معرفی و دانلود کتاب ازدواج به زبان ساده

برای دانلود قانونی کتاب ازدواج به زبان ساده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ازدواج به زبان ساده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ازدواج به زبان ساده

کتاب ازدواج به زبان ساده نوشته‌ی مهدی صمدزاده فرد، ثریا عباسی جبل و امیر اسدی، به بررسی فواید و پیامد‌های ناهنجار در تشویق به ازدواج یا منع از ازدواج می‌پردازد.

دانشمندان درباره فضیلت ازدواج اختلاف نظر دارند. بعضى از آن‌ها در این باره تا آنجا مبالغه کرده‌اند که تصور می‌کنند ازدواج بالاتر از اشتغال به عبادت خداست و گروهى دیگر به ارزش آن اعتراف دارند، اما آن را مقدم بر اشتغال به عبادت ندانسته‌اند؛ البته در صورتى که نفس، اشتیاق زیادى به ازدواج پیدا نکند به حدى که شخصى را پریشان حال کرده به سرکشى وادارد.

تعدادی دیگر گفته‌اند: در این زمان بهتر است ازدواج نکنند، هر چند در ایام قدیم ازدواج فضیلت داشته، آن هم زمانی که کسب و کار رونق داشته و اخلاق غالب زنان پسندیده و نیکو بوده است.

در بخشی از کتاب ازدواج به زبان ساده می‌خوانیم:

از ابوحمزه نقل کرده‌اند که مى گوید: از جابر بن عبداللّه شنیدم که مى گفت: خدمت پیامبر (ص) بودیم، فرمود: (بهترین زنان شما، زنى است که اولادآور، مهربان و پاکدامن، در میان فامیل محترم و در برابر همسرش افتاده و فروتن، نزد شوهر بى‌حجاب و در برابر دیگران پوشیده باشد؛ زنى که از همسرش حرف شنوایى دارد و مطیع فرمان اوست؛ در هنگام خلوت با او در اختیار اوست و بمانند اظهار اشتیاق مرد، او اظهار نمى‌کند. آیا شما را از بدترین زنان‌تان آگاه نسازم، زنى که در بین خانواده‌اش ذلیل و در برابر شوهرش بزرگمنش، نازا و کینه توز است؛ زنى که از کار زشت پرهیز ندارد؛ به هنگام نبودن شوهر بى‌حجاب و در حضور او در حجاب است؛ به حرف شوهر گوش نمى دهد و فرمان او را نمى‌برد و هنگامى که همسرش با او خلوت کند از خواسته او سر باز زند چنان که مرکب ناهموار از سوار شدن سرباز زند و هیچ عذرى را از شوهر پذیرا نباشد و هیچ گناهى را بر او نبخشد.)

از ابوعبداللّه (ع) است که فرمود: (رسول خدا (ص) فرموده است: بهترین زنان شما زنى است که پاکدامن و در عین حال شهوت انگیز باشد.)

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول: اول در تشویق به ازدواج کرد و ازدواج نکردن
فصل دوم: درباره آنچه از حالات زن و شرایط عقد، باید رعایت شود
فصل سوم: در آداب معاشرت و آنچه در دوام ازدواج دخالت دارد و زن و مرد باید مراعات کنند
منابع و مآخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ازدواج به زبان ساده
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات فرزانگان دانشگاه
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات92
زبانفارسی
شابک978-622-6538-42-8
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک
18000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ازدواج به زبان ساده

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ازدواج به زبان ساده

برای دریافت کتاب ازدواج به زبان ساده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.