معرفی و دانلود کتاب استاد مطهری از نگاه خانواده

عکس جلد کتاب استاد مطهری از نگاه خانواده
قیمت:
14000 تومان - 1.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب استاد مطهری از نگاه خانواده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب استاد مطهری از نگاه خانواده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب استاد مطهری از نگاه خانواده

کتاب استاد مطهری از نگاه خانواده، مجموعه‌اى است به کوشش شورای نظارت بر نشر آثار استاد شهید مطهری، مشتمل بر مصاحبه‌هایى با چند تن از اعضاى بیت معظم استاد مطهرى. این مجموعه حاوى نکاتى بدیع و آموزنده است که گوشه‌اى از شخصیت جامع‌الاطراف آن استاد فرزانه را ترسیم مى‌نماید. 

شخصیت کم نظیر استاد مطهرى از جنبه‌هاى مختلف قابل بررسى و کنکاش است، از جنبه علمى، اجتماعى، سیاسى، خانوادگى، معلمى گرفته تا اخلاقى، عرفانى، ایمان مذهبى و غیره. این تحقیقات مى‌تواند ما را به سرّ توفیق کم‌نظیر این مرد الهى که در عمر شصت ساله خود آثار فراوان گرانقدر، غنى و مؤثر از خود باقى گذاشت و ثمرات اجتماعى فراوان نیز داشت رهنمون سازد و از این طریق شخصیت او الگوى همه کسانى قرار گیرد که طالب زندگى اسلامى و مؤثر در دنیاى امروز هستند، خصوصا جوانان مسلمان که به سائقه فطرت پاک و خدا جوى خود در جستجوى شخصیت‌هاى نمونه اسلامى هستند تا مدارج تکامل انسانى را در این دنیاى پر فریب هر چه سریع‌تر بپیمایند. 

در کتاب استاد مطهری از نگاه خانواده با همسر، سه فرزند پسر و یکى از دختران استاد مطهرى گفت‌و‌گو و مطالب ناگفته فراوانى از زندگى خصوصى ایشان بازگو شده است که مى‌تواند الگوى تربیتى و فکرى اسلامى را به همگان به ویژه نسل جوان عرضه بدارد. 

در بخشی از کتاب استاد مطهری از نگاه خانواده می‌خوانیم:

گفت و گو با دکتر مجتبى مطهرى: پدرم مى‌گفت: اگر مراقب جوان‌ها نباشیم از دست مى‌روند... 

«شهید مطهرى در قامت یک پدر» 

در گفت و شنود با دکتر مجتبى مطهرى

درآمد: عطوفت، مهربانى و شکیبایى پدر را یکجا در دل و جان به ودیعت گرفته است. ذره‌اى کدورت، دلتنگى و یا گلایه از هستى و یا دیگرانى که سال‌هاست از کنار مهربانی‌ها و صبوری‌هاى شهید مطهرى گذشته‌اند و از لطافت‌هاى بى‌نظیر روح‌بخش او سخن نگفته‌اند، ندارد. لحنش آنگاه که از پدر سخن مى‌گوید، با اندوهى ملاطفت‌آمیز رنگ مى‌گیرد و از لحظه‌هاى ناب همدلى با پدر آن‌گونه سخن مى‌گوید که گویى پدر در آستانه بهار ایستاده است و با لبخند گرم خویش سرماى زمستان جهل را از دل‌هاى ما مى‌رباید. 

امیر مجتبوى: شهید مطهرى فرزندانشان را چگونه تشویق مى‌کردند؟

پدر پیوسته بیان طریقت و راه مى‌کردند و راه خدا، راه انبیا، راه انسانیت و راه سعادت را بیشتر به صورت ایجاز و کنایه و در پرده موعظه و حکمت بیان مى‌کردند. بسیار مختصر سخن مى‌گفتند و کمتر مسائل را توضیح مى‌دادند. از تطویل کلام به شدت پرهیز داشتند و پیوسته به نکات اساسى اشاره داشتند و درک معانى جزئى را به عهده مخاطب مى‌گذاشتند. 

آیا از این رهنمودهاى تلویحى خاطره‌اى را به یاد دارید؟

بله. یادم هست که مى‌خواستم کنکور بدهم و پدر مى‌گفتند «اگر من جاى مجتبى بودم طلبه مى‌شدم.»...

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
گفت و گو با دکتر مجتبى مطهرى
گفت و گو با دکتر على مطهرى
حجه‌الاسلام دکتر محمد مطهرى
گفت و گو با همسر استاد
گفت و گو با دختر استاد

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب استاد مطهری از نگاه خانواده
ناشر چاپی موسسه انتشارات صدرا
سال انتشار۱۳۹۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات0
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های بزرگان و مشاهیر
قیمت نسخه الکترونیک
14000 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب استاد مطهری از نگاه خانواده

ali hatami
۱۳۹۸/۱۲/۱
جدا پیشنهاد میکنم واقعا فوق العاده است. ومن که بسیار خوشحالم و این کتاب‌های استاد مطهری واعقا تکان دهنده این و هر کسز که نخوانده نصف عمرش به فناست
سید احمد متکلم
۱۳۹۸/۱۱/۹
خیلی خوب است/ توصیه میشود بخوانبد
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب استاد مطهری از نگاه خانواده

برای دریافت کتاب استاد مطهری از نگاه خانواده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.