معرفی و دانلود کتاب اتاقی از آن خود

عکس جلد کتاب اتاقی از آن خود
قیمت:
25000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اتاقی از آن خود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اتاقی از آن خود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اتاقی از آن خود

کتاب اتاقی از آن خود از مشهورترین کتاب‌های ویرجینیا وولف است که دارای نثر ادبی خاصی است و علاوه بر اهمیت شیوه‌ی نگارشی آن، این کتاب ویژگی‌های نثر مدرنیستی را در مقاله‌نویسی وارد کرده و سبک جدیدی ایجاد کرده است.

کتاب اتاقی از آن خود (A Room Of One's Own) را سرآغاز یک جریان فکری بسیار انقلابی به نام نقد فمینیستی عنوان می‌کنند. چارچوب اصلی نقد فمینیستی تا حد زیادی مدیون وولف و اتاقی از آن خود است و از طرف دیگر، با شکل‌گیری نقد فمینیستی تفکر و استدلال مؤلف نیز در بوته‌ی نقد قرار می‌گیرد.

ویرجینیا وولف (Virginia Woolf) در این کتاب، راوی اول شخصی می‌شود که برای نگارش مقاله‌اش، به جستجو می‌پردازد و در این میان واقعیّت‌هایی را در مورد نویسندگی زنان، موقعیت زنان و وظیفه‌ی کنونی آنان در راستای اثبات خویشتن و رسیدن به جایگاه اصلی‌شان، به شیوه‌ای جذاب و گیرا، آنگونه که حوصله‌ی خواننده غیرحرفه‌ای سر نرود، در اختیار مخاطب قرار می‌دهد و با طنزی دلنشین به نقد جامعه‌ی مردسالار و همچنین ارائه راهکار می‌پردازد.

آدلاین ویرجینیا وولف بانوی رمان‌نویس، مقاله‌نویس، ‌ناشر، منتقد و فمینیست انگلیسی بود که آثار برجسته‌ای چون خانم دالووی ۱۹۲۵، به سوی فانوس دریایی ۱۹۲۷ و اتاقی از آن خود 1929 را به رشته تحریر درآورده‌ است.

ویرجینیا وولف نویسنده رمان‌های تجربی است که سعی در تشریح واقعیت‌های درونی انسان دارد.‌ نظرات فمینیستی وی که از روح حساس و انتقادی او سرچشمه گرفته، در دهه ششم قرن بیستم تحولی در نظریات جنبش زنان پدیدآورد.‌ وی در نگارش از سبک سیال ذهن بهره گرفته است.‌

او همچنین به مسئله‌ی برابری زنان با مردان در ازدواج پرداخته است و در رمان به سوی فانوس دریایی به طرز خلاقانه‌ای به نابرابری موجود در ازدواج والدین خود اشاره می‌کند.‌ منتقدان معتقدند شخصیت‌های این رمان بر اساس والدین خود او ساخته و پرداخته شده‌اند.‌

در تمام طول تاریخ بعضی از کتاب‌ها جهان را تغییر دادند و شیوه نگاه ما به خودمان و دیگران را دگرگون کردند. آن‌ها به مباحث، اختلافات عقاید، جنگ‌ها و انقلاب‌ها الهام بخشیده‌‌‌اند. آن‌ها زندگی‌های بسیاری را ساخته‌اند و یا تباه کرده‌اند. حالا نشر روزگار نو برای شما کارهای متفکران بزرگ، پیشگامان، اصلاح طلبان و طالع بینان را فراهم آورده است. ایده‌هایی که مدنیت را تکان داد و به ما کمک کرد تا آن چه که اکنون هستیم باشیم. (ایده های بزرگ)

در بخشی از کتاب اتاقی از آن خود می‌خوانید:
داستان باید به حقایق نزدیک باشد و هرچه واقعیت‌ها حقیقی‌تر باشند داستان‌های بهتری از آب در می‌آید، این چیزی بود که به ما گفته‌اند. خب، ‌پاییز بود و برگ‌ها هنوز زرد بودند و از درختان به زمین می‌ریختند، ‌فقط کمی تندتر از گذشته‌، ‌چرا که اکنون شب شده بود (درست ساعت هفت و بیست و سه دقیقه) و باد ملایمی (دقیقا از سمت جنوب غربی) می‌وزید. ولی، ‌گذشته از همه‌ی این‌ها، ‌چیز عجیبی در کار بود .

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اتاقی از آن خود
نویسنده
مترجممعصومه مهرشادی
ناشر چاپینشر روزگار نو
سال انتشار۱۳۹۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات176
زبانفارسی
شابک978-600-6867-33-5
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
25000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اتاقی از آن خود

aatefeh ....
۱۳۹۶/۸/۲۶
کتابی بسیار عالی در زمینه فمینیسم که درآن ویرجینیا وولف دلایل مشهور نبودن یا کمتر مشهور بودن زنان نسبت به مردان را از جنبه‌های تاریخی، فرهنگی و اجتماعی در بستر مقاله‌ای به نام "زن و داستان" بررسی میکند.
لیلی فرهادپور
۱۴۰۲/۳/۳۱
ترجمه ضعیف است. مهمترین آلمان شروع این کتاب این است که نوشته با «اما» شروع میشود و در این نسخه متن با اما شروع نمیشود. متاسفانه مترجم مداخله بیجا در متن میکند. این در طول کتاب هم جاری است
مهرناز یگانگی
۱۳۹۹/۱/۲۲
کتاب بسیار عالی و خوبیه. از جمله کتاب‌های موفق ویجینیا وولف هست که به نظرم هر خانمی باید مطالعه کنه. اما هنگام مطالعه متاسفانه ارور زیاد پیش میاد، صفحات می‌پرن یا به ترتیب پیش نمی‌رن.
Sani Ghorbani
۱۳۹۸/۱۲/۲۱
این کتاب و نویسنده‌اش عالی هستن اما ترجمه قوی نبود ضمن اینکه کتاب متاسفانه یه اشکالی داره که نمیره صفحه‌ی بعد یا میپره از اول!
کاوه عزیزی
۱۳۹۶/۶/۸
کتای بسیار جالب درباره افکار ویرجینیا وولف که در اون به زندگی زنانی که به خاطر محدودیتها، راههای موفقیت بر اونها مسدود شده بود، اشاره میکنه.
پرنیا حمیدی
۱۳۹۸/۳/۲۷
خیییلی کتاب عالی هست در بحث فمینیسم
توصیه میکنم حتما بخونیدش
mahboubeh sadeghi
۱۴۰۲/۱/۱۳
چقدر قدرتمند نویسنده اونچه که میخواد رو ابراز میکنه
بی ترس بی باک
مژگان بنی اسد
۱۴۰۳/۱/۱۴
نوشته‌ی ویرجینیا ولف کتابش رو دوست داشتم
Fatemeh hamedani
۱۴۰۱/۹/۲۲
از بهترین کتاب‌هایی که هر خانمی حداثل یکبار باید بخونه
نرگس خانوم
۱۳۹۷/۳/۴
من کتاب صوتیش را میخوام
فریده ملایی
۱۳۹۹/۱/۲۸
متن و موضوع کتاب جذاب نبود
hossein keyvan
۱۳۹۸/۳/۲۰
ترجمه‌ی فوق العاده ضعیف
مشاهده همه نظرات 12

راهنمای مطالعه کتاب اتاقی از آن خود

برای دریافت کتاب اتاقی از آن خود و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.