معرفی و دانلود کتاب اسرار سایه: رمزگشایی از نیمه‌ی تاریک وجود

عکس جلد کتاب اسرار سایه: رمزگشایی از نیمه‌ی تاریک وجود
قیمت:
22000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اسرار سایه: رمزگشایی از نیمه‌ی تاریک وجود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اسرار سایه: رمزگشایی از نیمه‌ی تاریک وجود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اسرار سایه: رمزگشایی از نیمه‌ی تاریک وجود

رابرت بلای در کتاب اسرار سایه: رمزگشایی از نیمه‌ی تاریک وجود، به شناخت شما در کشف ناشناخته‌های درون که جزء جدایى‌ناپذیر فطرت آدمی است، کمک می‌کند و می‌آموزد که چگونه می‌توان با سفر به درون خود به شناخت نیمه تاریک وجود دست پیدا کرد.

همه شما همچون لوحى سفید با فطرتى پاک متولد می‌شوید. کم کم متوجه می‌شوید براى آن‌ که نزد دیگران محبوب و دوست داشتنی باشید باید شخصیت منعطف و مطیعی داشته باشید و کارهایى را براى رضایت اطرافیان انجام دهید یا حتی کارهایى را براى کسب رضایت آن‌ها انجام ندهید. وقتى به میانسالى مى‌رسید شاید دیگر از آن لوح سفید خبرى نباشد. آن‌قدر چیزها به شما یاد داده‌اند و یاد گرفته‌اید که فرسنگ‌ها با واقعیت و ماهیت الهى خویش به دور افتاده‌اید. اى کاش پیدا کردن خود از میان این همه آلودگى‌هایى که بر وجودمان نقش بسته کار ساده‌اى بود. اما حیرت‌آور آن است که پیدا کردن این آلودگى‌ها در روان ما کار سخت و پیچیده‌اى است.

موضوع کتاب اسرار سایه: رمز گشایی از نیمه تاریک وجود (A little book on the human shadow) روانشناسی تحلیلی می‌باشد و یکى از مدل‌هاى شناخته شده در عرصه روان‌شناسى براى تحلیل و شناخت نیمه تاریک روان یا سایه است.

زندگی فردی و اجتماعی شما در برخی مواقع تحت تاثیر و در اسارت نوعی وسواس و اجبار ناخودآگاه قرار گرفته که برای شما کاملا ناشناخته است. این کتاب کوچک شما را از این اسارت رها می‌کند و راه تکامل فردی را به شما نشان می‌دهد. تحلیل رابرت بلای در این مورد نتایج هیجان انگیزی به همراه دارد.

رابرت بلای (Robert Bly)، سایه این مفهوم درونی مهم را روشن‌تر، گیراتر و کاربردی‌تر از سایرین توصیف می‌کند و در شعرهایش مى‌گوید: «باید زندگى‌تان را تغییر بدهید». مقاومت در برابر این تغییر نه تنها هدر دادن زمان است، بلکه خطرناک هم هست.

«سایه» یکى از کاربردى‌ترین واژه‌ها درباره روان انسان است که کارل یونگ آن را به کار برده است. یونگ معتقد است، سایه بخشى از روان است که در ناخودآگاه ما نهفته است. تعریفى که مارى لوییس، تحلیل‌گر آثار یونگ، براى سایه ارائه مى‌دهد شفاف است: «سایه فقط نامى اسطوره‌اى است براى تمام آنچه درون من وجود دارد و قادر نیستم آن را به طور مستقیم بشناسم.»

رابرت بلای شاعری است که به روان کاوی کارل گوستاو یونگ تسلط کافی دارد. او مترجم اشعار حافظ، سعدی و مولانا به زبان انگلیسی می‌باشد. او می‌گوید: "عطار، حافظ، مولانا و سعدی به من شادی زیادی می‌دهند و راهگشای من بودند.

برخی نظرات دربارۀ کتاب اسرار سایه: رمز گشایی از نیمه تاریک وجود:

- رابرت بلای تمامی مواردی را که از فرط شرمساری به فراموشی سپرده‌ایم و همه‌ی نکاتی را که به خاطر ترس پنهان کرده‌ایم بیرون می‌کشد و جلوی چشمان بی‌قرار ما جای می‌دهد. (جان سینگر - روانکار)

- رابرت بلای کوله پشتی بزرگ و سنگینی را که همواره به دوش می‌کشیم با چاقوی تیز و دقیق خود می‌شکافد و باز می‌کند. این کار پوسیدگی‌ها، خرابی‌ها، نابسامانی‌ها و به هم ریختگی‌های ما را نمایان می‌کند. مفاهیمی که رابرت بلای در این کتاب از آن سخن می‌گوید از چنان قدرت و برشی برخوردارند که به زخم‌های نهفته‌ى درونی راه می‌یابند و قدری از دردهای قدیمی و سرکوب شده‌ی ما را شفا می‌بخشند. (ماریان وودمن- روانکار)

- الهام بخش و تاثیرگذار... فقط تجربه و کلام پر توان فردی فهمیده همچون رابرت بلای می‌تواند چنین مفهوم نهفته و ناشناخته‌ای را توصیف کند. (جون هلیفکس)

- رابرت بلای شور و شوق و توان احساسی خاصی را به کار گرفته تا این مفهوم را به مخاطب منتقل کند که پیش از ملاقات و پذیرفتن سایه در وجود خود نمی‌توانیم به آرامش دست یابیم. اسرار سایه کتاب کوچکی است که عصاره‌ی رهایی و آرامش فردی را در خود دارد و می‌تواند زندگی شما را تغییر و بهبود دهد. (جورج لئونارد)

در بخشی از کتاب اسرار سایه: رمز گشایی از نیمه تاریک وجود می‌خوانیم:

در زندگى روزمره پیشنهاد مى‌شود حس‌هاى بویایى، چشایى، لامسه و شنوایى‌مان را قوى‌تر کنیم، عادت‌هاىمان را بشکنیم، بومیان ابتدایى را مشاهده کنیم، موسیقى بنوازیم، مجسمه‌هاى ترسناک گلى بسازیم، یک ماه با خودمان تنها باشیم و با خودمان به شکل یک جنایتکارِ دوست‌داشتنى، رفتار کنیم.

یک زن مى‌تواند در برخى ساعات روز به یک فرمانرواى مستبد تبدیل شود تا نشان بدهد این ویژگى را دوست دارد، اما باید بداند که در حال بازى کردن یک نقش است. یک مرد هم ممکن است گاهى دوست داشته باشد مثل یک جادوگر رفتار کند تا ببیند این کار چه احساسى به او مى‌دهد، اما او هم باید بداند این فقط نقشى است که بازى مى‌کند. او مى‌تواند به جادوگر درونش بخندد و داستان‌هاى افسانه‌اى زیبا در این‌باره بگوید. همان‌طور که یک زن مى‌تواند درباره فرمانرواى درونى‌اش چنین کارى بکند.

وقتى براى مردى روشن شود که کدام زن یا زن‌ها جادوگرش را نگه داشته‌اند، مى‌تواند نزد این زنان برود و با مهربانى به آن‌ها بگوید: «مى‌خواهم جادوگرم را به من بازگردانى.» در این زمان لبخندى حاکى از کنجکاوى روى چهره زن پدیدار مى‌شود و ممکن است جادوگر مرد به او برگردانده شود. اگر چنین شود، مرد باید خودش را ببخشد، به طرف چپ بچرخد، رو به دیوار کند و جادوگرش را بخورد. یک زن هم مى‌تواند همین درخواست را نزد مادرش ببرد، چون معمولاً این مادرها هستند که جادوگر درونى دخترها را به عنوان شکلى از قدرت پیش خودشان نگه مى‌دارند. یک زن همچنین مى‌تواند نزد پدرش برود و بگوید: «فرمانرواى من نزد شماست. مى‌خواهم آن را به من پس بدهید.» او حتى مى‌تواند نزد معلم‌هاى قدیمى‌اش یا همسرش (یا همسر قبلى‌اش) برود و بگوید: «بخش منفى فرمانرواى من پیش شماست، آن را به من بازگردانید.» حتى اگر شخصى که فرمانروا نزد اوست مرده باشد هم این کار عملى است و مى‌تواند به فرد کمک کند.

راه‌هاى زیاد دیگرى براى خوردن سایه، بازیابى فرافکنى‌ها و کوتاه کردن طول کوله‌بارتان وجود دارد و همه ما از بسیارى از آن‌ها آگاهى داریم.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه ویراستار
مقدمه
1: تاریک و روشنِ وجود
2: کوله‌ بار درازى که به دنبال خود مى‌کشیم
سایه شخصى؛ پیامد فرهنگ و تمدن
فرهنگ متفاوت؛ کوله‌بار متفاوت
رویارویى با کوله ‌بار مهر و موم شده
سرکوب مردانگى و زنانگى
سرکوب خشم
فرافکنىِ سایه
چرا فرافکنى؟
انواع کوله‌بارها
3: تبعید، شکار و جست ‌وجوى سایه
بازگرداندن فرافکنى‌ها
مرحله اول: فرافکنى
مرحله دوم: فرافکنى روى فرزندان
مرحله سوم: توجیه اخلاقى براى نجات از ناهماهنگى درون
مرحله چهارم: تحقیر پیامد غفلت از قهرمان درون
مرحله پنجم: بازگشت فرافکنى
خوردن سایه
بازیابى سایه به کمک بیان
4: گرامى داشتن سایه (مصاحبه‌اى با ویلیام بوث)
5: ادیان کهن، ادبیات و سایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اسرار سایه: رمزگشایی از نیمه‌ی تاریک وجود
نویسنده
مترجمفرشید قهرمانی
ناشر چاپیانتشارات بنیاد فرهنگ زندگی دیجیتال
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات59
زبانفارسی
شابک978-600-9225-10-1
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
22000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اسرار سایه: رمزگشایی از نیمه‌ی تاریک وجود

Sorour F
۱۴۰۰/۱۲/۲۴
حیف از کتاب رابرت بلای که اینقدر بد ترجمه شده. موضوع کتاب یکی از جذاب‌ترین مباحث روانشناسی یونگه و رابرت بلای یک شاعر، نویسنده و سخنور توانا. ولی ترجمه بد و ویراستاری نشده متن باعث شده که مطالب کتاب قلبل درک نباشه و به نظر سنگین بیاد. متاسفم که توصیه میکنم وقت و پولتون رو صرف این کتاب نکنید. باز هم حیف از کتاب مرحوم رابرت بلای …
محمد ابراهیم بیات
۱۳۹۸/۷/۲۰
منو خشنود نکرد. از اون چارچوب‌های من درآوردنی بود. هیچ دلیلی رو پیدا نکردم که علم و منطق و عقل تایید کنه مفید بودن این کتاب رو. کلمات تکراری زیاد داشت. اندیشه و دانش منو تغییر نداد. انگیزه منو برای تا آخر خوندن کتاب برانگیخته نکرد. به دیگران پیشنهاد نمیکنم این کتاب رو بخونن.
Faezeh Moosavi-Movahedi
۱۴۰۱/۱۱/۲۸
به نظرم کتاب خوبی بود. تمرکز کتاب روی ملموس کردن مفهوم سایه هست و واقعا میتونه اینو جا بندازه. با مثالهاش حتی راه حلهای خوبی ارائه میده (البته نه به صورت مستقیم)
ترجمه میتونست خیلی بهتر باشه … البته هنوزم قابل فهمه:)
fati azad
۱۳۹۹/۱/۱۸
این کتاب ده فصل داره و اینجا فقط پنج تاش رو برای من گذاشته. مبحث کتاب با یک بار مطالعه قابل درک نیست همچنین کتاب‌های روان شناختی و خود شناسی نباید سطحی و گذرا مطالعه شود
Ali Zahmatkesh
۱۳۹۸/۷/۲۷
فکر میکنم این کتاب سنگین تر و پیچیده تر از این باشه که با یبار خواندن متوجه پیام نویسنده شم برای بار اول چیز زیادی نفهمیدم
منیره عباسی
۱۴۰۱/۱/۲
نویسنده بیشتر به مفهوم سایه پرداخته و دیدگاه کلی نگری داره، تااینکه این مفهوم را عملی و کاربردی توضیح دهد
حدیث گودرزی
۱۴۰۲/۱۰/۱۵
شناخت سایه‌ها، باعث میشه ما عمیقا به عمق وجودمون پی ببریم من لذت بردم
فرزین تفضلی
۱۳۹۹/۶/۱۰
خیلی بد بود. ترجمش هم داغون بود.
لیلا
۱۴۰۲/۶/۴
کتابی کم حجم ولی دارای مفاهیم عمیق. پسندیدم
Yasaman Ra
۱۴۰۰/۲/۱۶
بی نظیر بود، سایه رو پیدا نکنی زندگیت تکرار میشه.....
ali lovimy
۱۳۹۸/۷/۲۸
یکی زیادشه خیلی چرته ادم رو دیونه میکنه بس که میپیچونه
شیدا یوسفی
۱۴۰۱/۹/۵
بسیار جالب و جذاب بود
☆فائزه ☆
۱۳۹۹/۱۲/۲۳
من که چیزی نفهمیدم
مشاهده همه نظرات 13

راهنمای مطالعه کتاب اسرار سایه: رمزگشایی از نیمه‌ی تاریک وجود

برای دریافت کتاب اسرار سایه: رمزگشایی از نیمه‌ی تاریک وجود و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.