نقد، بررسی و نظرات کتاب چگونه کمال گرا نباشیم - استفان گایز

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
سعید خانی
۱۴۰۲/۹/۱
این کتاب درباره کمالگرایی است، برخی افراد انقدر درگیر این موضوع هستند که خودشون درک کردند که مشکلی در وجودشان هست، اما اکثر افراد درگیر این کمالگرایی هستند ولی متاسفانه اونو نه تنها یک مشکل بلکه یک نقطه قوت میپندارند. به قول یکی از نویسندگان این تنها بیماری و معضلی است که مردم به آن افتخار میکنند. کمالگرایی یعنی صفر یا صدی دیدن همه چیز. فرد کمالگرا یا باید همه چی خوب و درست باشه یا اصلا نباشه. به همین خاطر کمترین لذت رو از زندگی میبرند. این کتاب با توصیه‌های کوچک و قابل اجرا سعی میکنه کمالگرایی افراد را درمان کنه. ولی مهمتر از همه باید از کمالگرایی در اجرای تمرینها و توصیه‌ها پرهیز کرد. با خیال راحت بدون استرس از انجام ندادن تمرینها، در کمال آرامش به توصیه‌ها عمل کنید. در نظر داشته باشید که شما دارید این کتاب رو میخونید تا کمالگراییتون درمان بشه پس لطفا با این کتاب کمالگرا رفتار نکنید. لازم نیست تمام تمرینات را انجام بدین کافیه هر روز پس از مطالعه کمی بهتر بشید.
مائده اصغری
۱۴۰۲/۶/۲۷
از نظر بنده کمال گرایی در دو مدل براى آدم‌ها تو سطوح مختلف توانایى، نمود پیدا مى کنه، یک مدل کسى که نسبتا عملگرایى خوبى هم داره به شکل بلند پروازى هست و شخص از هم رنگ جماعت بودن خیلى خوشش نمیاد که این مدل، آسیب هاى خودش رو داره. اما نوع دوم که منظور این کتاب بیشتر این مدل هست، شخص به شدت از اشتباه کردن، نقص داشتن و بطور کلى شکست خوردن ترس داره و ذهن از کمال گرایی به عنوان یه مکانیزم دفاعى استفاده مى کنه که این حالت رو پوشش بده!! شخص کمالگرا، حد کمال رو ملاک قرار میده در تعیین اهداف، در توقعش از توانایى هاى خودش، توقع از امکانات و شرایطى که باید مهیا باشه تا بخواد کارى رو انجام بده و بنابر این پیشرفت هاى بسیار اندکى داره و اکثرا ساکن و غیرفعال هست، این کتاب هر آنچه را که براى اصلاح و بهبود این عارضه وجود داره رو به نحو احسن توضیح داده و کاملا کاربردی و عملى هست. ترجمه کتاب هم در سطح خوبى بود
حسین بهاری
۱۳۹۹/۱۱/۱۳
ترجمه خیلی روان نیست اما اونقدر هم ناجور نیست که متوجه اصل مطلب نشید شاید چند جمله در هر فصل بد ترجمه شده باشه اما بقیه کتاب نسبتا ترجمه خوبی داره و واقعا ارزش خوندن داره و یکی از بهترین کتاب‌ها در حوزه درمان کمالگرایی هستش.
با این کتاب خیلی خوب میتونید عادت کمالگرایی رو درک کنید و متوجه میشید کمال‌گرایی چطور باعث تخریب شما و عزت نفستون میشه و نه پیشرفت شما.
از طرفی تمرینات بسیار خوب و عملی برای افزایش اعتماد به نفس و رفع کمالگرایی به شما میده.
دوستان معمولی بودن به معنای پیشرفت نکردن و بهتر نشدن نیست بلکه به این معناست که برای پیشرفت نیاز نیست همه چیز عالی باشه و با این کتاب اینو درک میکنید.
رها شاه مرادی
۱۳۹۹/۱۲/۲۳
کتاب خوبیه (اگه کمال گرا هستی، حتما با دیدن لغت " خوبیه " کمی از خرید کتاب نا امید شدی، با خودت میگی چرا عالی نیست ولی دقیقا همین نوع تفکر، نشون دهنده‌ی نیازت به خوندن این کتابه)
اگر چه ترجمه روانی نداره، اما از نظر مفهوم، بسیار پر محتواست. اگه کمال گرایی و ته ته دلت حتی ذره‌ای به کمال گرا بودنت افتخار می‌کنی، بهت پیشنهاد می‌کنم تا بقیه‌ی عمرت رو با کمال گرایی به خودت زهر نکردی، کتابو بخون.
بهترین هارو برات آرزو می‌کنم.
nastaran birgani
۱۴۰۲/۳/۱۶
کتاب خیلی خوبیه، تو بخش اول به خوبی اینکه کمال گرایی چیه و ویژگی هاش رو تشریح می‌کنه و تو بخش دوم شروع به دادن راه حل‌های قابل اجرا برای مقابله با کمال گرایی می‌کنه. وقتی میفهمید کمال گرایی چقدر زندگیتون رو محدود و بسته کرده، هر چه بیشتر انگیزه می‌گیرد که یک انسان معمولی گرا بشید و دیدتون رو به مسائل عوض کنید و خودتون رو توی شرایط‌های جدید گذاشته و رشد کنید و به معنی واقعی کلمه زندگی رو تجربه کنید. این کتاب رو به تمام کسانی که فهمیدند کمالگرایی سبب مانع پیشرفت تو زندگیشون شده و عزم دارند که این روند رو تغییر بدهند پیشنهاد می‌کنم.
Eisa Getmiri
۱۳۹۹/۱۲/۱۶
ترجمه روانی نداره و مجبور به خواندن متن انگلیسی در کنار متن فارسی شدم. بیشتر به نظر میرسه کتاب با Google Translate ترجمه شده باشه تا توسط یک انسان. ولی مطالب کتاب آبی است بر آتشِ همیشه سوزان آدمهای کمال‌گرایی مثل من. این کتاب با شناختی که از کمال‌گرایی به دست خواننده میده، زمینه رو برای تمرین، تغییر و مبارزه با کمال‌گرایی خیلی آسان‌تر میکنه. اگر ترجمه کتاب‌ هم خوب می‌بود حتما شایسته ۵ ستاره بود، ولی ۴ ستاره میدم به خاطر ترجمه غیر روان.
پریسا بابایی
۱۴۰۲/۶/۲۲
اگه انسان کمال گرایی هستی و فکر میکنی هنوز وقتش نشده و یا شرایطش پیش نیومده و اینکه مدام بهانه جویی میکنی و موفقیت افراد دور و برت برات کم اهمیت هست و احساس میکنی آدم باید بیشتر از اینا خوب عمل کنه و بدون اینکه عمل گرا باشی توی ذهنت منتظر یه فرصت برای رشد و پیشرفتی این کتاب خیلی کمکت میکنه من از روی نظرات مثبت این کتاب رو خریدم و چون این کتاب خیلی دیدم رو عوض کرد برای تشکر از نویسنده و مترجم این نظر رو ثبت میکنم.
S T
۱۴۰۰/۶/۱۸
به نظرم جزو کتابهای خوب در این زمینه است و ترجمه خوبی هم دارد. اگر کمال گرایی و انتظار کشیدن برای مهیا شدن همه شرایط مطلوب، همواره مانع حرکت شما شده مطالعه این کتاب را پیشنهاد میکنم.
از جملات کتاب: «کمال گرایی با بیش از اندازه محافظت کردن از ما در برابر اشتباهات و شکست‌هایی که ممکن بود ناکامی‌هایی کوتاه مدت و اما کامیابی‌هایی بلندمدت به ارمغان آورند، در طولانی مدت ما را ضعیف می‌کند.»
ابوالفضل حسین زاده
۱۴۰۱/۱۱/۲۴
این کتاب ترجمه بسیار خوبی داره بسیار روان و سلیس. اگر مقداری تفکر شما نزدیک به بحث کمال گرایی باشه با مطالب کتاب همذات پنداری بسیاری خواهید داشت آنقدر که از خوانش اون سیر نشده و دوست دارید فصل‌ها رو یکی پس از دیگری مطالعه کنید
اگر به دنبال مبحث کتاب گرایی هستید حتماً این کتاب رو مطالعه کنید علاوه بر شناخت جنبه‌های مختلف این موضوع راه حل‌های خوبی هم ارائه میده
Masoum Ghafari
۱۴۰۱/۲/۲۵
کتابهای استفان گایز ارزش حداقل یک بار خواندن را دارد. این کتاب هم مثل خرده عادت‌ها نگاه تازه و اررشمندی ارائه می‌دهد که بهتر خودمان را بشناسیم و ارزیابی کنیم و چگونه موانعی را که از طریق ذهن خودمان برای دست به عمل زدن ایجاد کرده ایم را از سر راه برداریم. اینکه مدام در حال انتظار برای کامل شدن امکانات و پیش نیارهای غیر ضروری نباشیم و دست به عمل بزنیم خود نیمی از راه است.
کیوان همایون پور
۱۴۰۲/۱/۱۴
کتاب کاملیه هم تک به تک مشکلات و دغدغه‌های کمالگرایی رو بررسی میکنه و راهکار میده به نظر من خوندن همین یه کتاب برای کنترل و بهبود کمالگرایی کافیه و بقیه مسیر فقط اجرای توصیه‌های کتاب و مرور نکاتشه تا کم کم ملکه ذهن بشه، اصلا همین که من دارم میگم همین یه کتاب *کافیه* بدونید که خیلی تاثیرگذاره البته اگر خوب بخونید و به توصیه هاش عمل کنید، موفق باشید
زهرا
۱۴۰۳/۱/۴
کتاب چگونه کمالگرا نباشیم، یک راهنمای خیلی عالی برای افردای هست که این مشکل رو دارند، افرادی که انگیزه توانایی و امکانات لازم برای موفقیت رو دارند اما هیچ کاری تغیر وضعیت خودشون نمی‌کندد یا کسایی که میگن یا باید همه چیز عالی باشه یا من شروع نمی‌کنم و.... این کتاب یکی از بهترین راهنما‌ها برای از بین بردن راحت کمالگرایی هست.
مینا....
۱۴۰۲/۱/۳۰
کتاب خوبیه، چون نویسندش خوب بوده!! یکم ترجمه گنگ و خسته کنندس!
اما درکل خوبه، ارزش خوندن و استفاده کردن داره، این هزینه‌ای ک میدی رو توی یک پنجم کتاب میفهمی ارزش داشته، اغلب مشکلات چه نوجوونا چه جوونا و چه خانواده‌ها از همین کمالگرایی سرچشمه میگیره ک با خوندن این کتاب میفهمی و میتونه برش غلبه کنی، آقااا!! لاقل میفهمی خودت با خودت چندچندی!!
محمد جواد امیدی
۱۴۰۰/۱۲/۲۴
واقعا خیلی خیلی کمکم کرد. حالا فعلا که این طور بوده تا بعدش هم ان شاء الله بمونه همینجوری
ولی واقعا کمک کننده ست
من کلی کتاب برنامه ریزی و مدیریت زمان خوندم اما بعد یه مدت بازم بازدهیم میومد پایین
به تازگی فهمیدم مشکل من بلکه خیلی از ایرانیا ایده آل گراییه و با خوندن این کتاب قسمت بزرگی از مشکلم حل شده فعلا
Hossein M
۱۴۰۱/۱۰/۳۰
این کتاب از نظر نوشتاری بسیار بد ترجمه شده است اما از نظر مفهومی، کتاب بسیار عالی‌ای است. این کتاب بر اساس منطق و آنچه که عملی است به شما راه حل پیشنهاد می‌کند. با کتاب‌های انگیزشی که صرفاً به شما یک انگیزه‌ی زودگذر می‌دهند بسیار فرق دارد و کاری می‌کند که شما با انجام دادن کار مورد نظر، انگیزه پیدا کنید و ادامه دهید.
مرصاد رسولی
۱۴۰۱/۲/۳۰
کتاب، جالب و کاربردی و ساده برای رفع بحران کمالگرایی به نظر من اولین قدم برای کنار گذاشتن این معضل بغرنج این که بپذیرم کمالگرایی چیز خوب و مفیدی نیست که بهش افتخار بکنیم باید با رسیدن به یک آگاهی درون فردی (خودشناسی) همراه با قدم‌های کوچک دنبال راه علاج باشیم و دست از تعلل و فکر کردن بیش از حد برداریم‌ و عمل کنیم
علیرضا کردونی
۱۴۰۰/۲/۱۵
وقتی همین الان به صفحه‌ی ۱۵۶ یعنی بخش "طرز فکر دوگانه" پاراگراف ۱۰ کتاب رسیدم، با اتفاقی بهت آور روبرو شدم!!! در این بخش از کتاب نوشته شده: "جامعه‌ی عمل پوشاند"!!! خیلی دوست دارم بدانم این اشتباه مترجم است و در نسخه‌ی چاپی نیز موجود است و یا اینکه کتابراه در هنگام تولید نسخه‌ی الکترونیکی این اشتباه مهلک را مرتکب شده.
خ۲ خ۲۰
۱۴۰۳/۱/۲
من کلا عاشق کتابهای استفان گایزم.. کتاب خرده عادتها واقعا در ایجاد و تثبیت عادتهای مثبت تو زندگی شخصیم کمک زیادی کرده.. همینطور این کتاب. بنظرم کمال گرایی معضل بسیاری از ما تو زندگیمون هستش.. که نویسنده با بیان نکته‌های جالب و کاربردیش در این کتاب به ما یاد میده که چگونه کمال گرا نباشیم..
pargol
۱۴۰۲/۱۱/۲۶
این کتاب واقعا خوب بود حتی برای منی که سلیقه سختی در کتاب خوندن دارم
ترجمه کتاب عالیه جوری که هر سنی باشی میتونی درکش کنی و مهم تر از همه قلم نویسنده هم جوریه که انگار دوست صمیمته و اصلا نوشتار جدی نداره که من خیلی از این ویژگیش خوشم اومد
به همه پیشنهاد میکنم حداقل یک بار بخوندیش
احمد محمدی
۱۴۰۰/۱۰/۲۸
وقتی به گذشته خودم نگاه می‌کنم می‌بینم این کمال گرایی مث یه ویروس در تمام زندگی نفوذ کرده بوده کلی خسارت زده امروز یه تغییر بزرگ در زندگیم اتفاق افتاده اونم اینه دوربرگرونو دور بزنم برم به سمت معمول گرایی عالی بود خدا رو شکر می‌کنم بابت این تغییر
Mehran
۱۴۰۲/۸/۲۷
به نظرم میتونست مطالب رو ساده تر و مختصر بیان کنه طولانی شدن مطالب برای کسی که از مشکلش خسته شده و دنبال راهکار کوتاه و کاربردی هست میتونه دلزدگی ایجاد کنه ولی این رو هم بایست بگم که به هر حال تجربیات نویسنده‌ای هستش که خودش هم این مشکل رو داشته و میتونه برای استفاده کاربردی تر باشه
Helena H.H
۱۴۰۲/۵/۱۵
فوق العاده ستترجمه عالی و قابل فهمی دارد و محتوای کتاب به شدت کاربردی و مورد نیاز هست جالب‌ترین قسمت بعد از تموم کردن کتاب هست چون باید از کوچکترین جزء تا اصلی‌ترین قسمت‌های زندگیمون را تغیر بدیم معنای دقیق اصطلاح این گوی و این میدان یک نوع بازبینی تک به تک افکار و رفتار ها
محمد نادری زاده
۱۴۰۱/۱۲/۲۶
به نظرم کمال گرایی سمیه که ما رو از آرامش و لذت بردن از رشد محروم میکنه و ترس و اضطرابش ما رو از پا در میاره. برعکس معمول گرایی که به جای انفعال، شروع و اقدام، و لذت از رشد رو در بر داره. پیشنهاد میکنم حتما بخونید (به نظرم بهتر بود به جای کمال گرایی کمال پرستی به کار می‌رفت.)
هلاله آزادمنش
۱۴۰۱/۸/۶
خیلی وقتا کتابی رو خوندم و ذوق کردم و گفتم وای این کتاب عالیه انجامش میدم بعد دیدم نکاتشون غیر قابل انجامه.
فکر نمیکنم هرگز از اینکه این کتاب رو خوندم پشیمون بشم یا اینکه نکاتش رو فراموش کنم واقعا عالی و کاربردی.
بسیار بسیار برای من مفید بود.
Shin Obi
۱۴۰۰/۱/۶
من در اواسط کتابم و تقریبا با سطور زیادی همزادپنداری کردم. من فک میکردم در زمینه‌ای کمالگرایی دارم ولی هرچقدر که جلوتر میرم متوجه میشم که خیلی گسترده تر از چیزیه که فکر میکردم کاش زودتر این کتاب و میخوندم شاید ۴سال گذشته رو تلف نمیکردم.
همتاارجمند
۱۴۰۱/۹/۲۳
برای کسانی که همیشه فکر می‌کنند از زندگی و پیشرفت عقب موندن، یا برای انجام کارهای جدید مردد هستند، یا دچار خودسرزنشی سر هر موضوع پیش پا افتاده میشن و مدام نشخوار ذهنی آزار دهنده منفی دارند، راهکارهای جالبی داشت. ساده و قابل فهم بود.
M.rezaei
۱۴۰۱/۴/۲۶
این کتاب راه حل‌های خوب و راهگشا برای رهایی از کمال گرایی، ترس از نظر دیگران و نیاز به تایید دیگران ارائه می‌دهد. ترجمه خوبی بود. در پایان کتاب خلاصه راهکارها عنوان شده که باعث می‌شود در طول کتاب با آرامش فقط مطالعه کنیم.
فاطمه کیوانی
۱۴۰۰/۳/۱۹
بنظر من خیلی کتاب خوبیه و ترجمه خوبی هم داره حتما بخونید خیلی کاربردیه من تعجب میکنم از دوستانی که از ترجمه ایراد میگیرن بنظر من نسبت به وجهی که پرداخت میکنیم خیلی خوبه و کاملا مفهوم و منظور رو میرسونه
حامد شیخی
۱۴۰۱/۶/۱۸
کتاب واقعا فوق‌العاده ایه برای کسایی که کمال گرا هستن. با انجام تمریناتش در طی دو هفته تاثیراتشو دارم میبینم. به نظرم همه باید این کتابو بخونن چون اکثر کسایی که کمال گرا هستن خودشون خبر ندارن یا فکر میکنن چیز خوبیه
محبوبه دریاباری
۱۴۰۱/۲/۱۷
این کتاب بسیارعالی بود. برای من که موفقیتهای گذشته‌ام درزندگی من رو تبدیل به یک کمالگرای وسواسی کرده بود دیدگاه ایشون افکارم رو تغییر داد امیدوارم بتونم درعمل هم از این تغییر دیدگاهها استفاده و بهره ببرم.
فاطمه گودرزی
۱۳۹۹/۱۰/۱۰
تو خریدش شک نکنید
فوق العادس
پنج ستاره هم براش کمه، اما من چهار ستاره میدم
چون متأسفانه مترجم نه تسلط به زبان مبدأ داشته، نه مقصد
نثر ترجمه اصلا روان نیست
علی جعفری
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
کسانی که کمال گرایی دارن باید بدونن یکی از مهم‌ترین اولویت‌های که الان توی زندگیشون باید داشته باشن اینه که این کمال گرایی رو بزارن کنار حالا چه با مطالعه کتاب‌های این چنینی چه تراپی و...
حسین گرمابی
۱۴۰۱/۴/۲۸
فوق العاده بود من کلی کتاب خوندم اما این کتاب کلی راهکار داشت واسه مشکلات من من با کمال گرایی زیادم ک ناشی از شخصیت intj من میشد خودم رو نابود کرده بودم این کتاب حکم داروی شفا بخش برام داشت
مرتضی معصومی
۱۴۰۰/۱۰/۲۱
ترجمه خیلی خوب نبود، جوری ترجمه شده که هنگام مطالعه حواست پرت میشه و باید برگردی جمله رو بادقت بخونی و بهم ربط بدی والا نمیشه مثل بعضی کتابها ذهنت رو متمرکز کنی، من فکر میکنم ترجمه خیلی ضعیفه...
hamidkomeili
۱۴۰۲/۱۱/۲۸
حرف نداره واقعا کمال گرایی بیش از حد بعضی وقتا میتونه دست اندازی بزرگ برای پیشرفت در زندگی باشه این کتاب کمک میکنه این صفت رو کنار بگذاری و راه بهتری رو پیش بگیری
مریم کریمی
۱۴۰۲/۴/۲۴
یک هفته که این کتاب مطالعه کردم و تغییر را در انجام کارهایی که همیشه به تعویق میافتادن دارم میبینم که چطور یکی پس از دیگری در حال انجام هستند حتی جزعی
ماریا متین
۱۴۰۲/۱/۲۳
برای یکی مثل من که خیلی دچار کمالگرایی هستم مفیده. خیلی ایده هامون رو پیگیری نمی‌کنیم بخاطر همین کمالگرایی و خیلی از فرصتهامون رو از دست می‌دهیم سپاس
رضا شعاعی
۱۴۰۱/۶/۶
خیلی عالیه، خیلی،، کتابی هست که باید درک بشه نه خوندن الکی، شاید بهتر از این کتاب هم باشه نمیدونم ولی نظر در مورد این کتاب میشه گفت فوق العاده هست
جمشید داوری فرد
۱۴۰۱/۱/۱۹
کتاب خوبیه و مکمل خرده عادتها از همین نویسنده. به نظرم باید اول کتاب خرده عادتها رو بخونید و بعد به سراغ این بیائید. خود نویسنده هم به ترتیب خوندن اشاره کرده.
قاسم اسرافیلی
۱۴۰۰/۱۰/۲۱
واقعا راهکار‌های این کتاب معرکس... کتاب خرده عادت‌ها از همین نویسنده هم فوق العادس... شاید این کتاب رو هر ادمی لازم باشه یکبار تو زندگیش بخونه
شکوفه احمدی
۱۴۰۰/۳/۱
کتاب خوبیه
متاسفانه منم دچار کمال گرایی هستم، بخشی رو خوندم اما به نظرم کتاب مفیدیه
دوستان گفته بودن ترجمه اشکال داره اما تا صفحه ۱۹ که من خوندم اشکالی ندیدم
مرتضی حسینی
۱۴۰۰/۱/۴
با خوندن نظرات بقیه هم میشه فهمید که کمال گرا هستند یا معمول گرا. منم خیلی معمول گرا نیستم ولی تا همین جای کتاب یاد گرفتم که خیلی ایده آل گرا نباشم.
AreZoO F
۱۳۹۹/۱۲/۳۰
برای من کمک کننده بود و پیشنهاد میکنم بخونید. بهتره ک قبل از این کتاب، کتاب خرده عادتها از همین نویسنده یا هرده عادتها از جیمز کلییر رو‌بخونید
شیدا غلامیان زاده
۱۳۹۹/۱۱/۲۵
واقعا کتاب پر محتوایی هست و از دست کتاب‌هایی هست که میتونه به بهتر شدن و نزدیک شدن آدما به موفقیت کمک کنه اما ترجمه خوب نیست و مترجم کم کاری کرده
نیتا اتلیه
۱۴۰۲/۸/۱۷
یعنی واقعا کتاب عالی هستش، هرکی نخونه نصف عمرش بر فناست... از بین تمام کتاب‌هایی که خوندم این تکه و تنها کتابیه که انقد دوسش دارم
Eli Babaei
۱۴۰۱/۵/۲۷
چقدر واقعا به این کتاب نیاز داشتم، کاش زودتر میخوندمش 🥲👌🏼
کمالگرایی در ظاهر انگار خیلی خوبه و ایده آل اما تنها چیزی که نیست همینه!!
Y
۱۴۰۱/۵/۱۵
کتاب خیلی مفیدیه برای کسایی که با کمال گرایی درگیرند، بصورت عمیق و ریشه‌ای به این مشکل میپردازه و واسش راهکار ارائه میده👌🏼
کیمیا حسینى
۱۴۰۱/۲/۲۲
ترجمه کتاب مى تونه بهتر باشه.
درباره کتاب هم، خیلى دوست داشتم. کمالگرایى را خیلى دقیق توضیح داده و راهکارها بخوبی ارائه شده.
محمدصالح اسکندری
۱۴۰۱/۲/۲
کتاب فوق العاده تاثیر گذاری هست در زمینه کمال گرایی. اینکه اصلا چی هست و چگونه مانع ما در کارهامون میشه و البته درمانش...
فریمان کریمی
۱۴۰۰/۸/۲۲
بسیار کتاب عالی هست حتما دوستانی که مشکل کمال گرایی و هدف گذاری‌های غیر منطقی دارن و انتظار زیادی از خودشون دارن و موفق نمیش عالی هست
1 2 3 >>