معرفی و دانلود رایگان کتاب از خواستن امروز تا توانستن فردا

عکس جلد کتاب از خواستن امروز تا توانستن فردا
قیمت:
رایگان - 0€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب از خواستن امروز تا توانستن فردا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب از خواستن امروز تا توانستن فردا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب از خواستن امروز تا توانستن فردا

مهدی صفویان در کتاب از خواستن امروز تا توانستن فردا، مواردی از قبیل چالش‌های مسیر پیشرفت، مهارت افزایی و اشتغال، پیش درآمدی بر اقتصاد ایران از گذشته تا حال و... را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.

پس از بررسی‌های اولیه و مقایسه‌های ساختاری برخی از کشورها و مطالعه مقالات متعدد در خصوص چالش بیکاری و واکاوی علل و دلایل این بحران، به مبحثی وارد می‌شویم که به جرات می‌توان از آن به عنوان اصلی‌ترین بخش حل مشکل نام برد. اقتصاد ایران در نگاه اول بیش از آن که ناکارآمد باشد دچار ناهمگونی و عدم همگرایی است.

این مشکلات خواه ناخواه تابع برخی شرایط خاص سیاسی نیز می‌باشد. اقتصاد ایران تحریم شده و جنگ زده است؛ 8 سال جنگ تحمیلی و تحریم‌های خاص آن زمان، کمر چرخ های تولید کشور را خرد نمود، بعد از آن نیز تحریم‌های بی‌اساس سازمان‌ها و نهادهای جهانی پویایی و رشد درآمد ناخالص داخلی را تحت تأثیر قرار داد.

رشد بی‌رویه تفکر واسپاری و برون‌سپاری مسئولیت‌ها در خانواده و به تبع آن در اجتماع، همچنین عدم تعهد و کفایت آموزش‌های قشرهای مختلف تاثیر‌گذار در فنون و علوم اقتصادی و مهارت‌های مورد نیاز جامعه، بیشتر و موثرتر از همه تحریم‌ها و... تفکر اقتصادی جامعه را به قهقرا کشانده است.

خانواده به عنوان موتور محرکی که فقط مسئول بخش‌های تغذیه‌ای و سایر مایحتاج فرزندان‌شان هستند از خود سلب مسئولیت کرده و به انحاء مختلف چشم‌انداز ایجاد ساختارهای جدید فکری را به کل فراموش کرده و یا تمرکز و حوصله این مبحث را از دایره ذهن‌شان دور فرض نموده‌اند. حتی بی‌تفاوت منتظر نشسته‌اند که دیگران بکارند و آن‌ها فقط هزینه‌اش را پرداخت کنند.

اقشار مختلف با دیدگاه‌های مختلف به این اتفاق دامن زده‌اند. فقرا طاقت سختی تحمل کردن فرزندان‌شان را ندارند و هر روز با فشار و مشقت کار می‌کنند تا فرزند دلبندشان راحت زندگی کند. اغنیا نیز با تصور ثروت هنگفتی که برای فرزندان دلبندشان به جای می‌گذارند چندان توجهی به مسائل این چنینی معطوف نمی‌نمایند.

کشوری که صاحب بسیاری از برجسته‌ترین سطوح علمی و تحقیقاتی است خود به کشوری مدرک‌‌‌‌‌‌‌‌گرا و مصرف‌ کننده تبدیل شده که نخبگانش فرار را بر قرار ترجیح می‌دهند و مابقی مدرک دارانش نیز چشم به استخدام‌های دولتی دارند.

در بخشی از کتاب از خواستن امروز تا توانستن فردا می‌خوانیم:

اگر بخواهیم با استناد آمار پردرآمدترین مشاغل ایران را شناسایی کنیم باید بگوییم فرهنگ، سینما و کتاب در ایران هیچ جایگاهی ندارند و در مقابل جراحان زیبایی و تاجران لوازم آرایش در کشور ما درآمدهای خیره‌ کننده‌ای دارند.

براساس اعلام بانک مرکزی مردم ایران در‌ سال 94 و 95 تنها 2‌ درصد از درآمد خود را به تفریح و امور فرهنگی اختصاص داده‌اند. اگر متوسط درآمد سالانه خانوار ایرانی در‌ سال 94 را مطابق با اعلام بانک مرکزی و مرکز آمار ایران حدود 27‌ میلیون تومان در نظر بگیریم، یک خانواده ایرانی به‌طور میانگین در‌ سال 540‌ هزار تومان برای امور فرهنگی و تفریح خود هزینه کرده است که اگر این رقم را به جامعه آماری 4 نفره برای هر خانوار، تقسیم کنیم، هر ایرانی به صورت میانگین سالانه 135 هزار تومان برای امور فرهنگی و تفریح خود هزینه کرده است. اگر بخواهیم این رقم را با سرانه 420‌ هزار تومانی لوازم آرایش در ایران مقایسه کنیم، متوجه می‌شویم ایرانی‌ها بیشتر از 3 برابر تفریح و امور فرهنگی برای آرایش خود هزینه می‌کنند.

همچنین اگر بخواهیم سهم سه درصدی ایرانی‌ها از بازار بین‌المللی جراحی پلاستیک را با سهم یک‌ درصدی مردم کشور از بازار جهانی کتاب در نظر بگیریم، متوجه می‌شویم ایرانی‌ها برای ظاهرشان نسبت به مطالعه کتاب 3 برابر سهم بیشتری از بازارهای جهانی به دست آورده‌اند و اگر بخواهیم سهم 1/2‌ میلیارد دلاری ایرانی‌ها از بازار لوازم آرایش را در نظر بگیریم می‌توان نتیجه گرفت مردم ایران سالانه به اندازه گردش مالی سینمای ژاپن و بیشتر از گردش مالی بالیوود و سینمای انگلستان برای آرایش خود هزینه می‌کنند. راستی چهره ما ایرانی‌ها از کشورهای یاد شده این‌قدر زشت‌تر است یا پول‌مان علف خرس است و خودمان خبر نداریم.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: پیش درآمدی بر اقتصاد ایران از گذشته تا حال
فصل دوم: دانش، علم و سواد اقتصادی
فصل سوم: هوش مالی
فصل چهارم: از کجا شروع کنیم؟
فصل پنجم: تفکر و تلاش
فصل ششم: حرکت و انگیزه
فصل هفتم: چالش‌های مسیر پیشرفت
فصل هشتم: بیکاری و بی‌تفاوتی
فصل نهم: مهارت افزایی و اشتغال
فصل دهم: مطالعه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب از خواستن امروز تا توانستن فردا
نویسنده
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات110
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های اقتصاد، کتاب‌های مالی و بیمه
قیمت نسخه الکترونیک
رایگان - 0 یورو
افزودن به کتابخانه

نقد، بررسی و نظرات کتاب از خواستن امروز تا توانستن فردا

ناهید ضرغامی
۱۴۰۰/۱۰/۲۷
کتاب مفید بود ولی در مورد مصرف لوازم آرایش وجراحی زیبایی برای خودم به عنوان یک خانم جای سوال دارد ولی اینکه همیشه آقایان مقصرند را قبول دارم خانمها نیاز به توجه دارند که این هم به دلیل ضعف تربیت در خانواده میباشد که اگر پدر از ابتدا و برادر به یک دختر توجه کنند و سیراب محبت از خانواده باشند وبعد هم در زندگی شخصی همسر به خانمش توجه کند ومحبت نثار خانواده کند که در جامعه مثلا اسلامی ما برعکس بوده متاسفانه وبیشتر آقایان محترم مشکل نگاه بی شرم به خانم‌ها دیگر دارند ومعذرت میخوام (چشم چرانی) که بنده خودم به شدت فکر میکنم این آقایان مشکل روانی دارند وخیلی در جامعه عذابدرست میکنند برای خانمهای محترم 🌸ودر جامعه خانم‌ها محترم که چیزی دیگر برای ارایه ندارند فقط از ظاهر خود برای رام کردن آقایان استفاده کرده واین جامعه هر روز بد بخت تر از دیروز خواهد بود. ومطالعه مطالعه مطالعه خواهش میکنم از خانمهای محترم وعزیز که مطالعه کنند من خودم بیشتر پول که برای لباس و لوازم آرایش کنار میگذاشتم را به خدا قسم کتاب میخریدم وقتی خواندن را ونوشتن را آموختم وهیچ لذتی در زندگی مهم تر از مطالعه و نوشتن نیست امتحان کنید پشیمان نخواهید شد در هر زمینه‌ای که دوست دارید فقط مطالعه کنید تا اینقدر ضعیف نباشید که تمام وقت خود را صرف آرایش و‌ ظاهر سازی کنید تا شاید یک نگاه را به خود جذب کنید تمیز بودن ومرتب ولباس زیبا به تن کنید ولی بیشتر زمان خود را در آرایشگاه‌ها وجلوی آینه‌ها ساعتها به هدر ندهید که هیچ زمان به آرامش نخواهید رسید ولی مطالعه یک کتاب میتونه مسیر زندگی شما را تغییر دهد وشمارا به آرامش ابدی برساند شک نکنید. شرمنده که طولانی شد🥀اگر یک نفر از امروز مطالعه را شروع کنه من خدای مهربانم را سپاس میگویم🥀
Mohammad Mahdi
۱۴۰۱/۲/۳
من اگر بخوام این کتاب و کتاب‌های ارزشمندی از این دست رو در یک جمله‌ی اختصاصی برمبانی تحلیل‌های شخصی خودم ارزیابی بکنم و نظر شخصیم رو در رابطه باهاشون عنوان بکنم، اون یک جمله، این خواهد بود؛
تنها جایی که می‌تونی، پیشرفت رو قبل از تلاش ببینی، توی فرهنگ لغت دهخداست، اونم به خاطر ترتیب حروف الفباست.

در دیگر مراتب خواستن و حالا هر شکلی از خواستن، باید بهایی مطابق با حجم و اندازه‌ی آرزویی رو که در سر داری رو بپردازی تا به نتایج دلخواه برسی و هر گز؛
نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود
مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد
یا به تعبیری؛
چرخ از حرکت، این برکت یافته است
از ما حرکت باید و از حق برکت
Saeed Hafezi
۱۴۰۱/۱/۸
به شخصه این کتاب رو دوست داشتم چون به اندازه کافی اطلاعات میداد بهم برای هر صحبتی که میکرد. از تاریخ و امار و تحقیقات گرفته تا نقل و قول از افراد بزرگ دنیا. من ادمی هستم که اطلاعات رو میپرستم و این کتاب برای من سبک متفاوت تری از بقیه کتاب‌های موفقیت و اقتصاد داشت. واقعا جذاب بود و پیشنهاد میکنم به هر رده سنی‌ای تا ابن کتاب رو بخونه، چون هدف اصلی نویسنده از نظر من ابن بود که نسل جدید مثل نسل ما، با یه ذهن اقتصادی ضعیف پرورش پیدا نکنه و به خوبی تونسته به این هدف برسه توی کتاب، طوری که امکان نداره شما این کتاب رو بخونی و دیدگاه بلندمدتت نسبت به کارت و سبک زندگیت و نحوه تربیت فرزندانت عوض نشه.
مهسا 💖
۱۳۹۹/۱/۲۰
کتاب خیلی خوبیه هم اطلاعات تاریخی و پیشرفت و شکست از کشورهای اطرافشو میبره بالا هم ب ادم انگیزه میده با ایده‌های نو و اهمیت رشته آی تی ک چقد تو دنیای امروز ما ک همه چی الکترونیکی شده حتی مث الان ک کتاب خوندنمونم کمتر کاغذی شده بخاطر دسترسیه بالا و راحت ب کتاب مدنظرمون با اینک کاغذیش‌ی لذت خاص و این باحال خودشو داره😍خلاصه اینک کتاب میتونه واس کارافرینا هم عالی و تاثیرگذار باشه تو راهشون ثابت قدمتر شن💪
مهدی صفویان
۱۳۹۸/۳/۲۹
با تشکر از همه منتقدین محترم و خوانندگان گرانقدری که با مطالعه این کتاب بنده کمترین را شرمنده نمودند. امیدوارم مطالبی که در این کتاب عنوان شده بتواند نقش کوچکی در پرورش هر چه بیشتر آگاهی‌های لازم و ضروری اجتماع ما ایفا نماید. ممنونم.
ارزو شکری
۱۴۰۰/۱۱/۱۷
در مجموع نسبت به حجم کتاب مطالب و امار جالبی داشت مقایسه ایران با کشورهای پیشرفته و حتی کشور‌های جنگ زده که چه جوری تونستن متحول بشن رو به ما یادآور میشه و اینکه هر اتفاق بزرگی از تربیت و درون خانواده شروع میشه و یکم هم مطالب انگیزشی شبیه کتاب‌های برایان تریسی و رابرت کیوساکی داشت که خوب این مطالب اینقد مهم و مفید هستن که تکرارش هم خالی از لطف نیست
سولماز عبدی
۱۴۰۲/۶/۱۱
به نظر من خواندن این کتاب باعث افزایش اطلاعات قابل توجهی از نظر علم اقتصاد میشود و نکته‌ی دیگر کتاب خوانندگان را متوجه این اصل مهم و اساسی می‌کند که تا توان داریم اطلاعاتمان در مورد فرهنگ تاریخ و جغرافیای کشورهای دیگر افزایش دهیم تا بتوانیم پیشرفت کنیم و نسل آینده بهتر بتوانند زندگی کنند و آینده‌ی بهتری داشته باشند.
شینا یوسفی
۱۳۹۷/۱۰/۲۹
خیلی عالی بود دیدگاه نویسنده کاملا درست و به جاست کاش همه به این آگاهی برسند
مطالب خیلی منسجم و هدفمند بیان شده
خصوصا بحث آما‌ها و مطالب گردآوری شده از سایر کشورها رو خیلی دوست داشتم خیلی به اطلاعاتم اضافه کرد
Zohre R
۱۳۹۷/۸/۳
همیشه اتفاقات بزرگ دنیا بخاطر قدرت اراده و عزم راسخ انسان بوده.
ن د ا ز ر ن د ی
۱۴۰۱/۲/۱۱
کتاب از ملغمه‌ای از موضوعات پراکنده و به تنهایی مفید به نگارش در آمده است.
هر فصل از دنیای خاصی صحبت می‌کند که ذهن نویسنده روال منطقی برای آن در نظر گرفته وگرنه می‌توان بی ارتباط خواند.
نکات مفید دارد و یه بار بخونیدش.
یعقوب میرزاده
۱۳۹۸/۹/۱۰
کتاب خیلی خوبی است مطالبش واقعا انگیزشی می‌باشد آمار و ارقام خوبی نوشتند و آخر کتاب که به مطالعه تشویق میکنه همه قسمتها خوب بود به جز قسمت کنکور که خیلی خسته کننده بود , درسته حرف حق میزد ولی فکر میکنم زیاد ربطی نداشت
عادل آتشین
۱۴۰۱/۸/۲۹
وقتی فردات به امروز بستگی داشت، دیگه نمیمونه جایی واسه خستگی داشت
هر موجودیتی هر خلقی، نظر و تفکری در تخیل آدمی بوده است و امروز و اکنون به صحنه‌ی حضور پیوسته است
aty anaraki
۱۳۹۹/۳/۱۳
بخش اخر کتاب واقعا عالیه!!! حدود دو ماهی میشود با کتابراه آشنا شده‌ام و تنها سرگرمی‌ام کتاب شده،
واقعا هیچ دوستی ب اندازه کتاب راهنما نیست، با ارزوی موفقیت برای همه عزیزان
حمید سعیدی
۱۳۹۹/۲/۵
اطلاعات خیلی مفیدی داره از واقعیت‌های تحصیلی در ایران و مقایسش با جهان مخصوصا اون قسمت‌هایی که تعداد و تعدد دانشگاه‌ها را در ایران با جهان مقایسه میکنه عااااالیه
Sajjad Rahmani
۱۳۹۸/۱/۱۳
خوب بود هر چند بیشتر اطلاعات عمومی میشه حساب کرد تا یک کتاب اقتصادی، چون یک سری کلیات و امار و ارقام ذکر شده و بیان مشکلات صحبت گردیده
مشاهده همه نظرات 95

راهنمای مطالعه کتاب از خواستن امروز تا توانستن فردا

برای دریافت کتاب از خواستن امروز تا توانستن فردا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.