معرفی و دانلود کتاب آنتروپولوژی جسم و روح در قرآن مجید

عکس جلد کتاب آنتروپولوژی جسم و روح در قرآن مجید
قیمت:
20000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آنتروپولوژی جسم و روح در قرآن مجید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آنتروپولوژی جسم و روح در قرآن مجید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آنتروپولوژی جسم و روح در قرآن مجید

کتاب آنتروپولوژی جسم و روح در قرآن مجید نوشته سید سعید موسوی و حسن قربانی، به با اهمیت‌ترین مسائل و موضوعات مربوط به انسان، این که انسان‌شناسی معنی و مفهومی جامع‌تر و فراتر از روانشناسی دارد پرداخته است.

انسان نسبت به موجودات دیگر شناخت بیشتری از محیط اطرافش دارد؛ بدین دلیل که انسان از بودن خودش آگاهی دارد و برای دیدن حقایق و جرات یافتن در ابراز اندیشه‌هایش نیاز به اعتماد به نفس و خودشناسی دارد.

خودشناسی امری نسبی است زیرا انسان موجودی است که نمی‌توان او را به‌ طور کامل شناخت. موضوع قابل تعمق در اهمیت خودشناسی و انسان‌شناسی این است که بزرگ‌ترین صاحب‌نظران و اندیشمندان دنیا در علوم مختلف اعم از ریاضیات، فیزیک، شیمی، فلسفه، عرفان، خداشناسی و غیره دارای جملات ارزشمند و قابل تعمقی درباره انسان‌شناسی هستند و هر کسی که می‌تواند کار خارق‌العاده‌ای انجام دهد و یا اندیشه برتری دارد به نسبت بیشتری از این شناخت‌ها برخوردار است.

انسان موجودی است که از وجودش آگاه است ولی متأسفانه این آگاهی‌اش را از یاد می‌برد و در ناخودآگاهش زندگی می‌کند. هر چند همه افراد تا حدودی از روانشناسی، انسان‌شناسی و خودشناسی بهره‌مند هستند و در زندگی روزمره خود از این شناخت‌ها استفاده می‌نمایند، ولی بدیهی است که همه به یک میزان از این شناخت‌ها بهره‌مند نیستند و از این نظر تفاوت‌هایشان بسیار فاحش است. به نظر می‌رسد که شناخت جهان بیرون بدون شناخت دنیای درون خود ممکن نمی‌شود. این یک رابطه دو جانبه است؛ مانند هر نیرویی که در طبیعت به‌ صورت دو تایی ظاهر می‌شود و همانند دیگر مفاهیم و پدیده‌های هستی و طبیعت که زوج هستند.

برای شناخت صحیح انسان باید همه نیازها و ویژگی‌های او را بشناسیم و برای یافتن علل رنج‌های او باید از خوراک و نیازها و ویژگی‌های جسمی و روحی و روانی او بدانیم و همه لایه‌های وجودی وی را مورد سنجش و بررسی قرار دهیم تا بتوانیم به فراتر از نیازهایش رفته و او را به‌ سوی سلامتی، زندگی بهتر و شناخت‌های برتر سوق دهیم. انسان باید بی‌مهابا دنبال مطالعه و تحقیق و بهره‌گیری از تجربیات دیگران باشد و در این راستا از هیچ کوششی فروگذار نباشد. ولی هر چیزی را باید از خودش بخواهد و هر سؤالی را از خودش بپرسد و هر جوابی را نیز از ندای درونیش بشنود.

در بخشی از کتاب آنتروپولوژی جسم و روح در قرآن مجید می‌خوانید:

در دنیا دو نوع علم به وجود آمده است یکی بر مبنای عقل گرایی، فلسفه بافی و تفکر استوار بوده که به آزمایش و علوم تجربی و در نهایت پیدایش صنعت و فناوری منجر گردید. و در یونان باستان که شامل بخش‌های زیادی از اروپای فعلی بوده متولد شد؛ و به‌ تدریج کل آن را فرا گرفت. محصول نهایی آن دنیای صنعتی عصر حاضر می‌باشد که بشریت را از فقر و گرسنگی، بیماری‌های واگیر، مرگ‌های نابهنگام، کارهای سخت بدنی، سختی‌های زندگی و حتی امروزه از امکان وقوع جنگ‌های بزرگ در دنیا نجات داده است. با افزایش رفاه و امکانات زندگی و وضع قوانین اجتماعی مبتنی بر عقل و فلسفه، مردمان ملل اروپایی نه تنها به سلامتی جسمانی بلکه به سلامتی روحی و روانی و عاطفی قابل ملاحظه‌ای دست یافتند. این علوم را می‌توان علوم بیرونی نامید؛ یعنی علومی که به بیرون از وجود انسان مربوط است. علوم غرب به آزمایش و اندازه‌گیری منجر گردید؛ که ملموس است و مقوله‌ای عینی می‌باشد.

با این حال در ابتدا برای توده‌های مردم قابل درک و پذیرش نبوده و فقر تعداد اندکی از افراد صاحب اندیشه موجب پیدایش این علوم شده‌اند و خون‌های پاک زیادی در این راه ریخته شده؛ که جرم‌شان فقط عقل‌گرایی و حقیقت‌گرایی بوده است.

این علوم بشریت را از گرفتارها و رنج‌های بسیاری نجات داده و موحب بالا رفتن سطح بهداشت و طول عمر و راحتی زندگی بشر و غیره شده است؛ ولی به خاطر استفاده غیرمنطقی و غیراصولی و افراطی از محصولات این علوم دردسرهای بزرگی نیز برای انسان، جامعه انسانی و محیط زیست فراهم آمده از جمله آن‌ها می‌توان به مصرف‌گرایی، افزایش بیماری‌های مزمن، افزایش بی‌رویه جمعیت، تشدید تضعیف ژن‌های انسانی، آلودگی و نابودی تدریجی محیط زیست، نابودی منابع طبیعی و غیره اشاره کرد.

فهرست مطالب کتاب

چکیده
1- مقدمه
انسان شناسی
علوم
خودکاوی
نیازهای انسان
الف) نیازهای جسمانی
ب) نیازهای روانی
ج) نیازهای روحی
تأثیر متقابل روح و جسم
عوامل روانی - عصبی
آفات روح انسان
4-پرورش جسم
(1-4)-پرورش روح
خودکم بینی و خود بزرگ بینی
عادی بودن
صداقت و راستی
مثبت اندیشی
علم روانشناسی
اختلالات روانی و رفتاری
شناخت شخصیت‌ها و ویژگی‌های خصوصی افراد
روش‌هایی ساده برای شناخت افراد
ماهیت انسان به لحاظ آنتروپولوژی
سلامتی جسم و روح
مثبت اندیش باشید و تفکرات ذهنی خود را به سمت مثبت سوق دهید.
به توانایی‌های بدنی خود اهمیت بدهید
به جای این که بدن خود را به صورت اندام نامتناسبی که باید پنهانش کرد بنگرید
باید بدانید که ظاهر بدن‌تان در مقاطع مختلف زمانی تغییر می‌کند
ورزش از دیدگاه قرآن و سنت
روح یک حقیقت ماورای طبیعی
وابستگی روح و بدن
ویژگی‌های مشترک انسان‌ها
خواب
پذیرش
زندگی در حال
خود آگاهی
برون فکنی
روزه سکوت
‌ذهن
حقیقت کلی روح
قرآن و روح
1- کاربرد روح در عرض ملائکه
2- نسبت روح و روح القدس و روح الامین در قرآن
3- کاربرد روح همراه وحی در قرآن در بعضی از آیات
4- کاربرد روح همراه حضرت عیسی و نزول آن بر حضرت مریم
5- استعمال روح در تأیید مؤمنین در قرآن
6- استعمال روح به معنای تعدیل و تکمیل کردن وجود آدمی از مواردی که تعبیر روح در قرآن کریم آمده است
وجوه اشتراک و تمایز انسان با سایر موجودات
تغذیه روحی و فکری
ویژگی تغذیه‌های خوب از نظر قران
در اصول تغذیه از دیدگاه قرآن
ویژگی‌های تغذیه خوب از نظر قران
خلاصه سخن
فهرست منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آنتروپولوژی جسم و روح در قرآن مجید
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات آذرفر
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات100
زبانفارسی
شابک978-600-8976-28-8
موضوع کتابکتاب‌های علوم قرآنی، کتاب‌های عرفان و تصوف
قیمت نسخه الکترونیک
20000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آنتروپولوژی جسم و روح در قرآن مجید

ژاله توحیدی فرد
۱۴۰۱/۷/۱۹
سلام
مطلب جدیدی از این کتاب یاد نگرفتم و مطالب آن تکراری و درجاهای دیگر آمده. در ضمن موضوعات از انسجام ضعیفی برخوردار بودند. نتیجه گیری آن هم ربطی به مطالب گفته شده نداشت
mohammad heydarpanah
۱۴۰۲/۷/۲۷
کتاب خوب و هدایتگری است
همین محتوا اگر از نویسنده خارجی بود کلی خفن بیانش میکردن!
مریم رضوانی
۱۳۹۷/۵/۱۹
خیلی خوبه👌
مریم قربانی
۱۳۹۷/۷/۲۵
بسیار عالی باید چندبار خونده بشه.
Aynaz
۱۴۰۱/۹/۸
کتاب پر مغز و پر محتوا
F M.B M.B
۱۳۹۹/۹/۵
قرآن معجزه‌ی اسلام...
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب آنتروپولوژی جسم و روح در قرآن مجید

برای دریافت کتاب آنتروپولوژی جسم و روح در قرآن مجید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.