معرفی و دانلود کتاب اصول حسابداری 1

عکس جلد کتاب اصول حسابداری 1
قیمت:
55000 تومان - 5.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اصول حسابداری 1 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اصول حسابداری 1 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اصول حسابداری 1

کتاب اصول حسابداری 1، تالیف مهدی گل بهار، اصول و مبانی حسابداری را که در برگیرنده مسائل مؤسسات خدماتی و بازرگانی است مورد بحث قرار می‌دهد. این کتاب می‌تواند منبع اصلی این درس برای دوره‌های کارشناسی حسابداری و نیز مدیریت بازرگانی، مدیریت بیمه و سایر رشته‌ها مورد استفاده دانشجویان و علاقمندان قرار گیرد.

انسان موجودی است صاحب اختیار و اراده و به دنبال انجام فعالیت‌های آگاهانه و هدفمند است. برنامه‌ریزی و انجام هر گونه فعالیت آگاهانه و هدفمند، مستلزم تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی است. تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی نیز به نوبه خود نیازمند دستیابی به اطلاعات صحیح، به موقع و قابل اتّکاء است. باتوجه به اینکه هم اکنون در عصر جامعه اطلاعاتی زندگی می‌کنیم و دانایی محوری و تولید و ترویج دانش و بکار بستن آن در ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی، شالوده یک جامعه دانایی محور را تشکیل می‌دهد، بنابراین در اختیار داشتن اطلاعات و دانش‌های کاربردی یکی از شاخص‌های مهم در توسعه پایدار و توانمندی جوامع تلقی می‌گردد.

فرآیند حسابداری با فراهم ساختن اطلاعات مالی، نقش مهمی در تصمیم‌ گیری‌های مدیران و صاحبان بنگاه‌ها و مؤسسات اقتصادی و نیز سایر افراد و گروه‌های مرتبط با این مؤسسات ایفاء نموده و تأثیرات بسزایی در اداره بهتر امور مؤسسات و نهادهای اقتصادی جامعه خواهد داشت. در واقع مدیران واحدهای اقتصادی برای بهره‌وری بیشتر و استفاده کارآ و اثربخش از منابع انسانی و مادی در راستای رسالت و اهداف اصلی مؤسسات، وظایف خود را با تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی آغاز و با انجام کنترل و نظارت خاتمه می‌دهند. در کتاب اصول حسابداری 1 می‌خوانیم که سیستم حسابداری نقش مؤثری در برنامه‌ریزی و کنترل عملیات و فعالیت‌های مؤسسات اقتصادی ایفاء می‌نماید.

سیستم حسابداری نه تنها برای تنظیم طرح‌ها و برنامه‌ها، بلکه برای بررسی چگونگی اجرای این طرح‌ها و برنامه‌ها، اطلاعات با ارزشی را در اختیار مدیران و صاحبان اینگونه مؤسسات قرارداده و امکان تجزیه و تحلیل و ارزیابی میزان و کیفیت پیشرفت عملیات و مقایسه نتایج بدست آمده با اهداف و برنامه‌های طراحی شده را برای آ‌نان و نیز اتخاذ تصمیمات مناسب فراهم می‌سازد. به عبارت دیگر حسابداری به عنوان زبان تجارت نقش مهمی در کنترل مالی و تصمیات مدیریتی داشته و از آنجا که میان دانش حسابداری و دانش تجاری و اقتصادی ارتباطی تنگاتنگ مشاهده می‌شود، بنابراین همیشه تصمیمات درست تجاری، اقتصادی و مالی با اطلاعات مربوط و قابل اتّکاء و اطمینان حسابداری پیوندی ناگسستنی دارد.

با توجه به اینکه در برخی از رشته‌های کاردانی و کارشناسی علمی - کاربردی، دروسی تحت عنوان «اصول حسابداری»، «مدیریت، حسابداری و بازاریابی» و یا «مدیریت و حسابداری» به ارزش 1، 2 و یا 3 واحد در نظر گرفته شده است، حداقل 7 تا 10 فصل این کتاب می‌تواند برای تدریس درس‌های فوق استفاده شود.

در بخشی از کتاب اصول حسابداری 1 می‌خوانیم:

حسابداری را در یک مؤسسه می‌توان به عنوان یک «سیستم یا نظام» در نظر گرفت، بطوری که در مقایسه با کل مؤسسه، یک سیستم فرعی محسوب می‌گردد. سیستم عبارت است از «مجموعه‌ای از اجزاء و عناصر به هم پیوسته و وابسته که یک کل را تشکیل داده و مجموعاً در راستای تحقق اهدافی مشترک، با یکدیگر کار می‌کنند.»

با توجه به این تعریف، رمز پایداری و بقاء یک سیستم، به هم پیوستگی و وابستگی اجزاء آن است، بطوری که تمام اجزاء و قسمت‌های سیستم باید با هماهنگی و پشتیبانی یکدیگر در جهت دستیابی سیستم به اهدافش فعالیت نمایند.

هر سیستمی دارای چهار جزء اساسی شامل «وارده‌ها»، «فرآیند عملیات»، «صادره‌ها» و سازو کار «بازخورد» است. وارده‌ها همان منابع مورد نیاز سیستم هستند که از محیط پیرامون تأمین می‌گردند. وارده‌ها در طی فرآیند عملیات به صادره‌های سیستم که همان محصول و بازده سیستم است تبدیل گردیده و به محیط پیرامون عرضه می‌شوند. با وجود مکانیزم بازخورد، هر سیستمی از نتایج فعالیت‌های خود (عملکرد سیستم) آگاهی حاصل کرده و در صورت نیاز، اصلاحات لازم را در وارده‌ها و فرآیند عملیات انجام می‌دهد.

با این توضیحات، می‌توان گفت در سیستم حسابداری، وارده‌ها شامل امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مورد نیاز و نیروی انسانی متخصص و اطلاعات اولیه مستند درباره مبادلات تجاری مؤسسه، در جریان فرآیند عملیات و در طول یک دوره مالی مورد بهره‌برداری و پردازش قرار گرفته و در نهایت صورت‌های مالی مورد نیاز فراهم می‌گردد.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول - آشنایی با مبانی حسابداری
بخش دوم - حسابداری مؤسسات خدماتی
بخش سوم - حسابداری مؤسسات بازرگانی
بخش چهارم - مباحث تکمیلی
 

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اصول حسابداری 1
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات کتابدار
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات420
زبانفارسی
شابک978-600-5489-08-8
موضوع کتابکتاب‌های آموزش حسابداری
قیمت نسخه الکترونیک
55000 ت - 5.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اصول حسابداری 1

جهانگیری
۱۴۰۲/۱۲/۱۳
سلام دوست عزیزی که پیام بنده رو میخونی حتما از این برنامه جهت مطالعه و آموزش استفاده کن منی که اهل مطالعه هستم واقعا کتاب های مفیدی داره و راضی ام، از سازنده این برنامه ممنونم
مهدی کوهستانی
۱۳۹۷/۹/۴
سلام و خسته نباشید برنامه بسیار خوبی است کتاب‌ها کاربرد عالی دارند اگر امکان دارد کتابهای آموزشی برای دوره ابتدایی را کامل قرار دهید
حسین معروفی
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
کتاب خوبیه من تو یک دوره حسابداری ثبت نام کردم و این کتاب رو هم خوندم ولی کاش جواب مسائل رو هم قرار می‌دادن
ابراهیم
۱۴۰۳/۱/۱۸
کتاب خوب و بسیار آموزنده است اما به دلیل غلط نگارشی‌های متعدد نیازمند چاپ و ویرایش جدید است.
Alireza Akbari
۱۳۹۸/۹/۱۵
باسلام بنظرم خوندن اصول حسابداری و فراگیریش فقط ۱درصد حسابدارشون الباقی کاراموزی و کسب تجربس
مرضیه رضایی
۱۳۹۷/۱۱/۴
عالی لطفاکتابهای بیشتری راجع به بازارکارواستخدام بذارید اگه ممکنه رایگان
یاسمن
۱۴۰۲/۸/۲۱
عالی و بینظیر بود کامل‌ترین و واضح‌ترین کتابی بود که تا حالا خونده بودم
فاطمه کاظمی
۱۴۰۲/۷/۱۳
بهترین کتاب و روان‌ترین کتاب برای یادگیری اصول حسابداری 1
رضا ملک پور
۱۴۰۱/۵/۷
کتاب جامع‌ و کاملی هست برای یادگیری علم حسابداری
mohammad hosein rahmani
۱۴۰۱/۳/۲۹
کتاب خوبی بود فقط شاید یکم ناقص بود ولی خوب بود
محمود محبی
۱۴۰۰/۴/۱۱
اگه مقداری مثال‌ها کنار توضیحات بیشتر بود خیلی عالی بود
محمد عرب
۱۳۹۹/۱۲/۲۴
برای استارت یاد گیری حسابداری کتاب خوبیه
قربان غراوی
۱۳۹۷/۱۱/۱۱
عالیه فقط کاش تست هم داشت
مهیار صادقی
۱۴۰۲/۸/۲۱
زیاد نپسندیدم به جزئیات زیاد اشاره نشده
Mina Krs
۱۴۰۰/۱۲/۶
عالی بود کامل و روان
مشاهده همه نظرات 16

راهنمای مطالعه کتاب اصول حسابداری 1

برای دریافت کتاب اصول حسابداری 1 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.