معرفی و دانلود کتاب اسرار داستان نویسی

عکس جلد کتاب اسرار داستان نویسی
قیمت:
50000 تومان - 5.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اسرار داستان نویسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اسرار داستان نویسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اسرار داستان نویسی

کتاب اسرار داستان نویسی نوشته‌ی مینا امیری مهر به شما کمک خواهد کرد تا با استفاده از مهارت‌‌ها و تکنیک‌های نوشتن بتوانید به نویسنده‌ای خلاق و حرفه‌ای تبدیل شوید.

درست از وقتی که اولین حرف الفبا را آموختیم به ما دیکته گفتند؛ متاسفانه این شیوه آموزشی همچنان در مدارس حاکم است. روشی که به کودکان می‌آموزد چگونه یک طوطی باشند، پرنده‌ای که هیچ خلاقیتی به جز حفظ و تکرار کلمات ندارد. (این کتاب در تاریخ ۱۴۰۰/۴/۱۶ به‌روز رسانی شد.)

مینا امیری مهر در این کتاب به زبانی ساده به شما یاد می‌دهد که چطور یک طوطی نباشید. به عقیده او اگر کسی از استعداد ذاتی برای نویسندگی برخوردار نباشد، اما عاشق خلاقیت و خلق آثار زیبای هنری باشد می‌تواند با پشتکار به هدفش برسد.

پشتکار در نویسندگی به این مفهوم است که در همه لحظاتی که به یک روز تعلق دارد هدف فراموش نشود و همیشه حتی زمانی که قلم در دست ندارید در ذهن با واژه‌ها جملات زیبا بسازید و نه تنها پشت میز کار بلکه ذهن و مغز را تبدیل به یک صفحه سفید و چشم را به یک قلم تبدیل کنید.

داستان‌نویسی برخلاف درس ریاضی یا فیزیک و شیمی فرمول خاصی ندارد. بنابراین شاید کمتر کسی به سوال چگونه می‌توان داستان‌نویس موفقی شد پاسخ کاملی بدهد. اما نگران نباشید اگر استعدادش را در خود سراغ دارید یا حتی عاشق نوشتن هستید، می‌توانید موفق شوید، منتهی باید فوت و فن بهتر نوشتن را بیاموزید.

به این ترتیب شما راه چندین ساله نویسندگان مشهور را کوتاه‌تر به انجام می‌رسانید. زیرا دیگر اشتباهات گذشته را تکرار نمی‌کنید. اما یادمان باشد میوه اگر عصاره‌ای نداشته باشد هر چقدر هم آن را بفشارند چیزی پس نخواهد داد.

در بخشی از کتاب اسرار داستان نویسی می‌خوانیم:

این که داستان را از زبان چه کسی آغاز کنیم از دیدگاه من منطق خاصی ندارد. چون نمی‌شود نویسنده را مجبور کرد، بیا و این‌ بار داستانت را از زبان خودت بنویس یا از زبان دخترک شخص اول داستان. چون حتی نویسنده هم قبل از شروع داستان نمی‌داند می‌خواهد از زبان چه کسی بنویسد. وقتی جرقه داستان نویسی در ذهن پلیس‌اش شکل می‌گیرد به تنها چیزی که در ابتدا نمی‌اندیشد راوی داستان است به طور مثال هنگامی که می‌خواهد از درد کودک دست فروش بگوید؛ آنقدر درد در سینه دارد، وقتی قلم به دست می‌گیرد دیگر خودش را فراموش می‌کند و زمانی که آن چه را نوشته است باز می‌خواند با خود می‌گوید آیا به راستی این قصه را من نوشته‌ام یا کودک دست فروش؟

برای همین جای تعجب ندارد که در بعضی از قصه‌ها اشیا حرف می‌زنند، جان ندارند ولی برای آرزوهایش تلاش می‌کنند این خواستگاه نویسنده نبوده است که جایگاه انسانیت را به اشیا بخشید بلکه این تخیل است که گستاخانه ذهن نویسنده را پادشاهی می‌کند و این تخیل بود که به کلیله و دمنه جان بخشید و عقل شعور داد آنقدر که هر انسانی با خواند حتی یک صفحه از کتاب درسی از انسانیت گرفت.

یکی از دوستان نویسنده‌ام به من گفت وقتی قلم به دست می‌گیرم و شروع به نوشتن می‌کنم، احساس می‌کنم جسمم فانی شده است و تنها این روح است که می‌نویسد برای همین هنگامی که از من می‌خواهند داستانی که نوشته‌ام را تعریف کنم تنها دورنمایی از آن را به یاد دارم که در واقع همان طرح اولیه‌ای است که در ذهنم تداعی شد.

وقتی در حال نگارش داستان ماسک بودم اصلا نمی‌دانم پرنده فاخته، چگونه قلم را گستاخانه از من گرفت و نوشتن را از کی با پرهایش اغاز کرد.

فهرست مطالب کتاب

سرآغاز
اسرار پیش از نوشتن
آشپزی و داستان
خودشناسی
داستان چیست و داستان‌نویس کیست؟
احساس نوشتن
تکلیف نگارش: شاعر شویم یا نویسنده!
پرهیز از آرایه‌های ادبی
ایده یابی
همین حوالی
گذر از خاطره
روزنامه بخوانیم
فضای مجازی
اصول کلی داستان نویسی
طرح یا پیرنگ داستان
نبض داستان و نقاط بحران
شیوه روایت
خالق شخصیت
انواع وصف شخصیت
نام گذاری شخصیت‌ها
گفتگو نویسی
قواعد گفتگونویسی
ساده نویسی
پرش ممنوع
صحنه چیست؟
انواع توصیف صحنه
فضا و جو
پایان داستان
بازنویسی
چند نکته کارگشا
بهانه‌ای برای نوشتن
تخیلی باشیم
فیلم ببینیم
دفترچه یاداشت
بازی با هورمون جنسی
ارشمیدش باشیم
سارق تجربه
دوربینگیری در خواب
زیاد مطالعه کنیم
لیست بهترین کتب ایرانی وخارجی
آشنایی با ژانرهای ادبی
انواع فلسفه‌ها وسبک‌های زندگی
حرف خودمونی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اسرار داستان نویسی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات آفرینش مهر
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات160
زبانفارسی
شابک978-622-95706-1-6
موضوع کتابنگارش
قیمت نسخه الکترونیک
50000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اسرار داستان نویسی

بهنام نجم الدین
۱۴۰۱/۲/۲۰
یکی از کتاب‌های خوب در حوزه آموزش نویسندگی می‌باشد اما این کتاب را چه کسانی باید مطالعه کنند؟ آیا مناسب افراد مبتدی و تازه کار است؟ پاسخ‌ آری می‌باشد ولی هنرآموزی که پشتکار و عشق نویسندگی نداشته باشد، بزرگترین اساتید هستن حوزه هم نمیتوانند برایش کاری کنند.
امنه هاشم پور
۱۳۹۹/۲/۳۱
با عرض سلام و ادب بسیار کتاب پر محتوی بود. و با مثال هایش هر ادمی را که با عشق به نویسندگی این کتاب را خریده. به خوانندگی علاقه مند میکند. ممنون
علیرضا یوبغ
۱۴۰۲/۱/۱۲
خیلی با خوندن این کتاب لذت بردم پیشنهاد میکنم اگه به نویسندگی علاقه دارید حتما این کتاب رو مطالعه کنید
کیانا احمدیان
۱۳۹۸/۱۲/۶
خیلی کتاب مفیدی بود برای کسانی که می‌خواهند شاعر یا نویسنده شوند
محمد پوران دوست
۱۴۰۲/۲/۵
کتاب خوبی هست برای من که تازه میخوام شروع کنم نکات خوب و مفیدی داشت. ممنون از کتابراه
A J
۱۴۰۰/۸/۹
کتاب موجز و بسیار مفید با تعاریف روشن و کار راه انداز و قلم دلنشین و صمیمی عالی عالی
Sana Rahmatyfar
۱۳۹۸/۱۱/۱۳
عالی بود، من ازش خیلی چیزها یاد گرفتم
romina javaheri
۱۴۰۱/۱۱/۱۲
بسیار عالی و پر از نکته.. ممنون از نویسندهٔ عزیز و کتابراه جان🙏🏻🍃🌸
Maryam Dolatiari
۱۳۹۹/۱۱/۱۷
کتاب خیلی خوبی بود و خیلی بهم کمک کرد. نویسنده‌ش خسته نباشه👍👍
امیر جعفری
۱۳۹۹/۵/۳۱
برای داستانم به بن بست خورده بودم که این کتاب برام معجزه کرد:)) ****
محمد غفوری
۱۴۰۲/۹/۵
کتابیه که آموزش‌های خیلی خوبی داره
رضا مختصر
۱۴۰۰/۴/۲۰
نکات ارزشمندی رو می‌گفت
معصومه شهاوند
۱۳۹۹/۱۲/۹
خیلی کتاب مفید با مثالهایی زیبا بود.
مشاهده همه نظرات 13

راهنمای مطالعه کتاب اسرار داستان نویسی

برای دریافت کتاب اسرار داستان نویسی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.