معرفی و دانلود کتاب آشپزی نارسیس - جلد سوم: املت، رولت، کرپ، نیمرو و خاگینه

عکس جلد کتاب آشپزی نارسیس - جلد سوم: املت، رولت، کرپ، نیمرو و خاگینه
قیمت:
5000 تومان - 0.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آشپزی نارسیس - جلد سوم: املت، رولت، کرپ، نیمرو و خاگینه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آشپزی نارسیس - جلد سوم: املت، رولت، کرپ، نیمرو و خاگینه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آشپزی نارسیس - جلد سوم: املت، رولت، کرپ، نیمرو و خاگینه

نرگس محمدی در کتاب آشپزی نارسیس - جلد سوم: املت، رولت، کرپ، نیمرو و خاگینه، 40 دستور از انواع املت، رولت، کرپ، چندین روش پخت نیمرو و خاگینه‌های مختلف را آموزش می‌دهد.

مطالب این اثر گاه به صورت تجربی بوده و گاه از سایت‌های اینترنتی اکتساب شده است. همچنین تمامی عکس‌ها در حال حاضر از سایت‌های مختلف جمع‌آوری شده است. در این مجموعه بر خلاف کتاب‌های دیگر که توجهی به سطح درآمد مردم نداشته و با اندازه‌های غیرواقعی از مواد غذایی به دستور آشپزی پرداخته‌اند، سعی شده از اندازه‌های متناسب و کافی برای تعداد 4 نفر استفاده شود و همچنین زمان طبخ غذا نیز ثبت شده است. البته توجه داشته باشید که زیاد و کم کرد دستورات کاملا دلخواه است ولی گاها حذف موردی سبب خراب شدن دستور خواهد شد.

در بخشی از کتاب کتاب آشپزی نارسیس - جلد سوم می‌خوانید:

خاگینه یا قیقاناخ (تبریز)
زمان پخت: 1 ساعت
مواد لازم: 2 عدد تخم‌مرغ، 4 قاشق غذا خوری شیر، نیم پیمانه آرد گندم، نصف قاشق مرباخوری بیکینگ پودر، نصف قاشق چای‌ خوری دارچین، نصف قاشق چای‌ خوری پودر گل محمدی، نصف قاشق چای‌ خوری پودر هل، نصف قاشق چای‌ خوری پودر زنجبیل، پسته و گردو به میزان لازم.

مواد لازم شیره: 1 پیمانه آب، 1 پیمانه شکر، 2 قاشق غذا خوری گلاب، 1 قاشق غذا خوری آب زعفران.

دستور تهیه: آب، گلاب و شکر را با هم بجوشانید تا قوام بیاید و شیره آماده شود. تخم‌مرغ را بزنید. شیر را افزوده و مجددا مخلوط کنید. مواد خشک شامل آرد، بیکینگ پودر، دارچین، پودر گل، پودر هل، پودر زنجفیل را با هم مخلوط کرده و کم‌کم به شیر و تخم‌مرغ اضافه کنید. روغن را داغ کرده و مواد را با قاشق درون روغن بریزید. دو طرف خاگینه را بپزید و روی پارچه قرار دهید تا روغن آن برود. شربت آماده شده را از روی شعله بردارید و وقتی بخارش رفت، آب زعفران را اضافه کنید و اجازه دهید کمی ولرم شود. خاگینه‌ها را درون ظرف چیده و شیره ولرم را روی آن بریزید. با گردو و پسته تزئین کنید.

نکته: در تبریز بعد از تهیه خاگینه، درون تابه شربت را ریخته و هم‌چنان حرارت می‌دهند که سبب می‌شود تمامی شیره و روغن کف تابه وارد خاگینه شده و از نظر سلامتی مناسب نیست. ولی زمانی که شربت را ولرم روی خاگینه می‌ریزید، شربت کمی وارد خاگینه شده و کمی شیرین خواهد بود.

می‌توان از شیره مربا آماده روی خاگینه استفاده کرد. مثلا مرباهای با طعم شیرین مانند مربای سیب، به، بهار نارنج، بالنگ و گل و یا مرباهایی با طعم ترش مانند آلبالو و... و یا شیره‌های آماده مانند شیره انگور استفاده کرد. توجه کنید چون اکثرا مربا سرد، بهتر است روغن تابه را بگیرید و مربا یا شیره سرد یا دوشاب را درون تابه بریزید و متناسب با خواست شیرین بودن آن روی حرارت قرار دهید. چون هر چه بیشتر بماند، میزان نفوذ شیره درون خاگینه بیش‌تر است. می‌توان به جای شیر از نیم پیمانه ماست شیرین استفاده نمود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
پیشگفتار
نکات ریز آشپزی
املت اسفناج
املت انار (شمال)
املت امورایس مرغ و سبزیجات
املت بادمجان
املت پیتزا
املت خرما یا قیسابا (تبریز)
املت سوسیس
املت سیب زمینی (مایکروویو)
املت فلفل دلمه قالبی
املت قارچ و پنیر
املت کالباس
املت گوجه فرنگی
املت گوجه فرنگی فنجانی (مایکروویو)
املت گوشت و پنیر
املت نخود فرنگی
رولت اسفناج (مایکروویو)
رولت تخم مرغ و سبزیجات
ساندویچ سالاد تخم مرغ
کرپ کالباس و پنیر
کرپ گوشت و قارچ (مایکروویو)
کرپ مرغ و قارچ (مایکروویو)
کرپ مرغ و هویج (مایکروویو)
نیمرو
نیمرو رژیمی
تخم مرغ آبپز
خاگینه یا قیقاناخ (تبریز)
دستور تهیه کیک خاگینه
دستور تهیه رولت خاگینه
دستور تهیه خاگینه بادام
دستور تهیه خاگینه گل محمدی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آشپزی نارسیس - جلد سوم: املت، رولت، کرپ، نیمرو و خاگینه
نویسنده
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات45
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های آموزش آشپزی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آشپزی نارسیس - جلد سوم: املت، رولت، کرپ، نیمرو و خاگینه

برای دریافت کتاب آشپزی نارسیس - جلد سوم: املت، رولت، کرپ، نیمرو و خاگینه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.