معرفی و دانلود کتاب اسم من ریچل کوری است

عکس جلد کتاب اسم من ریچل کوری است
قیمت:
14000 تومان - 1.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اسم من ریچل کوری است و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اسم من ریچل کوری است و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اسم من ریچل کوری است

کتاب اسم من ریچل کوری است، داستان واقعی زندگی دختر جوان آمریکایی به نام ریچل کوری است که توسط آلن ریکمن بازیگر و کارگردان فقید انگلیسی و کاترین واینر از نویسندگان و ویراستاران مطرح مجله‌ی گاردین گردآوری شده است.

کتاب اسم من ریچل کوری است (My Name Is Rachel Corrie) در سراسر دنیا مورد استقبال قرار گرفته است و به هدف اصلی خود یعنی آشنایی عموم مردم با اندیشه‌های ریچل کوری دست یافته است. نمایش‌های بسیار زیادی نیز بر مبنای این نمایشنامه در گروه تئاتر سیاسی در کشورهای مختلف به روی صحنه رفته است.

این کتاب بر مبنای یادداشت‌های روزانه و ایمیل‌های ریچل کوری (Rachel Corrie) به رشته‌ی تحریر درآمده است. وی دختری است که در سن بیست و سه سالگی به جنبش اتحاد جهانی (ISM) پیوست که سازمانی صلح‌طلب برای حمایت از مردم فلسطین در مقابل اشغالگری اسرائیل بدون اعمال خشونت است. ریچل به نوار غزه سفر می‌کند و آن‌جا سعی در جلوگیری از تخریب خانه‌های فلسطینیان توسط نیروهای اسرائیلی دارد که متأسفانه در ۱۶ مارس ۲۰۰۳ وقتی راه یکی از بولدزرها را سد می‌کند بوسیله‌ی آن کشته می‌شود. از آن‌جا که ریچل استعداد زیادی در نویسندگی داشته؛ تبدیل خاطرات آن دوران و ایمیل‌هایی که با خانواده‌اش رد و بدل کرده است به یک کتاب کوچک بسیار مناسب به نظر رسید.

این تئاتر برای اولین بار در سال ۲۰۰۵ به کارگردانی آلن ریکمن (Alan Rickman) در رویال کورت لندن روی صحنه رفت. گردآورندگان این اثر سعی داشتند چهره‌ی واقعی ریچل را به تصویر بکشند، او تنها دختر بلوند آمریکایی که در نوار غزه کشته شد نبود و همین‌طور که یک قدیس نبود بلکه ناراحتی خود از بی‌عدالتی را فقط به زبان اظهار نمی‌کرد و در عمل هم آن را ثابت کرد و در این راه جان خود را هم فدا کرد. خانواده او که به دیدن این نمایش نشستند آن را بسیار تأثیرگذار دانستند بنا به اظهارتشان، آن‌ها به عنوان یک خانواده آمریکایی تا قبل از درگیر شدن مستقیم ریچل با موضوع اشغال فلسطین توسط اسرائیل، حق را به جانب اسرائیل می‌دانستند اما از طریق ایمیل‌های ریچل با فضای حاکم بر منطقه و شرایط بحرانی فلسطینیان آشنا شدند و جور دیگری به این قضیه نگاه کردند. آن‌ها اعتقاد دارند که تبدیل این ماجرا به هنر تئاتر در اعماق احساس تمام انسان‌ها رسوخ می‌کند.

پیرامون مرگ وحشتناک ریچل بحث‌های زیادی وجود دارد، شاهدان اسرائیلی اذعان داشتند که ریچل در جایی قرار گرفته بود که در میدان دید راننده‌ی بولدوزر قرار نمی‌گرفت در حالی که فعالان سازمان جنبش اتحاد جهانی اظهار داشتند که آن‌ها برای ساعت‌ها در آن مکان به اعتراض مشغول بوده‌اند و ریچل نیز در هنگام حادثه ژاکت شبرنگ نارنجی به تن داشته و راننده بولدوزر یا همکار او نمی‌توانستند او را ندیده باشند. اما سرانجام پس از تحقیقات و بررسی‌ها این حادثه را تنها یک تصادف اعلام کردند. بنیاد ریچل کوری برای صلح و عدالت برای حفظ آرمان‌های او بنیان شده است و حامی فعالیت‌های آموزشی، ارتباط بین ملت‌ها، هنری و جنبش‌های مردمی در جهت صلح و عدالت است.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اسم من ریچل کوری است
نویسنده، ،
مترجمفرانک حیدریان
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات72
زبانفارسی
شابک978-600-7642-85-6
موضوع کتابنمایشنامه
قیمت نسخه الکترونیک
14000 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اسم من ریچل کوری است

حسین کیانی
۱۴۰۱/۷/۴
عالی بود. ریچل کوری همینطور که از نوشتهای کتاب معلوم هست یک انسان آزاده با یک روح بزرگ بود و در راه آرمان‌های خودش جانش رو از دستداد💔💔😣😞🥺🥺. به امید روزی که شاهد صلح وآرامش واقعی در همه جهان باشیم🤲🏾🤲🏾🤲🏾
maryam nazemi
۱۳۹۶/۱۱/۲۲
ممنونم کتاب خوبی بود
zahra omr
۱۳۹۷/۵/۱۲
عالی بود👌👌
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب اسم من ریچل کوری است

برای دریافت کتاب اسم من ریچل کوری است و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.