معرفی و دانلود کتاب آموزش پروژه محور طراحی قالب وب سایت با CSS

عکس جلد کتاب آموزش پروژه محور طراحی قالب وب سایت با CSS
قیمت:
20000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش پروژه محور طراحی قالب وب سایت با CSS و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش پروژه محور طراحی قالب وب سایت با CSS و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش پروژه محور طراحی قالب وب سایت با CSS

این کتاب درباره طراحی قالب وب سایت با CSS می باشد. CSS به زبان ساده عبارت است از دستوراتی که به منظور نحوه نمایش محتوای صفحه وب (متن، تصویر و ...) استفاده شده و باعث می شود محتوا از چیدمان و آرایش صفحه متمایز شود. هر طراح وب باید با CSS آشنایی داشته و بتواند به طور صحیح از دستورات مربوطه برای صفحه آرایی عناصر وب سایت استفاده کند. گرچه کتاب های زیادی در رابطه با آموزش CSS وجود دارد (برای مثال کتاب "مدرسه ی طراحی وب- جلد اول" از مترجم کتاب که در آن به طور کامل به CSS پرداخته شده و از طریق سایت کتابراه قابل دانلود می باشد)، اما برتری کتاب، پروژه محور بودن آن است. در این کتاب، یک وب سایت دستورالعمل های آشپزی به نام RecipeFinder  مدنظر قرار گرفته و از طرح اولیه آن که در فتوشاپ طراحی شده است، شروع کرده و عناصر مختلف صفحه وب مربوطه کم کم ساخته شده است. در طی فرایند این کار، خواننده کتاب به مرور با مقدمات و اصول CSS آشنا می شود. از آن جایی که کتاب به صورت پروژه محور نوشته شده، این اطلاعات به صورتی به مخاطب کتاب عرضه شده که بتواند کاربرد آنها در طراحی قالب را تشخیص دهد.

در فصل اول، ابتدا نحوه استفاده از دستورات CSS آموزش داده شده و سپس انواع انتخابگرهای CSS معرفی شده اند. در ادامه، اسکلتی برای صفحه وب موردنظر که قصد ساخت قالب برای آن داریم، طراحی و نوشته شده است.

در فصل دوم، تکنیک های صفحه آرایی شرح داده شده که در ابتدا، خصوصیات margin، padding و border در قالب مثال آموزش داده شده اند. سپس تفاوت عناصر block و inline توضیح داده شده است. شناور سازی (float) عناصر و clear کردن بعضی از عناصر نیز عنوان بحث دیگری است که در این فصل به آن پرداخته شده است. پس از آن، بحث موقعیت دهی و انواع آن، یعنی نسبی و مطلق آموزش داده شده است. در آخر نیز طراحی واکنش گرای وب (RWD) به طور جزئی معرفی شده و جزئیات آن به فصل 5 واگذار شده است.

فصل سوم با تصاویر پس زمینه و کادرها شروع شده و در ادامه، گوشه های گرد، انواع واحدهای اندازه گیری (pixel، em، rem، درصد و...)، مقادیر مختلف رنگی با استفاده از روش های مختلف، شفافیت و سایه کادر و سایه متن توضیح داده شده است.

فصل چهارم به لینک ها، متون و قلم های سفارشی پرداخته و ویژگی هایی مانند تغییر رنگ لینک ها هنگام عبور اشاره گر ماوس روی آنها را توضیح داده است. در ادامه نیز روش های تعبیه قلم مانند @font-face موضوع بحث این فصل گشته است.

در فصل پنجم، به ویژگی های فانتزی CSS، از قبیل جلوه های hover، transition ها، انواع transform مانند translate، scale، rotate و skew، گرادیان های خطی و دایره ای و نیز انیمیشن های keyframe آموزش داده شده است. در آخر فصل نیز بخشی برای بررسی جزئی طراحی واکنش گرای وب که در فصل دوم به صورت کلی معرفی شده بود، در نظر گرفته شده است.

فصل ششم با عنوان اشکال یابی CSS، مفاهیمی مانند خطاهای CSS، توضیحات در CSS، اعتبارسنجی CSS، هک های CSS و ابزارهای توسعه دهنده و ویرایشگرهای متن توضیح داده شده است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه

فصل 1: مقدمه ای بر CSS

فصل 2: تکنیک های صفحه آرایی (چیدمان)

فصل 3: تصاویر پس زمینه، کادرها و ...

فصل 4: لینک ها، متون و قلم های سفارشی

فصل 5: فانتزی

فصل 6: اشکال یابی CSS

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش پروژه محور طراحی قالب وب سایت با CSS
نویسنده
مترجممحمود خاوریان
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات126
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های آموزش طراحی وب سایت
قیمت نسخه الکترونیک
20000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آموزش پروژه محور طراحی قالب وب سایت با CSS

مجید پورمراد
۱۳۹۵/۹/۱۱
با سلام و عرض خسته نباشید، کتابتون خیلی عالی و پر محتوا بود و شخصا خیلی استفاده کردم ولی مطالب مربوط به تکنیک‌های جدید صفحه آرایی و همچنین طراحی واکنش گرا رو خیلی سربسته توضیح دادید. می‌خواستم از شما خواهش کنم که یک کتاب جداگانه با تمرکز بر تکنیک‌های جدید صفحه آرایی در css و مخصوصا طراحی واکنش گرای وب سایت بنویسید باتشکر.
نیما اسکندرافشار
۱۳۹۵/۹/۱۲
با سلام و عرض خسته نباشید، تشکر میکنم از این کتاب خوب و نظرم با جناب آقای پورمراد نزدیک می‌باشد. لطفا کتابی در مورد rwd تدوین کنید پروژه محور تا بتوانیم استفاده کنیم با تشکر
میر حامد حسینی
۱۳۹۵/۱۱/۲۴
سلام
کدها از سرورهای آپلود حذف شده است.
لطفا مجددا در جای مطمئن تری آپلود کنید و آدرس را در همین بخش بگذارید.
محمود خاوریان
۱۳۹۵/۵/۱۰
سلام ساختار کتاب این طور ایجاب می‌کنه که خطی نباشه یکی با توجه به درس، گوشه‌ای از قالب به تدریج ساخته می‌شود
Maryam.M
۱۳۹۹/۲/۱۲
برای کسی که میخواهد اطلاعاتی کسب کند و از قبل هیچ تجربه و اطلاعی از css ندارد خوب است.
azadeh mazroei
۱۳۹۶/۵/۲۰
سلام
کدام یک از کتابهای طراحی سایت شما بدون نیاز به برنامه نویسی میباشد؟
Maysam Asefi
۱۴۰۰/۱۱/۹
همم بد نیست ولی خیلی سخت توضیح داده شدن میتونستن ساده تر باشه ولی درکل خوب بود
محمد صالح اعظمی
۱۳۹۸/۲/۱
خوب بود ولی‌ای کاش صفر تا صد پروژه محور کار میکردید باز هم تشکر
محمد میمری
۱۳۹۷/۴/۷
در جواب دوستمون باید بگم هیچ سایتی بدون کد نویسی طراحی نمیشه
محمود خاوریان
۱۳۹۵/۱۱/۲۴
سلام در اسرع وقت این کار انجام خواهد شد
Farzaneh bh
۱۳۹۵/۵/۱۰
چرا اینقدر گنگه😐
ناهید زروانی
۱۴۰۲/۳/۲۴
کتاب خوبیه مرحله مرحله اموزش داده شده.
محمدحسن بهبودی
۱۳۹۵/۴/۲۸
ببخشید خوبه!
Mhhhh
۱۴۰۲/۸/۶
سلام واقعا عالی بود
مشاهده همه نظرات 14

راهنمای مطالعه کتاب آموزش پروژه محور طراحی قالب وب سایت با CSS

برای دریافت کتاب آموزش پروژه محور طراحی قالب وب سایت با CSS و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.