معرفی و دانلود کتاب ارتباط بین سرطان و شیوه زندگی

عکس جلد کتاب ارتباط بین سرطان و شیوه زندگی
قیمت:
15000 تومان - 1.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ارتباط بین سرطان و شیوه زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ارتباط بین سرطان و شیوه زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ارتباط بین سرطان و شیوه زندگی

کتاب ارتباط بین سرطان و شیوه زندگی اثر غزاله عربزاده و سید مسعود هوشمند است. سرطان در ایران سومین عامل مرگ‌و‌میر است و سالانه 40 هزار نفر در ایران در اثر سرطان جان خود را از دست می‌دهند. تخمین زده شده که این میزان تا سال 1400 حدودا دو برابر خواهد شد.

سرطان یک بیماری مرتبط با شیوه زندگی است که محل زندگی، عادات زندگی، محیط کار و تماس‌های شغلی روی آن تأثیر دارد. هر سرطان فاکتور خطر مربوط به خود را داراست. سرطان بعد از بیماری‌های قلبی و عروقی دومین عامل مرگ‌ومیر در کشورهای توسعه یافته و سومین عامل مرگ و میر در کشورهای در حال توسعه است. در حال حاضر سرطان عامل %12 مرگ‌ومیرهای سراسر جهان است. می‌توان گفت سرطان به تنهایی بیش از بیماری‌های سل، مالاریا و ایدز، افراد را به کام مرگ می‌کشاند.

سرطان هم در کشورهای توسعه یافته و هم در کشورهای در حال توسعه دیده می‌شود. سرطان بیماریست که هم ژنتیک و هم محیط روی آن تأثیر دارد. در واقع سرطان یک بیماری نیست، بلکه مجموعه‌ایی از سلول‌های مختلف است که در یک مسیر مشابه بوجود می‌آیند. این مسیر رشد سلولی غیرکنترل شده است.

در واقع سرطان گروهی از بیماری‌های مختلف است و عامل محیطی نقش عمده‌ایی در ایجاد آن دارد و اگر یک شخص سابقه خانوادگی یک سرطان خاص را داشته باشد، می‌تواند با رعایت عوامل محیطی به آن سرطان مبتلا نشود. اکثر سرطان‌ها دارای تعداد گسترده‌ای از تغییرات ژنی هستند که به واسطهٔ عوامل بیرونی ایجاد شده و تنها سرطان‌های کمی هستند که بخش گسترده‌ای از آن‌ها به خاطر تغییرات ژنی درونی رخ می‌دهد.

تخمین زده شده است که حدود 40-30 درصد سرطان‌ها با داشتن سبک زندگی سالم قابل کنترل است. اما سبک زندگی سالم چگونه است؟ فاکتور خطر برای هر سرطان چیست؟

اولین اقدام، قبول این واقعیت است که سبک زندگی خاصی که به طور کامل و صددرصد به دور از سرطان باشد وجود ندارد. لیکن می‌توان تصمیماتی اتخاذ کرد که در صورت عمل به آن‌ها، احتمال ابتلا به سرطان را به شدت تحت تأثیر قرار داده و آن را محدود کرد. تا‌کنون حدود صد نوع سرطان شناخته شده است که برخی صرفا ژنتیکی هستند. در این کتاب چند نوع سرطان که بیشتر با شیوه زندگی در ارتباط‌اند، به تفصیل توضیح داده شده است.

فهرست مطالب کتاب

پیش گفتار
مقدمه
فاکتور‌های خطر کلی که می‌توانند روی اکثر سرطان‌ها تأثیر بگذارند
شیوع سرطان‌های مختلف در ایران در هر جنس متفاوت است
سرطان پستان
سرطان پوست
سرطان پروستات
سرطان معده
سرطان روده بزرگ
سرطان مری
سرطان ریه
سرطان خون
سرطان کلیه
سرطان کبد
سرطان تخمدان
سرطان رحم
نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ارتباط بین سرطان و شیوه زندگی
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات اندیشه معاصر
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات98
زبانفارسی
شابک978-600-5996-56-2
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک
15000 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ارتباط بین سرطان و شیوه زندگی

محمدرضا
۱۴۰۰/۶/۴
این کتاب به زبان ساده انواع شایع سرطان‌ها را به طور مفصل توضیح داده: از علائم آنها گرفته تا روش درمان. توصیه میکنم که حتما این کتاب را مطالعه کنید، هم برای افزایش اطلاعات عمومی خوبه و هم از بیماری سرطان درک بیشتری خواهید داشت.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب ارتباط بین سرطان و شیوه زندگی

برای دریافت کتاب ارتباط بین سرطان و شیوه زندگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.