما در درازمدت هست و هرچند عادت کوچک باشه مثل خوندن دو صفحه کتاب طی روز ولی در درازمدت اثربخشه.
رضا بصیری
۱۳۹۹/۱۲/۱۷
اگه قصد دگرگون کردن زندگیتون رو دارد
و میخواهید که به سخت‌ترین اهداف خود برسید
این کتاب و عمل به توصیه هاش راه رو واستون هموار میکنه👌
سپاس فراوان ازجناب گایز، گروه ترجمه و کتاب راه عزیز🌹
sa za
۱۴۰۲/۱/۴
در تکمیل این کتاب اثر مرکب رو پییشنهاد میکنم و کامل‌ترین کتاب در زمینه کار روی خرده عادات اثر دارن هاردی هست
بهر حال کتب این چنینی مکمل همدیگرند و برای تکرار مطالعه بجای چندبار خوندن یک اثر میشه چند اثر با یک مضمون رو خوند کتب زیادی در زمینه کار روی عادات هست که اینم یه کناب خوبه
Nilou O
۱۴۰۲/۱/۲
کمک میکنه که بتونین تو زندگیتون موفق تر بشین. و با غلبه بر احساسات کاراتونو و به نحو احسنت انجام بدین و یه جورایی یه انگیزه‌ای رو توتون به وجود میاره برای انجام دادن کار ها. در واقع همان طور که روی خود کتاب هم نوشته با کار‌های خیلی کوچیک و البته تکرار اون کار‌ها میشه به نتایج خیلی بزرگ رسید.
کامبیز حسین زاده
۱۴۰۱/۶/۲۰
خرده عادتها در واقع قدمهای کوچکی است که مارا به سمت اهدافی بزرگ هدایت میکند بیاد داشته باشید که حتی یک دونده ماراتن هم باید ابتدا با اولین گام پی از خط شروع کار خود را آغاز نماید این دقیقن مصداق خرده عادتهایی است که به آن بی اهمیتیم اما در نهایت منجر به عادتهای بد یا خوب و منجر به شخصیت ما میگردد
مهدی
۱۴۰۰/۱۲/۳
واقعا این کتاب عالی و کاربردی هست بعضیا شاید ببینن و بگن این کتاب یه کتاب زرد دیگه در مورد موفقیت هست اما این کتاب واقعا به صورت منطقی و سرراست راه ایجاد عادت رو یادتون میده و من الان دارم نتایج نوندن این کتابو میبینم کتاب دیگه‌ی استفان گایز که چگونه کمال گرا نباشیم هست هم خیلی عالیه
سحر موسوی
۱۴۰۰/۱۰/۱۱
با سلام و تشکر از کتابراه برای گذاشتن این کتاب بسیار خوب واقعا کتاب سودمندای هست و میتواند به ما ایرانی‌ها کمک کند که بر تنبلی و رخوت فائق بیایم و عادت‌های خوب کوچیک را وارد زندگی خود بکنیم به همه توصیه میکنم این کتاب را مطالعه بکنندبا تشکر از کتابراه
سعید خانی
۱۴۰۲/۹/۴
راهکار خیلی خوبی میده مخصوصا برای کسانی که تنبل هستند. به قول معروف سنگ بزرگ نشانه نزدنه، اگه تصمیمهای بزرگ میگیرید و نیمه راه ولش میکنید این کتاب بی نظیر برای شماست. به جای فعالیت‌های سنگین ولی کوتاه مدت، فعالیت‌ها و عادتهای کوچک ولی طولانی مدت را جایگزین آن کنید.
زهرا نصیری
۱۴۰۲/۸/۱۷
من این مدل کتاب‌ها رو خیلی دوس دارم و خیلی زیاد از این نمونه کتاب‌ها میخونم ولی این کتاب خیلی بیشتر به دلم نشست و واقعا در مقابل بقیه‌ی کتابایی که خوندم خیلی فرق بزرگی داشت که عادتمون میده به عادت‌های خیلی کوچک که به ظاهر هیچ تاثیری روی ما نداره ولی رفته رفته تغییراتش رو نشون میده.
سید حامد
۱۴۰۰/۱۱/۲۰
کتاب خوب و منطقی و بدرد بخوری هست، فقط اینکه بعضی جاها آدم رو خسته میکنه، البته این از دید منه کمترینه وگرنه دوستانی که تخصصی دنبال موضوعات این چنین هستن بحثش جداست. به هر جهت انجام کارهای کوچک و مداوم قطعا" شدنی و مثمر هست تا اینکه فقط تصمیم و حرف از کارهای بزرگ زدن
shahrzad izadi
۱۴۰۰/۱۰/۱۵
بی اندازه عالی بود. کتاب در زمینه عادت‌ها زیاد خوندم و به نظرم این کتاب یکی از بهترین کتابهای نگارش شده در این زمینه است. اگر واقعا قصد ایجاد عادتهای مثبت در خودتون دارید در خوندن این کتاب تردید نکنید. تشکر فراوان از کتابراه عزیز برای این هدیه بسیار عالی.
1 2 3 4 5 6 >>