نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی چه قدر خوبیم ما - ابراهیم رها

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
علی سجادی
۱۴۰۲/۸/۵
اول از همه بدون توجه به محتوای کتاب، باید بگم صداگذار یا هر مسئول دیگه‌ای که تصمیماتش منجر شده به این محصول، به نظر من روش خوبی رو انتخاب نکرده. این مدل آواها و صداهای خنده، به درد همون کنسرت‌های حسن ریوندی می‌خورن. گرچه از گوینده راضی‌ام.
و حالا کتاب. این دومین اثر از ابراهیم رهاست که می‌خونم یا گوش می‌دم. اگر معیارم رو صرفا این دو کتاب بذارم که یکیش داستانیه و این کتاب ناداستان، نتیجه اینکه ایشون ناداستان‌نویس بهتریه تا داستان‌نویس.
آقای رها از تکنیک‌هایی مثل تشبیه و اغراق و ارجاع و... به‌خوبی استفاده کردن. ولی محتوا، نوع نگاه، نتیجه‌گیری‌ها، موضع‌گیری‌ها و راه‌حل‌هاشون، بیش‌ازحد ساده‌انگارانه بودن. البته که انتظار یه تحلیل اساسی جامعه‌شناختی رو ندارم. ولی انگشت اتهام گرفتن رو به مردم، اون هم به این شکل، جالب نیست. شاید بگید خب زیاد جدی نگیر. اینجوری خنده‌دارتره. حق با شما. شاید زیادی خشک نگاه می‌کنم.
شکوفه عصاره
۱۴۰۱/۳/۱۲
کتاب جذابی از آقای علی میرمیریان (ابراهیم رها) که واقعا جامعه ایران رو به حالت طنز زیبایی به تصویر کشیده و میشه به راحتی متنش رو درک کرد. تلنگر خیلی خوبیه. خصوصا اونجا که به تعارف‌های الکی و تعصب‌های بی‌جامون اشاره میکنه.
Javad Ahmadyan
۱۳۹۹/۱۱/۱۳
خوب بود در واقع چند استندآپ کمدی انتقادی از وضع حال خودمون بود که در خودش درسهایی هم داشت. ممنونم.
alireza kazemi
۱۳۹۹/۱۱/۵
چقدر خوب ما ایرانیها را توصیف میکنند. باحال بود
Faeghe Aghili
۱۴۰۲/۹/۹
واقعیت زندگی ما ایرانیها با نگاهی طنز
Mahtab Yarahmadi
۱۳۹۹/۱۱/۲۷
کتاب صوتی طنز خوبی است
روح الله سادات
۱۳۹۹/۱۱/۱۱
بنظرم اصلا خوب نبود وقتم و هدر دادم
فاطمه ادریسی
۱۴۰۱/۳/۱۹
خوشم امد طنز تلخ