معرفی و دانلود کتاب آثار و تبعات اقتصادی الحاق ایران به موافقت نامه بانکوک

برای دانلود قانونی کتاب آثار و تبعات اقتصادی الحاق ایران به موافقت نامه بانکوک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آثار و تبعات اقتصادی الحاق ایران به موافقت نامه بانکوک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آثار و تبعات اقتصادی الحاق ایران به موافقت نامه بانکوک

کتاب آثار و تبعات اقتصادی الحاق ایران به موافقت نامه بانکوک، ابتدا ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های توسعه صادرات ایران به کشورهای دیگر را ارائه می‌دهد و سپس اثرات این موافقت نامه روی تراز تجاری ایران را بررسی می‌کند.

موافقت‌نامه بانکوک از لحاظ ظرفیت، وسعت و سهم در اقتصاد جهانی، از بزرگترین موافقت‌نامه‌های تجارت ترجیحی می‌باشد که حضور چین، هند و کره جنوبی ایم ویژگی را چند برابر کرده است. در اتصال ایران به این موافقت‌نامه، سوال‌های زیادی درمورد اندازه، زوایا و گستره، دامنه و اثرات آن قابل بحث است که کتاب آثار و تبعات اقتصادی الحاق ایران به موافقت نامه بانکوک (the economic effects Irans accession to bangkok agreement) به تمامی آن‌ها پاسخ می‌دهد.

بررسی ابعاد، آثار و تبعات اتصال ایران به موافقت نامه بانکوک بسیار ضروری است. بنابراین در این اثر ابتدا وضعیت اقتصادی و تجاری کشورهای عضو موافقت‌نامه بانکوک مورد بررسی قرار گرفته است. یکی از راهکارهای توسعه روابط، برقراری موافقت‌نامه ترجیحات تجاری می‌باشد.

در بخشی از کتاب آثار و تبعات اقتصادی الحاق ایران به موافقت نامه بانکوک می‌خوانیم:

در موافقت‌نامه تجارت آزاد، کشورهای عضو به طور معمول فهرست کالاهای حساس و آسیب‌پذیر خود را که ممکن است در جریان اجرای موافقت‌نامه‌ها دچار مخاطره شده، مشخص کرده و تحت عنوان فهرست منفی از دامنه شمول موافقت‌نامه حذف می‌کنند. این فهرست نوعی محدودیت به شمار می‌رود که در چارچوب موافقت‌نامه تجارت آزاد برای کشور با کشورهای مقابل اعمال می‌شود. بررسی موافقت‌نامه‌های تجارت آزاد مختلف نشان می‌دهد که روش مشخصی برای تعیین فهرست کالاهای منفی که کشورهای مختلف با استفاده از آن کالاهای فهرست منفی خود را تعیین کنند، وجود ندارد. دلیل این موضوع هم این است که هر کشور معیارها و ملاک‌های خاص خود را برای تعیین فهرست منفی دارد، زیرا شرایط اقتصادی، تجاری و عوامل غیر اقتصادی هر کشوری تعیین کننده محدودیت‌های آن کشور است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: ملاحظات نظری
فصل دوم: وضعیت اقتصادی و تجاری کشورهای عضو موافقت نامه بانکوک
فصل سوم: ارزیابی اکمال تجاری و ظرفیت‌های صادراتی ایران به
فصل چهارم: فهرست کالاهای درخواستی ایران برای اخذ ترجیح از
فصل پنجم: شناسایی کالاهای آسیب‌پذیر ایران در رویارویی با کشورهای
فصل ششم: سیاست تجاری کشورهای عضو موافقت‌نامه بانکوک
فصل هفتم: ارزیابی وضعیت تراز تجاری ایران در صورت انعقاد
فصل هشتم: یافته‌ها و پیشنهادها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آثار و تبعات اقتصادی الحاق ایران به موافقت نامه بانکوک
نویسنده، ، ، ، ،
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۸۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات308
زبانفارسی
شابک978-964-469-308-3
موضوع کتابکتاب‌های اقتصاد
قیمت نسخه الکترونیک
101000 ت - 10.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آثار و تبعات اقتصادی الحاق ایران به موافقت نامه بانکوک

برای دریافت کتاب آثار و تبعات اقتصادی الحاق ایران به موافقت نامه بانکوک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.