نقد، بررسی و نظرات کتاب چرا می‌خوابیم - متیو واکر

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
سجاد افشاری
۱۴۰۲/۷/۲۹
این اولین ثبت نظر من داخل کتابراه هست و میتونم بگم این کتاب واقعا فوق‌العاده روان و پر محتوا نوشته شده و تمام گفته هاش رو به منابع علمی معتبر رفرنس میده، ممنونم اول از کتابراه بابت این که امکان خوندن این کتاب رو در اختیار ما قرار میده و بیشتر ممنونم از مترجم که با ترجمه حرفه‌ای امکان فهمیدن این کتاب ارزشمند رو به ما فارسی زبانان میده. خواب واقعا از جمله مهمترین مسائل قرن بیست یک هست که با کمترین لطف توسط دولت‌ها و حکومت‌ها مواجه هست. باشد که اهمیت این بحث مهم، بیشتر شناخته شود.
abbas masjedian
۱۴۰۱/۶/۲۰
این کتاب بینظیر بینظیره.... باید چند بار این کتاب را خواند... این کتاب یکی از بی نظیرترین کتابها برای شناخت پیچیده‌ترین خلق خداوند یعنی مغز انسان است.... مغزی که خود در حال کشف جهان است.... این کتب بصورتی بسیار مفصل و دقیق و کامل خواب rem و nrem را توضیح میدهد... نیاز به خواب را از زمان آفرینش انسان در رحم تا آخر توضیح داده.. و واقعا بینظیره.... اینجاست که باید با حیرت گفت: جلّ الخالق.... همه شگفتی و عظمت است این آفرینش خداوند
صدیقه
۱۴۰۰/۷/۲۷
سلام، این کتاب را یکبار خواندم. ولی در نظر دارم برای بار دوم ویار بیشتر بخوانم. بسیار جامع، عمیق و تحقیقات میدانی مسئله خواب را بررسی کردنند. دیدگاه من رو نسبت به خواب عوض کردن. آرزو کردم ایکاش بیست سال پیش این کتاب را خوانده بودم واین اطلاعات را می‌داشتم. ممنونم از کتاب راه.
حسین گلشادی
۱۴۰۰/۱۲/۱۹
یکی از ویژگی‌های بارز این کتاب، مثال‌های فوق العاده ایی که برخی مطالب علمی به ظاهر پیچیده رو بسیار ساده، روان و قابل فهم میکنه با اینکه کتابو تموم نکردم ولی اطلاعات بسیار ارزشمند کتاب و رفع ابهام از کلی اطلاعات غلط باعث شد این کتابو به همه افراد پیشنهاد کنم. حتما لذت خواهید برد...
ی بدلی
۱۴۰۲/۸/۳
خیلی جالب بود برام و یه سری از مطالب اون انگار چارچوب هاب ذهنی و باورهای قبلی امون را از بین میبره، به مطالب بدیعی اشاره میکنه و در یه سری جاها توضیحات مفصلی میده که از حوصله بنده به شخصه خارج بوده و هنوز هم موفق نشدم کتاب را تا انتها مطالعه کنم، ولی شاید اگر موردی و فصلی مطالعه شه خیلی دلچسب تر شه.
ندا هاشمی
۱۴۰۳/۱/۱۴
این کتاب به زبان ساده اطلاعات خیلی جالب علمی در مورد مغز و مقوله خواب ارائه میده. ولی اگر مثل من باشید و به خوابتون اهمیت نمیدید کلی متنبه میشید و دیگه مثل سابق با بیخیالی در مورد خوابتون رفتار نمیکنید!
بهار اسکندری
۱۴۰۲/۹/۱۷
فوق العادست
تاحالا انقدر نمیدونستم یک خواب که ما به سادگی بهش نگاه میکنیم این همه برای ما حیاتیه، بهمون میگفتن باید هشت ساعت بخوابید اما دلیلشو نمیگفتن. این کتاب هرچیزی راجب خواب رو توضیح داده، واقعا توصیه میکنم
Ehsan Abazadeh
۱۴۰۱/۱۲/۲۰
حوزه خواب یکی از شگفت انگیز‌ترین اسرار دنیاست، ‌ای کاش روزی بیاد که پرده از این راز برداره. این کتاب توضیحات خوبی رو ارائه داده بود، امیدوارم علم ما در این باره بیشتر بشه.
خواب دنیایی به بزرگی جهان هستی دارد...
مینا ر
۱۴۰۱/۲/۱۴
محشر بود بهترین کتاب در زمینه خوابه... کاملا علمی و استدلال محور همه چیز رو دقیق توضیح داده و روانه از خوندنش حس کسلالت نمیکنید و مهمتر از همه نویسنده خودش پژوهشگر خوابه و اعتبار داره.
زهرا حیدری
۱۴۰۲/۶/۲۵
این کتابو دوبار خوندم، بعد خوندش تازه متوجه میشید که اگه جایی بازدهی بالایی داشتید به خاطر خود شخص شما نبوده بلکه بخاطر خواب کافی‌ای بوده که شب قبلش داشتید‌
فاطمه اس
۱۴۰۱/۱۱/۱۲
این کتاب تمام باورهایم راجع به خواب را به چالش کشید، ‌ای کاش این کتاب رو همه پدر و مادرها و همه کسانی که به نحوی دست اندرکار تعلیم و تربیت کودکان هستند بخونند.
Hamideh Dehbashi
۱۴۰۰/۶/۹
جزو بهترین کتاب‌هایی بود که خوندم، ممنونم از شما بابت این اپلیکیشن عالی و قرار دادنِ این کتاب در کتابراه 🌼👍🏻🙌🏼
Mahsa Parsae
۱۴۰۱/۹/۱
لطفا لطفا صوتی این کتاب رو منتشر کنید خیلی خوبه اما برای من خوندن کتاب متنی اونم نسخه الکترونیک خیلی سخته
Aras
۱۴۰۱/۸/۱۹
خیلی بدردم خورد برای پروژه درسم خیلی کمکم کرد اگه کسی بازم کتاب از خواب سراغ داره بگه ممنون
علیرضا باقری
۱۴۰۰/۱۱/۲۷
اصن این کتاب زندگیمو به دو بخش تقسیم کردم زندگی قبل از خوندنش و بعد خوندنش
راضیه کاهه
۱۴۰۰/۶/۱۵
به نظرم برای سلامتی و زندگی کتاب بسیار مهمی هست و خواندنش برای همه واجب هست
کیومرث سبحانی
۱۴۰۳/۱/۷
کتاب فوق العاده عالی که اساتید محترم عرفان هم تایید کردند و پیشنهاد کردند
محمد الهاکی
۱۴۰۲/۵/۳۰
این کتاب ذهنیتم درباره خوابیدن تغییر داد، کتاب خیلی جالبی بود
اشکان روشن
۱۴۰۱/۱۲/۲۱
تازه میفهمید چه ضرری به خودتون زدید شب‌ها تا سه و چهار نمیخوابید
الهه تاج آبادی
۱۴۰۱/۱۰/۲۰
واقعا پیشنهاد میکنم واقعا همه باید بخونن این کتاب رو واقعا ارزشمنده
Vafa R
۱۴۰۰/۱۰/۱۸
کتاب مفیدی بود و به من در تکنیک‌هایی که یاد گرفته بودم خیلی کمک کرد. ممنونم
سحر اسکندریان
۱۴۰۰/۲/۲۵
کتاب خوب و مفیدی بود
فرشاد بهرام پوری
۱۳۹۹/۱۱/۱۶
پیشنهاد می‌کنم حتما این کتاب رو مطالعه کنید
sonya Hasanzadeh
۱۴۰۱/۴/۲۴
عالی وبسیار عالی حتما مطالعه کنید بی نهایت خوب
MisaGH AliPour
۱۴۰۱/۱۲/۸
میتونه به خواب با کیفیت کمک کنه
علیرضا صفائی
۱۴۰۱/۴/۱۴
خیلی عالی بود شدیدا توصیه میشه
yousof zamani
۱۴۰۰/۱/۵
خواندنش به شدت توصیه می‌شه
اذر امانی
۱۴۰۰/۱۰/۲۴
خیلی خیلی جالب بود
سحر زادهوش
۱۴۰۰/۲/۳۱
بی نظیر است👏👏👏👏