معرفی و دانلود کتاب اعتراف

عکس جلد کتاب اعتراف
قیمت:
25000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اعتراف و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اعتراف و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اعتراف

کتاب اعتراف، به شرح بحران افسردگی لئو تولستوی و بیگانگی او با جهان است. بیانی استثنایی از احساسات صادقانه و توصیف‌گر جست‌وجویی برای یافتن دینی عمل‌گرا به‌منظور تحقق سعادت بشر بر روی کره خاکی، نه‌ فقط برای وعده دادن سعادت اخروی. اگرچه این کتاب موجب تکفیر او شد اما سرچشمه موج عظیم مسیحیان پیرو افکار او در سراسر اروپا و آمریکا نیز گشت.

کتاب اعتراف (A Confession And Other Religious Writing) بازتاب دغدغه‌های فلسفی تولستوی است؛ او در میان‌سالی بر اثر خوابی که می‌بیند، دچار یأس و ناامیدی مفرطی می‌شود. چندین سال از عمرش را به تفکر درباره‌ سؤال‌های بنیادی می‌گذراند؛ سؤال‌هایی مثل ما برای چه آفریده شده‌ایم؟! به کجا می‌رویم؟! چرا می‌نویسم و چه چیزهایی باعث خوشحالی ما می‌شود؟! او در این چند سال که حدود یک دهه طول می‌کشد، درباره‌ی ادیان و مذاهب مختلف تحقیق می‌کند و کتاب‌های آن‌ها را می‌خواند. دست آخر به این نکته پی می‌برد که ساده زندگی کند و ذهن ساده دهقانان و روستاییان از ذهن پیچده فلاسفه و متفکران صادقانه‌تر است.

لئو تولستوی (Lev Nilolaevich Tolstoi) فعال سیاسی-اجتماعی و نویسنده روسی بود. تولستوی از نویسندگان نامی تاریخ معاصر روسیه به شمار می‌آید. رمان‌های جنگ و صلح و آنا کارنینا تولستوی از بهترین‌های ادبیات داستانی جهان هستند.

در تمام طول تاریخ بعضی از کتاب‌ها جهان را تغییر دادند و شیوه نگاه ما به خودمان و دیگران را دگرگون کردند. آن‌ها به مباحث، اختلافات عقاید، جنگ‌ها و انقلاب‌ها الهام بخشیده‌‌‌اند. آن‌ها زندگی‌های بسیاری را ساخته‌اند و یا تباه کرده‌اند. حالا نشر روزگار نو برای شما کارهای متفکران بزرگ، پیشگامان، اصلاح طلبان و طالع بینان را فراهم آورده است. ایده‌هایی که مدنیت را تکان داد و به ما کمک کرد تا آن چه که اکنون هستیم باشیم. (ایده‌های بزرگ)

در بخشی از کتاب اعتراف می‌خوانیم:

زندگی‌ام دچار وقفه شده بود. می‌توانستم نفس بکشم، غذا بخورم، بنوشم و بخوابم. این کارها اجتناب‌ناپذیر بود. اما احساس زنده بودن نمی‌کردم چون هیچ آرزویی نداشتم. اگر چیزی می‌خواستم از پیش می‌دانستم که با به دست آوردن آن به هیچ نتیجه‌ی مطلوبی نخواهم رسید.

اگر جادوگری می‌آمد و می‌گفت می‌تواند تمام آرزوهایم را برآورده سازد نمی‌دانستم چه بگویم و چه بخواهم. اگر در لحظات سرخوشی‌ام هنوز طبق عادت گذشته آرزویی می‌کردم در لحظاتی که جدی می‌شدم خوب می‌دانستم که توهمی بیش نبوده و در حقیقت هیچ آرزویی ندارم. حتی در آرزوی دانستن حقیقت نیز نبودم چون می‌دانستم حقیقت چیست. حقیقت بی‌معنا بودن زندگی بود.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اعتراف
نویسنده
مترجمنسرین مجیدی
ناشر چاپینشر روزگار نو
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات101
زبانفارسی
شابک978-600-6867-45-8
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک
25000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اعتراف

سیدمحمد موسوی
۱۴۰۱/۱۱/۱۰
کتاب اعتراف، اعترافیست شجاعانه از نویسنده‌ای بزرگ از نیافتنه معنای زندگی که باعث افسردگیه شدید و میل ب خودکشی شده، اگر (از کجا آمده‌ام آمدنم بهر چه بود) پرسش اساسیه زندگیتون نباشه طبیعیه با کتاب و نویسنده نامی‌اش نمیتونید همذات پنداری کنید ولی برای من و امثال من که دچار این یأس فلسفی هستیم و بشخصه سالهاست درگیر افسردگی و وسوسه خودکشی هستم تک تک کلمات و مسیرهای رفته و اقدامات و تفکرات و سوالها و درگیریهای ذهنیش رو نه تنها درک میکنیم بلکه آن‌ها را بی اغراق زندگی کرده ام، زیاده گویی نمیکنم اما امیدم این بود که در آخر نویسنده به پاسخ قطعی برسد تا هم خودش هم دیگرانی مانند خودش را نجاتی باشد اما افسوس.... در بهترین حالت میتوانم بگویم به یک پاسخ نسبی رسید که تازه با اونم درگیر بود و صددرصدی نبود... وقتی تولستوی بزرگ با اونهمه علم و اگاهی نتوانست من و دیگرانی با این دغدغه‌ها دیگر امیدی برایمان باقی میماند؟!؟! 🥺🤐😢
AmirHossein N
۱۳۹۷/۱/۱۳
سلام. دوستانی که گفتن خوبه میشه علتش و بگین؟سرتاسر توی کتاب میشه یه جمله رو فهمید اونم اینه:همه چیز پوچه... جز این بود لطفا به منم بفرمایین تا متوجه بشم. واقعا کتاب بدردنخوریه.. الا اینکه بعضی نسخه‌ها از ماکسیم گورکی نقل قول اوردن درمورو تولستوی...
تولستوی بدون هیچ دلیلی داره مباحث علمی رو زیر سوال میبره.. فقط میگه بده یا خوبه.. اخه با کدوم دلیل؟
پدرام حکیم زاده اصل
۱۳۹۷/۵/۲۰
این سوالات مقدمه‌ی مسلمان شدن تولستوی بوده. جون پاسخ اینها را در دین مسیحیت پیدا نکرد، علت اینکه تکفیرش کردن به این دلیل بوده. برای همین در خانه‌اش دفن شده نه در قبرستان مسیحیان، علاقمندان می‌توانند برای صحت و سقم این موضوع به منابع دیگر مراجعه کنند.
همای مستان
۱۳۹۷/۸/۱۷
عالی بود. دوستان عزیز قرار نیست هر کتابی رو خواندید موافق نظریه‌ها باشید اصلا اصل فلسفه همین هست مخالف باشید تفکر کنید که چرا؟ اگه هم بانظریه با تفکری موافق بود باز هم شک کنید و فکر و فکر و فکر
علی شهابی
۱۴۰۲/۹/۱۶
به این میگن انسان بزرگ هم در ادبیات هم در زندگی بارها اشاره کرد که نمیفهمه و این خیلی قشنگه آدم همیشه در هراندازه‌ای که رسید باید بدونه در همه زمینه‌ها نمیفهمه
ناصر شاهبداقی
۱۴۰۰/۹/۱۳
بسیار کتاب خواندنی، که تا پایان کتاب نمی‌توانی حدس بزنی و جالب آنکه کتاب هم به اتمام می‌رسد نتیجه را واگذار می‌کند به برداشت‌های خوانده
latife borhani
۱۳۹۸/۳/۲۳
کتاب عالی و کمک کننده بود. بنظرم لازمه جوانان ره گم کرده، این کتابو مطالعه کنن. ارزش چند بار خوندنو داره😍😍😍
Kiyana Katebi
۱۴۰۱/۲/۱۶
عالی عالی: من در سنی هستم که دچار همین فروپاشی نویسنده به لحاظ جهانبینی شدم و این کتاب واقعا غذای معنوی روحم شد.
حسین ولایتی
۱۴۰۲/۳/۳
بی نهایت روی من تاثیر داشت و این که چقدر صادقانه به بررسی و واکاوی شخصیت و زندگی خودش میپردازه.
null null
۱۳۹۷/۸/۱۹
واقعا جرات میخواد اعتراف کردن، اونم علنی و مکتوب توسط همچین نویسنده مشهوری
محمد جعفری
۱۳۹۹/۷/۱۱
برای پیدا کردن خود وجایکاه انسان در هستی به نظرم بی نظیر است.
مهدی محمدی
۱۳۹۹/۶/۹
بی نظیر بود برای ذهن‌های جسور و کنجکاو یه نوشداروی فوق العاده ست
پوراندخت *
۱۴۰۱/۵/۱۵
کتاب فوق‌العاده‌ایی بود خوندنش واقعا برام لذت بخش بود
Shilan Rajabi
۱۳۹۹/۲/۱۶
👍👍👍 همه ما تو زندگیمون به این سوال‌ها برمیخوریم
محمد جواد ...
۱۳۹۸/۳/۷
سلام و درود پروردگار بر تولستوی
مشاهده همه نظرات 25

راهنمای مطالعه کتاب اعتراف

برای دریافت کتاب اعتراف و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.