معرفی و دانلود کتاب اصول ایمنی و بهداشت کار در صنعت

عکس جلد کتاب اصول ایمنی و بهداشت کار در صنعت
قیمت:
25000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اصول ایمنی و بهداشت کار در صنعت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اصول ایمنی و بهداشت کار در صنعت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اصول ایمنی و بهداشت کار در صنعت

کتاب اصول ایمنی و بهداشت کار در صنعت نوشته‌ی عادل علاف صالحی، به پیش‌بینی‌های لازم جهت حفظ ایمنی و بهداشت صنعتی در محیط کار می‌پردازد.

صنعتی شدن کشورها، باعث استفاده بیشتر از ابزار و ماشین‌آلات شده است. رعایت نکردن اصول ایمنی هنگام استفاده از ابزار، موجب افزایش حوادث حین کار می‌شود. حادثه ناشی از کار عبارت است از اتفاقی دور از انتظار که هنگام کار به وقوع می‌پیوندد و جریان عادی کار را مختل می‌سازد.

حادثه می‌تواند عواقب جسمی و روانی برای کارکنان و خسارت اقتصادی برای سازمان داشته باشد. در یک مفهوم وسیع حوادث ناشی از کار، کلیه حوادثی را که حین کار و نیز ضمن رفت و آمد به محل کار به وجود آید، شامل می‌شوند. برای اینکه حادثه ناشی از کار تلقی شود باید هم در حین انجام وظیفه و هم به سبب انجام وظیفه به وقوع بپیوندد.

در بخشی از متن کتاب اصول ایمنی و بهداشت کار در صنعت می‌خوانیم:

عمده محیط‌های کار همراه با افزایش فشار زیر سطح رودخانه‌ها و دریاها می‌باشد. به ازای هر ده متر عمق آب یک جو فشار افزوده می‌شود بطوری که در عمق 40 متری، 4 جو فشار اضافه می‌شود. تحت فشار زیاد گازها بتدریج در مایعات بدن حل می‌شوند؛ مثلاً در عمق 40 متری مقدار ازتی که در خون حل می‌شود پنج برابر شرایط معمول است.

بازگشت سریع به سطح آب برای سریع به سطح آب برای کسانی که زیر آب و در فشار زیاد کار می‌کنند خطرناک است؛ و این کار باید تدریجی صورت گیرد در غیر این صورت عوارضی مثل درد در سراسر بدن، درد اطراف مفاصل و استخوان‌ها و عضلات، سرگیجه و تهوع و عدم تعادل در حرکت، ایجاد مولکول‌های هوا در مغز که به سکته مغزی منجر می‌شود ممکن است تا 24 ساعت بعد آشکار شود. محدودیت ساعات کار، معاینات پزشکی دوره‌ای، آموزش و حساسیت نسبت به بیماری‌های مختلف، کسانی که در فشار بالا کار می‌کنند ضروری است.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: مقدمه
فصل 2: احتراق
فصل 3: عوامل فیزیکی زیان‌آور محیط کار
فصل 4: تشعشعات و مواد رادیو اکتیو
فصل 5: محیط و شرایط کار
فصل 6: عوامل شیمیایی زیان‌آور
فصل 7: بیماری‌های ناشی از عوامل زیست‌شناختی
فصل 8: ارگونومی Ergonomics
فصل 9: لوازم حفاظت فردی
فصل 10: بهسازی محیط کار
فصل 11: آموزش ایمنی
فصل 12: تجزیه و تحلیل ریسک
فصل 13: سازمان‌های مهم مرتبط

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اصول ایمنی و بهداشت کار در صنعت
نویسنده
ناشر چاپینشر عطران
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات111
زبانفارسی
شابک978-622-7037-28-9
موضوع کتابکتاب‌های ایمنی
قیمت نسخه الکترونیک
25000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اصول ایمنی و بهداشت کار در صنعت

جلیل میانتویی
۱۴۰۱/۱/۱۱
کتابی عالی برای ایمنی در صنعت
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب اصول ایمنی و بهداشت کار در صنعت

برای دریافت کتاب اصول ایمنی و بهداشت کار در صنعت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.