معرفی و دانلود کتاب آتوسا: مهین بانوی هخامنشی

عکس جلد کتاب آتوسا: مهین بانوی هخامنشی
قیمت:
28000 تومان - 3.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آتوسا: مهین بانوی هخامنشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آتوسا: مهین بانوی هخامنشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آتوسا: مهین بانوی هخامنشی

کتاب آتوسا: مهین بانوی هخامنشی، رمانی تاریخی نوشتۀ حسن شیدا است که ماجرای چگونگی به سلطنت رسیدن داریوش کبیر را روایت می‌کند.

رمان تاریخی آتوسا سال‌هایی را یادآوری می‌کند که ایرانیان با ارادۀ آهنین خود در برابر هرگونه ناملایمات و پیش‌آمدهای ناگوار، استوار می‌ایستادند و کنار هم برای ایرانی ماندگار در تلاش بودند. کتاب درون‌مایه‌ای رمانتیک و عاشقانه دارد و از عشق این بانو به کشور، مردم، پدر و حتی یکی از سران کشور سخن می‌گوید.

این کتاب داستان فردی جاه‌طلب و زیرک به نام «گئومات» است که با استعداد تقلید صدا توانسته بود خود را در نبود شاهنشاه ایران «کمبوجیه» به جای «بردیه» پسر «کوروش» جا بزند و مدتی کوتاه بر سرزمین ایران حکومت کند. او خود را از نوادگان سلاطین ماد می‌دانست و روحانی بود، اما با تغییر اوضاع به بت‌پرستی روی آورد و مردم را نیز وادار به بت‌پرستی کرد.

«آتوسا»، دختر کوروش هخامنشی بود که به همسری داریوش درآمد. او و داریوش طی ماجراهایی سعی در از میان بردن گئومات داشتند تا آرامش و آسایش را به ایران بازگردانند. در نهایت با از میان رداشتن گئومات، داریوش کبیر توانست به تخت پادشاهی بنشیند.

آتوسا از جمله زنانی است که در برقراری و پایندگی حکومت هخامنشیان نقش به سزایی داشته است که نویسنده با بهره‌گیری از ویژگی‌های داستانی همچون گفت‌وگو، توصیف، شخصیت‌پردازی و... این افسانه‌ و رویداد تاریخی ایران باستان را به صورت رمانی بسیار زیبا و جذاب نوشته است.

در بخشی از کتاب آتوسا می‌خوانیم:

داریوش جوانى نجیب و دلاور و به دلیل خصایل پسندیده‌ى خود همواره در میان همگنان ممتاز بود و به سبب همین صفات و برخوردارى از قدرت و نفوذ پدر، بسیار زود ترقى کرد، تا آن‌جا که وقتى کمبوجیه براى فتح مصر حرکت کرد، داریوش جوان با عنوان فرمانده ارتش یا بهتر بگوییم، با سمت رئیس ستاد ارتش شاهنشاه در کنار وى اسب مى‌راند. در این سفر به طورى که پیش از این یادآور شدیم آتوسا نیز حضور داشت، اما هیچ‌گاه این دو دلداده نتوانسته بودند به طور دلخواه دیدار و گفت و گویى عاشقانه داشته باشند. هرچند که داریوش در دستگاه کمبوجیه، پس از شاه، بلند مرتبه‌ترین مقام نظامى بود، اما هر آن ممکن بود شاهنشاه ایران با صدور فرمانى کوتاه او را از مقام خود برکنار کند، ولى آتوسا ملکه‌ى کشور بود و داریوش هرگاه که با او روبرو مى‌شد، تنها مى‌توانست احترامات نظامى به جاى آورد، لیکن نگاه‌هاى آنان حرف دیگرى مى‌زد. عشق شاه و گدا نمى‌شناسد. سال‌ها بود که آن دو به یکدیگر علاقه‌مند بودند و هر یک در خلوت خود به یاد دیگرى بود و با او راز و نیاز مى‌کرد.

آخرین دیدار این دو در سفر مصر بود و آن هم تنها چند لحظه و یک روز داریوش خبردار شد که آتوسا به همراه زلفه و فرولاس ناپدید شده است. شاه فرمان داد که داریوش سوارانى زبده را به تعقیب آن‌ها بفرستد و به اردوگاه بازشان گرداند. داریوش ظاهراً اطاعت کرد، اما با ترفندهاى مختلف این کار را به تعویق انداخت و سوارانى را به راه‌هاى اطراف گسیل داشت و فرمان دستگیرى فرولاس و بازگرداندن ملکه را صادر کرد، اما هر راهى بجز راهى که مستقیماً به شوش مى‌رفت و به همین دلیل نیز مسافران فرارى بدون کمترین مشکلى به شوش رسیدند. داریوش مى‌ترسید که کمبوجیه فرمان مرگ آتوسا را صادر کند (همانگونه که برادرش بردیه را از میان برداشت)، یا پس از بازگشت از مصر او را به چنگال مرگ بسپارد، ولى خون بردیه معصوم دامنگیر شاه برادرکش شد و او هیچگاه به وطن بازنگشت.

داریوش نیز که گمان مى‌کرد بردیه، پسر دیگر کورش، به تخت نشسته است، وقتى به کشور بازمى‌گشت، پیکى فرستاد و شاهنشاه جدید را از وفادارى و فداکارى خود و ارتش زیر فرمانش آگاه ساخت و بر طبق دستور شاه جدید که نمى‌خواست با داریوش روبرو شود، پیش از رسیدن به شوش، به پارس رفت، اما دیرى نگذشت که نامه‌اى از آتوسا دریافت داشت که در آن تأکید شده بود هرچه زودتر پنهانى خود را به شوش برساند. نامه‌ى آتوسا بوى عشق، اما رنگ خطر داشت و جوان عاشق به سرعت حرکت کرد. جانش در گرو عشق بزرگ‌ترین و زیباترین دختر ایران زمین و شمشیرش در اختیار او بود. اسب سفید محبوبش او را به تاخت به دیدار معشوق و به سوى تاج و تخت کورش مى‌برد.

فهرست مطالب کتاب

سخن آغازین
پیش‌گفتار
1: آغاز ماجرا
2: آتوسا، زیباى غمگین
3: دو برادر مرموز
4: دیدار نابهنگام
5: دیدار پنهانى
6: قتل شاهد
7: مخفیگاه
8: فرولاس
9: دیدار بهنگام
10: مسافرى از پارس
11: دو دلداده
12: مردان نقاب‌دار
13: جادوى مغ
14: در حرمسرا
15: فرولاس آن‌جا چه مى‌کرد؟
16: فرمان دستگیرى آتوسا
17: رایزنى
18: پرک ساس پس سخن مى‌گوید
19: سرانجام دو مغ
20: پادشاهى داریوش
خاتمه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آتوسا: مهین بانوی هخامنشی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات باد
سال انتشار۱۳۹۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات263
زبانفارسی
شابک978-600-6527-10-9
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک
28000 ت - 3.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آتوسا: مهین بانوی هخامنشی

S
۱۴۰۲/۱/۲
عالی بود لذت بردم یه داستان تاریخیه که همین باعث میشه همه بخونن و لذت ببرن و برای گروه سنی نوجوانان هم خیلی مناسب هست و به خاطر اینکه داستان هست هم بیشتر میتونه خواننده نوجوان جذب کنه و قابل درک باشه
این داستان شجاعت شهبانو آتوسا دختر کوروش بزرگ هست و داستان به حکومت رسیدن داریوش بزرگ رو تعریف می‌کنه
مریم صلح جویی
۱۴۰۱/۱۲/۱۰
آقای شیدا قلم بسیار روانی دارند البته دیگر کتاب‌هاشون رو مطالعه نکردم اما کتاب آتوسا واقعا به دلم نشست وقایع گذشته رو داستانی روایت کردند طوری که حس میکردم اون لحظه و در اون دوران حضور دارم، خداقوت به ایشون
negin Honari
۱۳۹۸/۵/۲۶
متنش ساده است از جهتی برای کسایی مثل من که تا به حال کتاب تاریخی نخوندن و تازه می‌خوان شروع کنن خوبه در کل کتاب خوبیه ولی می‌تونست با جزئیات بیشتری نوشته بشه
ن ش
۱۳۹۷/۸/۲۳
واقعا کتاب قشنگیه، با خوندن شرایطی که آتوسا تحمل کرد و رنج هاش و عشقش به کشورش به گریه می‌افتادم، یه نکته جالب از کتاب هم اینه که خیلی خیلی از کلمات فارسی فقط استفاده کرده
سادات موسوی
۱۴۰۲/۱۱/۲۵
توقع داشتم خیلی متن پربار و زیبایی باشه متن و محتوا از نظر من خوب نبود و در کل از وقتی که برای خوندنش گذاشتم پشیمونم
Maryam Noorali
۱۳۹۷/۹/۹
توصیفات کتاب نسبتا ضعیف بود و یکی از بزرگترین ایرادات آن کاربرد لفظ *علیا حضرت* برای آتوسا است.
نفیسه روغنی
۱۳۹۷/۸/۲۸
ممنون خیلی کتاب زیبایی است اما من هنوز موفق به خواندن همه آن نشده‌ام رمان‌های تاریخی رو خیلی دوست دارم
Aisan Rajabi
۱۳۹۸/۳/۱۷
فرق این کتاب با کتاب هلن افشار چیه؟؟؟ هر دو موضوعشون یکیه کیا خوندن؟؟ کدومش بهتره؟
سارا کشاورز
۱۴۰۲/۴/۱۳
خیلی خلاصه وار درباره افراد توضیح داده شده و خب قلم جذابی نداره
آتوسا باباخانی
۱۴۰۰/۲/۱۹
عالی بود
به زبان ساده نوشته شده بود و موضوع را خوب بیان کرده بود
Sonia Oveisi
۱۳۹۹/۱۲/۲۹
قلم نگارش آن می‌توانست توانمندتر باشد. البته شاید برای نوجوانان کفایت می‌کرد
مهناز عباسی
۱۳۹۸/۲/۱۸
درمجموع کتاب خوبی بود اما میتونست متن قوی تری داشته بشه. متن کتاب معمولی بود
baran.0914269@gmail.com
۱۳۹۹/۱/۳
مثل همه کتابهای تاریخی جذاب و زیباست
مهدی محمدی
۱۴۰۰/۱/۱۵
خیلی کم به جزئیات و وقایع پرداخته بودید
باران تهرانی
۱۳۹۹/۱/۱۴
خوبه ولی بر مبنای تاریخ نیست
مشاهده همه نظرات 16

راهنمای مطالعه کتاب آتوسا: مهین بانوی هخامنشی

برای دریافت کتاب آتوسا: مهین بانوی هخامنشی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.