معرفی و دانلود کتاب آموزش مهارت‌های سواد اطلاعاتی

عکس جلد کتاب آموزش مهارت‌های سواد اطلاعاتی
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش مهارت‌های سواد اطلاعاتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش مهارت‌های سواد اطلاعاتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش مهارت‌های سواد اطلاعاتی

کتاب آموزش مهارت‌های سواد اطلاعاتی نوشته‌ی نرگس خالقی و مرضیه سالک، به صورت گام‌به‌گام، مراحل سواد اطلاعاتی پایه را مورد بررسی، معرفی و یادگیری قرار می‌دهد.

در این اثر سعی بر آن است که به آموزش مهارت‌های سواد اطلاعاتی پرداخته شود. در واقع تلاش شده است تا چگونه یاد گرفتن به افراد علاقه‌مند به یادگیری دائمی آموزش داده شود. انتظار می‌رود پس از مطالعه هر فصل، به سوال‌ها و تمرین‌های آن پاسخ داده شود. همچنین، همگام با مطالعه این کتاب، با انتخاب موضوعی مناسب، شروع به نگارش نموده و تمامی فرایندهای سواد اطلاعاتی مورد انتظار را که به‌ طور مستقیم و غیرمستقیم قصد آموزش آن وجود دارد، تحقق یابد. در پایان، برای سنجش کمیت و کیفیت آموخته‌ها و ارزیابی میزان یادگیری و توانایی افراد در زمینه سواد اطلاعاتی، پرسشنامه‌ای استاندارد ارائه شده است.

در بخشی از کتاب آموزش مهارت‌های سواد اطلاعاتی می‌خوانیم:

در برخی از کتابخانه‌ها، دسترسی به نرم افزارهای کتابخانه‌ای و استفاده از آن‌ها به شکل شبکه داخلی و فقط در دانشگاه امکان‌پذیر است. در بیشتر دانشگاه‌های بزرگ کشور، دسترسی به فهرست کتابخانه، از طریق اینترنت امکان دارد. با جست‌و‌جو در فهرست‌های رایانه‌ای، می‌توانید به اطلاعات کتاب‌شناختی منابع اطلاعاتی مورد نیازتان دسترسی پیدا کنید. اما پیش از آشنایی با این نرم افزارها و روش جست‌‌و‌جو در آن‌ها، بهتر است ابتدا با روش مرتب‌سازی و نظم بخشیدن به کتاب‌ها در کتابخانه آشنا شوید.

فهرست مطالب کتاب

فصل ۱: چگونه آغاز کنیم؟
فصل ۲: انواع منابع اطلاعاتی
فصل ۳: جست و جو در کتابخانه
فصل ۴: جست و جو در پایگاه‌های اطلاعاتی
فصل ۵: جست و جو در وب
فصل ۶: ارزیابی منابع اطلاعاتی
فصل ۷: استناد به منابع اطلاعاتی
فصل ۸: اصول اخلاقی در نگارش و پژوهش

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش مهارت‌های سواد اطلاعاتی
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات کتابدار
سال انتشار۱۳۹۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات166
زبانفارسی
شابک978-600-241-070-2
موضوع کتابکتابداری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آموزش مهارت‌های سواد اطلاعاتی

برای دریافت کتاب آموزش مهارت‌های سواد اطلاعاتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.